![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
3000 de matanii pe zi?
Lol
__________________
But I am not a slave to a God, that doesn't exist And I'm not a slave to a world, that doesn't give a sh*t |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ascultarea da roade... cat iti spune preotul, atat sa faci. E mai greu de facut decat pare... pare simplu sa asculti tot, dar e dificil. Mintea rataceste mult.
Si nevointele astea aspre nu-s pt oricine...chiar periculoase, pot sa ne fie spre osanda. Vedeti, pe unii oameni ii poate ajuta si fizicul cateodata sa se nevoiasca. Unii pot manca in toate posturile si zilele de post doar cate o felie de paine inmuiata-n apa pe zi fara sa pateasca nimic. Altii numai de la doua zile de asemenea post pot sa lesine pe strada. Citim despre nevointele Sfintilor, si-n loc sa ne rugam lor sa se roage pt noi sa ne ajute Dumnezeu si sa ne ierte pacatele mai multe ca nisipul...noi vrem sa fim ca ei. Fiecaruia ii da Dumnezeu dupa puterile sale.Si El stie ce putem mai bine decat noi. Daca ne-ar da macar cea mai mica din incercarile Sfintilor, poate ne-ar fi spre mare osanda si spaima. Si El stie asta, si-n marea Lui mila, ne fereste. Si ne da pt mantuire o cale mai maruntica, pt sufletul nostru maruntel. Si si pe asta ne este greu s-o tinem. Doar nu se mahneste furnicutza ca are munca marunta cand ridica ochii spre cer si vede vag pasarile ce zboara peste piscurile muntilor... Fiecare trebuie sa ne facem munca noastra, fie ea cat de marunta. Mai mult nici n-am putea sa facem, asa cum nici furnicuta, oricat s-ar stradui si s-ar ruga, n-o sa se faca vreodata acvila. Daca la iertare s-ar ajunge prin nevointe trupesti, am rabda toti de foame si de sete,ne-am bate cu biciul, si-am sta numai in genunchi facand matanii. Ar fi usor daca ar fi asa. Postul de hrana e cea mai usoara parte a postului. Si rugaciunea, daca se vrea,cu mai multa sau mai putina simtire... se poate face. Postul de pacate insa e cel mai greu, mai ales de pacate intrate in obisnuinta... N-o sa ajungem noi cei inglodati in pacate sa intelegem in ce fel ii ajutau nevointele aspre pe Sfinti... pe ei astfel de nevointe ii apropie de Domnul, pe cand pe noi doar ne-ar face se ne mandrim, ne smintim numai citind despre ele... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Duhul asta al mandriei e cel mai periculos,perfid,avand multe inchipuiri,unele extrem de subtile si greu de sesizat si din el se trag multe alte pacate si slabiciuni umane,nu degeaba Lucifer a fost zvarlit din pricina lui din rai.
Iubirea si trufia sunt antagonice,deci asta cred ca ar putea fi un barometru al nostru...cu cat vom dizolva din mandrie (inclusiv falsa smerenie),cu atat ne vom apropia mai mult de Dumnezeu.
__________________
Sa invatam de la ingerul nostru pazitor...http://www.youtube.com/watch?v=pG52f...&feature=share |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eu cred că se exagerează cu demonizarea celor ce practică asceza la extrem. Cei care ating performanțe ca a acelui călugăr dovedesc o hotărâre și dedicare demne de toată lauda, chiar dacă, teoretic, ar fi făcute pentru un scop lumesc. Și aceste calități îi vor ajuta în apropierea lor de Dumnezeu.
Dar nu cred că e vorba de slavă deșartă, cel puțin nu în primul rând. Trăind între călugări pentru o vreme, am cunoscut cazuri asemănătoare de asceți râvnitori și știu că motivul principal care îi determină la asemenea nevoințe este dedicarea către Dumnezeu. Prin asta nu neg că renunțarea la voia proprie, ascultarea e superioară, dar vreau să subliniez că fiecare dintre noi trebuie să avem, măcar potențial, această hotărâre de a ne sacrifica pentru Dumnezeu. Recunosc că acel călugăr era înșelare pentru neascultare, dar apreciez aspectul pozitiv, tăria de caracter care i-a permis acea realizare. Pentru că (și asta se vede și aici pe forum) cei mai mulți practică un 'creștinism' comod, un fel de pasiune pentru timpul liber, reflectată și în convingerea lor că Dumnezeu e slujitorul lor și nu invers. Adevărata viețuire creștină este în realitate o moarte permanentă, o mortificare continuă prin tăierea voii, înfrânarea simțurilor, a gesturilor, a minții.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide Last edited by Traditie1; 02.10.2010 at 08:30:26. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nu mai putea fiindcă l-au descurajat. Oricum, chiar și așa, el a făcut mai mult pentru Hristos decât tine sau decât cei care se mint singuri că se mântuiesc cu o viață călduță. Viețuirea creștină e răstignire, nu confort. Iar experiența acelei asceze extreme îi va fi de folos mai târziu, când râvna i se va aprinde din nou (dacă nu cumva l-au speriat de tot nesăbuiții aceia).
Pierderea elanului e un fenomen binecunoscut în lupta duhovnicească și de aceea există scrieri pentru redobândirea sau păstrarea râvnei duhovnicești: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ele-81100.html Și nu te mai agita, ceea ce tu ai descoperit de câțiva ani și care te împinge să faci pe învățătorul sunt lucruri pe care alíi le cunosc de ceva mai multă vreme, așa că nu trăi cu impresia că ai venit cu o noutate. Duhul de lenevie, inclusiv în numele credinței, e un duh mincinos care îndepărtează oamenii de Dumnezeu. Ortodoxia este ascetică, toți credincioșii trebuie să ducă o viață de înfrânare strictă (de la cuvinte, gânduri, gesturi) și preoții trebuie să îndemne oamenii la asta, nu să dea povețe îngăduitoare pentru a nu-și pierde enoriașii. Nu de povești care să sugereze că "e suficientă dragostea" și că "asceza e rezervată călugărilor" și alte minciuni străine de duhul Scripturii și al Părinților. Voi interpretați strâmb învățăturile despre calea de mijloc și dreapta socoteală, crezând că asceza radicală e un păcat când de fapt ea e porunca principală a Mântuitorului. Învățăturile Părinților despre acestea (calea de mijloc, dreapta socoteală) nu se referă la abandonarea ascezei ci la direcționarea ei spre Dumnezeu, nu spre niște performanțe exterioare, scopul fiind cunoașterea de sine și cunoașterea lui Dumnezeu în Duhul Sfânt. Dar și performanțele exterioare sunt necesare la început, fiindcă fără ele nu se educă sufletul asupra necesității lepădării de lume și de odihna trupească. Deci mortificarea trebuie oricum să fie totală, dar nu la întâmplare.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide Last edited by Traditie1; 03.10.2010 at 22:57:24. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cine vrea sa invete sa impleteasca matanii,serafim | Sebastiana | Stiri, actualitati, anunturi | 26 | 08.04.2017 17:48:21 |
Staretul Tadei, un inselat? | Sergiu_B | Spiritualitatea ortodoxa | 6 | 14.01.2013 08:39:44 |
Matanii | Joulie | Rugaciuni | 3 | 03.09.2012 18:05:30 |
Cine nu si-a inselat sotul/sotia?? | anika12 | Nunta | 94 | 26.10.2011 17:16:41 |
Hiper si super marketurile instrumentele Satanei de omorat sufletul si trupul | mihailt | Generalitati | 26 | 13.03.2010 23:01:16 |
|