Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.09.2010, 19:42:19
samson samson is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.08.2010
Mesaje: 72
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Aici încerci un subterfugiu ieftin.
Nu fac nici un subterfugiu, legatura dintre botez si circumcizie era clara in viziunea acelei persoane care spunea sa boteze copilul la 8 zile.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Falsa problemă a sectelor neoprotestante nu e legata nicidecum de vârsta copilului (opt zile, câteva luni, anisori), asa cum stii si tu bine, ci de faptul ca acel copil "nu îsi poate exprima credinta în Domnul Isus si ca atare" asa cum spuneti voi, "nu poate fi mântuit încă".
Pruncul nu poate crede si deci nu isi poate exprima credinta. Cum poate un prunc de 2-3 luni sa creada?El nici nu stie sa vorbeasca macar insa are discernamant ca sa distinga ce e bine si ce e rau si sa aleaga?
Voi ortodocsii tot omiteti conditiile necesare botezului SA CREZI . Peste tot in NT se spune ca cine crede sa se boteze, voi nu. Il botezam de mic si daca traieste departe de Dumnezeu cand creste asta e,a fost decizia lui.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Asemănarea prezentată de ortodocși mai sus, înainte de postarea lui Samson se referea la cu totul altceva, nicidecum la vârsta pruncului și la alte prostioare pe care vreți să le puneți voi în față, ca să distrageți atenția de la reala preocupare.
La ce se refera? Fii mai explicit. Nu sunt prostioare deloc, e vorba de porunca Domnului care la voi e intoarsa pe dos "boteaza-te si apoi crede".

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Așadar așa cum se cunoaște, botezul este ceva strict peresonal la majoritatea sectelor protestante, merge mână în mână cu "mântuirea"
Pai botezul este personal, deoarece credinta este personala. Nu vad care e problema.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
și ceea ce e cel mai specific lor, nu poate exista mijlocitor, nici măcar pentru prunci, sau bolnavi sau handicapați psihic. Biblia ne prezintă însă o situație cu totul diferită, de ceea ce spun sectele:
Ce intelegi prin mijlocitor?Cineva sa se roage pt altcineva?Asta o cred si NP, te poti ruga pentru altcineva ,sa mijlocesti practic pentru aceea persoana. Asa ca fii mai specific.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Tocmai despre această mijlocire vorbește Biserica, după cum spune și biblia.

Fac. 17.10 „Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur.”

Prin legământul pe care l-a făcut Avraam cu Dumnezeu toți urmașii săi, adică milioane de evrei urmau să fie circumciși, inclusiv Iisus. I-a întrebat cineva vreodată dacă doresc lucrul acesta atunci când erau prunci? Evident că nu.
Părinții și înaintașii lor au mijlocit pentru ei, din generație în generație.
Iar faci o paralela lipsita de sens. In cazul botezului conditia este sa crezi ca sa poti fi botezat. In cazul circumciziei asa a zis Dumnezeu,sa fie circumcisi la 8 zile.Porunca e clara. De ce nu e porunca la fel si in cazul botezului?
In al doilea rand circumcizia denota apartenenta persoanei respective la poporul evreu. Ori daca parintii tai erau evrei atunci si tu te nasteai evreu chit ca voiai chit ca nu voiai. Lucru care nu e nicidecum valabil in cazul credintei, pot fi parintii credinciosi dar copii sa nu fie.
Cum adica au mijlocit parintii pentru ei?Ca s-au rugat pentru ei?Posibil,nu neaga nimeni asta.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.09.2010, 09:57:27
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

pe aceasta tema a botezului se poate contrazice doua persoane pana le creste barba alba. Daca asta este placerea ta Samsone, nici o problema.
Admitem toata lumea, ca botezul este obligatoriu pentru mantuire, pentru pecetluirea ta ca si crestin. In consecinta , indiferent ca te botezi de mic sau adult, botezul trebuie facut in mod obligatoriu. A discuta pe tema unui fapt obligatoriu, unanim recunoscut de toti crestinii deja este un lucru inutil. A renunta din start de a cunoaste adevaratele intelesuri ale ortodoxiei doar pentru ca vine o secta sau alta sa spuna ca trebuie sa fii adult pentru botez si ca asta este faptul pentru care ortodoxia nu este calea cea buna nu inseamna decat ca dai dovada de superficialitate, de simplism.
Toate comunitatile religioase sau de alta factura au la baza botezul. Si masonii boteaza, si hindusii boteaza, deci botezul este recunoscut de absolut toata umanitatea ca si pecetluire de intrare intr-o anume comunitate.
Primii crestini, din primele zile imediat dupa Hristos au decis botezarea propriilor copiii, imediat dupa nastere din dorinta de a nu-si creste copiii necrestini pana la varsta adulta. Si nu isi mai puneau problema ca nu gandeste, se bucurau ca reuseau sa isi tina copiii in sanul crestinilor ca si crestini ei insisi.
Daca un copil este botezat ortodox si cand creste mare rataceste in hatisurile sectante nu are decat sa se lepede de credinta ortodoxa si sa se arunce in bratele diavolului amagit de mandria de a decide el insusi soarta sa. Aceasta este marele siretilic al diavolului in care cad foarte multi oameni: iti dezvolta in mintea ta ideea ca trebuie sa decizi singur si iata ca smerenia dispare complet, devii mandru ca detii tu adevarul si te lepezi de dreapta credinta.
sa nu uitam ca diavolul cunoaste Scriptura in amanunt cu toate pasajele greu de inteles pentru un om neinstruit. Acest fapt , al neintelegerii oamenilor intru totul al Scripturii este speculat la maxim de diavol. Eu iti zic asa: crede si nu cerceta.
Si ortodocsii boteaza adultii, oricine care studiaza ortodoxia si se convinge ca asta este calea adevarului se poate boteza in credinta ortodoxa. Deci si ortodoxia boteaza pe cei care cred. Eu zic ca ar trebui sa studiezi ortodoxia in profunzime ca sa poti face comparatia cu oricare secta si sa poti discerne care este cea adevarata.
A lua decizii pripite, sub influienta unei singure dogme, fara sa studiezi pe toate celelalte iti spun inca odata ca e dovada de superficialism si simplism.
Si iti spun eu, o fosta atee convinsa, care a studiat tot ce a putut si a gasit despre toate dogmele crestine sau necrestine pentru a afla adevarul.
Sub masca aceasta a botezului la varsta adulta se ascunde cea mai mare inselatorie a omului crestin de catre diavol. daca dai la o parte aceasta masca si incepi sa studiezi adevaratele concepte ale teologiei vei vedea cu usuratate care este de fapt adevarul.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.09.2010, 17:07:02
samson samson is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.08.2010
Mesaje: 72
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
pe aceasta tema a botezului se poate contrazice doua persoane pana le creste barba alba. Daca asta este placerea ta Samsone, nici o problema.
Admitem toata lumea, ca botezul este obligatoriu pentru mantuire, pentru pecetluirea ta ca si crestin. In consecinta , indiferent ca te botezi de mic sau adult, botezul trebuie facut in mod obligatoriu.
Trebuie facut obligatoriu pentru cei care se incred in Hristos, nu pentru oricine, cum ar fi prunci de 2-3 luni care apoi cresc si nu au nici o treaba cu credinta. Uita-te in jurul tau, asta e realitatea in care traim.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
A discuta pe tema unui fapt obligatoriu, unanim recunoscut de toti crestinii deja este un lucru inutil.
Ma repet, obligativitatea e pentru cei care cred, nu pentru cei care nu cred.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
A renunta din start de a cunoaste adevaratele intelesuri ale ortodoxiei doar pentru ca vine o secta sau alta sa spuna ca trebuie sa fii adult pentru botez si ca asta este faptul pentru care ortodoxia nu este calea cea buna nu inseamna decat ca dai dovada de superficialitate, de simplism.
Sa te botezi adult nu e inventia NP ci o invatatura Sf Scripturi pe care tu nu o cunosti. Daca se spune clar ca trebuie sa crezi ca sa te botezi atunci nu ai ce sa cauti cu copii de 2 luni sa fie botezati.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Toate comunitatile religioase sau de alta factura au la baza botezul. Si masonii boteaza, si hindusii boteaza, deci botezul este recunoscut de absolut toata umanitatea ca si pecetluire de intrare intr-o anume comunitate.
Asta nu e un motiv sa botezi pruncii. Nu ma intereseaza ce fac masonii sau alte grupari care nu au la baza Sf Scriptura.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Primii crestini, din primele zile imediat dupa Hristos au decis botezarea propriilor copiii, imediat dupa nastere din dorinta de a nu-si creste copiii necrestini pana la varsta adulta.
Asta de unde ai scos-o?Eu nu vad nicaieri exemple in Sf Scriptura de botez al copiilor. Si nici nu aveau cum sa fie de vreme ce credinta era cerinta obligatorie pentru botez.
Si ce te faci cu copii care au fost botezati si apoi cand cresc nu mai au nici o treaba cu credinta?Sunt ei crestini?

