![]() |
![]() |
|
#151
|
|||
|
|||
![]()
Sfântul Grigorie Palama (1296-1359), Arhiepiscop de Tesalonic
"E necesar insa ca voi toti sa va sarguiti spre aceasta mai cu seama acum, caci aceste patruzeci de zile ni s-au dat de purtatorii de Dumnezeu Parinti ca inainte-curatire, fiindca duc spre praznuirea anuala a nasterii dupa trup a Domnului si Dumnezeului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos, in care e obiceiul pentru aproape toti crestinii sa vina la impartasirea Sfantului Sau Trup si Sange si prin Acesta sa se uneasca cu El si sa se faca in chip dumnezeiesc un duh si un trup cu El. Caci daca, asa cum a aratat mai inainte cuvantul nostru si cum va mai infatisa inaintand, fara marturisire si pocainta care urmeaza nimeni nu va fi vrednic nici macar de primirea cuvintelor dumnezeiesti, cum va primi cineva in sine insusi Trupul si Sangele lui Hristos fara sa se fi curatit mai inainte prin marturisire si pocainta pe masura greselilor lui? De aceea si marele Pavel da marturie si vesteste spunand: "Sa se puna la incercare fiecare pe sine insusi, si asa sa manance din aceasta Paine si sa bea din acest Pahar; caci cine mananca si bea cu nevrednicie, osanda isi mananca si bea, nedeosebind Trupul Domnului" (1 Co 11, 28), nedeosebind adica faptul ca acest Trup fiind fara pacat nu va binevoi sa locuiasca intr-un trup indatorat pacatelor." sursa: Împărtășirea continuă cu Sfintele Taine - Editura Deisis, 2006, pag. 428-429 sau http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ama-68559.html |
#152
|
|||
|
|||
![]()
Sa ne facem, asadar, vrednici prin pocainta, sau mai bine zis sa ne aducem ofranda pe noi insine prin faptele pocaintei Celui ce poate sa faca vrednici din nevrednici; si asa sa ne apropiem cu o nadejde ce nu va fi rusinata si cu credinta privind nu simplu la ceea ce se vede, ci la cele ce nu se vad. Fiindca Painea aceasta e ca o perdea care ascunde inauntru dumnezeirea; acest lucru aratandu-l dumnezeiescul Pavel spunea ca El "ne-a innoit o cale noua si vie prin perdea, adica prin trupul Sau" (Evr 10, 20) si prin el urca la ceruri cetatenia noastra - caci acolo e Painea aceasta - si intram in Sfanta Sfintelor cea adevarata prin ofranda in curatie a trupului lui Hristos: "Sa ne apropiem deci, fratilor, cu inima adevarata in certitudinea credintei" (Evr 10, 22).
sursa: Împărtășirea continuă cu Sfintele Taine - Editura Deisis, 2006, pag. 430-431 sau http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ama-68559.html |
#153
|
|||
|
|||
![]()
Caci de aceea se numesc Taine, pentru ca nu este pur si simplu ceea ce se vede, ci ceva duhovnicesc si de nespus; si daca, precum spunea Domnul, "Duhul e ceea ce face viu, carnea nu foloseste la nimic" (In 6, 63), daca te uiti numai la ceea ce apare, nu te vei folosi cu nimic, dar daca te uiti la Duhul, adica daca vezi insasi Painea care sta inainte in chip duhovnicesc, atunci te vei face viu impartasindu-te din ea. Caci Ea este "mancarea care nu piere, ci ramane spre viata vesnica" (In 6, 2-7), Painea cea adevarata Care coboara din cer, Care e vie si da viata lumii; pe Care cine nu o mananca, nu va fi viu, dar cel care o mananca va fi viu in veac, nu numai inviind, ci si slobozit fiind de pedeapsa si dobandind imparatia vesnica.
