![]() |
![]() |
|
#2141
|
|||
|
|||
![]()
Am extras doar ce a spus părintele Iustin Pârvu, un mare duhovnic al neamului, ca și alții foarte mari, căci avem încă printre noi câțiva patrioți demni de toată iubirea Domnului și prețuirea credincioșilor. Dar am eliminat toți ''porcii'' de unsoare scursă din ''dumicaturile'' de slănină cu care ai dorit să faci injecții cu arsenic... direct în oqululhul naivilor cu credința amestecată cu închipuirile și cu bărfele căci se cred sărmanii fii de împărați și proletari.
Mă citez ce am zis mai sus foarte bine de la Domnul iar tu ai persiflat ridiculizându-mă și interpretând în stil de bârfă gazetărească pentru panoul de părete, și reieșind că tu în mintea ta ai înțeles că tot ce a zis părintele Justin Pârvu se referea strict la părintele Gabriel, ca și cum tot răul despre care vorbea părintele Iustin Pârvu l-a săvârșit numai și numai părintele Gabriel și iată iar ai găsit dumneata țapul ispășitor căci ai învățat de la neocomuniștii cu față umană ca să arunci toate faptele tale în cârca nevinovaților care guverneză de 6 luni în speranța că tu vei fi trecut cu vederea ori că vei fi considerat un erău, nevrând să vezi că ești un fel de vrăjitoare ce călare pe mătură stârnești furtuni deșarte într-o cană de cafia... neagră, cu lăptic pentru ispisisik... aaaaaaa lui nenia firește care nu de 20 de ani conduce mafia și țara ci de 62 de ani: Citat:
Este mustrat editorul că și-a făcut reclamă pe baza unor nume cunoscute de ortodocși. ''Vrem să atragem atenția tuturor cititorilor de carte duhovnicească, și nu numai, că această carte nu are nici o binecuvântare din partea mănăstirii noastre. '' Se atrage atenția că nimeni din mănăstirea respectivă nu a dorit scierea ei și deci nu a dat binecuvântare nici călugării și nici starețul de acolo. ''Această carte este plină de învățături mincinoase, neortodoxe, fiind rodul unor înșelări drăcești. '' Cum nu preotul Gabriel a scris cartea ci Ieromonahul Teognost, sora Laurenția și Alexandra, și a apărut la Editura "Credința strămoșească" în 2008, se poate pune scrierea din carte pe seama autorilor scrierii în primul rând, dar firește că se poate presupune că părintele Gabriel este autorul unor învățături mincinoase, neortodoxe ca fiind rodul unor învățături drăcești, asta dacă am ști că la părintele Gabriel se referă părintele la modul explicit. Dar părintele Justin sigur se referă la învățăturile ce reies din acea carte, dacă o citești. Iar cum nu preotul Gabriel și-a dat acordul pentru învățăturile ce reies din carte și nici nu el le-a scris, e clar că responsabilitatea duhului cărții rămâne în proporție de 75% pe umerii autorilor ei. Dar 25% se poate presupune că și cel despre care era scrisă cartea ar fi fost la baza acestor învățături scrise pe seama sa. O să vedem altădată ce a propovăduit părintele Gabriel, sau părintele Gabi. Dar trebuie să ne informăm corect înainte de a emite vre-o prejudecată, pardon, dreaptă apreciere. Deocamdată analizăm rugămintea părintelui Iustin către editură. ''Chiar dacă editura Credința strămoșească a editat multe alte cărți de o importanță deosebită în viața bisericească, această carte poate deruta poporul cel credincios și recomand să fie scoasă de pe piață, de la vânzare, iar credincioșii sub nici o formă să nu citească astfel de rătăciri.'' Se mulțumește editurii avertizându-se despre pericolul derutei poporului credincios, și recomandă a fi scoasă de pe piață și credincioșii să nu cumva să citească rătăcirile astea și nici altele asemenea. Dar să vedem care sunt rătăcirile. ''Este îngrijorătoare tendința acestei mulțimi ortodoxe care aleargă după minuni, vise și vedenii, preoți care ghicesc viitorul și deschid cartea. Aceasta denotă că o mare parte din popor este lipsit de credință și de răbdare, care apelează mai degrabă la vrăjitorii de acest fel, în loc să lucreze poruncile evanghelice și așa să aștepte mila lui Dumnezeu.'' Se vorbește despre tendința ''acestei mulțimi ortodoxe'' care aleargă la ''preoți'' numiți ''vrăjitori de acest fel''. Se observă că se mustră un nărav larg răspândit în Biserica Ortodoxă întrucât se spune că o mare parte din popor apeleză la ''preoți''... ''vrăjitori de acest fel''. Deși ''de acest fel'' se referă la năravul unor preoți în general vorbind, din text, dar se poate presupune că și părintele Gabriel era un astfel de preot. Dar se vorbește despre tendința acestei mulțimi ortodoxe care aleargă după ''minuni, vise și vedenii, preoți care ghicesc viitorul și deschid cartea'', șifiind vorba de carte, ideea era, că se desprindea din ea duhul rău care dădea ispită pentru astfel de căutări: de a cere poporul semne și minuni. Deci accentul cade pe urmarea ispitei îmbrățișate de către ortodoxul derutat dacă nu are discernământ când citește cartea căci se promovează prin ea nimfomania curiozităților ispitelor venite în om din pofta de necredință și nerăbdare ca să vadă ortodoxul semne și minuni sadice sau deșarte ca să creadă. Rămâne să vedem dacă părintele Gabriel a fost un preot de acest fel sau dacă duhul rău al cărții a fost insuflat de autori și pus pe seama lui din inconștiență. ''Viața sfântă a unui om se recunoaște, în primul rând, după ceea ce a pătimit, după virtuțile sale evanghelice, nu după semne și minuni, pe care le poate săvârși tot vrăjitorul. '' Aici părintele Iustin vorbește tot de carte arătând că din ea reiese că aprecierea sfințenie preotului Gabriel făcută în carte de către autori se bazează nu pe virtuți ca rod al Harului ci pe puteri supranaturale, pe semne și minuni pe care le poate săvârși și vrăjitorul, oricare ar fi el, și se poate presupune că e vorba de unii preoți din BOR căzuți sub patimile astea, dar se poate presupune că e vorba și de părintele Gabriel căci în mintea oamenilor dacă vorbești pe Iisus Hristos de rău nu tu ești răul mincinos ci iată mulți chiar cred bârfa: că Domnul a fost defapt un ucenic al satanei și era un eretic ce și-a primit pedeapsa binemeritată pe Cruce... mulți cred încă așa cum i-a învățat nenia despre Domnul nostru Iisus Hristos venit în trup acum 2000 de ani prin naștere minunată din fecioarp curată și că nu a înviat din morți ori că nu a murit complet sau că nu s-ar fi suit la Ceruri și că Maria nu este și nu a fost pururea fecioară curată, ci a mai avut copii cu bătrânul Iosif cu care era doar logodită... și multe alte minciuni scoase de duhul rău cu uneltele sale și sculele ridicate la răzvrătire și hulă sau astăzi mulți nu cred despre El că a venit în Duhul Cuvântului lui Dumnezeu încă mai dinainte de anii 1940 ori că este și Duh și nu numai Fiu al Omului cum Duh este Tatăl și Duhul Sfânt. ''Deci dacă noi suntem păcătoși și fățarnici asta nu înseamnă că Domnul nostru este păcătos, ferească Dumnezeu''. Noi adică acest neam desfrânat și viclean, dintre care au fost chemați sfântul Ap. Pavel și sfântul Ap. Petru ca să se nască și să devină și ei copiii și păstorii neamului Ceresc. continuarea mai jos Last edited by vsovivi; 02.07.2010 at 14:14:14. |
#2142
|
|||
|
|||
![]()
