![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Culmea e ca tarile astea nici macar bogate "spiritual" nu sunt, barbaria si prostia fiind la ordinea zilei pentru multi din cetatenii lor.
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur. User vechi: hmiron. User si mai vechi: scrabble. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca vorbesti de tarile balcanice se poate afirma ca in ciuda anarhiei datorata tranzitiei procentul credinciosilor si nivelul credintei nu se pot compara cu al celor din vestul Europei. Acestia au economie, au pragmatism, au administratie, dar din ce in ce mai putina credinta ! Mai umbla si tu prin vest, dar la modul profund ! La noi exista credinta , insa la factorii de risc din zona, incomensurabili mult mai mari decat cei din vest, nivelul de credinta este insuficient ! Last edited by IonelS; 12.10.2010 at 12:13:36. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur. User vechi: hmiron. User si mai vechi: scrabble. Last edited by horatiu.miron; 12.10.2010 at 15:47:34. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Este foarte adevarat si ca ai dreptate in esenta, deoarece o credinta fara fapte este moarta, dar totusi credinta exista. De multe ori lucrarea preotului in Biserica se concentreaza pe "invierea" credintei din oameni. Cel putin, asa este la mine-n parohie. Ce mi-as dori sa fiu nevoit sa lucrez doar la "revizii curente" si nu mai mult la "reconditionari si reparatii capitale"! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Aia cu sfintii poate fi interpretata ca o milostenie divina, ceva de genul "nu si-a intors inca Dumnezeu fata de la romani". Daca se nasc multi oameni sfinti aici, poate ca suntem prea stricati si e nevoie de o armata de sfinti sa ne repare. In orice caz, multitudinea de sfinti nu e nici decum o garantie a sfinteniei poporului. Edit: aparent BOR crede altfel, deoarece sustine ca pentru o mai buna sfintire a poporului si pentru o mai lesnicioasa trecere peste criza e nevoie de mai multe biserici si de mai multi popi. Interesant. Cum comentati, ca preot (crestin ortodox, presupun)? Edit: mesajul asta se vrea a fi si un raspuns pentru Miha-anca, scuze ca am uitat sa dau quote.
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur. User vechi: hmiron. User si mai vechi: scrabble. Last edited by horatiu.miron; 12.10.2010 at 18:02:55. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Statisticile astea ne omoara, bre! Credinta nu este o stare care sa se masoare prin statistici. Asa incearca rationalisti de mii de ani, sa-L masoare pe Dumnezeu sa vada ce inaltime are! Nu ca domnia ta ai fi printre ei! Tocmai despre aceasta as fi vrut a va "sensibiliza" eu prin cuvantul de data trecuta; adica in credinta sunt o serie de aspecte, stari, situatii, etc. care sunt exprimate doar in planul strict individual, in intimitate. Apoi, nu este obligatoriu ca un om ce este credincios sa fie si moral; este ideal. Adica credinciosia si moralitatea nu se conditioneaza eliminatoriu: poate exista morala fara credinta si credinta fara morala. Prin credinta si in credinta, omul lucreaza la continua sa perfectionare in scopul asemanarii cu Dumnezeu (stare numita in crestinism desavarsire). Obtinerea starii de desavarsire poate fi un ideal, deci. Dar pana a ajunge la ideal se pleaca mai intai de undeva si se urmeaza o cale. Punctul de plecare este uneori atat de intunecat si de imoral cum greu se poate inchipui. Totodata, departarea de acest punct in directia desavarsirii, macar cu foarte putin, poate dura in unele situatii individuale foarte mult timp, dar totusi exista un efort imens spre inaintare. Energia pentru aceasta lupta nu poate veni decat dintr-o credinta curata. Daca mantuirea noastra ar fi conditionata exclusiv de castigarea, prin