Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #141  
Vechi 06.10.2010, 01:26:39
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Acum ce scrie mai sus e o parere personala si poate sa fie plina de erori ca eu sunt om pacatos si intunecat la minte de pacate si mai ales de mandrie.
Asa ca nu luati de bun ce scriu.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
  #142  
Vechi 06.10.2010, 12:52:17
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate Ortodoxia acum parerea mea cine zice altfel decat fratia ta in aceasta privinta (a vamilor) e neortodox si trebuie sa te duci sa il reclami la ierarhul de care tine sa ia masuri disciplinare impotriva respectivului.
Asta asa mai frate ca sa fii in duhul "marelui profet al zilelor din urma" parintele Serafim Rose care pentru ca diaconul Lazar Puhalo l-a contrazis referitor la opinia sa despre vami s-a dus la Sfantul Sinod al ROCOR si a cerut ca diaconul Lazar sa fie caterisit.
Si Sinodul ROCOR l-a si caterisit pe diaconul Lazar.
Acum eu nu sunt diacon sunt numai mirean si probabil tot asa si fratele Daniel da nu e nicio problema se gasesc ceva metode disciplinare.
Uite asa mai frate sa te lupti cu toti new-ageisti care vrea sa instaureze "religia viitorului".
Pentru care lupta iti agonisesti merite sa te ajute sa treci prin vami in vremea iesirii sufletului din trup si pentru acolo cand se cantareste pe balanta faptele rele cu faptele bune.
Imi cer iertare fratelui Ortodoxia pentru aceasta postare si imi cer iertare pentru ce am scris ironic la adresa parintelui Serafim Rose.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
  #143  
Vechi 06.10.2010, 18:32:05
danyel danyel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2006
Locație: Cluj Napoca, Ardeal ,Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.306
Implicit

Așadar problema aceasta cu vămile văzduhului pare a fi o mică nedumerire în cadrul Bisericii noastre. Subiectul cu vămile și vameșii, dar mai ales acela cu "taxele de tranzit" este unul foarte complicat. Subiectul a fost complicat, inclusiv de preoți, unii chiar duhovnici cu renume, cum a fost, de exemplu, părintele Nicodim Măndiță. Atunci când a apărut legenda cu "fericita Teodora" și "cele 24 de vămi", ele au avut un scop duhovnicesc sau mai degrabă pseudo-duhovnicesc. S-a mizat pe intimidarea psihologică, care trebuia să ridice nivelul de moralitate între creștini. E cu totul altceva faptul că unii au profitat de această legendă, și făcând paralelă cu învățătura despre indulgențe de la papistași, au început să amăgească lumea, cerându-le 24 de cănuțe, 24 de colaci, 24 de ...., care chipurile ar asigura trecerea prin aceste vămi. Oricum, învățătura despre vămi nu presupune aceste indulgențe. O să încerc mai jos să îl citez pe mult stimatul ieromonah în explicația în ce privește vămile văzduhului. O să încerc să punctez câteva idei teologice despre aceste închipuite vămi.
1. Tradiția Bisericii nu vorbește despre astfel de vămi. Însuși termenul de "vamă" are un sens juridico-comercial. Ideea a apărut în Evul Mediu târziu și el rezultă dintr-o legendă, cu o oarecare Teodora, care a avut o vedenie despre aceste vămi. E foarte interesant că și numărul acestor vămi variază. Pe peretele de la intrarea uneia din peșterile Lavrei din Kiev, veți vedea pictate doar 20 de vămi! Între timp, au mai apărut așa vămi ca cea "a fumatului", "a avortului" ș.a. S-a ajuns la numărul de 24 de vămi, care are cumva și o anumită valență simbolică.
2. Învățătura despre vămi este periculoasă, în cazul în care este luată în serios de cei vii, pentru că îndreaptă atenția noastră nu spre Hristos, spre comuniunea cu El, ci pe efortul de a trece vămile, de parcă nu ar mai conta ce urmează după trecerea vămilor.
3. Dacă vămile nu sunt luate în serios în timpul vieții, cu atât mai ineficiente devin ele după moarte, iar învățătura despre vămi devine și mai periculoasă, pentru că nu-l ajută pe om să-și schimbe viața, iar rudele lor, după moarte lui, se amăgească cu ideea că vor plăti vămile și totul va fi ok. E foarte grav.
4. Dacă ar fi să vedem și partea bună a acestei învățături, atât cât ne permite nouă Tradiția Bisericii, nu mai mult, într-adevăr putem vorbi despre niște obstacole de la draci în drumul sufletului spre Împărăția lui Dumnezeu. Despre asta se vorbește în mai multe scrieri patristice. Repet însă, că admițând această învățătură trebuie să fugim de 2 capcane:
a) să nu ne temem de vămi și de draci, ci să ne orientăm spre Hristos;