''Este adevărat că Biserica noastră are mulți sfinți făcători de minuni, dar atât Evanghelia, cât și toată tradiția patristică ne învață să nu căutăm lucruri paranormale, semne și minuni, căci puțini au discernământul de a distinge care sunt de la Dumnezeu și care sunt de la diavol. Calea cea strâmtă și cu chinuri, recomandată de Evanghelie, este singura cale de mântuire. ''
Aici părintele Justin spune că minunile și semnele pot fi și de la Dumnezeu, căci mulți sfinți sunt făcători de minuni în numele Domnului dar tradiția ne învață să nu promovăm cărți care deschid căutarea lucrurilor paranormaele, semnele și minunile ci calea cea strâmtă și cu chinuri a Evangheliei care este singura cale spre mântuire. Deci suntem preveniți că foarte puțini au discernământul de a distinge scopul și sensul minunilor, și de unde vin ele, de la diavol sau de la Dumnezeu sau de la omul împătimit plin de născoceli și închipuiele folosite pentru satisfacțiile păcătuirii îngâfătoareoare...oare. ''Dar noi, pentru că dorim o viață cât mai comodă, apelăm la astfel de falși făcători de minuni, care apropie credincioșii mai mult de diavol decât de Dumnezeu.'' Aici este arătată vina comodității, nărav care apelează la astfel de falși făcători de minuni adică de vrăjitorii paranormali și preoții ortodocși luciferizați era vorba, putându-se bănui că și părintele Gabriel era un făcător fals de minuni, întrucât cartea era despre el. O carte de acest fel este și cartea părintelui Gabriel apărută la editura Credința strămoșească, o carte care ar trebui arsă, precum cărțile eretice. Dar nu este vorba de el ci de cartea de acest fel, deci aici ni se arată că autorii cărții sunt principalii vinovați și ei sunt mustrați, pentru că au scris o carte de acest fel. Dar aici apare confuzia ca și cum ar fi a părintelui Gabriel, ca și cum el ar fi scris-o, dar ea, cartea, este scrisă de alții, și e clar că părintele Justin se referea la titlul ei „Părintele Gabriel - Un om îndumnezeit prin Har” în sensul că Harul Credinței credincioase, a unui părinte ortodox, a unui slujitor al Domnului nu se poate evidenția prin argumentele minunilor și semnelor ori lucrurilor paranormale cu care te lauzi tu ca autor al lor pentru aprecierile oamenilor aplaudaci la orice grozăvie ci astea sunt cărți eretice care stârnesc dorința de putere spre a săvârși și tu minuni și semne sau să apelezi la vrăjitori ca apoi lăudându-te cu ele să crezi că sunt un rod al Harului, când defapt sunt vrăjitorii satanicești care te umplu de mândrie și lăudăroșenie și nebunie. Deci cărți din astea trebuiesc arse căci derutează pe credincioșii care din comoditate așteaptă să moștenească Împărăția Cerească în chip lumesc, adică să primească puteri de la mamona omida care la moarte lasă toate puterile ei momidei junioare, așa asemănător precum a lăsat sfântul Ilie ucenicului său puterea sa, doar că aia a fost dublată, de Dumnezeu, și apoi merge mamona momida de se spovedește de frică să nu ajungă în fundul iadului, după o viață de prezicătoare și vrăjitoare în care a stat noaptea călare pe coada de mătură... iar la cozile lor aveau capete... capete de acuzare sau de viclenie ca să te atragă sî cazi în ispismurâcă. Nădăjduim ca editura Credința strămoșească să-și recunoască vina de a se folosi, fără acordul nostru, de numele mănăstirii Petru-Vodă și al altor persoane implicate, fără nici un temei – cum ar fi numele părintelui Nicolae Tănase, care de asemenea nu a avut nici o legătură cu această carte -, și să-și retragă cartea de la vânzare, iar pe viitor să fie mai atent în cercetarea materialelor primite“. Protos. Justin Parvu Deci vina clară este pusă în seama editorului care au scos o carte sub numele mănăstirii Petru Vodă dar fără acordul lor și fără ca cineva să aibă cunoștiință de aceasta. În concluzie: părindele a vorbit despre duhul ce reiese din carte și se lipește de inima ta dacă o citești fără discernământ, căci te atrag minunile, semnele, vrăjelile, puterile din comoditate, și despre unii preoți din BOR înzestrați cu acest nărav luciferic, și se poate bănui că preotul Gabriel era unul dintre acești preoți ce săvârșea minuni și semne care erau fie de la diavol, fie de la Dumnezeu fie de la patimile și năravurile omului. Dar este clar că nu preotul Gabriel a scris această carte. Deci rămâne de cercetat care sunt învățăturile și sfaturile promovate de părintele Gabriel ca să vedem dacă făcea parte dintre preoții care deschideau cartea sau preziceau mincinos sau care sunt minunile și semnele și spre credință în ce și în cine ne îndreptau ele ca să urmăm pe cine, pe Iisus Hristos sau răutățile duhului rău și păcătos. Rămâne ca să cercetăm dacă suntem interesați de aflarea Adevărului. Cine l-a iubit sigur o să afle Adevărul. Iar că un ucenic a avut un vis prin care se arăta cum părintele Gabriel a urcat o scară de lumină în spirală până la Cer, și apoi a aflat ucenicul că părintele murise, nu sunt în măsură să judec eu visul acelui ucenic dar visul alături de faptele părintelui și de vorbele sale și de dragostea și sinceritatea lui ne pot spune câte ceva despre faptul dacă a fost sau nu un om îndumnezeit prin HAR, căci din cartea respectivă, dacă citim, e clar că ne ispitim căci este scrisă în duh eretic de lăudăroșenie satanicească deci fără binecuvântare și fără cunoștiința celor din mănăstire care pare că ar fi promovat-o dar defapt nu ei au dorit publicarea ei. Despre părintele Gabriel am găsit un site înțesat de minuni și semne și învățături. Ceea ce șochează este portul alb de deasupra exact ca un medic sau ca un patriarh fără culion. Rămâne de cercetat mai în amănunt dacă cu belzebul scotea pe draci sau dacă cu lucifer făcea minuni și semne acest preot ortodox sau poate Harul îl folosea ca să se laude pe urmă cu puterile sale. Dar nici o împărăție care vrea să dăinuie nu se dezbină pe ea însăși. Deci dacă chiar slujea pe Hristos și dovezile abundă pe site, și folosea toate spre smerenie întru numele Domnului, cum atunci a slujit satanei? Căci iată că a murit cu 4 ani înainte de a apare o carte despre el scrisă de niște monahi și monahii, scrisă în duh eretic. Eu nu știu de el nimic și am analizat textul nu ca să-l apăr sau să-l acuz ci doar ca să-i răspund MM la ispitirile cu care vine să se distreze pe aici ca să hulim și noi împreună cu ele, cu lingvistele lui pește prăjit de ursoaica păcălită de vulpe. Dar mă mir și eu de puterile Harului dăruite acestui tânăr preot. ''Minuni mai mari decât acestea veți vedea'', ceva de genul acesta le spunea Domnul Iisus Hristos ucenicilor Săi, martori la numeroase Sale minuni și semne dăruite de Dumnezeu Lui și credincioșilor Săi înainte de răstignire și apoi ucenicilor după înălțarea la Cer a Domnului. Probabil pisma o fi și ea un motiv pentru care orice minune o punem pe seama celui rău și plin de pootoareoare...oare? ca să ce, păi ca să hulesc și să păcătuiesc... firește și apoi să mă milostivesc în deșerți ca să-i atrag și pe alții ca să se ''bucure'' în baaltă împreună cu mineteresul meu viclean... că altfel cum? Altfel numai așa. Last edited by vsovivi; 02.07.2010 at 16:05:05. |
#2143
|
|||
|
|||
![]()
