![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#631
|
|||
|
|||
![]() Citat:
“Domnul a spus: ‘Să nu-i opriți de la Mine’. Să vină dar la Domnul când se fac mari, să vină când deja pot învăța, când vor înțelege la cine trebuie să meargă; atunci să devină creștini când Îl pot recunoaște pe Hristos. Această vârstă inocentă de ce s-ar grăbi pentru iertarea păcatelor? Oare, legea civică să fie mai prudentă față de prunci, că nu le dă în sarcină administrarea de bunuri pământești, iar noi să le punem în seamă pe cele dumnezeiești? Cel puțin să ajungă până acolo să poată fi capabil să ceară mântuirea, și să apară că i se dă aceasta unui solicitant” (Tertullian, De baptismo, XVIII, 5) |
#632
|
|||
|
|||
![]()
[quote=Pr.Gheorghe;291529]Nici doctor (medic) daca erai, nu o ziceai asa frumos. Frumos, frumos, da' bine nu-i! Pentru ca vaccinu' nu te apara de toate bolile si oricum nu minimiza puterea lui Dumnezeu! Lucrarea Botezului este in plan spiritual iar acolo Domnul binecuvanteaza! Crezi ca se aseamana cu ce face omul cu vaccinul?
Nu eu am creeat acesta poveste. A fost postata de un ortodox chiar in primul post al topicului. Eu doar am modificat finalul. Sincer nu prea inteleg ce vreti sa spuneti. Cu ce am gresit? |
#633
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Copii de care vorbeste Mantuitorul, cel putin mergeau in picioare. Si ei nu vroiau sa ajunga la Iisus ca sa fie botezati. Scoate-ti textul din context si faceti din el un pretext? Noi nu oprin pruncii sa se boteze. Sa spuna ca vor sa fie botezati si vor fi botezati. Eu chiar nu inteleg: Intreaba pruncul si raspunde matusa. Atunci de ce mai intreaba pruncul? Sa intreba matusa... |
#634
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#635
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Spun acestea ca sa scot in evidenta ca logica aceasta are continu "doua taisuri". Eu am spus doar ca nu se poate compara cireasa cu cioara chiar daca au prima litera identica. Si mai spun ceva: dincolo de aceste, clar, certuri de cuvinte fara rost, se scapa din vedere faptul ca vointa se solicita spre fapta cea mantuitoare, conform Sfintei Scripturi; mai spun o data: fapta cea mantuitoare! Adica orice act de vointa, in cadrul biblic nu poate fi despartit de Mantuire (ca act spiritual ce este administrat doar de Dumnezeu). Sau mai... altfel spus: lasati-l pe Domnul sa se ocupe de botez si vedeti ce faceti cu viata de dupa acesta! Daca ai primit botezul cand esti prunc si te comporti toata viata ca un misel, nu botezul este de vina; daca nu intri in comuniune prin fapta ta cu El (sa faci ce face Domnul) poti sa mai primesti an de an cate un botez ca tot baie se "numeste". Si reversul: poti sa ai botezul de la trei zile chiar (se poate, botezul de urgenta) si cand ajungi la 11 -12 poate 13 ani sa devii martir al lui Hristos (Sf. Mucenita Filofteia de exemplu). Oricum ar fi, am vorbit doar ca sa nu tac, fiindca un crestin ortodox stie ca asa este bine, iar un eretic va cere continuu dovezi de tot felul nu ca sa afle ci doar ca sa sminteasca. De ce stie ortodoxul ce este bine? Asta nu-ti spun, e Taina! Daca esti curios totusi, ai posibilitatea sa te faci ortodox. Daca nu esti curios, taci si nu mai incerca sa smintesti! Ai spus ce aveai de spus, nu? Ca si mine pe aceasta tema, dealtfel. Ce-i mai mult este de la diavol! Last edited by Pr.Gheorghe; 25.09.2010 at 02:10:52. |
#636
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca intreb ceva, intreb ca sa aflu de ce ganditi asa. Unele lucruri nu mi se par Biblice. Deci considerati ca botezul este un lucru folositor copilului asa cum e folositoare si mancarea sau imbracamintea. Dar eu sincer nu inteleg la ce-i foloseste. Chiar va rog sa-mi dati un raspuns daca doriti. Vad ca si dumneavoastra considerati ca botezul fara comuniune prin fapta cu El e doar o "baie". Cu asta sunt si eu deacord. Copilul mic nu poate intra in comuniune prin fapta cu El! Ce fapte poate sa faca un copil? Deci e o "baie" in cazul asta sau nu? Oare botezul nu trebuie sa fie un act public prin care persoana respectiva declara ca a ales sa se increada in Domnul Isus si sa-L slujeasca? |
#637
|
|||
|
|||
![]()
Ce vor sa faca pruncii si noi ii oprim chiar si indirect?