b) să nu ne închipuim că trecerea prin aceste "vămi" poate fi cumva mituită. Acest lucru este exclus. Imnografia Bisericii vorbește clar despre "Judecata nemitarnică" a lui Dumnezeu. În urma la toate aceste lucruri de mai sus aș dori să mai adaugă că în umbra acestor vămi stă frumoasa învățătură care dorește să arate omului necesitatea de a fugi de păcat. Important este nu să credem în vămi, pentru că ceea ce va fi după moartea noastră este strict limitată la voința lui Dumnezeu, ci să încercăm pe cât de posibil este să avem credința cât mai neclintită în Dumnezeu. Nu vămile sunt scopul trăirii noastre ci jertfa lui Hristos.
Să lăsăm aceste văm doar ca o simplă ideie a celor ce paote fi și chiar orice superstiție legată de ele și să încercăm să fim cât mai bine pregătiți pentru timpul nostru de după trecerea din această viață trecătoare.
Așa să ne ajute Dumnezeu.

Vitalii Mereuțanu
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8

Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15)
Reply With Quote
  #144  
Vechi 07.10.2010, 01:05:02
paradosis paradosis is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate Ortodoxia acum parerea mea cine zice altfel decat fratia ta in aceasta privinta (a vamilor) e neortodox si trebuie sa te duci sa il reclami la ierarhul de care tine sa ia masuri disciplinare impotriva respectivului.
Asta asa mai frate ca sa fii in duhul "marelui profet al zilelor din urma" parintele Serafim Rose care pentru ca diaconul Lazar Puhalo l-a contrazis referitor la opinia sa despre vami s-a dus la Sfantul Sinod al ROCOR si a cerut ca diaconul Lazar sa fie caterisit.
Si Sinodul ROCOR l-a si caterisit pe diaconul Lazar.
Acum eu nu sunt diacon sunt numai mirean si probabil tot asa si fratele Daniel da nu e nicio problema se gasesc ceva metode disciplinare.
Uite asa mai frate sa te lupti cu toti new-ageisti care vrea sa instaureze "religia viitorului".
Pentru care lupta iti agonisesti merite sa te ajute sa treci prin vami in vremea iesirii sufletului din trup si pentru acolo cand se cantareste pe balanta faptele rele cu faptele bune.

