![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#521
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfaturile acestor oameni trebuie luate in considerare atat timp cat nu sunt contrare invaturilor date de Hristos si apostoli. Insa istoria de care tu vorbesti e plina de sange varsat din cauza religiei. Razboaie fara rost in numele religiei, oameni omorati pentru ca nu au fost de acord cu ideile impuse cu forta (cazul botezului la copii cand cei care se opuneau au fost ucisi in chinuri ). Eu o astfel de istorie nu o consider "istorie crestina"ci barbarism. |
#522
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#523
|
||||
|
||||
![]() Citat:
``nu e frumos sa jignim`` Daca folosim Biblia prin a mustra si a indrepta chiar daca cel mustrat se considera jignit atunci ce facem? In fata judecatii , eu pot sa spun ca am atras atentia iar celalalt poate sa spuna cel mult ca s-a considerat jignit. (eu v-am dat atunci un citat din Biblie care spunea multe) ``pace si liniste intre religii`` Consider ca pacea si linistea trebuie sa fie intre oameni. Si aceasta va fi cand toti vor fi pe calea dreapta si placuta de Dumnezeu. Pana atunci cei drepti mustra pe cei nedrepti. Cei nedrepti se considera jigniti. Cei drepti nu se supara. Singura mea problema este daca sunt destul de vrednica sa atrag atentia. Cred ca sunt alti crestini ortodocsi demni de ascultare mai buni decat mine cu siguranta. Deci in privinta asta , daca am gresit Dumnezeu sper sa ma ierte. ``in fata Domnului toti suntem egali`` dar vom fi judecati diferit in functie de faptele noastre, iar cei care nu se afla pe calea stramta, in credinta ortodoxa, nici nu cred ca mai sunt judecati, merg acolo unde le e locul. Pentru ca au avut toata viata la dispozitie sa gaseasca calea cea buna dar nu au gasit-o. ``avem ura pe oameni`` Daca as avea ura pe dumneata domnule, nu v-as fi scris, in postarea mea spunandu-va ca gresiti. V-as fi ignorat si v-as fi lasat in plata lui Dumnezeu. Eu din contra v-am atras atentia ca nu e bine ce ziceti, cand va refereati ca exista un singur Dumnezeu indiferent de confesiune. Exista un Dumnezeu dar fara tagada exista si o singura cale. 13. Intrați prin poarta cea strâmtă, că largă este poarta și lată este calea care duce la pieire și mulți sunt cei care o află. 14. Și strâmtă este poarta și îngustă este calea care duce la viață și puțini sunt care o află. Dupa cum vedeti exista o singura poarta buna, cea stramta, nu mai multe. Si de asemenea m-am gandit la alti multi oameni care pot sa fie atrasi de vorbe sectare si sa piarda calea cea dreapta. daca asta se numeste ura... atunci Dumnezeu sa ma ierte. ``cine suntem noi sa judecam lumea`` de frica ca judecam lumea nu mai avem voie sa atragem atentia cand greseste cel de langa noi? Degeaba ne nevoim si ne rugam si strigam daca suntem pe cale gresita. Cel care vine si ne trage de maneca sa ne indreptam pe calea buna inseamna ca ne judeca? A spus Avva Antonie: sunt unii care își chinuie trupurile cu nevoința, dar din lipsa duhului deosebirii6(diakrisis, discernământ.) s-au îndepărtat de Dumnezeu. |
#524
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prin ce atrag sectarii pe ceilalti?Ca folosesc Sf Scriptura?Daca doriti sa fiti relevanta prin ceea ce ziceti folositi Scriptura si dumneavoastra si combateti ideile gresite cu Scriptura nu filozofii. |
#525
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Asa este. Ca sa mergi pe Cale iti trebuie Iubire. Ca sa ajungi la adevar iti trebuie Iubire. Ca sa atingi Viata iti trebuie Iubire. Fara Iubire ratacim. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#526
|
|||
|
|||
![]()
Ca sa mergi pe Cale iti trebuie credinta in Cel care este Dragoste.
