![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Probabil că în viitor Biserica Catolică va fi considerabil mai mică în număr de credincioși. Nu este exclus să ajungă, din nou, în catacombe.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Va pun la dispozitie Graiuri ortodoxe - "Învățăturile Sfinților Părinți asupra catolicismului"
http://www.sfantuldaniilsihastrul.ro...cismuluiq.html Foarte interesant ! O alta optica pt fratii catolici ! Lectura placuta ! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
p. Cleopa spune Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfînt. Nu-i adevarat. Este nascuta în chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii. dogma Neprihanitei Zamisliri nu se refera la vreo nastere in chip "nefiresc" si noi spunem ca este nascuta în chip firesc din Sf. Ioachim si Ana de ce se tot repeta aceasta idee gresita? p. Cleopa spune La sfint irea Sfintelor Daruri catolicii nu fac rugaciunea de invocare a Sfîntului Duh, cum facem noi la Sfînta Epicleza.
si noi avem Epicleza de ce se tot repeta aceasta idee gresita? p. Cleopa spune Papei, daca-i dai parale multe, poti sa faci oricîte pacate te iarta, te dezleaga. asta nu mai este de muuult timp de ce se tot repeta aceasta idee gresita?
__________________
catolica Last edited by MariaB; 16.09.2010 at 11:08:08. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Da, se repeta multe lucruri gresite prin mediile ortodoxe, parte din lipsa de cunostinte, parte din lipsa de intelegere. Nu stiu daca au urmarit si altii (dintre ortodocsi, si nu numai) vizita papei in Marea Britanie de week end-ul trecut. Probabil ca nu, si-i pacat. A spus lucruri puternice, a spus multor lucruri pe nume, cum cam greu fac altii, in special in vest. N-a fost un mesaj lugu-lugu, dar a fost un mesaj care inspira. In fine, cand aveti timp merita sa ii citoti discursurile/predicile de weekend-ul trecut. Si ma gandeam zilele trecute la felul in care este astazi raspandit mesajul crestinismului din perspectiva stirilor care au ajuns la noi prin mass-media: din tabara protestanta -- ardeti Coranul!, din tabara ortodoxa: cativa ortodocsi americani s-au gandit ca ar fi o idee buna sa tina Sf Liturghie in Aya Sofia (Huh? Cui ajuta?), din tabara catolica: despre dictatura relativismului si secularismului, despre a nu-ti fi teama sa il marturisesti pe Hristos in public, etc. Hmmmm, nu vreau sa fiu rea, dar.... Un exemplu: http://www.catholicherald.co.uk/news...gil-full-text/
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). Last edited by Noesisaa; 22.09.2010 at 23:41:43. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83 Diferente Față de Biserica Romano-Catolică Între Biserica Ortodoxă și Biserica Romano-Catolică există o sumă de deosebiri doctrinare. Cele mai cunoscute dintre ele poartă numele de punctele florentine. Acestea sunt: * nerecunoașterea primatului episcopului Romei asupra celorlalți episcopi (în Biserica Ortodoxă, toți arhiereii, indiferent de titlul purtat - patriarh, mitropolit, arhiepiscop, episcop - sunt considerați egali); * nerecunoașterea adăugării Filioque din Crez (considerat în Biserica Ortodoxă o învățătură greșită, cu profunde implicații teologice); * nerecunoașterea validității folosirii la Euharistie a azimei, adică a pâinii nedospite, folosită de Biserica Catolică (Biserica Catolică recunoaște ca validă atât folosirea pâinii azime cât și a celei fermentate); * nerecunoașterea existența Purgatoriului (considerat în Biserica Romano-Catolică a fi un loc de mijloc între rai și iad, în care sufletele celor decedați se purifică până la intrarea în Rai). Alte diferențe față de Catolicism considerate importante de Biserica Ortodoxă sunt: * infailibilitatea ex-cathedra a Papei (Biserica Ortodoxă consideră că nu poate exista o persoană infailibilă, indiferent de poziția eclezială pe care o deține); * harul sau grația creată (Biserica Ortodoxă consideră că harul sau energia dumnezeiească este necreată, ca