Și uite aici o mărturie de la un ziar care a fost la locul cu pricina și s-a documentat și a stat de vorbă cu părintele Gabriel Nicu. Deci iată cine este ''patriarhul'' îmbrăcat în alb, din proorocia sfântului Lavrenție, otrăvit de ispisisikaa satanicească care a ajuns șef PSD și care a pierdut alegerile atunci și mai târziu când s-a autoînscăunat la șefia parlamentului și a fost recunoscut de patriarh și când acesta a mărturisit că este încălcată suveranitatea căci au transformat voința poborului exprimată prin referendum în părere de luat sau de neluat în seamă, o consultare așa cum consultă președintele parlamentul sau parlamentul curtea constituțională când suspendă pe președintele ales. Poate eu mă înșel... dar Adevărul despre antichrist nu minte niciodată. Deci iată un preot smerit, preot de Mir, dar trăitorul unei vieți sfinte, monahicești, exact pe placul Cuvântului lui Dumnezeu:
Saracie, ascultare si castitate "Dumnezeu a dezlegat prin nevrednicia mea! Cum sa inmultesc eu, Doamne, mai bine si mai spornic si cu mai multa ravna dreptmaritoare <<talantul>> pe care mi l-ai incredintat?" "Sa-ti pui sufletul pentru orice om, fara sa agonisesti nimic pentru tine" "Sa se indure Dumnezeu de noi si sa ne dea puterea de a trai cu totii in curatie, post si rugaciune!". ''Nu vreau sa va conving de nimic, deoarece credinta este un act liber consimtit! Tocmai de aceea, "minunile" sunt atat de rare (si cu atat mai de nepretuit), fiindca adevarata credinta nu are nevoie de "dovezi". Sa nu va grabiti sa-mi raspundeti ca vindecarile savarsite aici, in sfanta noastra biserica, sunt tot atatea dovezi ale unor minuni. Eu nu fac decat sa alung demonii cuibariti in oameni, implorand indurarea lui Dumnezeu, dar pe crestini i-a vindecat credinta fiecaruia, fara de care nimic nu este posibil. De aceea le cer eu tuturor credinta, post si rugaciune. '' Last edited by vsovivi; 02.07.2010 at 17:02:17. |
#2144
|
|||
|
|||
![]()
Șfântul nea’Nicu Gabriel a fost un mare prooroc. Ca prooroc, a proorocit lucruri înfricoșătoare. Iată ce spune Acatistul acestui șfânt despre aceste proorocii:
“Bucurați-vă, Sfânt prooroc, ce înfricoșătoare pre-vestiri ați proorocit; ...” Printre aceste pre-vestiri a fost și anunțarea Celor Trei Plăgi care se înlănțuie una după alta ca mărgelele pe ață: Cel de-al Treilea Răzbel Mondial, care va începe în fatidicul an 2007, urmat imediat de Marele Cutremur și îndată de Trei Zile de Întuneric: “Bucurați-vă, că al treilea război mondial, începând cu 2007 l-ați proorocit; Bucurați-vă, că marele cutremur apocaliptic următor războiului l-ați cuvântat; Bucurați-vă, că după cutremurul cel mare, 3 zile de întuneric ați anunțat;...” Cei necredincioși, care n-au avut ochi să vadă împlinirea acestei proorocii începând cu anul 2007 când a început Al Treilea Război Mondial, să nu aibă pretenții să fi văzut celelalte trei împliniri: Marele Cutremur și Cele Trei Zile de Întuneric. Înseamnă că necredința lor îi face nevrednici să vadă cu ochii aceste împliniri minunate ale Proorociilor Marelui Profet de la Gresia, care “îi lucra cu plasturele” pe bolnavii de “argint viu”, aducându-le pe loc vindecarea: “Bucurați-vă, că de argintul viu și „apa de la mort” , cu plasture pe mulți i-ați tămăduit;...” Fericiți cei care n-au simțit Cutremurul, n-au auzit Răzbelul și n-au văzut Întunericul, dar au crezut că cele proorocite s-au împlinit d-a fir a păr. Căci cei ce au credință în Marele Profet Gabrielit, chiar dacă n-au văzut, s-au încrezut și au crezut. De unde și morala: "crede, și nu cerceta!" |
#2145
|
|||
|
|||
![]()
Am citit cam de la inceput acest forum si e foarte interesant cum toata lumea isi da cu parea despre ceva care din punctul meu de vedere e foarte tainic si are legatura cu tara asta.
Mai fratilor Lazar a fost inviat din morti a patra zi dupa ce a murit. Si nimeni la ora actuala nu face nici o galagie lagata de invierea lui. SI A MAI FOST O INVIERe IN VT si anume cea facuta de Ilie tesviteanul. Dar invierea lui Isus e altfel, nu e una materiala cu trup, pentru ca el a inviat in lumina. De aceea si Isus spune : " iata a sosit ceasul ca fiul omului sa fie preaslavit" adica trupul care a murit pe cruce a disparut in lumina glorificat, nestricand pecetile, preaslavit la rangul sfintei treimi, devenind insusi Dumnezeu Duhul Sfant. De aceea si Isus spune ca Fiul Omului va veni cu slava tatalui sau. Si sa inaltat la tatal sau. Noi nu petem sa-L vedem pe Tatal dar stim ca este prezent oriunde. Asa si Cuvantul adica "fiul omului preaslavit" nu poate fi vazut caci este de aceeasi fiinta cu Tatal dar care a fost cu noi in veac. Dupa cum a spus. Deci trupul lui Isus era templul Cuvantului dar dupa ce a fost preaslavit devenind insasi Sfanta Treime nu a mai fost templu ci Dumnezeu insusi. De aceea isi va ridica din nou templul cum a facut prima oara... E foarte complicat si de neinteles dar asa va fii. Si nici nu trebuie sa ma credeti. Veti da raspuns la judecata. El se va arata cu templul deja ridicat pentru ca a venit de ceva timp ca noi sa putem sa il vedem pentru ca nimeni nu poate sa il vada pe Dumnezeu. Dumnezeu e de neinteles de neconceput si de nevazut. Va fi un eveniment in care omul material si din punct de vedere spiritual "mort" Il va vedea si se va infricosa. Pe insasi Cuvantul. Iar Romania este tara eleasa a lui Dumnezeu. Pe drept cuvant. Din Romania se va vedea scaunul de judecata. Iar Primii judecati vor fi ramanii pentru necredinta si multe altele. Dupa cum marturiseste si Arsenie Boca si multi altii despre tara asta. Petrache Lupu spunea pocaitiva ca altfel veti vedea voi. Treaba voastra cand veti da ochii cu steaua de la rasarit. Asa ca feritiva de Ala care are putere sa va omoare trupul iar sufletul sa il arunce in ghena... |
#2146
|
|||
|
|||
![]()
233. “Fenomenul Nicu Gabriel, ultima trâmbiță pucioșească”, văzut de ziaristul Emanuel Tânjală (I)
Articolul pe care îl vom analiza acum este un reportaj apărut în revista “Formula AS” Nr. 357/1999 și este intitulat “Minunile adevăratei credințe”. Autorul reportajului (Emanuel Tânjală) oferă o mostră de diletantism teosofic încărcat cu fascinația paranormalului: o împletitură de exagerări, minciuni și improvizații menite să țină pasul cu “minunile” lui Nicu Gabriel de la Borănești. Pentru a-l comenta, mai întâi îl vom reproduce, cu precizarea că observațiile din paranteze aparțin autoarei acestei analize: Minunile adevăratei credințe Intr-un sat aproape uitat din inima Baraganului, saptamana de saptamana se petrec evenimente greu de patruns și de povestit. Aici slujeste un preot tanar, caruia Dumnezeu i-a rasplatit nemarginita umilinta și nestinsa credinta cu miraculoase puteri vindecatoare. De mai multi ani, parintele Gabriel Nicu poarta o lupta pe viata și pe moarte cu boala ( Observația 1. Corect ar fi fost “cu bolile”, căci el nu se lupta cu vreo boală de-a lui, ci cu bolile celor care veneau la el) și cu demonii care incearca sa copleseasca sufletele crestinilor neajutorati. Înarmat doar cu o cruce de lemn, tanarul preot infrunta forta infricosatoarelor umbre, ( Observația 2. Percepția ziaristului că N.G. se lupta numai cu umbrele ar putea fi, eventual, una corectă, sugerându-ne în acest caz un demers donquijotesc al celui în cauză ) citind în biserica Moliftele Sfantului Vasile cel Mare. Într-o atmosfera coplesitoare, asemanatoare primelor veacuri crestine, ( Observația 3. Ziaristul