|
#527
|
||||
|
||||
![]() Citat:
e Dragostea. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#528
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca ati fi urmarit perioada apostolica ati fi citit si ati fi observat ca botezul pruncilor este instituit in primul rand de Apostoli insisi. Sunt exemple in Noul Testament de intregi familii botezate. "…am botezat si casa lui Stefanas" (1Cor 1,16); "Iar dupa ce s-a botezat, si ea si casa ei…" (Fapte 16:15), "…s-a botezat indata, el si toti ai lui" (Fapte 16:33) Este greu de imaginat ca acele familii nu contineau copii, intr-o cultura unde familiile erau numeroase, neexistand metode contraceptive sofisticate, in care copiii erau considerati o binecuvantare de la Dumnezeu. FA 2: 38. Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt. 39. Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru. 40. Și cu alte mai multe vorbe mărturisea și-i îndemna, zicând: Mântuiți-vă de acest neam viclean. 41. Deci cei ce au primit cuvântul lui s-au botezat și în ziua aceea s-au adăugat ca la trei mii de suflete. Oare aceste trei mii de suflete nu cuprind si copii? Apoi, daca crestinii din veacul apostolic in dorinta de a usura sufletele celor care au murit nebotezati in vremea pregatirii pentru botez, incepusera a se boteza ei, iarasi, pentru cei morti nebotezati (I Cor 15,29), cum si-ar fi lasat ei copiii sa moara nebotezati ? Pentru o mai deplina lamurire a modului cum se prezenta situatia in primele veacuri crestine este necesar, credem, sa investigam si alte documente. Fara a avea pretentia de a fi exhaustivi, vom cita in ordine cronologica citiva scriitori si opere apartinand perioadei patristice. Astfel, ucenicul Apostolului Ioan, episcopul Policarp al Smirnei, marturisea in momentul martiriului sau : "De optzeci si sase de ani slujesc (lui Hristos)". Intrucit aceasta marturisire privind neindoeilnic timpul de cand s-a botezat o facea in anul 156, rezulta ca a primit Botezul in jurul anului 70 "in varsta frageda a copilariei" . Putin mai tarziu Sfantul Iustin Martirul informeaza ca in vremea sa erau crestini, barbati si femei, avand 60 si 70 de ani. Or daca in prima jumatate a veacului al II-lea cand traieste Iustin existau crestini de 60 si 70 de ani, insemneaza ca ei au fost botezati cand erau inca mici. Sfantul Irineu, nascut pe la 176 si fost ucenic al Sfantului Policarp, precizeaza la randul sau : "...Hristos a venit sa mantuiasca pe toti oamenii si anume, zic, pe toti care dobandesc de la El nasterea a doua pentru Dumnezeu, pe prunci si pe cei mici, pe tineri si pe batrani" . Biserica, afirma marele teolog Origen, "a primit de la Apostoli traditia de a boteza pruncii. Caci stiau aceia, carora li se incredintasera secretele tainelor dumnezeiesti, continua el, ca in toti sunt intinaciunile pacatului care trebuie sa se spele prin apa si prin Duh" . Origen, considerat eretic in unele invataturi, confirma traditia Apostolilor de a boteza pruncii. Scrierea Asezamintele apostolice redactata in jurul anului 400, dar transmitand traditii autentic apostolice, contine si ea indicatii despre practica botezarii pruncilor. "Botezati si copiii vostri si sa-i cresteti in supunerea si invatatura Domnului, caci zice : lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti". Incepand cu veacul al III-lea, nu exista scriitor crestin care sa nu poata fi invocat in sprijinul botezul copiilor. Intr-adevar, autoritatea bisericeasca s-a pronuntat destul de tarziu in problema botezarii celor mici si numai atunci cand s-a simtit trebuinta clarificarii unor nedumeriri. Practica era insa veche cat Biserica si tocmai de aceea botezul copiilor nu numai ca n-a fost interzis, ci recomandat cu multa caldura. Pentru cei care pastreaza rezerve fata de marturiile literare de genul celor invocate, precizam ca ele sunt confirmate de numeroase date arheologice. Desenele gasite pe peretii catacombelor si inscriptii de pe pietrele funerare, toate apartinand primelor veacuri crestine, dovedesc ca Biserica a recurs la botezul copiilor inca de la inceput. Biserica s-a aratat mereu sensibila la scrupulele de constiinta ale adeptilor ei, cand doreau sa intarzie primirea Botezului si cand doreau sa-l grabeasca. Totdeauna a sustinut, insa, ca pentru dobandirea mantuirii si intrarea in imparatia cerurilor Botezul reprezinta o conditie sine qua non. Documente apartinand veacurilor VIII, IX si X arata si ele ca Botezul se administra imediat dupa nastere. Situatia se schimba cu veacul al XII-lea, mai ales in Apus. Pavlicienii, bogomilii, catarii, valdenzii, albigenzii, petrobrusienii, socinienii, etc, nemultumiti de formalismul care prindea radacini tot mai adanci in Biserica latina, incep sa lanseze atacuri impotriva Botezului pruncilor . Potrivit opiniei celor citati, nu Botezul asigura curatirea de pacate, el nemaifiind considerat taina, ci insasi hotararea credinciosului de a trai in deplina moralitate. Drept urmare in noile