![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#581
|
|||
|
|||
![]()
Deja prin secolul III botezul pruncilor a devenit o practica populara.. Asta cu 91 de ani inainte de nasterea lui Sfantul Ioan Gura de Aur.
Sfantul Ciprian de Cartagina (200-258 d. Hr.) In 253 un oarecare Fidus intreba pe Sfantul Ciprian, pe atunci episcop al Cartaginei, daca trebuia sa se astepte ziua a opta spre a fi administrat Botezul unui prunc. Insasi intrebarea dovedeste ca exista practica botezarii la opt zile. Ciprian merge insa mai departe si, prin hotararea celui de-al treilea sinod cartaginez, stabileste ca Botezul trebuie administrat imediat dupa nastere. Din sinod i se trimise lui Fidus o epistola continand informatii deosebit de interesante. " In ce priveste pe copii, precizeaza epistola, spuneai ca nu trebuie botezati in ziua doua sau a treia, ci ca ar trebui urmat exemplul legii vechi a circumciziunii si, in consecinta, noul nascut sa nu fie botezat si sfintit inainte de ziua opta. Sinodul nostru a hotarat in cu totul alt fel. Punctul tau de vedere n-a fost aprobat de nimeni si noi toti am fost de parere ca nu trebuie refuzate nici unui om venit pe lume indurarea si harul lui Dumnezeu. Atata cat depinde de noi, trebuie sa ne grijim a nu se pierde vreun suflet. Ce-i lipseste, in cele din urma, celui pe care l-au plasmuit mainile lui Dumnezeu din sanul maicii sale? Dupa noi, se pare ca cei care vin la existenta (se nasc), cresc inca in perioada cand se afla aici jos, in sanul maicii. In realitate ceea ce este facut de Dumnezeu e desavarsit, din pricina maiestatii si lucrarii dumnezeiesti a Creatorului. Pe scurt, orice prunc sau persoana mai in varsta sa primeasca la fel darul dumnezeiesc. E ceea ce dumnezeiasca Scriptura ne arata atunci cand ne infatiseaza pe Eliseu intins rugand pe Dumnezeu, deasupra copilului mort al vaduvei, cap langa cap, fata catre fata, astfel ca madularele profetului intinse deasupra copilului sa corespunda intocmai madularelor acestuia si picioarele unuia, picioarelor celuilalt. Daca se cerceteaza chestiunea dupa fire si dupa trupul omenesc, un copil nu poate avea aceeasi masura ca un adult; madulare mici nu se potrivesc exact unora mai mari. Dar ceea ce se exprima aici este egalitatea dumnezeiasca si duhovniceasca potrivit careia toti oamenii sunt de aceeasi masura si de aceeasi varsta; nu este cu putinta sa se stabileasca deosebiri de varsta si de crestere trupeasca decat in ceea ce-l priveste pe om, nu pe Dumnezeu : cu atat mai mult nu trebuie sa se spuna ca harul insusi, care este dat celor botezati, este mai mic sau mai mare, dupa varsta celor care il primesc. Nu! Duhul Sfant este dat in chip egal tuturor, nu dupa o masura proportionala, ci dupa o bunatate si bunavointa parinteasca. Caci Dumnezeu nu are preferinte dupa varsta si persoana, ci El este pentru toti, in imparatia harului ceresc, un tata care imparte egal". "Tu adaugi insa ca piciorul unui copil in primele zile dupa nasterea sa nu este curat si ca fiecare se fereste sa-l sarute : aceasta inca nu este o piedica ca sa i se impartaseasca harul dumnezeiesc. Scris este doar : "Totul este curat Celui care este curat". Si nimeni nu trebuie sa aiba scarba fata de ceea ce Dumnezeu a binevoit sa faca. Pruncul este, iara indoiala, de-abia nascut. Totusi el nu este - atunci cand i se da harul si pacea (binecuvantarea) - astfel incat sa trebuiasca sa-ti fie scarba sa-l saruti, pentru ca fiecare dintre noi, sarutand acest prunc, trebuie sa cugete, potrivit credintei noastre, la mainile lui Dumnezeu din care a iesit si la aceea ca, intr-un fel, sarutand aceasta fiinta omeneasca de curand alcatuita si venita la lumina, noi imbratisam lucrarea lui Dumnezeu". "Cat despre aceea ca circumciziunea iudaica se facea in ziua opta, trebuie spus