Tot spunundu-se ca smintim sau ca suntem smintiti de cel rau, am cautat in dex sa vad daca nu cumva am luat-o razna.... OPRÍ, opresc, vb. IV. 1. Tranz. A întrerupe (brusc) o mișcare, o acțiune, un proces, un fenomen în desfășurare, a face să înceteze, să stea pe loc; a stăvili, a curma. Ca sa opresc pe cineva, acea persoana trebuie sa faca ceva, sa-si doreasca ceva, altfel nu am ce opri. Renunt la aceasta discutie.... Last edited by octavian_cde; 25.09.2010 at 03:01:13. |
#638
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vrei sa afli de ce gandesc asa, intrebi mai sus. Daca as fi nesimtit din clasa de jos ti-as spune doar ca "nu-i treaba magarului de unde beau oile apa!". Dar eu sunt un nesimtit din clasa de mijloc, asa ca mai incerc inca sa fiu elegant, cu toate ca stiu ca nu se merita si te intreb mai intai de a-ti da un raspuns: de ce vrei sa afli cum gandesc eu, vrei sa te faci ortodox cumva? Sau esti interesat doar de cum poti sa devii un nesimtit (sectar) mai mare dupa ce vei tropai cu picioarele peste tot ce am eu mai sfant? Daca-i prima, zic ca bine faci, dar trebuie sa te duci la un duhovnic bun sa te calauzeasca. Daca-i a doua, zic ca o astfel de apucatura este clar de la belzebul si nu de la Hristos! Ptiu, drace!!! Numai Domnul te mai scapa, de-i asa! Last edited by Pr.Gheorghe; 25.09.2010 at 04:43:35. |
#639
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
On topic: nu mi-ati spus ce parere aveti despre invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli referitoare la botez si conditiile acestuia (propovaduirea Evangheliei, ascultarea celor propovaduite, credinta si marturisirea credintei, pocainta)? |
#640
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Despre "on-topic": N-are rost sa mai scriu inca o data ce-am postat in postul de mai inainte! E si pentru tine valabil, chiar si pentru toti neoprotestantii mult prea insistenti. Last Edit: Sa dau un "paste" totusi ca mi-e ca citesti altceva!!! -------- Vrei sa afli de ce gandesc asa, intrebi mai sus. Daca as fi nesimtit din clasa de jos ti-as spune doar ca "nu-i treaba magarului de unde beau oile apa!". Dar eu sunt un nesimtit din clasa de mijloc, asa ca mai incerc inca sa fiu elegant, cu toate ca stiu ca nu se merita si te intreb mai intai de a-ti da un raspuns: de ce vrei sa afli cum gandesc eu, vrei sa te faci ortodox cumva? Sau esti interesat doar de cum poti sa devii un nesimtit (sectar) mai mare dupa ce vei tropai cu picioarele peste tot ce am eu mai sfant? Daca-i prima, zic ca bine faci, dar trebuie sa te duci la un duhovnic bun sa te calauzeasca. Daca-i a doua, zic ca o astfel de apucatura este clar de la belzebul si nu de la Hristos! Ptiu, drace!!! Numai Domnul te mai scapa, de-i asa! -------- Last edited by Pr.Gheorghe; 25.09.2010 at 08:44:21. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|