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Si nu isi mai puneau problema ca nu gandeste, se bucurau ca reuseau sa isi tina copiii in sanul crestinilor ca si crestini ei insisi.
Si ce folos daca atunci cand creste pleaca in lume si fac din pacat un mod de viata?

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Daca un copil este botezat ortodox si cand creste mare rataceste in hatisurile sectante nu are decat sa se lepede de credinta ortodoxa si sa se arunce in bratele diavolului amagit de mandria de a decide el insusi soarta sa.
Grija ta ar trebui sa fie faptul ca majoritatea celor botezati de mici ajung sa traiasca in pacat cand cresc, si nu sa mearga la NP. Da grija ta nu e faptul ca pier in pacat ci ca afla adevarul din alta parte.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Aceasta este marele siretilic al diavolului in care cad foarte multi oameni: iti dezvolta in mintea ta ideea ca trebuie sa decizi singur si iata ca smerenia dispare complet, devii mandru ca detii tu adevarul si te lepezi de dreapta credinta.
Pai decizia pana la urma singur o iei. Dc un copil cand creste prefera trairea in pacat, nu e alegerea lui asta?In momentul in care are posibilitatea sa aleaga singur VA ALEGE. Tu nu poti sa fortezi pe cineva sa aleaga ce vrei tu.
Daca pe un prunc chipurile il faci sa aleaga binele, cand va creste de va alege ceea ce va vrea el. Si din pacate majoritatea aleg raul.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
sa nu uitam ca diavolul cunoaste Scriptura in amanunt cu toate pasajele greu de inteles pentru un om neinstruit. Acest fapt , al neintelegerii oamenilor intru totul al Scripturii este speculat la maxim de diavol. Eu iti zic asa: crede si nu cerceta.
Diavolul speculeaza la maxim necunoasterea scripturii nu cunoasterea ei. Daca citesti Efeseni 6 ai sa vezi care e armatura unui crestin in lupta cu cel rau. Si Cuvantul face parte din aceasta armatura.
Asta cu crede si nu cerceta nu e ceea ce ne invata Domnul. El din contra spune sa cercetam Scripturile. Diavolul merge pe principiu crede si nu cerceta.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Si ortodocsii boteaza adultii, oricine care studiaza ortodoxia si se convinge ca asta este calea adevarului se poate boteza in credinta ortodoxa. Deci si ortodoxia boteaza pe cei care cred. Eu zic ca ar trebui sa studiezi ortodoxia in profunzime ca sa poti face comparatia cu oricare secta si sa poti discerne care este cea adevarata.
Ortodocsii boteaza adulti care trec de la o religie la ortodoxie. Da cei care se nasc in familii ortodoxe is botezati de prunci care nu au posibilitatea sa studieze nimic.
Si preotii mai sunt botezati adulti.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
A lua decizii pripite, sub influienta unei singure dogme, fara sa studiezi pe toate celelalte iti spun inca odata ca e dovada de superficialism si simplism.
Si iti spun eu, o fosta atee convinsa, care a studiat tot ce a putut si a gasit despre toate dogmele crestine sau necrestine pentru a afla adevarul.
Sub masca aceasta a botezului la varsta adulta se ascunde cea mai mare inselatorie a omului crestin de catre diavol. daca dai la o parte aceasta masca si incepi sa studiezi adevaratele concepte ale teologiei vei vedea cu usuratate care este de fapt adevarul.
Botezul la varsta adulta nu e o masca ci e ceea ce invata Sf Scriptura. Daca tie nu iti convine si te irita chestia asta nu mai da invataturi care nu au nici o legatura cu realitatea.
Mai sus spuneai "crede si nu cerceta" acum vii si spui ca de fapt tu ai cercetat pana n-ai mai putut. Se cam contrazic afirmatiile tale.
Oricum ai cam cercetat degeaba...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 12.09.2010, 13:34:07
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Prin botez se acorda renasterea, nasterea din Dumnezeu si din Duhul si viziunea vietii duhovnicesti.

Ioan 3:3 Răspuns-a Iisus și i-a zis: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva de sus, nu va putea să vadă împărăția lui Dumnezeu.

Tit 3:5 El ne-a mântuit, nu din faptele cele întru dreptate, săvârșite de noi, ci după a Lui îndurare, prin baia nașterii celei de a doua și prin înnoirea Duhului Sfânt,

Ai zis ca pruncii nu pot sa creada si nu au nici discernamant de rau sau de bine.. Atunci ce zici de Sf. Ioan Botezatorul care din pantecele maicii lui a saltat de bucurie cand a auzit salutul Maicii Domnului?Dar de pruncii care strigau "Osana, Fiul lui David"?