încearcă să ne convingă că memoria lui vizuală nu-l înșeală, iar asemănarea celor două atmosfere – cea antică și cea contemporană – este nu numai apăsătoare, ci și plauzibilă) cand Biserica lui Christos era plina de har și miracole, ( Observația 4. Acum devine vizibilă pregătirea pe care ziaristul tocmai a făcut-o: asemănarea nu se reduce doar la atmosferă, ci și la însușirile intrinseci sanctuarului: Biserica lui Hristos și Biserica lui Nicu Gabriel sunt întru totul asemănătoare în lucrare și în jurisdicție, deoarece ambele sunt pline de har și de miracole. Cititorul va deduce volens-nolens că toate celelalte Biserici – în primul rând, BOR – sunt goale de har și de miracole) cei pierduti isi afla salvarea, cei rataciti se intorc pe calea cea buna și cei drepti isi intaresc credinta. Departe de toate desertaciunile acestei lumi trecatoare, strain de orice slava sau infumurare pieritoare, preotul misionar pastoreste turma ce i-a fost incredintata cu iubire și devotament. "Te blestem, satana, iesi!" În satul Boranesti, din comuna Cosereni, judetul Ialomita, viscolele iernii și arsita verii au asprit chipurile oamenilor, iar saracia sta ca o cicatrice pe fata acestor meleaguri. Tocmai în acest loc umil, de la marginea lumii civilizate, a ales Dumnezeu, nu intamplator, o biserica și un om care sa laude numele Celui de Sus, spre luarea aminte a crestinilor români și pentru adeverirea sfintelor vorbe "cei din urma vor fi cei dintai". ( Observația 5. Cititorul va deduce, dacă nu e prea greu de cap, că singura biserică din România și singurul preot care Îl mai laudă pe Cel de Sus se află aici, la Borăneștii Coșerenilor. Ca să fie mai convingător, ziaristul va apela îndată la unele panseuri gabrielești de susținere, printre care unul pretinde că - cităm - “dintre 16.000 de "popi" care există în Romania, doar 7 sunt "adevărați preoți". Mai precis șase, în afară de Nicu Gabriel care este al șaptelea, dar primul dintre ei, căci el mai este pe deasupra și “prooroc”, iar cel din urmă este cel dintâi sau, altfel spus, este primus inter pares. Vom vedea îndată că aceasta este și explicația unei afluențe neobișnuite de “credincioși”, care vin de departe, în mod special, la Biserica lui Nicu Gabriel: ca să se întâlnească aici cu miracolele și cu harul ) În zarea indepartata, printre copacii rari, abia zaresti turla unui lacas pierdut intre cer și pamant. Varul ce albeste zidurile exterioare aseaza o pata de lumina alaturi de casele cenusii, cu garduri lasate, pe langa care scormonesc, printre gunoaie, obisnuitele pasari de curte. Într-un asemenea peisaj mohorat, intre scoala și cimitir, sta, linistita și singura, bisericuta de tara ce poarta indoitul hram al Adormirii Maicii Domnului și al Sfintilor Arhangheli Mihail și Gavril. Primul lucru care sare în ochii strainului sosit aici este multimea de masini aliniate în curtea bisericii. Citind numerele de inmatriculare, îți dai seama ca au sosit oameni din aproape zece judete ale tarii: de la Braila, Calarasi sau Bucuresti, pana la Harghita și Covasna. Pe marginea drumului sunt parcate cateva autobuze sosite de la Braila, orasul în care preotul paroh de la Boranesti are cei mai multi neofiți, ( Observația 6. Acest cuvânt, “neofiți” exprimă destul de corect realitatea. Neofitul este persoana care a îmbrățișat de curând o nouă religie, abandonând credința veche. Având în vedere că toți neofiții lui Nicu Gabriel provin din BOR, unde n-au găsit ceea ce căutau, e de înțeles care este “credința veche” pe care aceștia au abandonat-o) prin osardia sorei Veronica și a sorei Florica, ce au raspandit cu mult zel printre credinciosi vestea minunata a puterilor vindecatoare ce le-a dovedit, cu dreapta sa credinta, parintele Gabriel. ( Observația 7. Sunt cunoscute asemenea “surori”, super-specializate în marketingul misionar, care pichetează cu mult zel fie bisericile care au zi de hram, fie slujba Acatistului de la “Biserica Sfântul Anton” în fiecare zi de marți, fie pelerinajele de la Sf. Dumitru sau la Sf. Parascheva, strecurând în mâna pelerinilor bilețele trase la xerox cu o scurtă reclamă a unei noi “biserici făcătoare de minuni și grabnic vindecătoare”, chivernisită de un preot atât de “plin-ochi de har”, de stă gata să plesnească. Fie de curiozitate, fie de nevoie, fie de disperare, nu puțini dintre cei abordați în acest mod “profesionist” se vor regăsi peste câteva zile printre zeloșii participanți/abonați la slujbele de exorcizare colectivă din acele biserici super-sfinte și super-dotate cu har”) O pace fara cusur imprejmuieste sfantul lacas, chiar daca mai multi copii de tigani cersesc langa clopotnita de la poarta. Orice pelerin care paseste prin pridvorul acoperit și zidit ca o camera, intrand în pronaos, este cuprins de o mistica perplexitate, ca și cand ar patrunde, dintr-o data, intr-un alt veac. Sfintii alungiti în fresca proaspata de pe ziduri scruteaza blajin multimea credinciosilor ingenuncheati. Sute de oameni s-au frant de mijloc, lipindu-si fruntile de lespezile reci. O padure de lumanari aprinse, infipte în colivele sau merindele insirate pe cateva mese, inconjoara ca un brau de lumina usile imparatesti și intreaga fata a altarului. Prin fumul ce se ridica din cadelnita zaresti Chipul luminat de iubire și indurare al Pantocratorului, ce îți insufla amintirea binecuvantatei promisiuni facuta de Însusi Fiul lui Dumnezeu - Unde va veti aduna macar doi, acolo Voi fi și Eu cu voi... Jur imprejurul preotului, ingenuncheat în fata multimii, stau copii paralitici, bieti nebuni cu mintea pierduta, bolnavi stravezii, carora medicii nu le mai dau nici o sansa de scapare. Printre gemetele infricosatoare ale demonizatilor, tuna glasul parintelui Gabriel, ridicand crucea de lemn, drept singura arma de aparare: "Te blestem, satana, iesi!". Bolnavii se cutremura, cuprinsi de o deznadejde inflacarata, copiii paralitici tipa, demonizatii gem și se zvarcolesc pe jos, apucati de friguri și de spasme, iar multimea infiorata inmarmureste, în genunchi, neindraznind sa mai ridice privirile. Apoi, preotul pomeneste pe fiecare dintre cei prezenti, pe numele de botez, implorand mila Prea Sfintei Treimi pentru mantuirea tuturor. Parintele Gabriel afunda busuiocul în Agheasma Mare și stropeste, de la un capat la celalalt al bisericii, pe toata lumea ce a fost binecuvantata. Bolnavii și sanatosii, în egala masura, sunt impartasiti cu Prea Sfantul Trup și Prea Sfantul Sange ale Mantuitorului nostru Iisus Christos. Pe obrajii mamelor ce-si poarta în brate, pana la usa altarului, copiii paralitici sau bolnavi, siroiesc fara incetare lacrimi fierbinti... Toti cei prezenti sunt coplesiti de o fericita intristare duhovniceasca, pe care numai nadejdea salvarii sufletelor, din noaptea acestei vieti trecatoare, le-o mai poate insufla! Într-o asemenea atmosfera halucinanta se incheie marea slujba ce aduna, în fiecare vineri, în biserica din Boranesti, mii de credinciosi din toate colturile tarii. ( Observația 8. O exagerare gogonată. Mai înainte se vorbea despre “sute de oameni” îngenuncheați, iar acum s-a ajuns brusc la câteva mii. A îndesa câteva sute de credincioși într-o bisericuță de țară este de-a dreptul o performanță. Dar a pretinde că “sardelele” erau de ordinul miilor, este de-a dreptul comic, dacă n-ar exista și amărăciunea pe care ți-o lasă minciuna fără scrupule) |