Si acum ca sa revin on-topic:
Cand dai un citat de se zice ca e de la Sfantul Efrem Sirul sau Sfantul Ioan Scararul sau Sfantul Vasile cel Mare e bine sa dai o sursa in care se gaseste alta decat cartea parintelui Serafim Rose "Drumul sufletului dupa moarte" preferabil intr-o carte aparuta si cunoscuta de mult timp in BOR.
Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Acum ce scrie mai sus e o parere personala si poate sa fie plina de erori ca eu sunt om pacatos si intunecat la minte de pacate si mai ales de mandrie.
Asa ca nu luati de bun ce scriu.
Pr. Seraphim Rose, care s-a convertit de la Metodism la Ortodoxie, a apartinut ROCOR (Bisericii Ortodoxe Ruse din afara granitelor Rusiei), Biserica “stilista” care i-a dat pe Sfintii Ioan Maximovici (+1966) si Filaret Noul Marturisitor (+1985), ambii cu moaste neputrezite si facatori de minuni, si a carei sinod a aruncat in 1983 anatema impotriva ecumenismului, ecumenistilor si a tuturor celor in comuniune cu ei. ROCORul a facut obiectul muncii KGB si a urmasului FSB chiar de la inceputuri (1922). Armata secreta a puterii satanice instalata la Moscova a infiltrat oameni in ROCOR, a santajat oameni si a sustinut oameni si opinii care le serveau voit sau nu intereseul. Din nefericire, parintele Seraphim, prin pozitia sa in favoarea traditiei rusesti spre excluderea tuturor celorlalte traditii, atasamentului sau fata de cultura si limba rusa, a reusit sa se faca fara voie “remarcat” de catre KGB care a stiut sa profite promovindu-l si coalizind in jurul sau si a ideilor sale cozile de topor din ROCOR. Cartile lui Seraphim Rose au fost traduse in ruseste si raspindite in URSS, iar la “caderea” comunismului, in 1991, era deja popular in Rusia. In America s-a facut remarcat si prin adoptarea unei pozitii conciliante fata de Bisericile Ecumeniste, impotriva consensului ierarhilor si a parerilor parintilor de la Jordanville (Manastirea Sfinta Treime) si Boston (Manastirea Sfinta Schimbare la Fata) si a altor parinti si teologi. Dar indiferent de ce Pr. Seraphim a crezut si spus si de cucernicia sa trebuie doar retinuta pozitia Bisericii (aceasta este practica ortodoxa!), care s-a aflat in comuniune cu Bisericile (“stiliste”) din Grecia pentru care Patriarhiile Ecumeniste sint lipsite de Har Mintuitor, si care, asa cum am aratat, a aruncat anatema de la 1983 cu consimtamintul tuturor ierarhilor sai.

In ceea ce priveste scrierile Pr. Seraphim, in unele dintre acestea s-a indepartat de la ortodoxie, unii teologi acuzindu-l chiar de reluare a ereziilor gnostice (a se vedea, de exemplu, cartea Pr. Michael Azkoul, Mitul Vamilor Vazduhului – Neo Gnosticimul Pr. Seraphim Rose, http://www.new-ostrog.org/gnostic). Pr. Seraphim a fost un convertit de la Protestantism care, cu toata inteligenta si vointa exceptionale, nu a avut timp sufficient sa patrunda in totalitate atit invatatura, cit si trairea Sfintilor Parinti. In ciuda sirguintei sale intr-ale monahismului a dat dovada de lipsa de ascultare chiar de la inceput. El si Pr. Herman s-au retras in 1968 la Platina, in Muntii din Nordul Californiei, in ciuda recomandarilor care li s-au facut de a merge la una dintre manastirile americane (si ROCORul avea manastiri severe, dupa tipicul din Athos sau din Rusia) unde au inceput monahismul (fara a fi monahi!) dupa ceea ce au citit si dupa capul lor. De-abia in 1970 aveau sa fie tunsi si fara sa fi fost vreodata novici intr-o manastire, cu binecuvintarea episcopului locului, pus in fata faptului implinit si probabil impresionat de inteligenta si charisma lui Seraphim si de popularitatea si renumele pe care deja le avea. Mai tirziu, cind si-a facut cunoscute ideile, i s-a atras atentia nu o data ca vine in contradictie cu Sfintii Parinti, dar a refuzut cu incapatinare sa se opreasca sau sa se corecteze. Persoane care au fost in ROCOR in acea vreme spun ca nu accepta sa fie contrazis, ajunsese sa se creada un fel de voce a Ortodoxiei. Daca Pr Seraphim s-a facut placut lui Dumnezeu sau nu, n-avem de unde sa stim, nu sintem noi chemati sa hotarim, dar se cuvine sa avem judecata buna, sa nu ne repezim sa-l facem sfint si sa-l citim cu mintea si cu inima deschisa, sa-l cinstim pentru ceea ce a facut bun si sa-i lasam deoparte ideile care contrazic Sfintii Parinti sau sint numai controversate.