Psalmi 8:2 Din gura pruncilor și a celor ce sug ai săvârșit laudă, pentru vrăjmașii Tăi, ca să amuțești pe vrăjmaș și pe răzbunător.

Nu vezi ca cele ale credintei apartin copilariei,celor care sunt cat mai putin antrenati in lumea asta?Oare nu apartin cu atat mai mult pruncilor cei care au fost plasmuiti de insusi Dumnezeu si care vin direct de la Dumnezeu?Cei care nu au apucat sa se afunde in intunericul vietii acesteia?Pruncii au discernamant.. Cand isi uda scutecele plang indata.. Cand au nevoie de mancare incep sa planga.. Cand nu le place sau nu le convine ceva la fel..


Intelepciunea lui Solomon 10:21 Căci înțelepciunea a deschis gura celor muți și limba pruncilor a făcut-o bine grăitoare.

Evrei 2:11. Pentru că și Cel ce sfințește și cei ce se sfințesc, dintr-Unul sunt toți; de aceea nu se rușinează să-i numească pe ei frați, 12. Zicând: "Spune-voi fraților mei numele Tău. În mijlocul Bisericii Te voi lăuda". 13. Și iarăși: "Eu voi fi încrezător în El"; și iarăși: "Iată Eu și pruncii pe care Mi i-a dat Dumnezeu".

Ioil 2:16Adunați poporul, vestiți o adunare sfântă, strângeți laolaltă pe bătrâni, aduceți copiii și pruncii care sug la sân; să iasă mirele din cămara lui și mireasa din iatacul ei!

Iesirea 22:29 Nu întârzia a-Mi aduce pârga ariei tale și a teascului tău; pe cel întâi-născut din fiii tăi să Mi-l dai Mic!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 12.09.2010, 13:47:13
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Circumcizia reprezinta apartenenta la poporul lui Dumnezeu si mostenirea promisiunilor Lui.. Botezul este circumcizia Noului Testament..

FacereaCap. 17
10. Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur.
11. Să vă tăiați împrejur și acesta va fi semnul legământului dintre Mine și voi.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 12.09.2010, 17:26:53
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

Citat:
În prealabil postat de samson
Iar faci o paralela lipsita de sens. In cazul botezului conditia este sa crezi ca sa poti fi botezat. In cazul circumciziei asa a zis Dumnezeu,sa fie circumcisi la 8 zile.Porunca e clara. De ce nu e porunca la fel si in cazul botezului?
In al doilea rand circumcizia denota apartenenta persoanei respective la poporul evreu. Ori daca parintii tai erau evrei atunci si tu te nasteai evreu chit ca voiai chit ca nu voiai. Lucru care nu e nicidecum valabil in cazul credintei, pot fi parintii credinciosi dar copii sa nu fie.
Astea sunt abureli prostești bune de servit copiilor de grădiniță. Botezul arată apartenența la marea familie creștină. Iar în ceea ce privește credința care este granița dintre a crede și a nu crede ? Este atât de simplă cum o prezentați voi?
Adică ceva de genul "m-am predat Mântuitorului meu personal" și "am fost mântuit" cum spuneți voi?
Și marele apostol Petru când mergea pe ape a început să se îndoiască, a avut căderi? Înseamnă asta ca tot timpul a fost necredincios?
Matei 14.31 "Iar Iisus, întinzând îndată mâna, l-a apucat și a zis: Puțin credinciosule, pentru ce te-ai îndoit?"
sau:
Marcu 9.24 "Cred, Doamne! Ajută necredinței mele."- cum spune tatăl băiatului vindecat de Iisus, înseamnă asta că era un necredincios? Sau că era un credincios desăvârșit? Nu inseamnă nici una nici alta.

Biblia ne arată în permanență că aceiași persoană poate fi credincioasă până la martiriu în anumite situații, iar în altele aceiași persoană poate fi lașă.
Granița strictă dintre credință și necredință nu o fac decât sectele de "mântuiți" neoprotestanți cu filosofiile lor pentru copii proști.

Citat:
În prealabil postat de samson
Ori daca parintii tai erau evrei atunci si tu te nasteai evreu chit ca voiai chit ca nu voiai. Lucru care nu e nicidecum valabil in cazul credintei, pot fi parintii credinciosi dar copii sa nu fie.
Așa cum spunea și Danuț mai sus, în Vechiul Testament tăierea împrejur prefigura credința botezului
Acest lucru este dezvoltat de sfântul apostol Pavel în capitolul 4 al epistolei către Romani:
4. Dar cum i s-a socotit? Când era tăiat împrejur sau când era netăiat împrejur? Nu când era tăiat împrejur, ci când era netăiat împrejur.
11. Iar semnul tăierii împrejur l-a primit ca pecete a dreptății pentru CREDINȚA lui din vremea netăierii împrejur, ca să fie el părinte al tuturor celor ce cred, netăiați împrejur, pentru a li se socoti și lor ca dreptate,
12. Și părinte al celor tăiați împrejur. Dar nu numai al celor care sunt tăiați împrejur, ci și care umblă pe urmele credinței pe care o avea părintele nostru Avraam, pe când era netăiat împrejur.

Avraam a mijlocit așadar prin tăierea sa împrejur și pentru cei tăiați împrejur , dar și pentru cei netăiați împrejur, dar care aveau credință.