ca avem aici un simbol si un fel de prima schitare, o figura care trebuia sa se plineasca (desavarseasca) la venirea lui Hristos. Caci ziua opta, adica cea dintai dupa ziua sabatului, trebuia sa fie aceea in care Domnul urma sa invieze, sa ne acorde viata si sa ne dea circumciziunea duhovniceasca ; aceasta a opta zi, adica prima dupa a sabatului, ziua Domnului, a precedat ca o icoana preinchipuind viitorul. Aceasta icoana a incetat atunci cand adevarul a venit si ne-a fost data circumciziunea duhovniceasca. "De aceea, credem ca nu trebuie sa fie impiedicat cineva sa primeasca harul dupa legea care a fost randuita,- noi socotim ca circumciziunea duhovniceasca nu trebuie sa fie impiedicata de circumciziunea trupeasca, ci ca fiecare om trebuie admis la harul lui Hristos. Pe deasupra, daca omul, atunci cand e vorba sa primeasca harul, ar putea fi impiedicat de ceva, apoi in acest caz cei vizati nu sunt decat adultii si varstnicii, pasibili de restrictii din pricina unor greseli grave. Si in acest caz insa, cei mai mari vinovati, dupa ce au pacatuit greu impotriva lui Dumnezeu, venind la credinta, obtin iertarea greselilor lor; nimeni nu este lipsit de Botez si de har. Cu atat mai mult atunci nu trebuie sa fie lipsit un copil care, fiind nascut de putin timp, n-a savarsit nici o greseala ; el a dobandit doar la prima sa nastere, ca decurgand din Adam, pricina aducatoare de moarte a vechii molimi ; e cu atat mai lesne sa obtina iertarea pacatelor, cu cat pacatele care i se iarta nu sunt ale sale, ci ale altuia". Primele menționări documentare ale botezului copiilor se găsesc în regula canonică Baptismus infantium a Sfântului Ipolit. Acceptul acestei practici a fost destul de controversat. Unul dintre cei mai profilați autori care a combătut această practică a fost Tertulian. [9] La începutul secolului al 3-lea Ciprian al Cartaginei și Tertulian erau de părere că prin botez se restaurează asemănarea cu Dumnezeu a omului care fusese distrusă de păcatul strămoșesc. Cu toate că din punct de vedere teoretic ar fi fost de ajuns - la fel ca în cazul apostolilor despre care Biblia nu relatează că ar fi fost botezați de Hristos - credința în Iisus Hristos, totuși - datorită poruncii botezării neamurilor dată de Iisus Hristos - botezul este obligatoriu pentru toți credincioșii.[10] Ipolit Romanul (170-236 d.Hr) „Botezati mai intii copii; si daca pot vorbi pentru ei insusi, lasati sa vorbeasca. Daca nu, lasati pe parinti sau pe cineva din familie sa vorbeasca pentru ei.” (Traditia Apostolica 21:16) Origen (185-254 d.Hr.): "Biserica a primit de la Apostoli traditia de a impartasi si pruncilor Botezul" |
#582
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si nici in secolul 3 nu era o practica populara, era practicat intr-un numar mic de cazuri. Botezul copiilor a ridicat mari dezbateri in perioada respectiva si nu s-a instituit decat prin sec 4-5.De aceea si Sf Ioan gura de aur a fost botezat la varsta adolescentei, pentru ca botezul pruncilor nu era o practica in bisericile crestine in perioada respectiva Citat:
1)Se asimila botezul cu circumcizia care sunt 2 lucruri diferite. La circumcizie Dumnezeu daduse porunca clara ca in a 8-a zi sa fie circumcisi pruncii, porunca care nu o gasim nicaieri in cazul botezului. 2)Al doilea aspect e acela ca botezul copiilor nu era practicat in perioada respectiva de aceea intrebarea daca trebuie sa astepte pana in ziua a 8-a. Daca ar fi fost o practica intrebarea nu-si mai avea sensul. Citat:
Porunca Domnului nu era sa boteze neamurile oricum, ci mai intai sa ii invete sa pazeasca poruncile Domnului lucru care nu este posibil la un prunc: Drept aceea, mergând, învățați toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, Învățându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, și iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârșitul veacului Citat:
|
#583
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Nimeni nu a zis ca pana in secolul III botezul copiilor nu se savarsea, ba din contra. Parintii apostolici(sf sec I, inceputul sec II) vorbesc despre ucenici de ai lui Hristos de o viata si de servitori de ai lui Hristos din pruncie.. Avem exemplul lui Polycarp ucenic al Apostolului Ioan care a fost botezat impreuna cu casa sa dupa nastere.Acesta spune ca l-a servit pe Hristos 86 de ani.Policarp(69-155 d Hr.) a murit la 86 de ani.Iustin Martirul(103-165) vorbeste despre oamenii pe la 60-70 de ani care au fost discipoli de ai lui Hristos din pruncie.. Policrat al Efesului(130-196 d.Hr) intr-o scrisoare adresata Romei prin anii 190 spune ca avea 65 de ani in Domnul.. In omilia la Luca, Origen(185-254) spune ca botezam pruncii pentru iertarea pacatelor.. Tot Origen spune ca acest obicei l-am primit de la Apostoli.. In anu 210 Tertulian s-a opus botezului pruncilor.. Ce este de mentionat este faptul ca Tertulian nu a fost ortodox si ca mai tarziu s-a convertit la montanism.. In secolul al IV lea era un obicei amanarea botezului pentra ca se stia ca botezul aduce iertare de pacate si mantuire.. Constantin cel Mare de exemplu s-a botezat abia inainte de moarte. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
2Tim 3:15 Și fiindcă de mic copil cunoști Sfintele Scripturi, care pot să te înțelepțească spre mântuire, prin credința cea întru Hristos Iisus. Vezi de asemenea postul asta : Citat:
Last edited by Danut7; 10.09.2010 at 19:39:24. |
#584
|
|||
|
|||
![]()
ÎPS Serafim Joantă - Sfântul Botez, taina luminării omului
http://arhiva-ortodoxa.info/test/aut...arii%20omului/ |
#585
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Asemănarea prezentată de ortodocși mai sus, înainte de postarea lui Samson se referea la cu totul altceva, nicidecum la vârsta pruncului și la alte prostioare pe care vreți să le puneți voi în față, ca să distrageți atenția de la reala preocupare. Așadar așa cum se cunoaște, botezul este ceva strict peresonal la majoritatea sectelor protestante, merge mână în mână cu "mântuirea" și ceea ce e cel mai specific lor, nu poate exista mijlocitor, nici măcar pentru prunci, sau bolnavi sau handicapați psihic. Biblia ne prezintă însă o situație cu totul diferită, de ceea ce spun sectele: Tocmai despre această mijlocire vorbește Biserica, după cum spune și biblia. Fac. 17.10 „Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur.” Prin legământul pe care l-a făcut Avraam cu Dumnezeu toți urmașii săi, adică milioane de evrei urmau să fie circumciși, inclusiv Iisus. I-a întrebat cineva vreodată dacă doresc lucrul acesta atunci când erau prunci? Evident că nu. Părinții și înaintașii lor au mijlocit pentru ei, din generație în generație.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) Last edited by ovidiu-s; 11.09.2010 at 14:46:02. |
#586
|
|||
|
|||
![]()
Matei 21
13. Și a zis lor: Scris este: "Casa Mea, casă de rugăciune se va chema, iar voi o faceți peșteră de tâlhari!" 14. Și au venit la El, în templu, orbi și șchiopi și i-a făcut sănătoși. 15. Și văzând arhiereii și cărturarii minunile pe care le făcuse și pe copiii care strigau în templu și ziceau: Osana Fiului lui David, s-au mâniat, 16. Și I-au zis: Auzi ce zic aceștia? Iar Iisus le-a zis: Da. Au niciodată n-ați citit că din gura copiilor și a celor ce sug Ți-ai pregătit laudă? Psalmi 8:2 Din gura pruncilor și a celor ce sug ai săvârșit laudă, pentru vrăjmașii Tăi, ca să amuțești pe vrăjmaș și pe răzbunător. |
#587
|
|||||
|
|||||
![]()
Nu fac nici un subterfugiu, legatura dintre botez si circumcizie era clara in viziunea acelei persoane care spunea sa boteze copilul la 8 zile.