#2147
|
|||
|
|||
![]()
233. “Fenomenul Nicu Gabriel, ultima trâmbiță pucioșească”, văzut de ziaristul Emanuel Tânjală (II)
Dar pastorul nu se desparte de oile sale, inainte de-a sta de vorba cu fiecare credincios în parte, pentru a-i afla necazurile și suferintele. ( Observația 9. Dar nu sunt “oile sale”, ci sunt oi ale altor păstori, ademenite cu meșteșug de prin alte staule. “Vorba dulce, mult aduce”, zice un proverb. Fiecare dialog care urmează creează celor veniți de departe sentimentul că au fost tratați aici, la Borănești, cu atenție preferențială. Dacă ar fi fost corect, acest păstor le-ar fi zis oilor să se întoarcă la staulul lor și să ceară acolo, în biserica lor, ca preotul satului să le facă această slujbă, căci slujbele sunt luate din Molitfelnic și sunt la fel. Ar trebui să fie!... căci N.G. a avut grijă să falsifice textele tradiționale, cu scopul de a conferi o aură super-sfântă slujbelor sale. De exemplu, printre alte modificări, el a adăugat în mod forțat adjectivul sfânt la toate cuvintele care îl suportă, în zeci și sute de cazuri, astfel încât slujbele lui să pară mai sfinte decât cele ale altor confrați de-ai lui ) El sfatuieste și incearca sa aline acolo unde este cazul, ori intareste bucuria fara margini a celor vindecati. La iubirea recunoscatoare a acestora din urma, parintele raspunde cucernic și simplu: "Sa se indure Dumnezeu de noi și sa ne dea puterea de a trai cu totii în curatie, post și rugaciune!". Saracie, ascultare și castitate Parintele paroh Gabriel Nicu are abia 35 de ani neimpliniti. Parul lung, deschis la culoare, il impleteste intr-o coada lasata pe spate. ( Observația 10. Un prim reper care-l demască a fi un aderent tainic al sectei pucioșești, care a generalizat acest port și la bărbații care n-au avut vreodată vreo aspirație la viața monahicească) Ochii sai mari privesc cu atentie fiecare credincios cu care sta de vorba, caci tanarul pastor de suflete are darul rar al deosebirii duhurilor. Teologii stiu cat de nepretuit este acest har, iar crestinii care il frecventeaza au inteles ca nu-i pot ascunde nici un gand... Datorita tineretii sale neasteptate, parintele este perfect constient de riscurile la care s-ar putea expune, atat fata de credinciosi, cat și în fata celorlalti prelati. De altfel, nu putini dintre acestia il și trateaza cu oarecare indoiala. În schimb, crestinii pe care ii pastoreste il iubesc, pana la limita oricarui sacrificiu, ca pe un autentic salvator de suflete. Modestia, simplitatea și cucernicia sa l-au impresionat chiar și pe episcopul locului, Prea Sfintia Sa Nifon Mihaita, de la Episcopia Sloboziei și Calarasului, care ii acorda toata increderea și sprijinul sau în acest razboi cu diavolii nevazuti, pe care preotul il poarta, în numele lui Dumnezeu, de cativa ani. ( Observația 11. Ziaristul nu ne mai spune dacă l-a contactat direct pe P.S. Nifon pentru a obține această mărturisire, sau a preluat de-a gata părerea lui N.G. despre părerea pe care și-a făcut-o episcopul despre el. Dacă episcopul locului avea o părere atât de bună despre N.G., exprimată prin cuvintele “toată încrederea”, oare de ce l-a mai mutat disciplinar de la Borănești la Gresia?) Parintele Gabriel a venit pe lume la 23 septembrie 1964, în satul Mogosesti din comuna Dragomiresti - judetul Dambovita și a crescut intr-o familie de crestini cu frica lui Dumnezeu, dar fara o ravna deosebita a credintei; tocmai de aceea ramane cu atat mai impresionanta "calea cea stramta" pe care a ales-o. În pofida relativei osteneli crestine dovedita de parinti, mama i-a povestit ca, la nastere, o ursitoare i-a prezis ca va ajunge preot! ( Observația 12. Această informație devine relevantă doar pentru cei care cred în ursitoare, în magie și vrăjitorii. Pentru o revistă precum cea de față [“Revista AS”] informația poate fi cotată ca relevantă, dar nu și pentru creștini!) El insusi a descoperit, putin mai tarziu, dupa varsta de sapte ani, ca are darul prorociei, ( Observația 13. Informația aceasta, dacă n-ar fi hilară, ar fi cotată ca subversivă pentru Biserică. Un adult întreg la minte se poate descoperi pe sine că este prooroc doar dacă este chemat în mod direct la proorocie de către un Duh, căci Duh este Dumnezeu. Problema dificilă abia acum începe: este aceea a deosebirii duhurilor, și aici individul singur, lipsit de asistența Bisericii, poate fi târât oricând de duhurile rele spre concluzii înșelătoare. Un copil, cu atât mai mult nu poate trage concluzii mature, dacă gândește doar cu mintea sa de copil. Totuși, vom consemna unul dintre cele mai precoce cazuri de proorocie din istoria lumii – dacă nu cumva o fi cel mai precoce! Iar dacă darul și l-a descoperit singur, la vârsta de 7 ani, înseamnă că îl avea mai dinainte. Probabil că el proorocea încă din leagăn, dar n-a fost în stare să realizeze ce însușiri înfricoșătoare are decât la vârsta când s-a despărțit definitiv de oliță) iar spre tarziul primei tinereti a inteles ca Dumnezeu s-a indurat de credinta sa, daruindu-i și harul deosebirii duhurilor. ( Observația 14. Ca și când credința, care este o obligație a fiecăruia, mai trebuie și răsplătită pe deasupra!) Absolvent al Seminarului Teologic din Bucuresti, pe care l-a urmat intre 1983 și 1988, parintele Gabriel Nicu si-a inceput misiunea pastorala, fiind hirotonisit și primind, la 2 iunie 1989, parohia de la Boranesti. Casatorit, dar fara copii, preotul a ales de buna voie asprimea vietii impusa prin cele trei voturi monahale - saracia, ascultarea și castitatea - cu singura deosebire ca, fiind casatorit, a inlocuit castitatea cu stricta cumintenie impusa prelatilor ortodocsi. ( Observația 15. Deși cei care l-au cunoscut continuă să insiste cu aluziile despre Nicu Gabriel, cum că “se pare că s-a călugărit, deoarece a ales de bunăvoie să respecte cu strictețe cele trei voturi monahale”, E.T. lămurește clar lucrurile: Nicu Gabriel nici n-a respectat votul castității, nici n-a fost ieromonah, așa cum dorea să creadă despre el simpatizanții și pelerinii nou-veniți, ci a fost preot de mir, căsătorit, fără copii. Folosind formularea “cumințenia prelaților ortodocși”, E.T. demontează mitul care spune că Nicu Gabriel ar fi fost desprins și dezinteresat de obligațiile conjugale față de soția sa, Georgeta, pentru a putea mima față de adepții săi o “castitate originală”. În explicațiile Liturghierului, “cumințenia preoților” care urmează să liturghisească se traduce printr-o reținere voluntară de o zi sau două de la relațiile trupești, dar nu prin interzicerea lor. Or, votul monahal al castității tocmai asta presupune: abținerea totală de la relațiile conjugale. Înseamnă că N.G. întreținea cu bună știință o imagine falsă despre persoana sa, atunci când pretindea că este un observator constant și riguros al voturilor monahale. În momentul în care ai înlocuit votul castității cu altceva, din trei voturi au mai rămas doar două. De aceea, corect era să se declare împlinitor doar al primelor două voturi, dar N.G. nici nu clipește atunci când interlocutorului lui