fortele noastre proprii a starii de sfintenie (desavarsirea, asemanarea cu Dumnezeu), atunci nimeni nu s-ar mantui, sau hai sa nu fiu chiar asa taios, s-ar mantui doar vreo... cativa. Dumnezeu insa, cunoscand neputinta noastra si fiind Iubire in stare desavarsita, solicita de la noi doar o permanenta dorinta de apropiere si o continua comuniune cu Harul Sfintitor, lucrarea Sfantului Duh in Biserica. Cum se fac acestea, este alta discutie. In mod aproape logic, caci nu ma refer strict la logica rationala ci mai mult la cea simtitoare, este de la sine inteles ca odata cu persistarea noastra in aceasta comuniune cu Harul lui Dumnezeu, in firea intima spirituala a omului apar transformari ce au si efecte in lumea materiala, unul din efecte fiind un anumit tip de comportament moral, mai precis comportamentul religios-moral. Dar nu acesta stare este castigul crestinului lucrator ci faptul ca se afla in gratia Divina, bucurandu-se astfel de binecuvantarea lui Dumnezeu. Iata ce spune Mantuitorul apostolilor: "Dar nu vă bucurați de aceasta, că duhurile vi se pleacă, ci vă bucurați că numele voastre sunt scrise în ceruri." (Luca 10, 20). Acum concret la ce spuneati, din credinta adevarata izvoraste clar acea moralitate religioasa, pioasa. Dar, poate exista, in anumite cazuri, pentru un timp si credinta fara morala. Iarasi, din credinta izvorasc multime de... calitati; adevarate calitati, in sensul crestin, sunt insa doar acelea ce-l apropie pe om de Dumnezeu si nu de lumea aceasta. Din acest punct de vedere s-ar putea ca intre un crestin de calitate si un rationalist (materialist, om indreptat prin ratiune catre materie) de calitate sa apara neintelegeri. Este aproape normal ca domnia voastra, banuiesc, avand in contact direct mai mult latura materiala a societatii sa va formati o parere bazata pe observatii din aceasta zona. Eu, ca preot, am acces permanent si in special la latura spirituala a aceleiasi societati si este clar, vad lucrurile asa cum vi le-am prezentat. Aici apare dereglarea si pe acest topic si mai in tot forumul acesta. Dar hai sa discutam doar despre problema de fata. Ati afirmat ca poporul roman nu este credincios si v-ati bazat afirmatia pe o motivatie din zona lumeasca, adica nu este credinta fiindca nu se vad efectele in viata lumeasca. Eu v-am contrazis, spunand ca poporul roman este credincios si m-am bazat pe urmatoarele:
Astfel, iata ca aveti si un comentariu la chestiunea zidirii de cat mai multe biserici si la aparitia multor "popi". Bucurati-va, daca va pasa de poporul acesta (clar, intr-un grad profund de defectiune) ca poate asa mai este o sansa! Va spun, acum spre tulburarea dumneavoastra, chiar de veti spune ca sunt subiectiv sau interesat, ca defectiunile romanilor nu-si mai au leac decat prin Biserica! Va doresc sa fiti treaz si sa va mantuiti! Cu drag, pr Gheorghe, din mila lui Hristos Dumnezeul nostru, doctor de suflete. Last edited by Pr. Gheorghe; 12.10.2010 at 22:04:36. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
... poate din punct de vedere cantitativ, nu; dar din punct de vedere calitativ, DA! Atata timp cat inca se nasc sfinti in BO, nu ne putem plange de saracie spirituala.
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Faptele crestine si cele placute lui Dumnezeu | mihaisepo | Generalitati | 21 | 25.08.2011 10:20:35 |
| Cele doua biserici ortodoxe rupte de relatii | Mihailescu-Marin Daniel | Generalitati | 2 | 11.05.2011 16:06:57 |
| Ce sunt cele 7 plansuri | roman2010 | Generalitati | 3 | 13.07.2010 19:53:35 |
| Azi sunt suparata pe cele care fac avort !!! | elenavioletacocos | Generalitati | 189 | 16.01.2010 21:51:01 |
| Pentru cei sau cele care poate sunt pe aici si vor | alecsandru | Stiri, actualitati, anunturi | 2 | 09.04.2009 11:36:14 |
|
|