Citat:
Voi ortodocsii tot omiteti conditiile necesare botezului SA CREZI . Peste tot in NT se spune ca cine crede sa se boteze, voi nu. Il botezam de mic si daca traieste departe de Dumnezeu cand creste asta e,a fost decizia lui. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
In al doilea rand circumcizia denota apartenenta persoanei respective la poporul evreu. Ori daca parintii tai erau evrei atunci si tu te nasteai evreu chit ca voiai chit ca nu voiai. Lucru care nu e nicidecum valabil in cazul credintei, pot fi parintii credinciosi dar copii sa nu fie. Cum adica au mijlocit parintii pentru ei?Ca s-au rugat pentru ei?Posibil,nu neaga nimeni asta. |
#588
|
||||
|
||||
![]()
pe aceasta tema a botezului se poate contrazice doua persoane pana le creste barba alba. Daca asta este placerea ta Samsone, nici o problema.
Admitem toata lumea, ca botezul este obligatoriu pentru mantuire, pentru pecetluirea ta ca si crestin. In consecinta , indiferent ca te botezi de mic sau adult, botezul trebuie facut in mod obligatoriu. A discuta pe tema unui fapt obligatoriu, unanim recunoscut de toti crestinii deja este un lucru inutil. A renunta din start de a cunoaste adevaratele intelesuri ale ortodoxiei doar pentru ca vine o secta sau alta sa spuna ca trebuie sa fii adult pentru botez si ca asta este faptul pentru care ortodoxia nu este calea cea buna nu inseamna decat ca dai dovada de superficialitate, de simplism. Toate comunitatile religioase sau de alta factura au la baza botezul. Si masonii boteaza, si hindusii boteaza, deci botezul este recunoscut de absolut toata umanitatea ca si pecetluire de intrare intr-o anume comunitate. Primii crestini, din primele zile imediat dupa Hristos au decis botezarea propriilor copiii, imediat dupa nastere din dorinta de a nu-si creste copiii necrestini pana la varsta adulta. Si nu isi mai puneau problema ca nu gandeste, se bucurau ca reuseau sa isi tina copiii in sanul crestinilor ca si crestini ei insisi. Daca un copil este botezat ortodox si cand creste mare rataceste in hatisurile sectante nu are decat sa se lepede de credinta ortodoxa si sa se arunce in bratele diavolului amagit de mandria de a decide el insusi soarta sa. Aceasta este marele siretilic al diavolului in care cad foarte multi oameni: iti dezvolta in mintea ta ideea ca trebuie sa decizi singur si iata ca smerenia dispare complet, devii mandru ca detii tu adevarul si te lepezi de dreapta credinta. sa nu uitam ca diavolul cunoaste Scriptura in amanunt cu toate pasajele greu de inteles pentru un om neinstruit. Acest fapt , al neintelegerii oamenilor intru totul al Scripturii este speculat la maxim de diavol. Eu iti zic asa: crede si nu cerceta. Si ortodocsii boteaza adultii, oricine care studiaza ortodoxia si se convinge ca asta este calea adevarului se poate boteza in credinta ortodoxa. Deci si ortodoxia boteaza pe cei care cred. Eu zic ca ar trebui sa studiezi ortodoxia in profunzime ca sa poti face comparatia cu oricare secta si sa poti discerne care este cea adevarata. A lua decizii pripite, sub influienta unei singure dogme, fara sa studiezi pe toate celelalte iti spun inca odata ca e dovada de superficialism si simplism. Si iti spun eu, o fosta atee convinsa, care a studiat tot ce a putut si a gasit despre toate dogmele crestine sau necrestine pentru a afla adevarul. Sub masca aceasta a botezului la varsta adulta se ascunde cea mai mare inselatorie a omului crestin de catre diavol. daca dai la o parte aceasta masca si incepi sa studiezi adevaratele concepte ale teologiei vei vedea cu usuratate care este de fapt adevarul. |
#589
|
|||
|
|||
![]()
Prin botez se acorda renasterea, nasterea din Dumnezeu si din Duhul si viziunea vietii duhovnicesti.