are impresia că vede cum le împlinește pe toate trei. De fapt, el nu a împlinit nici unul așa cum se cuvenea. O fi ales el să respecte cele trei voturi, dar n-a urmat niciunul până la capăt! Sintagma “stricta cumintenie impusa prelatilor ortodocsi” exprimă o obligație valabilă pentru toți preoții, deci N.G. nu și-a asumat nici o nevoință în plus la acest capitol! Despre ascultare nu putem vorbi decât la modul teoretic, îndată ce N.G. nu avea vreun stareț așezat ierarhic deasupra lui. Cât despre sărăcia lucie, vom ajunge îndată să vorbim despre acumularea “profesională” a celor 800 milioane de lei și apoi gestionarea lor în numele parohiei, în loc să fi delegat această sarcină către unul sau doi epitropi de nădejde.) De 11 ani nu a mai pus gura pe lapte, branza și oua, iar de la varsta de 18 ani (chiar cu un an inainte de-a intra la Seminar), parintele nu a mai mancat niciodata carne! În plus, nu a gustat ispita alcoolului și nu a fumat "iarba dracului" niciodata. ( Observația 16. Aceste “performanțe” n-ar fi fost aflate de nimeni dacă nu le-ar fi făcut publice chiar autorul lor. Setea de publicitate pozitivă, încărcată cu date statistice, este și ea un semn al mândriei de a se crede “cineva”. Formularea “nu a gustat din ispita alcoolului” este puțin credibilă, având în vedere că și vinul are alcool, dar este formulată măiestrit, în așa fel încât să forțeze un impact favorabil la cititor) |
#2148
|
|||
|
|||
![]()
233. “Fenomenul Nicu Gabriel, ultima trâmbiță pucioșească”, văzut de ziaristul Emanuel Tânjală (III)
Principalele sale arme de lupta impotriva legiunilor de satane ce bantuie, în chip nevazut, prin aceasta lume, raman postul și rugaciunea. Acesta este, de altfel, cel mai frecvent sfat pe care il da credinciosilor: fiecare sa posteasca dupa puterile sale și sa se roage neincetat, în gand, oriunde s-ar afla! Înca din 1989, preotul a luat dezlegare de la Prea Sfintia Sa, Episcopul Roman Ialomiteanul - raposat în 1994 - pentru a sluji Sfantul Maslu de unul singur. ( Observația 17. O asemenea “dezlegare”, chiar presupunând că a fost obținută la cerere, încalcă condițiile de săvârșire a Tainei, care condiționează prezența obligatorie a cel puțin doi preoți. Chiriarhul locului își poate asuma responsabilitatea de a da unele dezlegări, dacă ele nu ating în substanță – ci numai în formă – vreuna dintre Sfintele Taine. De pildă, se poate admite eventual o căsătorie într-o perioadă de post, din motive de forță majoră, dar nu se poate admite modificarea rânduielilor Tainei Căsătoriei, în sine. În orice caz, o “dezlegare” făcută de un episcop, presupunând că este validă și că nu creează impedimente canonice, nu poate opera și după moartea celui care a dat-o. Arhiereul Roman Ialomițeanul a trecut la cele veșnice la 12 februarie 1994, iar părintele Gabriel Nicu și-a început misiunea pastorală în anul 1989. Așadar, “dezlegarea” – dacă a existat – a avut valabilitate doar în primii cinci ani de pastorație ai lui N.G. Despre o reînnoire sau o reconfirmare a ei din partea noului episcop, Nifon Mihăiță, nu se pune problema, îndată ce în anul 1999 N.G. se acoperă tot cu vechea “dezlegare”, primită cu zece ani în urmă de la episcopul Roman! ) Timp de doi ani de zile a savarsit un veritabil pelerinaj apostolic prin tara, cu scopul colectarii de fonduri ( Observația 18. O inovație istorică, dar profund necanonică! Chiar dacă admitem că scopul este unul nobil – acela de a renova o biserică – el nu scuză mijloacele, dacă ele sunt necanonice. Preotul trebuie să stea în parohia lui și aici să facă pastorație, nu să vagabondeze prin parohii străine. A numi “pelerinaj apostolic” un periplu de doi ani (!) în care “apostolul Nicu” nu urmărește altceva decât destinat smulgerea de bani a oilor risipite prin alte staule este un demers de-a dreptul neserios, dacă nu chiar insolent. O situație de dificultate financiară se rezolvă de către preot cu sprijinul episcopului locului, nu prin cerșetorie mascată prin toate județele țării) pentru renovarea bisericii parohiale din comuna Cosereni. Cu acest ostenitor prilej a slujit peste patruzeci de mii de Sfinte Masluri și Sfestanii! ( Observația 19. O minciună sfruntată, care e preluată ca atare de către ziarist de la N.G. căci el este cel interesat să o lanseze. Patruzeci de mii de slujbe în doi ani înseamnă 54 de slujbe pe zi, presupunând că nici o zi nu i-a scăpat zelosului perceptor ambulant. Având în vedere că o Sfeștanie durează o jumătate de oră, iar un Maslu circa două ore, în cea mai optimistă situație [în care N.G. făcea 54 Sfeștanii într-o zi], tot ar fi avut nevoie de 27 de ore pe zi ca să le săvârșească! Ridicolul exagerării și minciunii este inegalabil, în acest caz) Nu s-a atins nici macar de ultimul ban primit ca danie de la crestini, reusind sa agoniseasca aproape 800 milioane de lei, pe care i-a pus integral în slujba parohiei unde pastoreste sufletele. ( Observația 20. Având în vedere că s-au operat 40000 de slujbe pe care s-au încasat 800 de milioane de lei, înseamnă că la fiecare slujbă N.G. a încasat suma frumușică de 80000 lei. Cam pipărat prețul, mai ales pentru cineva care se lăuda că nu are obiceiul de a lua bani de la slujbe, așa cum fac alți preoți. Cităm cu anticipație declarația lui N.G.: “În aceasta parohie n-am indraznit sa primesc un ban de la nimeni, niciodata, nici la inmormantare, nici la cununie, la nimic!”. Dar, iată că ceea ce pretinde că n-a făcut în parohia lui, se pare că a făcut cu vârf și îndesat prin parohiile altor confrați de breaslă) Asa a reusit sa renoveze biserica și sa construiasca toate chiliile alaturate. De atunci incoace, orice danie ar primi, de la oricine, parintele ramane fidel votului monahal care il obliga la saracie, trecand imediat banii în casieria parohiei și consemnand numele donatorului pe un acatist sau macar pe un pomelnic, caci nu pastreaza absolut nici un leu pentru sine. Altfel s-ar face de rusine și osanda în fata lui Dumnezeu! Verifica, intotdeauna, cu mare grija cum sunt folositi banii, caci - lucid fiind și cu mare prudenta fata de o asemenea ispita grava - ramane perfect constient de un fapt pe care il mentioneaza adesea: "Mai greu decat sa fii sarac lipit pamantului, laudandu-te ca nu vrei bani, este tocmai dimpotriva, sa stai cu mormanul de bani langa tine, privind cu indiferenta la ei! Asta e o mare incercare...". De cand a renovat biserica, incepand o noua viata parohiala în sat, parintele slujeste în fiecare miercuri și vineri puternica slujba de vindecare a Sfantului Maslu, iar de 14 ani incoace citeste, regulat, Moliftele Sfantului Vasile cel Mare. ( Observația 21. Aici sunt unele nepotriviri flagrante! Mai înainte s-a spus că a urmat Seminarul între anii 1983 și 1988, fiind hirotonit în 1989. Înseamnă că în anul 1999, în care a fost scris acest articol, avea doar 10 ani vechime! Așadar, citea, regulat, Moliftele Sfantului Vasile cel Mare, cu 4 ani înainte de a fi hirotonit preot!?! ). În Boranesti, exista aproape 500 de familii de români și 200 de familii de tigani (care au inceput sa-i copleseasca numeric pe locuitorii autohtoni), insa preotul nu se da batut, vrand sa-i aduca pe toti pe calea cea buna, a dreptei credinte