Să reluăm:
Fapte 17. 10. Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur.
...
12. În neamul vostru, tot pruncul de parte bărbătească, născut la voi în casă sau cumpărat cu bani de la alt neam, care nu-i din seminția voastră, să se taie împrejur în ziua a opta.
(Nu numai evreii trebuiau să se taie împrejur, o făceau si ceilalți care trăiau printre evrei fie că voiau fie că nu)
Să ne referim și la exemplele referitoare la Botez din Noul Testament.
Fapte 16.15 “Iar după ce s-a botezat și ea ȘI CASA EI, ne-a rugat, zicând: De m-ați socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneți.”
Fapte 16.33″Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat EL ȘI TOȚI AI LUI ÎNDATĂ.”
In Antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii.
De ce nu ne spune Duhul Sfânt- Autorul scripturii că pruncii, handicapații și bolnavii care nu puteau să mărturisească erau excluși de la Botez?
Mai mult, așa cum se știe și sectele neoprotestante practică botezul copiilor dar că o fac atunci când aceștia se apropie de adolescență.
Unde delimitează în Biblie, Duhul sfânt, vârsta la care un copil poate fi botezat sau gradul de handicap al unui retardat mintal ca să poată fi botezat sau nu?
Și de unde știu ereticii neoprotestanți că într-adevăr adolescenții și cei care se botează la ei cred sau nu cu adevărat în Hristos? Până la urmă credința înseamnă fapte, nu o simplă mărturisire de ochii lumii.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 16.09.2010, 23:19:42
samson samson is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.08.2010
Mesaje: 72
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Astea sunt abureli prostești bune de servit copiilor de grădiniță. Botezul arată apartenența la marea familie creștină. Iar în ceea ce privește credința care este granița dintre a crede și a nu crede ? Este atât de simplă cum o prezentați voi?
Adică ceva de genul "m-am predat Mântuitorului meu personal" și "am fost mântuit" cum spuneți voi?
Corect, botezul arata apartenenta la marea familie crestina, numai ca vezi tu, mai intai trebuie sa crezi ca sa devii crestin, nu te nasti crestin.
NP nu prezinta credinta intr-un mod simplu, a crede nu inseamna doar sa zici "cred" ci inseamna sa traiesti dupa cum ne-a invatat Hristos. Un exemplu e Iosif, care avea posibilitatea sa si comita adulter si sa beneficieze de toate privilegiile care rezultau de aici insa el a preferat sa nu pacatuiasca si sa asculte de Dumnezeu desi asta i-a adus inchisoare.
Asta cu m-am predat Mantuitorului sunt clisee, eu ma refer la o traire in ascultare de Dumnezeu, nu la clisee.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Și marele apostol Petru când mergea pe ape a început să se îndoiască, a avut căderi? Înseamnă asta ca tot timpul a fost necredincios?
Matei 14.31 "Iar Iisus, întinzând îndată mâna, l-a apucat și a zis: Puțin credinciosule, pentru ce te-ai îndoit?"
sau:
Marcu 9.24 "Cred, Doamne! Ajută necredinței mele."- cum spune tatăl băiatului vindecat de Iisus, înseamnă asta că era un necredincios? Sau că era un credincios desăvârșit? Nu inseamnă nici una nici alta
A avea o cadere nu inseamna sa fii necredincios. A trai in pacat inseamna sa fii necredincios, lipsa sensibilitatii fata de pacat(sa nu ai nici o pb cand pacatuiesti). Avram a cazut, David a cazut, insa Dumnezeu ii numeste oameni dupa inima Lui.
A fi credincios nu inseamna sa fii perfect. Lui Petru Hristos i se adreseaza "putin credinciosule" nu necredinciosului.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Biblia ne arată în permanență că aceiași persoană poate fi credincioasă până la martiriu în anumite situații, iar în altele aceiași persoană poate fi lașă.
Granița strictă dintre credință și necredință nu o fac decât sectele de "mântuiți" neoprotestanți cu filosofiile lor pentru copii proști.
Esti cam in ceata in ceea ce priveste credinta si necredinta. Faptul ca un om cade nu inseamna ca e necredincios. Trairea in pacat denota necredinta, faptul ca nu dai 2 bani pe ce zice Hristos si traiesti dupa pofte pacatoase.
Exista o granita clara intre credinta si necredinta, fapt scos in evidenta si de Sf Scriptura. A crede inseamna sa traiesti dupa cum a zis Hristos, a nu crede inseamna sa traiesti dupa poftele firii.


Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Așa cum spunea și Danuț mai sus, în Vechiul Testament tăierea împrejur prefigura credința botezului
Acest lucru este dezvoltat de sfântul apostol Pavel în capitolul 4 al epistolei către Romani:
4. Dar cum i s-a socotit? Când era tăiat împrejur sau când era netăiat împrejur? Nu când era tăiat împrejur, ci când era netăiat împrejur.
11. Iar semnul tăierii împrejur l-a primit ca pecete a dreptății pentru CREDINȚA lui din vremea netăierii împrejur, ca să fie el părinte al tuturor celor ce cred, netăiați împrejur, pentru a li se socoti și lor ca dreptate,
12. Și părinte al celor tăiați împrejur. Dar nu numai al celor care sunt tăiați împrejur, ci și care umblă pe urmele credinței pe care o avea părintele nostru Avraam, pe când era netăiat împrejur.
Versetele astea nu fac decat sa intareasca ceea ce am afirmat eu, si anume ca neprihanirea lui Avram era data de credinta lui si nu de faptul ca era circumcis. iar circumcizia a fost semnul credintei lui, nu prin circumcizie a devenit credincios.
La fel, prin botez omul marturiseste credinta lui, nu devine credincios prin botez.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Avraam a mijlocit așadar prin tăierea sa împrejur și pentru cei tăiați împrejur , dar și pentru cei netăiați împrejur, dar care aveau credință.
Avram a fost considerat tatal credinciosilor.Cand evreii spuneau ca ei sunt fii ai lui Avram Domnul Iisus le-a zis ca nu sunt fii lui deoarece nu calca pe urmele lui.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Să reluăm:
Fapte 17. 10. Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur.
...
12. În neamul vostru, tot pruncul de parte bărbătească, născut la voi în casă sau cumpărat cu bani de la alt neam, care nu-i din seminția voastră, să se taie împrejur în ziua a opta.
(Nu numai evreii trebuiau să se taie împrejur, o făceau si ceilalți care trăiau printre evrei fie că voiau fie că nu)
Obligatia era a tuturor, faptul ca erau robii lui Avram, faceau parte din casa lui si erau obligati sa fie circumcisi.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Să ne referim și la exemplele referitoare la Botez din Noul Testament.
Fapte 16.15 “Iar după ce s-a botezat și ea ȘI CASA EI, ne-a rugat, zicând: De m-ați socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneți.”
Fapte 16.33″Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat EL ȘI TOȚI AI LUI ÎNDATĂ.”
In Antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii.
De ce nu ne spune Duhul Sfânt- Autorul scripturii că pruncii, handicapații și bolnavii care nu puteau să mărturisească erau excluși de la Botez?
In primul rand casa respectiva nu inseamna ca erau servitori si copii mici. Lidia, ca despre ea era vorba, era o vanzatoare ceea ce indica faptul ca nu facea parte din clasa instarita ca sa aiba robi. Dar si daca avea, botezul lor era posibil daca ei au crezut. Asta e invatatura lui Hristos, ca cine crede sa se boteze, nu sa se boteze oricine si apoi poate o sa creada. Faci speculatii pe baza unor lucruri care nu ai cum sa le dovedesti(prezenta bebelusilor in casa Lidiei).
In cazul temnicerului uite ce spune Sf scriptura:
"Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat el și toți ai lui îndată.
Și ducându-i în casă, a pus masa și s-a veselit cu toată casa, crezând în Dumnezeu. "
Dupa cum vezi s-a veselit cu toata casa crezand in Dumnezeu. Toata casa a crezut, nu doar el, de aceea a fost posibi botezul celor din casa lui.
Nu vad de unde tragi concluzia ca bolnavii nu puteau marturisi. Eu vad cazul ologului care a fost dus printr-un acoperis in prezenta Domnului.
Pruncii nu au ce marturisi, pentru ca lor le lipseste discernamantul, la fel celor handicapati mintal.


Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Mai mult, așa cum se știe și sectele neoprotestante practică botezul copiilor dar că o fac atunci când aceștia se apropie de adolescență.
Unde delimitează în Biblie, Duhul sfânt, vârsta la care un copil poate fi botezat sau gradul de handicap al unui retardat mintal ca să poată fi botezat sau nu?
Și de unde știu ereticii neoprotestanți că într-adevăr adolescenții și cei care se botează la ei cred sau nu cu adevărat în Hristos? Până la urmă credința înseamnă fapte, nu o simplă mărturisire de ochii lumii.
Duhul Sfant nu pune o delimitare de varsta, delimitarea clara care se face este aceea ca doar cei ce cred se pot boteza, lucru care este evident din Sf Scriptura. Ori ca sa crezi trebuie sa ai discernamant, sa faci alegerea dintre bine si rau.
Omul poate sa minta, si sa dea o falsa marturie de credinta, dar va raspunde in fata lui Dumnezeu. In ceea ce priveste biserica, se iau masuri disciplinare in cazul celor care s-au botezat dar nu duc o viata de credinta.
Nimeni nu poate garanta ca unul care se boteaza crede cu adevarat, poate pacali pe ceilalti dar nu pe Dumnezeu, care este Judecatorul suprem.
Insa ce sa zicem la ortodocsi unde toti sunt botezati si majoritatea traiesc in pacat fara nici cea mai mica jena.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 17.09.2010, 01:58:36
george.marian george.marian is offline
Member
 
Data înregistrării: 19.05.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 62
Implicit

Citat:
În prealabil postat de samson Vezi mesajul
Corect, botezul arata apartenenta la marea familie crestina, numai ca vezi tu, mai intai trebuie sa crezi ca sa devii crestin, nu te nasti crestin.
NP nu prezinta credinta intr-un mod simplu, a crede nu inseamna doar sa zici "cred" ci inseamna sa traiesti dupa cum ne-a invatat Hristos. Un exemplu e Iosif, care avea posibilitatea sa si comita adulter si sa beneficieze de toate privilegiile care rezultau de aici insa el a preferat sa nu pacatuiasca si sa asculte de Dumnezeu desi asta i-a adus inchisoare.
Asta cu m-am predat Mantuitorului sunt clisee, eu ma refer la o traire in ascultare de Dumnezeu, nu la clisee.



A avea o cadere nu inseamna sa fii necredincios. A trai in pacat inseamna sa fii necredincios, lipsa sensibilitatii fata de pacat(sa nu ai nici o pb cand pacatuiesti). Avram a cazut, David a cazut, insa Dumnezeu ii numeste oameni dupa inima Lui.
A fi credincios nu inseamna sa fii perfect. Lui Petru Hristos i se adreseaza "putin credinciosule" nu necredinciosului.



Esti cam in ceata in ceea ce priveste credinta si necredinta. Faptul ca un om cade nu inseamna ca e necredincios. Trairea in pacat denota necredinta, faptul ca nu dai 2 bani pe ce zice Hristos si traiesti dupa pofte pacatoase.
Exista o granita clara intre credinta si necredinta, fapt scos in evidenta si de Sf Scriptura. A crede inseamna sa traiesti dupa cum a zis Hristos, a nu crede inseamna sa traiesti dupa poftele firii.

In primul rand casa respectiva nu inseamna ca erau servitori si copii mici. Lidia, ca despre ea era vorba, era o vanzatoare ceea ce indica faptul ca nu facea parte din clasa instarita ca sa aiba robi. Dar si daca avea, botezul lor era posibil daca ei au crezut. Asta e invatatura lui Hristos, ca cine crede sa se boteze, nu sa se boteze oricine si apoi poate o sa creada. Faci speculatii pe baza unor lucruri care nu ai cum sa le dovedesti(prezenta bebelusilor in casa Lidiei).
In cazul temnicerului uite ce spune Sf scriptura:
"Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat el și toți ai lui îndată.
Și ducându-i în casă, a pus masa și s-a veselit cu toată casa, crezând în Dumnezeu. "
Dupa cum vezi s-a veselit cu toata casa crezand in Dumnezeu. Toata casa a crezut, nu doar el, de aceea a fost posibi botezul celor din casa lui.
Nu vad de unde tragi concluzia ca bolnavii nu puteau marturisi. Eu vad cazul ologului care a fost dus printr-un acoperis in prezenta Domnului.
Pruncii nu au ce marturisi, pentru ca lor le lipseste discernamantul, la fel celor handicapati mintal.

Duhul Sfant nu pune o delimitare de varsta, delimitarea clara care se face este aceea ca doar cei ce cred se pot boteza, lucru care este evident din Sf Scriptura. Ori ca sa crezi trebuie sa ai discernamant, sa faci alegerea dintre bine si rau.
Omul poate sa minta, si sa dea o falsa marturie de credinta, dar va raspunde in fata lui Dumnezeu. In ceea ce priveste biserica, se iau masuri disciplinare in cazul celor care s-au botezat dar nu duc o viata de credinta.
Nimeni nu poate garanta ca unul care se boteaza crede cu adevarat, poate pacali pe ceilalti dar nu pe Dumnezeu, care este Judecatorul suprem.
Insa ce sa zicem la ortodocsi unde toti sunt botezati si majoritatea traiesc in pacat fara nici cea mai mica jena.
Dumnezeiasca Scriptura ne arata atunci cand ne infatiseaza pe Eliseu intins rugand pe Dumnezeu, deasupra copilului mort al vaduvei, cap langa cap, fata catre fata, astfel ca madularele profetului intinse deasupra copilului sa corespunda intocmai madularelor acestuia si picioarele unuia, picioarelor celuilalt. Daca se cerceteaza chestiunea dupa fire si dupa trupul omenesc, un copil nu poate avea aceeasi masura ca un adult; madulare mici nu se potrivesc exact unora mai mari. Dar ceea ce se exprima aici este egalitatea dumnezeiasca si duhovniceasca potrivit careia toti oamenii sunt de aceeasi masura si de aceeasi varsta; nu este cu putinta sa se stabileasca deosebiri de varsta si de crestere trupeasca decat in ceea ce-l priveste pe om, nu pe Dumnezeu : cu atat mai mult nu trebuie sa se spuna ca harul insusi, care este dat celor botezati, este mai mic sau mai mare, dupa varsta celor care il primesc. Nu! Duhul Sfant este dat in chip egal tuturor, nu dupa o masura proportionala, ci dupa o bunatate si bunavointa parinteasca. Caci Dumnezeu nu are preferinte dupa varsta si persoana, ci El este pentru toti, in imparatia harului ceresc, un tata care imparte egal". Asadar botezam pruncii pentru a face parte din Biserica Lui Hristos, in caz de nu pot trai si ajunge la o constiinta in Duhul Sfant. Pruncii, chiar daca nu pot marturisi prin cuvinte, credinta lor este marturisita prin credinta nasilor, parintii duhovnicesti ai lor. Pruncii marturisesc dragostea lor care o au pentru Dumnezeu, dragoste pe care Mantuitorul ne indeamna sa o avem, de aceea nu putem sa ii indepartam de botez, prunci fiind, pentru ca Mantuitorul ne indeamna sa fim precum ei:

Matei 18:
4. Deci cine se va smeri pe sine ca pruncul acesta, acela este cel mai mare în împărăția cerurilor.


