Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil
Exact aceasta am vrut sa spun si eu: un ucenic sincer al lui Iisus are mandatul punerii mainilor. Desigur in cazuri speciale.
In mod obisnuit cei care si-au pus mainile au fost Apostolii.
|
Cazul lui Anania și Saul este un caz special, și care nu poate fi, având în vedere excepționalitatea lui, o regulă în Biserica lui Hristos. Pe de altă parte, Anania a executat o poruncă a lui Dumnezeu, însă adevărul este că dacă el vreodată ar mai fi încercat să facă ce a făcut nu ar mai fi reușit. În cazul lui Saul și Anania ceea ce s-a întâmplat a fost de fapt împărtășirea lui Saul de harul apostoliei, ori asta nu este același lucru cu ce s-a întâmplat cu cei care au primit darul Duhului Sfânt. Saul nu a primit doar un dar al Duhului Sfânt, ci a primit harul apostoliei pentru că a fost direct ales de Hristos, însă în celelate cazuri când sfinții apostoli au săvârșit primirea darului Duhului Sfânt respectivii care fuseseră botezați au primit doar anumite daruri ale Duhului Sfânt. Saul însă atunci când a fost umplut de Duhul Sfânt a primit harul apostoliei, nu doar anumite daruri ale Duhului Sfânt; cu alte cuvinte la sfântul Pavel este vorba despre altceva decât primirea darului Duhului Sfânt, pentru că aici este vorba despre harul apostolic. Ori cei care erau botezați și apoi primeau darul Duhului Sfânt niciodată nu primeau prin aceasta harul apostoliei.
Dacă Anania ar fi avut într-adevăr putere de la Dumnezeu de a săvârși primirea darului Duhului Sfânt, așa cum aveau sfinții apostoli direct de la Dumnezeu, atunci el ar fi făcut așa ceva. Însă el nu avea o asemenea putere, pe când sfinții apostoli o aveau și și-o exercitau oridecâteori era cazul. Anania însă nu avea putere de la Dumnezeu pentru a face așa ceva; el nu a făcut să pună în practică o hotărâre luată de Dumnezeu (Fapte 9:15-16). Spre deosebire însă de Anania, sfinții apostoli, inclusiv sfântul Pavel, aveau puterea ca prin rugăciuni și punerea mâinilor să împărtășească darul Sfântului Duh celor botezați, pe când Anania nu avea această putere apostolică. Anania a fost ales de Dumnezeu pentru că probabil nu erau apostoli în Damasc atunci când Pavel a fost orbit, însă faptul că el nu a mai făcut nici o lucrare de împărășire a darului Duhului Sfânt arată faptul că el nu avea o astfel de putere, iar în cazul cu Saul el a fost doar un instrument prin care Dumnezeu Și-a desăvârșit în chip vizibil hotărârea pe care deja o luase de a Îl trimite pe Saul apostol al lui Hristos.
Diferența între Anania și sfinții apostoli, printre care și Pavel, este aceea că sfinții apostoli aveau puterea ca să împărtășească darul Duhului Sfânt oricând celor botezați, pe când Anania a fost doar folosit de Dumnezeu, o singură dată, pentru a desăvârși în chip vizibil alegerea în rang de apostol de care a beneficiat Saul direct de la Iisus Hristos. Deosebirea este deci fundamentală, pentru că sfinții apostoli aveau această putere de a împărtăși darul Duhului Sfânt celor noi botezați, pe când Anania nu avea această putere nci dacă ar fi stat în limbă. Dacă Anania ar fi avut putere de la Dumnezeu pentru a împărtăși darul Duhului Sfânt unor noi botezați el ar fi făcut-o și ar fi făcut-o în alte cazuri de convertiți, însă el nu avea această putere spre deosebire de sfinții apostoli.