stramosesti. În ultimii ani, tanarul preot a facut incredibile vindecari de cancer, de ciroza sau leucemie, de boli psihice, a scos duhuri rele, a scos argintul viu (numai prin rugaciune!), a dezlegat nenumarate vraji, blesteme, a desfacut cununii, a facut exorcisme, a vindecat copii paralitici... ( Observația 22. Paradoxal este faptul că numai pe soția sa, Geta, n-a putut s-o vindece de surzenie!) Înconjurat de cativa discipoli devotati, precum sora Veronica, sora Maria și sora Victoria, ( Observația 23. În loc să o aibă ca principal colaborator pe soția sa, Geta, N.G. și-a ales ca mână dreaptă nu una, ci trei surori confidente, cărora le-a zidit chilii lângă biserică, pe modelul “chibuțurilor” de la “Noul Ierusalim”, ca să le aibă aproape, la bine și la greu. Dacă ar fi fost un monah de caracter, și-ar fi ales sfetnici trei bărbați, nu trei femei. În același timp, relația dintre el și soția lui a evoluat abrupt până la despărțire totală) parintele s-a straduit (si se osteneste în continuare) sa faca fata afluentei de credinciosi, incercand, în acelasi timp, sa nu transforme cruciada sa intr-un al doilea Maglavit. (Observația 24. Și de ce nu? Unii consideră Maglavitul un fenomen pozitiv, care a stimulat credința populară spre cote nemaiîntâlnite, duse spre paroxism. Spre exemplu, pucioșii îl consideră pe Petrache Lupu – care “părul își schimbă” și devine cioban la oi – ca pe un pesonaj biblic: tocmai una dintre cele șapte trâmbițe apocaliptice!) Cei apropiati recunosc, cu emotie, ca se inmultesc de la an la an cazurile celor care vin aici prima oara în carucior, dar - dupa numai cateva luni - pleaca pe propriile picioare! Chiar și reportajul acesta se datoreaza unor scrisori în care sunt relatate cazuri neasteptate de vindecari. Dar vindecarile de-a dreptul miraculoase, pe care a reusit sa le savarseasca pana acum prin puterea adevaratei credinte, il fac pe parintele Gabriel Nicu sa exclame, cu modestie, privind fiecare credincios cu lacrimi în ochi: "Dumnezeu a dezlegat prin nevrednicia mea! Cum sa inmultesc eu, Doamne, mai bine și mai spornic și cu mai multa ravna dreptmaritoare <<talantul>> pe care mi l-ai incredintat?". "Sa-ti pui sufletul pentru orice om, fara sa agonisesti nimic pentru tine" Strain de orice slava desarta și de publicitate lumeasca, ( Observația 25. Dacă era străin de publicitate ieftină, o refuza și pe aceasta, prin “Formula AS”, ca și pe cele precedente) parintele Gabriel ne-a primit intr-una din chiliile alaturate bisericii, unde - dupa ce ne-a omenit cu hrana de post și apa - a acceptat, cu o politete parca stanjenita, sa purtam o scurta convorbire duhovniceasca despre persoana sa ( Observația 26. Deși vorbirea despre sine și despre succesele sale în pastorație este chiar ea o ocazie de slavă deșartă) și despre pastoratia pe care o savarseste. - Sfintia voastra, cum ati inceput aceasta cruciada impresionanta, despre care - iata! - afla din ce în ce mai multa lume? |
#2149
|
|||
|
|||
![]()
233. “Fenomenul Nicu Gabriel, ultima trâmbiță pucioșească”, văzut de ziaristul Emanuel Tânjală (IV)
- Mi-am facut ucenicia duhovniceasca alaturi de parintele Calinic Argatu, de la Manastirea Cernica. De la acest sfant ( Observația 27. Un bun prilej de laudă de sine: a avut de profesori pe sfinți!) am invatat cum coboara mintea în inima, starnind iubirea de oameni și mila crestina.Cand ajungi sa suferi pentru aproapele tau, inseamna ca vrei sa-l și ajuti. ( Observația 28. Un alt prilej de laudă de sine: sfinții l-au inițiat în tainele adânci și dificile ale iubirii și milei și suferinței pentru oameni și i-au stârnit dorința de a-i ajuta) Atunci, ai pus piciorul pe cea dintai treapta a scarii care urca pana la cer! ( Observația 29. Un alt prilej de laudă de sine: primul pas al lui N.G. pe treptele scării lui Iacob l-a făcut încă din vremea uceniciei, deci acum a ajuns sus, departe, pe scara urcușului duhovnicesc) Primele mele etape duhovnicesti au fost intelegerea deplina și exersarea celor zece porunci, precum și a "Fericirilor", apoi lupta cu mine insumi, pentru domolirea celor cinci simturi si, în fine, indepartarea de slava desarta a acestei lumi. - Sub ascultarea cui va aflati, avand în vedere unul dintre cele trei voturi monahale pe care vi le-ati asumat în mod liber? - Stau sub indoita ascultare a episcopului locului, Prea Sfintia Sa Nifon Mihaita de la episcopia Sloboziei și Calarasului, și a preotului meu duhovnic - la care ma spovedesc regulat - parintele Arsenie Papacioc, de la Manastirea Techirghiol. ( Observația 30. Votul monahal al ascultării presupune în primul rând fuga de lume, apoi supunerea voii și ascultarea de un stareț, ceea ce nu se poate spune despre N.G.. Acesta a rămas mai departe în lume, unde și-a dirijat viața așa cum i-a poftit voia și cum i-a voit pofta – inclusiv prin părăsirea fără motiv a soției, ceea ce este un delict urâcios – iar starețul de care ar fi trebuit să asculte nu a fost identificat încă [adepții gabrieliți probabil că mai fac săpături]. Ascultarea de episcop nu este un vot monahal, îndată ce este o îndatorire valabilă și pentru preoții de mir; asemenea și observarea atentă a îndrumărilor care vin de la duhovnic: nici ea nu este un vot monahal, îndată ce toți penitenții, inclusiv mireni, ascultă de îndrumările lui. N.G. procedează în mod deliberat la o îndoită diversiune, fiind convins că interlocutorul nu este suficient de informat ca să-și dea seama că e dus de nas, sau cu vorba, acolo unde tocmai pusese și el o întrebare bine țintită. ) - De ce credeti ca v-a ales Dumnezeu tocmai pe dvs. pentru aceasta coplesitoare misiune: exorcizarea? - Nu pot, nu am dreptul și nici nu indraznesc sa incerc a banui intentiile Stapanului Ceresc Atotputernic. ( Observația 31. Un alt prilej de laudă de sine: N.G. nu respinge calificativul de “ales” pe care i-l atribuie ziaristul! În realitate, pentru slujbele de exorcizare sunt îndreptățiți [și nu “aleși”] toți preoții, mai ales că ceva mai târziu, N.G. va recunoaște că nu meritele exorcistului sunt cele care vindecă [recunoscând aici, implicit, că nu există “aleși”!!], ci doar credința celor care vin la slujbele lui) Necunoscute sunt caile Domnului! Ma ostenesc doar, ca sa merit aceasta incredere, prin simplitatea vietii mele de obste. Asta ii convinge pe credinciosi. Sa-ti pui sufletul pentru fiecare om, fara sa agonisesti absolut nimic pentru tine, este lucrul cel mai important pentru un slujitor al lui Dumnezeu. În aceasta parohie n-am indraznit sa primesc un ban de la nimeni, niciodata, nici la inmormantare, nici la cununie, la nimic! ( Observația 32. Un alt prilej de laudă de sine: N.G. nu primește bani de la creștinii din parohie. Înseamnă că toți banii care-i trec prin mână provin de la “oile” ce sosesc ademenite din alte staule, ca să se adape la staulul de la Borănești!) - Iertati-ma ca imi permit sa va adresez o asemenea intrebare, dar as vrea sa stiu cum va explicati faptul ca astazi, în Romania, în plina criza morala, biserica nu reuseste sa fie suficient de convingatoare. Vorbesc de "institutia bisericeasca", daca pot folosi un asemenea termen! - Ca "institutie", cum spuneti dvs., biserica este intemeiata de Mantuitorul Iisus