Voi de ce dati copiilor vostri de mancare? Scriptura zice ca cei ce nu muncesc sa nu manance? De ce le dati? vor ei sa munceasca?

Credinta ologului a fost marturisita de slujitorii ologului, nicidecum de olog personal.

Matei 9:2-6 "Si iata, I-au adus un slabanog zacand pe pat. Si Iisus, vazand credinta lor, i-a zis slabanogului : Indrazneste fiule, iertate fie pacatele tale… Ridica-te, ia-ti patul si mergi la casa ta!" Credinta prietenilor slabanogului a facut posibila atat vindecarea fizica cat si iertarea de pacate.

Tu zici ca avea o cadere nu inseamna sa fii necredincios? Samson iar dai dovada de ilogism. Ai probleme grave cu Biblia. Mintea ta e marginita doar la Sola Scriptura si doar la litera. Nu poti pune cap la cap niste argumente logice!


Eu zic sa te uiti la Iuda care a fost Apostol oare el credea sau nu credea? Avea Iuda pacate ale firii: desfranare, beție, etc.? NU! Avea patimă de bani, lăcomie, dar totuși avea și puțină credință! Și Hristos l-a ales Apostol! Așa că cine ești tu să înlături un prunc de la botez, să îl înlături de harul Duhului Sfânt, când Iuda a fost Apostolul Lui Hristos!
Iuda s-a lepadat de Hristos si regreta ca L-a vandut pana s-a sinucis. Petru s-a lepadat de Hristos, dar apoi s-a pocait. Oare caderea lui Iuda nu il face necredincios? Dupa tine, daca cazi inseamna ca nu esti necredincios. Oare lepadarea lui Petru nu il face necredincios? Normal ca ii face necredinciosi !! Prin cadere devii pacatos si poti sa ajungi in hula impotriva Duhului Sfant, în deznadejede care duce la sinucidere, fapt observat si la Iuda.
Căderea înseamna clar necredință! Iar necredința este invinsă de smerenie cum zice psalmistul:
Ps. 130

2. Dimpotrivă, mi-am smerit și mi-am domolit sufletul meu, ca un prunc înțărcat de mama lui, ca răsplată a sufletului meu.

Daca crezi precum afirmi tu gata traiesti fara de pacat? NU! Viata intreaga este lupta, cazi te ridici, te pocaiesti. Apostolii au stat langa Hristos ani de zile. Au ascultat cuvantul Lui de invatatura , au cazut in deznadejde, in lepadare de Hristos, unul dintre ei s-a sinucis, altii au avut smerenie, credinta necesara de pocainta. Mai avem un soi de necredinta, sau de putina credinta cea a lui Toma. Așa si tu ajungi sa combati botezul copiilor ca nu pot ei marturisi. Dar asta este o conceptie neoprotestanta. Iar asemenea lui Toma iti adresez si tie: Fericiți cei ce n-au văzut și au crezut! Pana nu a venit Duhul Adevarului la Cincizecime, nu au avut credinta data sfintilor.

Botezul pentru noi inseamna impartasirea harului Lui Dumnezeu intr-un mod egal atat pentru copii cat si pentru maturi. Pentru cadere noi avem Spovedania si pocainta. Voi aveti trufia, va inaltati de va credeti deja mantuiti! Vai de barna din ochii vostrii!

Botezul pruncilor este practicat de pe vremea apostolilor , nu apare o singura marturie in Biblie impotriva lui asupra pruncilor, ca tu faci ce faci si intorci rationalul in irational dupa doctrinele neoprotestante. Ti-am dovedit prin documente istorice, s-au descoperit morminte arheologice de prunci botezati in Italia, si tu tot pe a ta o sustii. Protestantii boteaza pruncii: luteranii, anglicanii, probabil si calvinstii etc. iar voi va credeti atat de inventivi in ale Bibliei, incat inventati prigoane de prin secolul V asupra celor ce doreau botez de maturitate. Ti-am demonstrat ca Biserica nu a tinut nicio prigoana din cauza botezului, fapt demonstrat prin Sfinti Ierarhi botezati la maturitate, iar botezul pruncilor nu a fost inventat, ci e de origine apostolica, demonstrat prin marturiile Ipolit Romanul (170-236 d.Hr) si Sfanta Biblie.

„Botezati mai intii copii; si daca pot vorbi pentru ei insusi, lasati sa vorbeasca. Daca nu, lasati pe parinti sau pe cineva din familie sa vorbeasca pentru ei.” (Traditia Apostolica 21:16).

Samson facem gargara prin ilogismele tale. Dupa atatea postari tot le sucesti dupa mintea ta cazuta in erezie. Rog un administrator sa sesizeze acest thread si sa il blocheze ca dupa ilogismele tale ne invartim ca mâța dupa coada in polemici despre botez.

Roaga-te Lui Dumnezeu să îți ajute necredinței tale. Să ne rugăm cu toții pentru necredința ta! Și roagă-te pentru cei botezați ortodox, cazuți in păcate să ajungă la pocăință, intoarce-i către o viață în Hristos în Biserica Ortodoxă! Amin.

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluiește-ne pe noi păcătoșii!
Reply With Quote
  #9  
Vechi 20.09.2010, 12:33:26
samson samson is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.08.2010
Mesaje: 72
Implicit