Ioan 3:3 Răspuns-a Iisus și i-a zis: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva de sus, nu va putea să vadă împărăția lui Dumnezeu. Tit 3:5 El ne-a mântuit, nu din faptele cele întru dreptate, săvârșite de noi, ci după a Lui îndurare, prin baia nașterii celei de a doua și prin înnoirea Duhului Sfânt, Ai zis ca pruncii nu pot sa creada si nu au nici discernamant de rau sau de bine.. Atunci ce zici de Sf. Ioan Botezatorul care din pantecele maicii lui a saltat de bucurie cand a auzit salutul Maicii Domnului?Dar de pruncii care strigau "Osana, Fiul lui David"? Psalmi 8:2 Din gura pruncilor și a celor ce sug ai săvârșit laudă, pentru vrăjmașii Tăi, ca să amuțești pe vrăjmaș și pe răzbunător. Nu vezi ca cele ale credintei apartin copilariei,celor care sunt cat mai putin antrenati in lumea asta?Oare nu apartin cu atat mai mult pruncilor cei care au fost plasmuiti de insusi Dumnezeu si care vin direct de la Dumnezeu?Cei care nu au apucat sa se afunde in intunericul vietii acesteia?Pruncii au discernamant.. Cand isi uda scutecele plang indata.. Cand au nevoie de mancare incep sa planga.. Cand nu le place sau nu le convine ceva la fel.. Intelepciunea lui Solomon 10:21 Căci înțelepciunea a deschis gura celor muți și limba pruncilor a făcut-o bine grăitoare. Evrei 2:11. Pentru că și Cel ce sfințește și cei ce se sfințesc, dintr-Unul sunt toți; de aceea nu se rușinează să-i numească pe ei frați, 12. Zicând: "Spune-voi fraților mei numele Tău. În mijlocul Bisericii Te voi lăuda". 13. Și iarăși: "Eu voi fi încrezător în El"; și iarăși: "Iată Eu și pruncii pe care Mi i-a dat Dumnezeu". Ioil 2:16Adunați poporul, vestiți o adunare sfântă, strângeți laolaltă pe bătrâni, aduceți copiii și pruncii care sug la sân; să iasă mirele din cămara lui și mireasa din iatacul ei! Iesirea 22:29 Nu întârzia a-Mi aduce pârga ariei tale și a teascului tău; pe cel întâi-născut din fiii tăi să Mi-l dai Mic! |
#590
|
|||
|
|||
![]()
Circumcizia reprezinta apartenenta la poporul lui Dumnezeu si mostenirea promisiunilor Lui.. Botezul este circumcizia Noului Testament..
FacereaCap. 17 10. Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur. 11. Să vă tăiați împrejur și acesta va fi semnul legământului dintre Mine și voi. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|