(Lazar Puhalo a fost caterisit de ROCOR nu pentru ca l-a contrazis pe Seraphim Rose, ci pentru ca nu a incetat sa-si sustina propria docrina cu privire la starea sufletului dupa moarte si numai dupa ce el a parasit ROCORul.)
Reply With Quote
  #145  
Vechi 07.10.2010, 01:28:20
GheronIosifIsihastul GheronIosifIsihastul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 05.10.2010
Locație: acolo unde nu e Dumnezeu
Religia: Ortodox
Mesaje: 123
Implicit

nu s-au sinchisit sa citeasca aceastacarte cei care vorbesc impotriva ei.. ar fi aflat din ea ca nu trebuiesc intelese motamo,ca acea explicatie si alegerea acestui cuvant vami sunt cele mai apropiate de ceea ce ele exprima! nimicmurdar nu intra in Rai.. asta este un fel de dus oameni buni..Dumnezeu se foloseste de diavol ca sa ne sfinteasca ca sa ne curete si mai ales ca sa ne smereasca.. ce ne-am face fara draci? spune Par Papacioc..eu stiu din sursa sigura sigura ca exista aceste vami, asa cum exista si cea a ratiunii,sau cea a imaginatiei lacoborarea mintii in inima.. s-a ales cuvantul vami si nu filtre caci diavolul are drepturi asupra noastra ca i-am slujit de buna voie.. exista vamile, o spun toti sfintii, numai cine nu vrea nu le vada si deobicei aceste persoane coincid cu cele care au probleme legate de spovedanie de ascultare, care iubesc lumea aceasta prea mult ca sa accepte vreo condamnare dupa.. "mananc, beau, fumez, ca ma iarta Hristos" .. pai poate ca te iarta, asa este, dar trebuie sa te si curete omule.. altfel desfiintam rolul spovedaniei,nu? ia ganditi-va putin? pai la ce ma mai spovedesc atunci? nu ca sa pot urca spre Rai usor? altfel spus vamile ne facun serviciu la fel ca orice medicament cu gust amar.. faceti va rog o vizita la un spital de cancerosi si veti vedea ca raul este foarte real, ca are drepturi asupra noastra ca avem nevoie sa fim curatiti caci si bolile sun o vamain care te rascumperi..
Reply With Quote
  #146  
Vechi 07.10.2010, 12:35:43
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Mai frate de iti zic gheroniosif chiar in videou ala de l-ai pus cu parintele Cleopa zice acolo ca dracii nu te pot opri in vami,ca dupa judecata particulara de la 40 de zile a lui Dumnezeu Iisus Hristos hotareste daca esti lasat pe mana lor sau nu.
Tot acolo in respectivul interviu zice poetul Ioan Alexandru ca parintele Cleopa l-a invatat sa nu desprinda de natura iar parintele Cleopa zice de la Sfantul Vasile cel Mare ca natura e scoala a sufletelor rationale.
Si vedeti cum zice parintele Cleopa referitor la pronie cu paianjenul.
De unde se vede destul de clar ca invataturile conform carora trupul e rau si e inchisoarea sufletului si ca Terra e salasul dracilor sunt gnostice,neortodoxe si nici nu apartin parintelui Serafim Rose,parerea mea.
Cartea cu "sufletul dupa moarte" e publicata in 1988 iar parintele Serafim Rose a trecut la Domnul in 1982.Apartine cartea parintelui Serafim Rose?
Nu stiu.Mie nu prea imi pare.