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
[b]Dumnezeiasca Scriptura ne arata atunci cand ne infatiseaza pe Eliseu intins rugand pe Dumnezeu, deasupra copilului mort al vaduvei, cap langa cap, fata catre fata, astfel ca madularele profetului intinse deasupra copilului sa corespunda intocmai madularelor acestuia si picioarele unuia, picioarelor celuilalt. Daca se cerceteaza chestiunea dupa fire si dupa trupul omenesc, un copil nu poate avea aceeasi masura ca un adult; madulare mici nu se potrivesc exact unora mai mari. Dar ceea ce se exprima aici este egalitatea dumnezeiasca si duhovniceasca potrivit careia toti oamenii sunt de aceeasi masura si de aceeasi varsta; nu este cu putinta sa se stabileasca deosebiri de varsta si de crestere trupeasca decat in ceea ce-l priveste pe om, nu pe Dumnezeu : cu atat mai mult nu trebuie sa se spuna ca harul insusi, care este dat celor botezati, este mai mic sau mai mare, dupa varsta celor care il primesc. Nu! Duhul Sfant este dat in chip egal tuturor, nu dupa o masura proportionala, ci dupa o bunatate si bunavointa parinteasca. Caci Dumnezeu nu are preferinte dupa varsta si persoana, ci El este pentru toti, in imparatia harului ceresc, un tata care imparte egal". Asadar botezam pruncii pentru a face parte din Biserica Lui Hristos, in caz de nu pot trai si ajunge la o constiinta in Duhul Sfant. Pruncii, chiar daca nu pot marturisi prin cuvinte, credinta lor este marturisita prin credinta nasilor, parintii duhovnicesti ai lor. Pruncii marturisesc dragostea lor care o au pentru Dumnezeu, dragoste pe care Mantuitorul ne indeamna sa o avem, de aceea nu putem sa ii indepartam de botez, prunci fiind, pentru ca Mantuitorul ne indeamna sa fim precum ei:
....No comment.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Voi de ce dati copiilor vostri de mancare? Scriptura zice ca cei ce nu muncesc sa nu manance? De ce le dati? vor ei sa munceasca?
Le dam de mancare pentru ca au nevoie de hrana. Nu intrebi un copil daca vrea sa munceasca, evolutia omului e alta:educatie,scoala apoi munca. Iar Scriptura spune "cine nu vrea sa munceasca sa nu manance". Ori acest lucru e adresat adultilor,nu copiilor. Pune un copil sa lucreze contabil , s-ar pricepe?NU. Pune-l sa fie chirurg, ar putea?NU. Exemplele pot continua.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Credinta ologului a fost marturisita de slujitorii ologului, nicidecum de olog personal.

Matei 9:2-6 "Si iata, I-au adus un slabanog zacand pe pat. Si Iisus, vazand credinta lor, i-a zis slabanogului : Indrazneste fiule, iertate fie pacatele tale… Ridica-te, ia-ti patul si mergi la casa ta!" Credinta prietenilor slabanogului a facut posibila atat vindecarea fizica cat si iertarea de pacate.
In acel "credinta lor" se regaseste si ologul. Nu inteleg de ce il excluzi, crezi ca el nu avea credinta?Pe baza credintei lui a fost iertat de pacate nu pe baza credintei prietenilor lui, lucru care e in armonie cu ceea ce spune Sf Scriptura.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Tu zici ca avea o cadere nu inseamna sa fii necredincios? Samson iar dai dovada de ilogism. Ai probleme grave cu Biblia. Mintea ta e marginita doar la Sola Scriptura si doar la litera. Nu poti pune cap la cap niste argumente logice!
Mai mariane tu dai dovada de mari lacune in ceea ce priveste ratiunea, scoti niste concluzii de lasi masca pe cei care le citesc. Ce argumente logice ai adus tu?Ala cu elisei?
Daca ai fi inteles ce inseamna sa fii credincios atunci ai intelege ca a cadea nu inseamna ca esti necredincios. Dar tu nu ai nici cea mai vaga idee ce inseaman sa fii credincios. Ti-as recomanda sa citesti Evrei 11, poate intelegi si tu, prin mila Domnului.


Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Eu zic sa te uiti la Iuda care a fost Apostol oare el credea sau nu credea? Avea Iuda pacate ale firii: desfranare, beție, etc.? NU! Avea patimă de bani, lăcomie, dar totuși avea și puțină credință! Și Hristos l-a ales Apostol!
Iuda nu a fost credincios, faptul ca avea patima de bani,lacomie denota ca nu era credincios, uite ce spune Pavel in Coloseni:
"Drept aceea, omorâți mădularele voastre, cele pământești: desfrânarea, necurăția, patima, pofta rea și lăcomia, care este închinare la idoli".

Daca tie ti se pare ca Iuda era credincios inseamna ca ai o definitie total diferita de cea a Sf Scripturi. Dupa cum vezi lacomia e incadrata in madular al firii.
Cum demonstrezi tu ca Iuda avea credinta?Pe baza a ce?

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Așa că cine ești tu să înlături un prunc de la botez, să îl înlături de harul Duhului Sfânt, când Iuda a fost Apostolul Lui Hristos!
Ce treaba are una cu alta? Ce legatura are Iuda cu botezul la copii? Iuda era un drac, fapt admis si de Domnul Iisus "eu v-am ales pe voi dar totusi unul dintre voi este drac".
Eu nu inlatur pe nimeni de la botez, ca cineva sa fie botezat trebuie sa indeplineasca conditia impusa de Domnul Iisus si anume SA CREADA.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Iuda s-a lepadat de Hristos si regreta ca L-a vandut pana s-a sinucis. Petru s-a lepadat de Hristos, dar apoi s-a pocait. Oare caderea lui Iuda nu il face necredincios?
Iuda era necredincios, nu credincios. Daca Domnul Iisus il numeste drac cum vii tu sa spui ca era credincios?
Petru s-a pocait, tocmai asta denota faptul ca era credincios, caderea lui a fost urmata de pocainta.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Dupa tine, daca cazi inseamna ca nu esti necredincios. Oare lepadarea lui Petru nu il face necredincios? Normal ca ii face necredinciosi !! Prin cadere devii pacatos si poti sa ajungi in hula impotriva Duhului Sfant, în deznadejede care duce la sinucidere, fapt observat si la Iuda.
Mai baiatule o tii langa cu Iuda, nu era credincios, ce tot bati campii si sustii o prostie?Pe baza a ce declari tu ca iuda era credincios?Ca fura din punga?Ca era lacom?Astea is la tine faptele credintei?
Caderea nu inseamna ca esti necredincios, necredinta e o stare continua, nu o cadere. Nu sunt azi credincios, maine necredincios, poimaine iar credincios.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Căderea înseamna clar necredință! Iar necredința este invinsă de smerenie cum zice psalmistul:
Ps. 130

