Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 01.09.2010, 15:58:04
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Eu nu am vorbit despre nici o relație juridică, iar în ceea ce îi privește pe sfinții părinți, eu vă recomand cu căldură să îi recitiți dacă i-ați citit și deasemenea să studiați modul în care se botezau creștinii în toată perioada Bisericii lui Hristos.

Vă recomand dumneavoastră și tuturor creștinilor ortodocși studierea serioasă a următoarelor cărți, pe lângă Noul Testament și comentarii și interpretări la Noul Testament:

Sfântul Chiril al Ierusalimului - "Cateheze", EIBMO
Sfântul Nicolae Cabasila - "Despre viața în Hristos", EIBMO
Dumitru Stăniloae - "Teologia Dogmatică Ortodoxă" vol 3, EIBMO
Boris Bobrinskoy - "Împărtășirea Sfântului Duh", EIBMO (EIBMBOR)
Alexander Schmemann - "Din apă și din Duh. Studiu liturgic al botezului"
Dumitru Gh. Radu - "Despre înnoirea și îndumnezeirea omului în Hristos", Ed. Mitropolia Olteniei, 2007, toată cartea, dar în special subcapitolul "Botezul ca încorporare în noul legământ și problema sinergismului"
Sfântul Vasile cel mare - "Despre Botez"

Bineînțeles că mai pot fi și altele, însă pe care eu nu le cunosc și nu le am.
De fiecare data cand se ignora aspectul ontologic al Tainei Botezului se intra intr-o discutie juridica.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 01.09.2010, 15:59:19
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu Vezi mesajul
De fiecare data cand se ignora aspectul ontologic al Tainei Botezului se intra intr-o discutie juridica.
Tocmai că sunt foarte de acord cu aspectul ontologic al Tainei Botezului.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 01.09.2010, 16:02:08
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Tocmai că sunt foarte de acord cu aspectul ontologic al Tainei Botezului.
Pai atunci cum poti sa ignori lucrarea efectiva a Tainei in cei botezati, indiferent de varsta?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 01.09.2010, 16:23:08
bairstow bairstow is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.08.2010
Mesaje: 568
Implicit

Ii multumea Domnului ca nu este ca acel vames. Insa eu stiu ca protestantii fac aceste lucruri pe cand acel farizeu doar banuia! Apoi eu nu ma laud ci doar arat consecintele teologiei protestante.
Daca un subiect trebuie inchis sa fie inchis nu cu explicatia unui protestant. Asa mi se pare normal.
Cat despre pentru o inoire a Sfantului botez nu poate fi vorba! Biserica nu poate gresi! Am vazut paralela facuta intre taiera imprejur si botez.
Coloseni2,11. In El ati fost taiati imprejur, nu cu o taiere imprejur facuta de mana, ci cu taierea imprejur a lui Hristos, in dezbracarea de trupul poftelor firii noastre pamantesti,

12. fiind ingropati impreuna cu El, prin botez, si inviati in El si impreuna cu El, prin credinta in puterea lui Dumnezeu care L-a inviat din morti.
Singurul lucru nu inteleg treaba cu pregatirea catehumenului. Cred ca era o practica gresita deoarece de multe ori omul respectiv nu se boteza In Hristos chiar daca credea In Acesta decat dupa o perioada destul de lunga. Dar poate nu am inteles eu bine.
Acest lucru (botezul imediat dupa marturisirea de credinta) il gasim atat in Nt dar si in practica bisericii de-a lungul timpurilor!

Last edited by bairstow; 01.09.2010 at 16:25:49.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 01.09.2010, 16:33:44
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu Vezi mesajul
Pai atunci cum poti sa ignori lucrarea efectiva a Tainei in cei botezati, indiferent de varsta?
Domnule Lavrentiu, eu nu ignor lucrarea efectivă a Tainei asupra celor botezați, însă sfintele taine lucrează și cu colaborarea omului. Există suficiente cazuri care demonstrează că unii dintre cei care au primit Taina Botezului trăiesc o viață în păcat sau în nesimțire față de harul sfântului botez, viața pe care însă o presupune Taina Botezlui este o viață înnoită după voia lui Dumnezeu, o viață cât mai sfântă și mai dreaptă posibil pentru puterile și darurile pe care le are fiecare om.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 01.09.2010, 16:42:18
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Domnule Lavrentiu, eu nu ignor lucrarea efectivă a Tainei asupra celor botezați, însă sfintele taine lucrează și cu colaborarea omului. Există suficiente cazuri care demonstrează că unii dintre cei care au primit Taina Botezului trăiesc o viață în păcat sau în nesimțire față de harul sfântului botez, viața pe care însă o presupune Taina Botezlui este o viață înnoită după voia lui Dumnezeu, o viață cât mai sfântă și mai dreaptă posibil pentru puterile și darurile pe care le are fiecare om.
Este adevarat ca Tainele lucreaza prin colaborare, dar nu trebuie sa uitam ca copiii sunt cei mai aproape de Hristos, ca si puritate a sufletului. Din acest motiv eu consider ca Botezul lucreaza in ei mai bine decat in mine, acum.

Nu vorbim de vreo lucrare ezoterica, ci de colaborarea Vietii cu cei ce se impartasesc de Ea. Mantuirea nu este rod al ratiunii sau al curatirii de pacate (pe care oricum copiii nu le au), ci este dar al lui Dumnezeu. Curatirea sufletului este necesara pentru noi ca sa il putem percepe pe Dumnezeu printr-o miscare de la complex la simplu; copiii insa sunt mai "afini" fata de Dumnezeu, in simplitatea lor.

