
23.08.2010, 08:31:10
|
 |
Senior Member
|
|
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
|
|
Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil
Termenul „Theotokos” este o exagerare din perspectiva neoprotestanta.
„Nascatoarea lui Hristos” sau „Nascatoarea Fiului lui Dumnezeu” poate ca ar fi sunat mai bine.
Cred insa ca denumirea biblica „Maica Domnului” este cea mai potrivita. Evita confuzia.
Maica Domnului nu este totusi Maica Dumnezeirii.
|
Invatatura Crestina Ortodoxa marturiseste:
Bineinteles ca Maica Domnului nu este maica dumnezeirii, caci termenul dumnezeire se refera la Sfanta Treime (adica la toate cele trei persoane). In fiecare din cele trei persoane ale Sfintei Treimi exista toata plinatatea dumnezeirii.
Maica Domnului este mama uneia din persoanele Sfintei Treimi, mai precis a Fiului, deci termenul Theotokos (Nascatoare de Dumnezeu) este perfect legitim cu sustinere in Sfanta Scriptura, care spune clar ca Hristos este Dumnezeu adevarat "Căci întru El locuiește, trupește, toată plinătatea Dumnezeirii" (Coloseni 2,9)
"Ca toți să cinstească pe Fiul cum cinstesc pe Tatăl" Ioan 5,23.
Termenul de "Nascatoarea lui Hristos" este incorect, intrucat Hristos este Dumnezeu intrupat in om, deci inainte de intruparea Cuvantului nu se poate vorbi de Hristos (decat in chip profetic).
Ipostasa (persoana) Logosului (Fiul, Cuvantul) Tatalui isi ia si o existenta umana in incepand din momentul zamislirii (intruparii) in pantecele feciorelnic al Maicii Domnului si doar dupa acest moment al zamislirii se poate vorbi de Hristos.
|