2. Dimpotrivă, mi-am smerit și mi-am domolit sufletul meu, ca un prunc înțărcat de mama lui, ca răsplată a sufletului meu.
Smerenia e caracteristica omului credincios , nu necredincios. Nu vad ce legatura are versetul asta cu afirmatiile pe care le faci.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Daca crezi precum afirmi tu gata traiesti fara de pacat? NU! Viata intreaga este lupta, cazi te ridici, te pocaiesti. Apostolii au stat langa Hristos ani de zile. Au ascultat cuvantul Lui de invatatura , au cazut in deznadejde, in lepadare de Hristos, unul dintre ei s-a sinucis, altii au avut smerenie, credinta necesara de pocainta.
A crede nu inseamna ca nu mai ai nici un pacat, omul poate sa cada, vezi Avraam, vezi David, vezi Petru etc. A fi credincios nu inseamna sa fii perfect, nimeni nu poate fi perfect , numai Domnul Iisus a fost. Omul credincios lupta cu pacatul, nu traieste in pacat, ceea ce e o mare diferenta.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Mai avem un soi de necredinta, sau de putina credinta cea a lui Toma. Așa si tu ajungi sa combati botezul copiilor ca nu pot ei marturisi. Dar asta este o conceptie neoprotestanta. Iar asemenea lui Toma iti adresez si tie: Fericiți cei ce n-au văzut și au crezut! Pana nu a venit Duhul Adevarului la Cincizecime, nu au avut credinta data sfintilor.
Mai omule asta a lasat Domnul Iisus, omul sa se boteze dupa ce crede. Ce sa creada un prunc de 2 luni? Nu-ti convine invatatura Domnului Iisus pentru ca ,dupa cum spune si El, nu esti dintre oile Lui.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Botezul pentru noi inseamna impartasirea harului Lui Dumnezeu intr-un mod egal atat pentru copii cat si pentru maturi. Pentru cadere noi avem Spovedania si pocainta. Voi aveti trufia, va inaltati de va credeti deja mantuiti! Vai de barna din ochii vostrii!
Problema ta e ca majoritatea ortodocsilor nu au nici o treaba cu pocainta. Romania e vai de ea ca tara, lumea traieste in pacat si tu vii si spui ca acesti oameni au harul lui Dumnezeu deoarece s-au botezat candva. Daca e asa, unde e pocainta?Unde e dorinta de schimbare?Nicaieri.
Poeziile astea de le zici tu nu te vor ajuta cand vei sta fata in fata cu Dumnezeu. Numai Hristos te poate ajuta.

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Botezul pruncilor este practicat de pe vremea apostolilor , nu apare o singura marturie in Biblie impotriva lui asupra pruncilor, ca tu faci ce faci si intorci rationalul in irational dupa doctrinele neoprotestante.
Asta e o minciuna, eu vad ca pruncii erau binecuvantati nu botezati. Sf Scriptura contine invatatura clara in ceea ce priveste botezul "crede si boteaza-te". La ortodocsi e invers "boteaza-te si poate o sa crezi candva".

Citat:
În prealabil postat de george.marian Vezi mesajul
Ti-am dovedit prin documente istorice, s-au descoperit morminte arheologice de prunci botezati in Italia, si tu tot pe a ta o sustii.
Ma faci sa rad. De unde stii tu ca pruncii respectivi erau botezati?Tu cu argumente din astea vii sa sustii o teorie?Cu mormintele unor copii? SI gogomania ca mai fusesera si botezati de unde ai scos-o?
Mai baiatule ai niste argumente de toata jena. Orice, numa Sf Scriptura nu. Nu e de mirare ca esti in intuneric total.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 24.09.2010, 14:10:04
lastunul
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul


Așa cum spunea și Danuț mai sus, în Vechiul Testament tăierea împrejur prefigura credința botezului

Să reluăm:
Fapte 17. 10. Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur.
...
12. În neamul vostru, tot pruncul de parte bărbătească, născut la voi în casă sau cumpărat cu bani de la alt neam, care nu-i din seminția voastră, să se taie împrejur în ziua a opta.
(Nu numai evreii trebuiau să se taie împrejur, o făceau si ceilalți care trăiau printre evrei fie că voiau fie că nu)
"Tăierea împrejur prefigura credința botezului”, - spuneti dvs. Daca cercetati Sfanta Scriptura (Noul Testament) veti vedea ca aceasta „credinta a botezului” o puteau avea numai persoanele mature. In plus, aceasta „credinta a botezului” era valabila numai pentru persoanele care o marturiseau.

Daca tot vreti sa luati taierea imprejur, ca argument al botezului nebiblic a pruncilora am trei intrebari:
- de ce nu sunt botezati numai pruncii de parte barbateasca (asa cum se facea la taierea imprejur)?
- cum ramane cu invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli, care ne invata ca botezul trebuie precedat de marturisirea Evangheliei, credinta, pocainta si marturisirea credintei in cele propovaduite?
- cum ramane cu afirmatiile Sfantului Apostol Pavel din 1 Corinteni7:19 sau Galateni 5:6 ? „Tãierea împrejur nu este nimic si netãierea împrejur nu este nimic, ci pãzirea poruncilor lui Dumnezeu.” „Cãci în Isus Hristos, nici tãierea împrejur, nici netãierea împrejur n-au vreun pret, ci credinta care lucreazã prin dragoste”. Dupa cum vedeti, Sfantul Apostol Pavel vorbeste despre „pazirea poruncilor” si despre „credinta care lucreaza prin dragoste”. Credeti ca acestea sunt caracterisitice bebelusilor sau persoanelor care au un grad de maturitate?


Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul

Să ne referim și la exemplele referitoare la Botez din Noul Testament.
Fapte 16.33″Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat EL ȘI TOȚI AI LUI ÎNDATĂ.”
In Antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii.
Explicatia dvs. este pur si simplu caraghioasa. In versetul anterior celui postat de dvs., Sfanta Scriptura spune: „si i-au vestit Cuvîntul Domnului, atît lui cît si tuturor celor din casa lui.”(Fapte 16:32). Se intelege clar ca acea „casa” a temnicerului din Filipi era formata numai din persoane care erau capabile sa asculte Cuvantul propovaduit de Sfantul Apostol (doar nu o fi inebunit sa propovaduiasca Cuvantul unor bebelusi). Dvs. evitati explicatiile Scripturii, inlocuindu-le cu argumentatii gen „in antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii”.


Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Unde delimitează în Biblie, Duhul sfânt, vârsta la care un copil poate fi botezat
Nu veti gasi nici o delimitare a varstei la care se poate boteza un om. Sfanta Scriptura (invataturile Mantuitorului si a Sfintilor Apostoli) prezinta clar conditiile botezului: propovaduirea Evangheliei, credinta in cele auzite, pocainta pentru pacatele savarsite si marturisirea credintei. Daca aceste conditii pot fi indeplinite de un bebelus, nimic nu-l poate impiedica sa fie botezat. Altfel .... se cheama ca nu luam in seama Cuvantul Domnului si facem dupa mintea noastra.

Sper ca v-ati saturat sa tot veniti cu argumente de genul celor de mai sus (am observat ca atat dvs. cat si altii useri se tot agata de ele). Astept, atat de la dvs., cat si de la cei ca Mari's, Danut7, etc. momentul cand veti catadicsi sa luati in seama si invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli (asa cum le-au lasat EI, nu talmacite "duhovniceste" de alti oameni).
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului alynna Biserica Ortodoxa Romana 22 10.05.2013 08:28:51
Care este sensul Botezului Domnului? Florin-Ionut Botezul 33 07.01.2013 15:38:30
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi georgeval Botezul 22 21.02.2012 23:08:48
Taina Botezului în Filocalie NECTARIE Botezul 6 23.11.2011 15:34:34