Caci despre aceasta Paine Domnul le-a vorbit nu numai ucenicilor Lui la Cina cea de Taina, ci a glasuit limpede invatand deschis si cu indrazneala in sinagoga si spunand: "Painea pe Care Eu o voi da pentru viata lumii este trupul Meu" (In 6, 51), si iarasi: "Daca nu veti manca trupul Fiului Omului si nu veti bea sangele Lui, nu veti avea viata in voi. Cine mananca trupul Meu si bea sangele Meu are viata vesnica" (In 6, 53-54). O, ce minune! Vai, ce maretie a iubirii, pe care Dumnezeu a revarsat-o peste noi cu bogatie! Ne-a nascut din nou prin Duhul si ne-am facut un duh cu El, precum spune Pavel: "Cine se lipeste de Domnul e un duh cu El" (1 Co 6, 17). sursa: Împărtășirea continuă cu Sfintele Taine - Editura Deisis, 2006, pag. 431 sau http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ama-68559.html |
#154
|
|||
|
|||
![]()
Deci ca sa fim una cu El nu numai dupa duh, ci si dupa trup, carne din carnea Lui si os din oasele Lui, ne-a daruit contactul intim cu El prin aceasta Paine. Caci orice iubire isi are desavarsirea printr-o unire, iar inceputul dintr-o asemanare, de aceea un cuvant vechi spune: "asemanare prietenie".
Dar iubirea conjugala pare a avea ceva mai mult decat celelalte, "caci din aceasta pricina va lasa omul pe tatal sau si pe mama sa si se va lipi de femeia sa si vor fi cei doi un trup" (Mt 19, 5), "Taina aceasta mare este, spune dumnezeiescul Pavel, dar eu vorbesc despre Hristos si despre Biserica" (Ef 5, 32). Acolo deci se vor lipi intr-un singur trup, nu si intr-un singur duh; noi insa prin impartasirea acestei Paini dumnezeiesti nu ne lipim numai, ci ne amestecam cu trupul lui Hristos si devenim nu numai un trup, ci un duh cu El. Vezi ca maretia covarsitoare a iubirii lui Dumnezeu fata de noi are loc si se arata prin daruirea acestei Paini si a acestui Pahar? Fiindca potrivit Psalmistului, "jertfa si ofranda n-ai voit, dar ne-ai intocmit un trup" (Ps 39, 7; Evr 10, 5). sursa: Împărtășirea continuă cu Sfintele Taine - Editura Deisis, 2006, pag. 431-432 sau http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ama-68559.html |
#155
|
|||
|
|||
![]()
O, ce comuniune multipla si nespusa! Hristos S-a facut frate cu noi, intrand in comuniune cu noi atat prin trup, cat si prin sange si prin ele asemanandu-Se noua; ne-a castigat robi adevarati ai Lui rascumparandu-ne prin acest Sange; ne-a facut prieteni ai Lui daruindu-ne aratarea acestor Taine; ne-a legat si armonizat cu Sine insusi prin impartasirea acestui sange facandu-Se un trup cu noi. Dar si Tata al nostru S-a facut prin dumnezeiescul Lui botez si ne hraneste la sanii Sai ca o mama iubitoare pruncii sugari; si, lucru inca si mai mare si mai uimitor, nu ne hraneste numai cu Sange in loc de lapte, dar si cu Trupul Sau, si nu numai cu Trupul Sau, dar si cu Duhul Lui, pastrand pururea nemicsorata nobletea data noua de El, ducand spre o dorinta mai mare si implinind aceasta dorinta, lasandu-Se nu numai vazut, ci si atins si facut desfatarea noastra, si tinut de fiecare din noi in inima si in insesi maruntaiele noastre, si spunand: "Veniti, mancati Trupul Meu si beti Sangele Meu cei ce doriti viata vesnica, ca sa nu fiti numai dupa chipul lui Dumnezeu, ci si dumnezei si imparati vesnici si ceresti, imbracati in Mine, imparatul si Dumnezeul cerului, infricosatori pentru demoni, dar minunati pentru ingeri, fii iubiti ai Tatalui ceresc, pururea vii, frumosi la fiii oamenilor, locas placut al preainaltei Treimi".