mijloc prin care Dumnezeu se împărtășește pe sine oamenilor); * neprihănita zămislire sau imaculata concepție a Fecioarei Maria (Biserica Ortodoxă consideră că toți oamenii, inclusiv Născătoarea-de-Dumnezeu, au fost zămisliți și s-au născut având păcate; ulterior, prin conlucrare - συνεργια - cu Dumnezeu pot ajunge la sfințenie); * thesaurus meritorum (tezaurul de merite) ale sfinților - din a cărui supra-abudență, consideră Biserica Catolică, ar putea lua și restul credincioșilor, - precum și indulgențele (Biserica Ortodoxă consideră că virtuțile sunt personale și nu pot fi "împrumutate" sau "dăruite"; mântuirea este o conlucrare personală a unui om cu Dumnezeu); * celibatul clericilor (Biserica Ortodoxă acceptă căsătoria preoților și diaconilor, cu condiția să se facă înainte de hirotonia acestora); * practica botezului prin stropire sau turnare (Biserica Ortodoxă practică botezul prin întreită afundare, ce simbolizează îngroparea și învierea lui Hristos). Last edited by Eugen7; 23.09.2010 at 10:51:53. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ortodocsii au rugaciunea mai ampla, detaliata si spun "Trimite Duhul Taul ce Sfant peste NOI si peste aceste SFINTITE DARURI"... romano-catolicii spun doar "peste aceste sfintite daruri". Pe de alta parte trebuie precizat ca aceasta rugaciune de invocare a lui Dumnezeu Duhul Sfant nu are aceeasi insemnatate in Liturghia romano-catolica si in cea ortodoxa. Pentru ortodocsi, aceasta rugaciune este momentul in care Duhul Sfant Dumnezeu preface efectiv sfintele daruri de paine si vin in adevarat trupul si sangele Domnului, iar acest moment este dupa ce se rostesc cuvintele Mantuiorului "Luati mancati acesta este trupul meu..." Pentru romano-catolici aceasta rugaciune este inainte de rostirea cuvintelor Mantuitorului "Luati mancati" si nu acesta este momentul in care Dumnezeu Duhul Sfant preface darurile de paine (nedospita) si vin in adevarat trupul si sangele Domnului ci momentul efectiv al prefacerii este dupa aceasta rugaciune cand preotul rosteste cuvintele Mantuitorului:"Luati mancati acesta este trupul meu... Beti dintru acesta toti..." Am intrat un pic in amanute pentru a arata atat aseamanrile foarte mari cu privire la Taina Sfintei Euharistii dar si deosebirile care nu sunt doar de natura practica ci si teologica. Domnul sa ne binecuvintete si sa ne aiba in paza pe toti. "Doamne Iisus Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul". Last edited by Eugen7; 23.09.2010 at 13:00:53. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si iarai aici este o discutie delicata intre teologia romano-catolica si cea ortodoxa. Parintii latini considera ca prin pacatul stramosesc firea umana nu a fost alterata in nici un fel (omul pierzand nemurirea care era un dar supradaugat si nu parte din fiinta lui)... iar parintii greci (ortodocsi) considera ca omul prin pacat si-a "imbolnavit" firea de moarte si de pacat, nemurirea omului facand parte din fiinta lui... iar omul pierzand darul nemuririi nu mai are fiinta intreaga. Biserica Ortodoxă consideră că toți oamenii, inclusiv Născătoarea-de-Dumnezeu, au fost zămisliți și s-au născut având păcate (pacatul stramosesc, firea cazuta in moarte a lui Adam); ulterior, prin conlucrare - συνεργια - cu Dumnezeu pot ajunge la sfințenie); |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Biserica Ortodoxă consideră că virtuțile sunt personale și nu pot fi "împrumutate" sau "dăruite"; mântuirea este o conlucrare personală a unui om cu Dumnezeu; Last edited by Eugen7; 23.09.2010 at 13:37:37. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
..vad acum ca Eugen7 scrie acelasi lucru mai sus. Iertare. Last edited by Miha-anca; 24.09.2010 at 02:43:59. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Discutia era despre faptul ca Parintele Cleopa are o reprezentare gresita in privinta dogmelor pe care le combate; cred ca din postarile lui Eugen7 acest lucru reiese clar ca lumina zilei.
|
|