Christos și nu poate avea nici o vina, niciodata! Ea ramane singura cale de mantuire a sufletelor. De vina sunt, din nefericire, unii oameni ai bisericii, dar asta este cu totul altceva! Din multimea de osteni ai lui Dumnezeu, unii sunt "preoti", iar altii (cei mai multi, din pacate!) sunt doar "popi". Popii nu au forta, de aceea castiga teren vrajitoarele și sectele... - Am aflat ca aveti darul deosebirii duhurilor și darul prorociei! Puteti sa ma convingeti? - Nu vreau sa va conving de nimic, deoarece credinta este un act liber consimtit! Tocmai de aceea, "minunile" sunt atat de rare (si cu atat mai de nepretuit), fiindca adevarata credinta nu are nevoie de "dovezi". Sa nu va grabiti sa-mi raspundeti ca vindecarile savarsite aici, în sfanta noastra biserica, sunt tot atatea dovezi ale unor minuni. Eu nu fac decat sa alung demonii cuibariti în oameni, implorand indurarea lui Dumnezeu, dar pe crestini i-a vindecat credinta fiecaruia, fara de care nimic nu este posibil. De aceea le cer eu tuturor credinta, post și rugaciune. Astea sunt mai bune decat orice medicament. Ca sa vindeci trupul, trebuie mai intai sa vindeci sufletul! Sa I-l incredintezi lui Dumnezeu. Pot totusi sa va marturisesc, fara nici un fel de trufie desarta, ca v-am simtit prezenta și am stiut ca veniti inca de cand ati intrat cu masina în capul satului... și mai adaug - pentru curiozitatea dvs., pe care o simt nevinovata - ca din cei 16.000 de "popi" care exista în Romania, doar 7 sunt "adevarati preoti", ! ( Observația 33. “Proorocul” Nicu Gabriel nu scapă ocazia de a-și da arama pe față, preluând clișee veninoase din doctrina pucioșească, pe care se vede că o cunoaște foarte bine, la adresa bisericii majoritare. În opinia lui, BOR are 16000 de popi și doar 7 preoți adevărați – restul rezultă că sunt falși – dintre cei adevărați făcând parte și el, se subînțelege! ) iar 33 au diferite daruri. Puteti sa scrieti la gazeta unde lucrati ca Romania este "tara aleasa", fiindca a devenit "Gradina Maicii Domnului". ! ( Observația 34. Alte clișee pucioșești!) Nimeni nu trebuie sa se sperie de timpurile grele prin care trecem, caci nu doar saracia este greu de indurat, ci și libertatea este o mare ispita, dar aici vor fi 101 biserici sfinte și 101 preoti adevarati! ! ( Observația 35. Perspectiva ca BOR să treacă, cu chiu cu vai, de la 7 la 101 preoți adevărați, este ispititoare. La fel ca acela care o lansează pentru cei care au naivitatea să-l creadă) Preotul este, cu adevarat, "sarea lumii" și numai prin ei, prin acestia putini, isi vor gasi romanii calea de vindecare și vor afla salvarea sufletelor... Cand am parasit chilia, marcati de emotia unei asemenea intalniri, o multime de oameni se stransese langa biserica, asteptandu-l pe tanarul pastor de suflete. Fiecare avea un necaz, o nevoie, o mare problema... Toti oftau și li se citea ingrijorarea în priviri, în vreme ce parintele Gabriel Nicu parea ca face numaratoarea suspinelor la Judecata de Apoi! Fotoreportaj: Emanuel Tanjala” Last edited by mariamargareta; 05.07.2010 at 09:22:00. |
#2150
|
|||
|
|||
![]()
233. “Fenomenul Nicu Gabriel, ultima trâmbiță pucioșească”, văzut de ziaristul Emanuel Tânjală (V)
Concluzii Reportajul și interviul lui E.T. dezvăluie multe ascunzișuri ale pastorației lui Nicu Gabriel de la Borănești. În dorința sa megalomanică de a poza în mare împlinitor al celor trei voturi monahale, “monahul” Nicu s-a izbit de un amănunt incomod, acela că era căsătorit în mod legal. În consecință, s-a străduit din răsputeri să-și ascundă statutul de om căsătorit, pentru a mima imaginea unei “castități originale”, inclusiv prin abandonarea nemotivată a soției. În ceea ce privește celelalte două voturi, prezentarea lor este însoțită în mod voit de o denaturare interesată. Este vorba în primul rând de “votul ascultării”, despre care aflăm că N.G. îl denaturează, îndată ce îl observă doar față de episcop și față de duhovnic. În realitate, adevăratul monah trebuie să facă ascultare de stareț, căci nu este vorba aici de o ascultare administrativă (ascultare pe care toți clericii, fie ei monahi, fie laici, o datorează episcopului) ci de o ascultare specială, care ține de moralitate, de umilință și de tăierea voii proprii. N.G. a construit chilii în jurul bisericii, dar n-a reușit să-și naturalizeze și un stareț, căruia să-i facă ascultare. S-a înconjurat însă de "surori" fidele, care să-i compenseze repudierea forțată a soției. Acest gest este influențat probabil de experimentele "mănăstirii" mixte de la "Noul Ierusalim", pe care el le cunoștea foarte bine, în care preoții Nicolae Nedelcu și Spiridon Șerban, pentru a mima castitatea, și-au exilat soțiile și fiicele minore prin satele învecinate și s-au înconjurau îndată cu "surori" ceva mai tinerele. În ceea ce privește episcopul, acesta nu trebuie perceput ca un despot, de care toți clericii sunt siliți să asculte cu înfricoșare, căci el este doar un părinte îndrumător, cu o jurisdicție mai largă, cu demnități extinse dar și cu îndatoriri mai cuprinzătoare decât cele ale preotului. În schimb, starețul trebuie privit ca un formator de caractere, și de aceea ascultarea care i se cuvine și i se atribuie are conotații mai mult morale. În ceea ce privește duhovnicul, sfaturile lui sunt orientative și educative; ascultarea de duhovnic nu este obligatorie, deși este energic recomandată. Excepție fac, desigur, eventualele "canoane de pocăință" pe care le formulează duhovnicul, dar acesta este un caz particular, întrucât apelarea la ele trebuie să fie o excepție, nu o regulă. Nici cu votul sărăciei lucrurile nu sunt deloc clare. Simpla declarație olografă a lui N.G. că toți banii, până la ultimul leu, ajungeau întotdeauna în vistieria parohiei, este insuficientă și lipsită de logică. Înseamnă că, din lipsă totală de bani, N.G. nu-și mai cumpăra nimic pentru sine, nici mâncare, nici lenjerie, nici săpun, ci stătea mereu nespălat, rufos și într-o periculoasă stare de inaniție. Această pretenție de a fi perceput cu orice preț ca un sărac lipit pământului este lipsită complet de credibilitate, creând prin ricoșeu mari semne de întrebare asupra destinației sutelor de milioane dobândite de N.G. prin metode discutabile, dar care lui i se par “apostolice”. În plus, un paroh preocupat de acest subiect, și anume de dorința de a demonstra semenilor că trăiește fără bani, deși îi are la îndemână, devine suspect tocmai prin tendința lui de a se disculpa de o vină pe care nu i-a formulat-o nimeni. El ar fi trebuit să delege unul sau doi epitropi de încredere, care să se ocupe în mod exclusiv de chestiunile financiare și de manipularea banilor dobândiți. În această situație, într-adevăr ar fi fost în afară de orice suspiciune. Last edited by mariamargareta; 05.07.2010 at 09:11:26. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Fenomenul Posaga | poster | Exorcismul | 13 | 13.01.2015 14:22:59 |
Cetatea Noul Ierusalim | idealist | Calugarul | 12 | 18.01.2013 11:13:01 |
Fenomenul Emo - o cultura a instabilitatii psihice si sufletesti | geo.nektarios | Secte si culte | 3 | 01.04.2011 17:38:21 |
mesaj de la noul ierusalim | anaana71 | Secte si culte | 417 | 31.01.2011 15:31:40 |
|