Botezul si Euharistia fac parte din taina relatiei dintre micuti si Viata pe care le-o ofera Hristos. Oricine se interpune intre ei si Hristos face, dupa parerea mea, un pacat foarte mare, uitand cuvintele Mantuitorului: "Lasati copiii sa vina la mine..."

Si sa nu uitam ca si dintre catehumeni erau multi care au devenit eretici (de ex. Arie), deci botezul la maturitate nu te scuteste de necredinta sau de erezie.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 01.09.2010, 17:09:45
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu Vezi mesajul
Este adevarat ca Tainele lucreaza prin colaborare, dar nu trebuie sa uitam ca copiii sunt cei mai aproape de Hristos, ca si puritate a sufletului. Din acest motiv eu consider ca Botezul lucreaza in ei mai bine decat in mine, acum.

Nu vorbim de vreo lucrare ezoterica, ci de colaborarea Vietii cu cei ce se impartasesc de Ea. Mantuirea nu este rod al ratiunii sau al curatirii de pacate (pe care oricum copiii nu le au), ci este dar al lui Dumnezeu. Curatirea sufletului este necesara pentru noi ca sa il putem percepe pe Dumnezeu printr-o miscare de la complex la simplu; copiii insa sunt mai "afini" fata de Dumnezeu, in simplitatea lor.

Botezul si Euharistia fac parte din taina relatiei dintre micuti si Viata pe care le-o ofera Hristos. Oricine se interpune intre ei si Hristos face, dupa parerea mea, un pacat foarte mare, uitand cuvintele Mantuitorului: "Lasati copiii sa vina la mine..."

Si sa nu uitam ca si dintre catehumeni erau multi care au devenit eretici (de ex. Arie), deci botezul la maturitate nu te scuteste de necredinta sau de erezie.
Domnule, eu cred că am spus foarte clar că părerea mea este că sunt pentru botezul la copiilor, dar cu condiția ca aceia care își iau răspunderea pentru călăuzirea lor în viața creștină ortodoxă să fie ei la rândul lor adevărați creștini, responsabili, buni cunoscători ai credinței creștine adevărate, adică ortodoxe, nu oameni care ei în primul rând nu sunt creștini adevărați atât după trăire cât și după cunoaștere. Părerea mea este ca nașii să fie aleși după viețuirea și cunoașterea ortodoxiei, iar părinții și nașii, care ei nu se află într-o stare de trăire și cunoaștere a ortodoxiei, să se pună la punct sub atenta observare a preoților, episcopilor și duhovnicilor, iar doar mai apoi sau chiar și concomitent să se săvârșească taina botezului pruncilor sau copiilor. Ceea ce vreau să semnalez este că este necesar, din punctul meu de vedere, ca sfânta taină a botezului să fie conștientizată în toate aspectele ei, dacă nu de cei mici, atunci cel puțin de aceia care sunt la vârste mature și că responsabilitatea cea mai mare cu privire la inițierea și trăirea unei adevărate vieți creștine ortodoxe atârnă pe umerii slujitorilor sfintelor altare ale Bisericii, dar și pe umerii celor care deja sunt creștini ortodocși.

Deasemenea, slujitorii altarelor, dar nu doar ei ci și ceilalți creștini orotdocși, trebuie, cred eu, să vegheze la cât mai buna catehizare și îndrumare a celor botezați, iar aceasta cere într-adevăr mai multă muncă pentru slujirea sufletelor creștinilor.

Last edited by doctor_faustus; 01.09.2010 at 17:14:29.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 01.09.2010, 17:17:06
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Domnule, eu cred că am spus foarte clar că părerea mea este că sunt pentru botezul la copiilor, dar cu condiția ca aceia care își iau răspunderea pentru călăuzirea lor în viața creștină ortodoxă să fie ei la rândul lor adevărați creștini, responsabili, buni cunoscători ai credinței creștine adevărate, adică ortodoxe, nu oameni care ei în primul rând nu sunt creștini adevărați atât după trăire cât și după cunoaștere. Părerea mea este ca nașii să fie aleși după viețuirea și cunoașterea ortodoxiei, iar părinții și nașii, care ei nu se află într-o stare de trăire și cunoaștere a ortodoxiei, să se pună la punct sub atenta observare a preoților, episcopilor și duhovnicilor, iar doar mai apoi sau chiar și concomitent să se săvârșească taina botezului pruncilor sau copiilor. Ceea ce vreau să semnalez este că este necesar, din punctul meu de vedere, ca sfânta taină a botezului să fie conștientizată în toate aspectele ei, dacă nu de cei mici, atunci cel puțin de aceia care sunt la vârste mature și că responsabilitatea cea mai mare cu privire la inițierea și trăirea unei adevărate vieți creștine ortodoxe atârnă pe umerii slujitorilor sfintelor altare ale Bisericii, dar și pe umerii celor care deja sunt creștini ortodocși.
Aici suntem clar de acord, ca ar fi foarte bine ca nasii sa fie crestini adevarati. Dar Taina Botezului nu trebuie conditionata de acest aspect, pentru ca nu exista niciun motiv pe lume pentru care cineva ar fi vrednic sa fie botezat.

Ar fi insa bine ca preotii sa-i cerceteze putin pe nasi inainte, poate asa i-ar face putin mai constienti.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Pentru o innoire a Sfantului Botez in Biserica noastra ortodoxa kesarion_breb Biserica Ortodoxa Romana 0 22.07.2010 22:22:06
ARE NEVOIE DE INNOIRE BISERICA? - Cuviosul Paisie Aghioritul andrei_im Generalitati 1 12.03.2010 20:43:16
Biserica noastra invata ca... amatyyy Despre Biserica Ortodoxa in general 1 12.11.2009 13:53:12