E pacat sa bei si sa mananci?
Pai si Dumnezeu Iisus Hristos manca si bea.
Si Dumnezeu Iisus Hristos a fost fara de pacat.
Parca invatatura crestin ortodoxa zicea ca a manca prea mult se numeste pacatul lacomiei a bea bauturi alcoolice prea mult ii zice pacatul betiei.



Iar punctul asta de vedere ca Dumnezeu se foloseste de diavol ca sa ne curateasca si sa ne sfinteasca ....
"cu voie nu voiesc moarte pacatosului ci sa se intoarca de la calea lui cea rea si sa fie viu".
E vorba de ce ingaduie Dumnezeu si ce vrea Dumnezeu.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
  #147  
Vechi 07.10.2010, 17:39:40
GheronIosifIsihastul GheronIosifIsihastul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 05.10.2010
Locație: acolo unde nu e Dumnezeu
Religia: Ortodox
Mesaje: 123
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate de iti zic gheroniosif chiar in videou ala de l-ai pus cu parintele Cleopa zice acolo ca dracii nu te pot opri in vami,ca dupa judecata particulara de la 40 de zile a lui Dumnezeu Iisus Hristos hotareste daca esti lasat pe mana lor sau nu.
Tot acolo in respectivul interviu zice poetul Ioan Alexandru ca parintele Cleopa l-a invatat sa nu desprinda de natura iar parintele Cleopa zice de la Sfantul Vasile cel Mare ca natura e scoala a sufletelor rationale.
Si vedeti cum zice parintele Cleopa referitor la pronie cu paianjenul.
De unde se vede destul de clar ca invataturile conform carora trupul e rau si e inchisoarea sufletului si ca Terra e salasul dracilor sunt gnostice,neortodoxe si nici nu apartin parintelui Serafim Rose,parerea mea.
Cartea cu "sufletul dupa moarte" e publicata in 1988 iar parintele Serafim Rose a trecut la Domnul in 1982.Apartine cartea parintelui Serafim Rose?
Nu stiu.Mie nu prea imi pare.

E pacat sa bei si sa mananci?
Pai si Dumnezeu Iisus Hristos manca si bea.
Si Dumnezeu Iisus Hristos a fost fara de pacat.
Parca invatatura crestin ortodoxa zicea ca a manca prea mult se numeste pacatul lacomiei a bea bauturi alcoolice prea mult ii zice pacatul betiei.



Iar punctul asta de vedere ca Dumnezeu se foloseste de diavol ca sa ne curateasca si sa ne sfinteasca ....
"cu voie nu voiesc moarte pacatosului ci sa se intoarca de la calea lui cea rea si sa fie viu".
E vorba de ce ingaduie Dumnezeu si ce vrea Dumnezeu.
mai,in ziua a 40-a Hristos hotaraste unde anume sa te odihnesti pana la a doua venire! ,de judecat te-a judecat deja Cuvantul Sau ,care te mustra, judecatorul pus in noi ,in constiinta, prin El ne judeca Fiul.. tu daca ai ajuns in Ceruri in fata Sfintei Treimi inseamna ca ai fost deja judecat caci altfel nu ai mai fi reusit a urca.. si ai trecut care va sa zica, cu brio! cine ,unde a spus ca nu se trece de vami? tu ai rasfoit cartea Mihai? eu nu inteleg ce ai inteles tu? ca nimeni nu trece de vami? ce incerci sa spui? vamile sunt un filtru prin care noi ne cernem si ne curatam de relele facute ca sa ajungem Acolo Sus curati la Dumnezeu.. ca nicio murdarie nu va intra in Imparatie Mihai.. cei care nu s-au pocait, nu s-au spovedit, din pacet, Doamne pazeste-ne, bietii de ei, cand trec prin vami risca sa ramana acolo.. sunt exemple in chiar cartea vamile vazduhului in care credinciosi ce riscau sa coboare in ad in ultima clipa au strigat de exemplu la Maica Domnului si vamile s-au risipit de nu a mai ramas nimic din ele.. dar uite, mie mi-a aratat Dumnezeu odata intr-un vis ca daca nu ne caim constant riscam in acel ceas sa nu mai putem rosti acel "ajuta-ma Doamne" asa suntem de inrobiti de diavolul..sa ne fereasca Dumnezeu sane culcam e o ureche zicand ca Dumnezeu e Milostiv si strig eu atunci la final la El.. aici este o alta discutie in care trebuie sa-l aprofunadm mai intai pe Sfantul Siluan si apoi sa comentam, caci cei care voiesc sa scape de iad neconsiderandu-se vrednici de iad cu toata fiinta lor si asta se intampla cu pacatosii invechiti in faradelegi, se cred buni..ei atunci de vor striga mai rau isi vor face! caci nu se considera vrednici de iad.. exista un exemplu superb al unui suflet care asa de tare se considera vrednic de iad ca la vami s-a predat singur dracilor zicand ca nu e vrednic de Hristos, plin de lacrimi de pocainta.. iata! se ducea singur spre iad.. aceasta este miscarea pocaintei si orice pocainta care nu se autoosandeste la iad singura nu este primita.. caci zice Scriptura ca cel ce se judeca pe sine scapa de judecata lui Dumnezeu..sper ca te-am luminat macar un pic.. si nu mai pomeni atat de par Serafim Rose,te rog..