comunitati create erau primiti doar maturii in stare sa se decida singuri a nu mai savarsi raul, fara ceremonial, inclusiv Botezul. Asemenea anabaptistilor, baptistii, adventistii, penticostalii, crestinii dupa Evanghelie etc, vor renunta si ei la botezarea copiilor mici pe motivul ca nu are temei biblic. Ati observat ca pana acum am analizat doar texte biblice desi, pentru mine, ca ortodox, Biblia nu este singurul ghid. Am vrut doar sa va arat ca practica botezului pruncilor reiese si din Biblie. Dar si invataturile bisericii sunt clare si unanime in privinta botezului aplicat pruncilor. Toti episcopii, toti sfintii bisericii spun ca si pruncii trebuie botezati. Majoritatea protestantilor, de-alungul istoriei, incluzand luterani, anglicani, metodisti, reformati, prezbiteriani, au botezat si ei prunci. Luther si Calvin (folosindu-se de acelasi principiu "Sola Scriptura") au propovaduit botezul pruncilor. Domnule samson nu stiu ce ati citit si de unde v-ati informat, dar eu zic ca ati interpretat sursa de informatie pur subiectiv, nicidecum obiectiv. Eu v-am adus dovezi ca botezul copiilor se practica din vremea apostolilor, nicidecum din secolul 5 cum ati afirmat dumneavoastra. Fiti mai precis data viitoare in afirmatii, ca in loc sa faceti afirmatii, faceti infirmatii! Nu de alta, dar induceti in eroare cititorul/cititorii! Si v-am adus dovezi de marturie din primele secole ca lumea recunostea botezul copiilor! Eu nu inteleg de unde ati scos basmele cu crimele impotriva anabaptistilor. Acelea sunt pur sf-uri, pentru ca Biserica niciodata nu a obligat botezul pruncilor ci doar l-a recomandat si il recomanda! Doar recomanda. Cititi bine sensul cuvantului "recomanda" si "obliga"! Cum puteti crede astfel de basme ca Biserica ucidea pe cei ce vroiau sa se boteze la maturitate? E aberant pentru ca avem mari ierarhi care s-au botezat la maturitate : Vasile Cel Mare, Ioan Gura de Aur etc. Dumneavoastra ganditi cand cititi niste asemenea minciuni si le mai si scrieti? Ioan Gura de Aur a fost nascut in anul 354 si botezat abea in anul 372 de catre Meletie, episcop de Antiohia. Acum poate va intrebati de ce acesti ierarhi, mari Sfinti si Parinti ai Biserici Ortodoxe s-au botezat asa tarziu? Asta datorita parintilor lor. Pentru ca Biserica niciodata nu a obligat botezul pruncilor ci doar l-a recomandat si il recomanda! Si in special la maturitate omul inainte de a se boteza urmarea o scoala de cateheza, unde era invatat si instruit despre crestinismul ortodox catolic! Despre Sfanta Treime, consubstantialitatea Fiului cu Tatal, invataturi apostolice etc. Nu doar cresteai si pur si simplu credeai ! Erau scoli pentru catehumeni! Cautati in scrierile acestor mari sfinti Parinti daca combateau ei botezul pruncilor sau al copiilor! Basmele cu botezul anabaptistilor incep din secolul XVI, nicidecum din secolul 5! Asta e poezia lor de o viata ca provin ei din secolul 5 pentru a-si promova botezul lor de maturitate! Dar ei abea din secolul XVI s-au format! Lasati basmele de pe site-urile lor, razboaie sangeroase fictive si documentati-va obiectiv! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul! |
#529
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
#530
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce am vrut sa evidentiez prin aceasta referire este ca daca oamenii in sminteala lor se botezau in numele mortului, credeti ca si-ar fi lasat copii nebotezati sa moara nebotezati? Cum primeau niste "bebelusi cuvantul", exact cum primeau si copii Vechiului Testament legamantul: prin credinta parintilor in cazul legamantului, iar in cazul botezului, prin credinta parintilor duhovnicesti, spirituali. Cand sutasul Corneliu L-a rugat pe Hristos sa-i vindece sluga, Hristos nu i-a spus "imi pare rau, dar nu pot face asta decat daca sluga ta mi-o va cere", ci l-a vindecat pe baza credintei sutasului. Fiica femeii cananeence din Matei 15:21-28 a fost tamaduita datorita credintei mamei sale. Matei 9:2-6 "Si iata, I-au adus un slabanog zacand pe pat. Si Iisus, vazand credinta lor, i-a zis slabanogului : Indrazneste fiule, iertate fie pacatele tale… Ridica-te, ia-ti patul si mergi la casa ta!" Credinta prietenilor slabanogului a facut posibila atat vindecarea fizica cat si iertarea de pacate. In Marcu 5:22, 23 tatal unei fetitze aflate pe moarte vorbeste in numele ei, zicand "Fiica mea este pe moarte; vino si pune-Ti mainile pe ea, ca sa scape si sa traiasca." Nu cred ca a spus cineva la acel moment ca fata ar fi trebuit sa creada pentru ea. Hristos o inviaza datorita credintei tatalui ei. Iar Traditia ne spune ca erau acceptati si prunci si copii si oameni maturi, nefiind nicio piedica in a boteza pruncii ... Biserica nu a combatut niciodata botezul pruncilor! Aveti expus in raspunsul lui samson, invataturi despre botez expuse cronologic, ca fiind marturiile Parintilor Bisericii, urmasi ai Apostolilor! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|