sursa: Împărtășirea continuă cu Sfintele Taine - Editura Deisis, 2006, pag. 432 sau http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ama-68559.html |
#156
|
|||
|
|||
![]()
De aceea, sa ne amestecam sangele cu Sangele lui Dumnezeu, ca sa stergem stricaciunea din el, fiindca mult si negrait folos e in acest Sange. El ne face noi in loc de vechi, si vesnici in loc de vremelnici; ne face nemuritori si vesnic infloritori, ca niste pomi saditi langa curgerile apelor (Ps 1, 3) dumnezeiescului Duh, din care se aduna rod spre viata vesnica.
Caci din rai tasnea un izvor sensibil si adapa fata pamantului nascand rauri sensibile (Fc 2, 10); dar din aceasta Sfanta Masa, pe care potrivit psalmistului Hristos "ne-a gatit-o impotriva" demonilor si patimilor "care ne necajesc" (Ps 22, 5), tasneste un izvor care naste izvoare duhovnicesti, adapa suflete, le urca pana la cer si intoarce ochii ingerilor spre frumusetea in care se vede diversitatea intelepciunii lui Dumnezeu (Ef 3, 10), ii aduce sa doreasca sa se plece spre cele daruite noua printr-un asemenea Sange. Caci apropiindu-ne de aceste Taine ne facem purpura imparateasca, sau mai bine zis sange si trup imparatesc, si ne prefacem - o, ce minune! - intr-o finalitate dumnezeiasca, intrucat stralucirea lui Dumnezeu vine tainic asupra noastra, ne invaluie in chip extraordinar, ne face unsi-hristosi ai lui Dumnezeu si ne da putere sa stralucim ca soarele in prezenta Tatalui nostru potrivit fagaduintei Lui (Mt 13, 43), numai sa nu impiedice acest lucru vreo pata pusa pe sufletul celui ce se apropie. sursa: Împărtășirea continuă cu Sfintele Taine - Editura Deisis, 2006, pag. 433 sau http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ama-68559.html |
#157
|
|||
|
|||
![]()
Sfânta Scriptură
Sfântul Ignatie Teoforul (cca 50 - cca 98-117) - episcop al Antiohiei Sfântul Iustin Martirul și Filozoful (100-165) Sfântul Irineu (130-202) - episcop de Lugdunum Sfântul Chiril (313-386) - patriarh al Ierusalimului Sfântul Vasile cel Mare (330-379) - arhiepiscop de Cezareea Sfântul Ambrozie cel Mare (333-397) - episcop al Milanului Sfântul Grigorie de Nyssa (335-394) - episcop al Nyssei Sfântul Ioan Gură de Aur (344-407) - Arhiepiscop al Constantinopolului Sfantul Chiril (375-444) - patriarh al Alexandriei Sfântul Ioan Damaschin (676-749) Sfantul Simeon Noul Teolog (949–1022) Sfântul Grigorie Palama (1296-1359) - Arhiepiscop de Tesalonic Sfântul Nicolae Cabasila (1319/23-1391) Sfântul Ierarh Petru Movilă (1633-1647) - mitropolitul Kievului Sinodul din Ierusalim și Mărturisirea lui Dositheus - 1672 Părintele Dumitru Stăniloae (1903-1993) - teolog Părintele Dumitru Popescu După atâtea dovezi aduse din sfânta scriptură, din tradiția părinților apostolici, din tradiția părinților Bisericii, din teologia și practica Bisericii Ortodoxe dintotdeauna, de la întemeierea ei de Iisus Hristos și până azi, dovezi care afirmă și confirmă poziția susținută de Sfânta Biserica Ortodoxă cu privire la Sfânta Euharistie, devine mai mult decât evident că Biserica lui Hristos a menținut permanent adevărata credință și adevărata practică eclesială referitoare la sfânta taină a împărtășirii cu sfântul trup și sfântul sânge