Last edited by GheronIosifIsihastul; 07.10.2010 at 17:42:05.
Reply With Quote
  #148  
Vechi 07.10.2010, 19:12:04
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Ce zice parintele Cleopa:
la minutul 4:40 poetul Ioan Alexandru intreaba pe parintele Cleopa:
Cine ne urmeaza pana in ultimele zile ale vietii?
Iar parintele Cleopa raspunde (in jurul minutului 4:50):
..Ingerul pazitor el merge si dupa moarte 40 de zile cu noi...pana la judecata particulara.
A se compara cu ce zice in Pateric,citat dat mai devreme:
"4 ) Acelasi avva Theofil zicea : ce fel de frica si cutremur si nevoie avem sa vedem, cand sufletul se desparteste de trup ! Ca vine la noi oaste si putere de la stapanirile cele potrivnice, stapanii intunericului, stapanitorii viclesugului si incepatoriile si stapaniile, duhurile rautatii si ca intr-un chip de judecata il tin pe suflet, aducand asupra-i toate pacatele lui cele intru stiinta si cele intru nestiinta, de la tinerete pana la varsta in care a raposat. Deci, stau parandu-l de toate cele facute de dansul. Ce fel, dar, de cutremur socotesti ca are sufletul in ceasul acela, pana ce va iesi hotararea si i se va face slobozenia lui ? Acesta este ceasul nevoii lui, pana ce va vedea ce sfarsit va lua el. Si iarasi dumnezeiestile puteri stau in preajma fetei celor protivnici si ele aducand cele bune ale lui. Ia seama dar, ca sufletul stand in mijioc, cu multa frica si cutremur sta, pana ce judecata lui va lua hotarare de la Dreptul Judecator. Si de va fi vrednic, aceia iau certare, iar el se rapeste de la dansii si de aceea fara de grija este, sau mai bine sa zic, locuieste dupa cum este scris : precum ai celor ce se veselesc tuturor le este locasul la Tine. ( + 1 ) Atunci se implinesc cele scrise : au fugit durerea, intristarea si suspinarea. ( + 2 ) Atunci scapand, se duce la acea bucurie si slava negraita, in care se va si aseza. Iar de se va afla ca a trait cu lenevire, aude glasul cel prea infricosat : sa fie ridicat cel necredincios, ca sa nu vada slava Domnului.( + 3 ) Atunci il apuca pe dansul zi de urgie, zi de necaz si de nevoie, zi de intuneric si de bezna, danui-se la intunericul cel mai din afara si in focul cel vesnic osandindu-se, in veci, fara de sfarsit se va munci. Atunci unde e fala lumii ? Unde slava cea desarta ? Unde desfatarea ? Unde rasfatarea ? Unde nalucirea ? Unde odihna ? Unde lauda ? Unde banii ? Unde neamul cel mare ? Unde tatal ? Unde mama ? Unde fratele ? Cine dintr-acestia va putea sa scoata pe cel ce se arde in foc si este tinut de muncile cele amare ? Acestea fiindca asa vor sa se faca, ce fel trebuie sa fim noi in petreceri bune si cu dreapta credinta ? Ce fel de dragoste suntem datori sa ne agonisim ? Ce fel de viata ? Ce fel de petrecere ? Ce fel de drum ? Ce fel de luare aminte ? Ce fel de rugaciune ? Ce fel de ingrijire ? Ca acestea zice, asteptand, sa ne silim a ne afla Lui nespurcati si neintinati cu pace ( + 4 ), ca sa ne invrednicim a-L auzi pe Dansul, zicand : veniti binecuvantatii Parintelui Meu, de mosteniti Imparatia cea gatita voua de la intemeierea lumii ( + 5 ) in vecii vecilor, Amin.""

