![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#731
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Raoul, va rog respectuos, cand va adresati mie, sa nu mai spuneti 'voi'. Eu sunt eu, nu sunt NP, nu sunt nimic din ceea ce as putea fi numit. Nu toti cei care cred ca botezul copiilor este fundamental incorect sunt NP, sau alte lucruri de felul acesta.
Probabilitatea este, intr-adevar, nula, daca privim lucrurile in felul cum le vedeti dumneavoastra. Pe de alta parte, sunt tot felul de probleme de interpretare, sau de semnificatie a textului initial. In aceasta privinta nu puteti argumenta nimic. In afara acestui argument, cel al probabilitatilor, care poate fi considerat ambiguu, nu ati raspuns in nici un fel la celelalte intrebari, sau idei prezentate. Eu, in schimb, pot raspunde la "tot poporul" si "toata Iudeea". Nu scoateti versetele din context, domnule Raoul! Matei, cap. 3, v. 5 - 6: "Locuitorii din Ierusalim, din toata Iudeea si din toate imprejurimile Iordanului au inceput sa iasa la el; si, marturisindu-si pacatele, erau botezati de el in raul Iordan" (acest pasaj este despre Ioan Botezatorul). Un prunc nu isi poate marturisi pacatele. Vedem clar, din acest verset, ca oamenii erau botezati insotiti de marturisirea pacatelor. Dar deschideti-va mintea, nu pentru ceea ce ati putea numi 'doctrina NP', ci pentru logica pura. Care este alegerea cea mai naturala? Sa urmam exemplul prezentat in multe locuri, in maniera cat mai diversa si complexa, dar impartasind totusi caracteristica comuna: cea a persoanelor care, in toate facultatile mintale, CRED, si sunt botezate? In Evanghelii, in Faptele Apostolilor... La tot pasul gasim oameni care au crezut, au ales sa-l urmeze pe Isus Hristos si au fost botezati. Sau sa alegem o practica obscura, insuficient de riguros documentata, a carei validitate se bazeaza pe un argument probabilistic? Si asta doar pentru a fi in concordanta cu Sfanta Traditie? Ah, daca ne-ar da Domnul ochi sa vedem lucrurile simplu, asa cum sunt ele. De asemenea, termenul de 'penibil' nu este potrivit intr-o astfel de discutie, si nu face cinste. Masurati-va cuvintele, atacati - cu argumente, nu cu injurii - idei, nu persoane sau grupuri. |
#732
|
|||
|
|||
![]()
Deci, recunoasteti faptul ca ati gresit incercand sa argumentati botezul bebelusilor facand referire la acele familii (acelea care erau numite "toata casa"). Bine. Lasam acele familii.
A fost botezat "tot poporul" sau "Ierusalimul si toata Iudeea"? Vorbim despre botezul nebiblic al pruncilor (adica, al celor care nu pot indeplini conditiile botezului crestin). Sa ramanem pe subiect. |
#733
|
|||
|
|||
![]()
Si care crezi dumneata ca sunt conditiile botezului crestin?
|
#734
|
|||
|
|||
![]()
Ca sa te botezi mai intai trebuie sa te pocaiesti. Exemple gasesti destule in Biblie numai cine nu vrea nu le vede.
|
#735
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by joseph_ben_iacob; 05.10.2010 at 21:56:04. |
#736
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar Iisus cand a vorbit cu Nicodim ia dat de inteles ca pentru a intra in Imparatia Cerurilor e nevoie de de "nastere din apa si din duh", nu a spus ca mai intai ca trebuie sa te pocaiesti...ci ca sa te botezi! Ioan Botezatorul a practicat "botezul pocaintei" iar cei care se botezau de catre Ioan nu se nasteau si din Duh, ci doar din apa...explicatia? |
#737
|
|||
|
|||
![]()
Citește cu atenție Ioan 3,1-21 și observă că Hristos nu vorbește deloc despre ritualul botezului, ci mai degrabă de credința necesară vieții veșnice și de faptele vrednice unuia născut de sus, din Duhul. Adică exact credința și pocăința (cele două elemente indispensabile omise de voi) ce-l conduc pe creștin la actul botezului.
|
#738
|
|||
|
|||
![]()
Acest criteriu nu se aplica pruncilor pentru ca ei nu trebuie sa se pocaiasca.Nu au nici un pacat personal.
|
#739
|
|||
|
|||
![]()
Observ fara surprindere ca si "lastunul" a fost banat.
Probabil ca postarile lui decente au fost considerate " denigrare a ortodoxiei". Insa eu am mari indoieli ca lastunul a scris vreodata un text ca acesta: Citat:
Userii ortodocsi care afirma ca Patriarhul ortodox Daniel este un eretic NU denigreaza BOR. Deloc. Cel care a denigrat BOR a fost Lastunul. Pentru ca a exprimat in mod politicos si competent opiniile lui neoprotestante (adventiste, probabil). Sau, stiu eu, probabil a cerut el sa i se stearga contul. Cum o ceruse, dealtfel, si prietenul meu "Scotianul"... Last edited by Pentecost1; 06.10.2010 at 19:30:14. |
#740
|
||||
|
||||
![]() Citat:
La capitolul credinta cultele neo-protestante sunt praf, nici ele nu sunt sigure de credinta lor.... si asta se vede din faramitarea lor datorita cautarii adevaratei credinte...dar stai tu linistit, ca si diavolul are credinciosii lui... De pocainta nu mai vorbim. La neo-protest. pocainta se rezuma numai la "baita" aceea buna pe care o face...nimic mai mult... dupa baita D-zeu face totul, neo-prot. stau cu burtica la soare si se bronzeaza...ca ce sa mai faca , ca sunt mantuiti...
__________________
"Fiți treji, privegheați. Potrivnicul vostru, diavolul, umblă, răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită. Căruia stați împotrivă, tari în credință, știind că aceleași suferințe îndură și frații voștri în lume." I Petru 5, 8. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|