al Domnului Hristos, pe când sectele neoprotestante sunt în evidentă contradicție, atât în ceea ce privește credința cât și practica, cu sfânta scriptură și cu sfânta tradiție a bisericii, doctrina și practica lor cu privire la așa-zisa cină a Domnului trebuind să fie recunoscute ca eretice, nu doar sectare, iar ei înșiși odată cu acestea recunoscuți ca eretici și mincinoși, împotrivitori și neascultători, necredincioși și necunoscători, chiar și în ciuda a oricâte dovezi și argumente imbatabile li s-ar aduce și li s-au adus, ai voii și cuvântului lui Dumnezeu descoperit în Revelație. Aceia care au conștientizat adevărata credință și au refuzat-o până la moarte, în ciuda faptului că le-a fost adusă la cunoștință și demonstrată ca adevărată, după canoanele Sfintei Biserici a lui Hristos se fac vinovați de păcat împotriva Duhului Sfânt !!! Așa că mare grijă de acum înainte pentru că voi care tăgăduiți adevărul care v-a fost adus la cunoștință nu veți mai avea nici cea mai mică scuză înaintea scaunului de judecată al Dreptului Judecător !!! Iar păcatul împotriva Duhului Sfânt are o pedeapsă pe măsură !!! Și să nu carecumva să credeți că Dumnezeu Se lasă batjocorit !!! Evident că din toate argumentele aduse reiese că neoprotestanții, cel puțin sub aspectul Sfintei Euharistii însă și sub multe alte aspecte, propovăduiesc o altă evanghelie decât evanghelia lui Hristos. În contra unora ca aceștia a vorbit și sfântul apostol Paul în epistola către galateni: "Mă mir că așa degrabă treceți de la cel ce v-a chemat pe voi, prin harul lui Hristos, la altă Evanghelie, care nu este alta, decât că sunt unii care vă tulbură și voiesc să schimbe Evanghelia lui Hristos. Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o - SĂ FIE ANATEMA! Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decât ați primit - SĂ FIE ANATEMA!" (Galateni 1:6-9) Last edited by doctor_faustus; 10.10.2010 at 10:33:28. |
#158
|
|||
|
|||
![]()
Doctore, ar fi timpul sa intelegi ca tu ai dreptul sa anatemizezi doar motanul meu...:))
Dar ar fi pacat pentru ca e inteligent, ascultator, pufos si tare jucaus. Il cheama Alfonso. |
#159
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cât privește motanul, ar fi de preferat ca dumneata să te pocăiești de toată erezia sectară penticostală, pentru că altfel vei rămâne........cu motanul în mână !! |
#160
|
|||
|
|||
![]()
Ba da, anatemizezi de zor tot felul de eretici inchipuiti de mintea ta.
Scrii tot felul de fantezii despre neoprotestanti si apoi dai un verset rupt din context. In care apostolul Pavel vorbeste despre iudaizatorii din Galatia. Anatema e impotriva unor oameni. Dar alta e problema. In biserica mea slujba incepe astazi la orele 14.00, dar tu nu trebuia sa fi acum la Sfanta Liturghie? ![]() |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Cele 12 rugaciuni ale Sf. Impartasanii | carmina | Impartasania (Taina Euharistiei) | 18 | 19.12.2010 13:50:01 |
Taina sfintei impartasaniei | DAMIAN | Impartasania (Taina Euharistiei) | 4 | 18.12.2010 16:32:23 |
Despre Taina Spovedaniei | adimirea | Generalitati | 10 | 10.11.2009 15:09:52 |
taina sfintei spovedanii | rotarufelicia | Pocainta | 6 | 02.01.2007 13:41:14 |
|