Si parintele Cleopa a folosit cuvantul vami (pentru ca asa s-a spus mai nou) pentru a arata cum dracii arata pacatele sufletului.
Dar niciunde nu a zis parintele Cleopa ca sufletul e oprit de draci in "vami".
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
  #149  
Vechi 07.10.2010, 19:47:05
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Da in alta parte in Pateric zice ca Sfantul Sisoe cel Mare a fost luat direct si dus in Rai,ca nu a mai fost niciun drac sa il acuze.
Nu stiu daca se poate face dogma ca e asa sau e altfel,eu nu stiu cum este cu sufletele dupa moarte.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
  #150  
Vechi 07.10.2010, 21:08:47
GheronIosifIsihastul GheronIosifIsihastul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 05.10.2010
Locație: acolo unde nu e Dumnezeu
Religia: Ortodox
Mesaje: 123
Implicit

mai Mihai, da-o-n colo de treaba! chiar asa mai? apoi una e sa zici ca mai se inseala astia care au zis ca sunt vamile dar sa zici si ca nici nu au zis despre ele ca s-a creat o confuzie, "unde dom,ne care vami?a Cleopa astia? nu a zis dom'le ", asta este obraznicie mai draga domnule Mihai.. da nu iti e rusine ca esti penibil din calea afara.. mai, voi astia pe aici ,baietii "contra orice" scuturat-va mai mintile, ca vad ca voi ati daramat orice bariera a dialogului.. pai tu ai revolutionat orice idee despre contrazicere daca vi si-mi spui mie ca mi s-a parut.. nici nu spui nimic, apoi iti centrezi singur o minge cand e pauza, dai cateva goluri, le inregistrezi pe tabela incepi si strigi si ne spui si noua minutul ca sa fie treaba dusa pana la capat.. apoi te vei scuza iarasi ca esti un biet pacatos cu mintea intunecata de patimi.. las-o balta omule, da-te cu capul de ceva scutit ca sa te trezesti ca altceva chiar nu stiu ce sa mai zic.. iar pentru cei care acum iarasi vor veni si ma vor critica iarasi ca am fost prea dur le spun "sa ma ierte acuma si pe mine ca sunt si eu un biet pacatos cu mintea intunecata de patimi, ce vreti de la mine? " "io sunt un biet pacatos" .. bla,bla, bla..acum puteti cotcodaci !
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Din 24 de Vami idealist Pocainta 5 14.03.2010 21:44:22
Sunt vamile vazduhului o invatatura gnostica? scrabble Slujba inmormantarii 47 18.08.2009 17:33:20
Vamile vazduhului NiCcoleta Generalitati 35 21.02.2008 17:52:26
Vamile vazduhului BogdanF Generalitati 17 25.07.2007 17:57:58