![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si va rog sa nu imi spuneti ca nu exista pacat mic si pacat mare,pentru ca nu cred.Nu mi se pare tot una sa spui o minciuna,sa te manii pe cineva sau sa barfesti cu a ucide un om. Daca ar fi asa,cred ca toti crestinii aproape,cu cateva exceptii de sa le numeri pe degetele de la o mana,nu s-ar mai impartasi. Sunt preoti care fac exces de zel in acest sens,mai ales printre preotii calugari am observat si unii enoriasi ajung sa se indeparteze de biserica,iar altii sa stea cu anii neimpartasiti,pentru ca dupa terminarea respectivului canon,evident in anii aceia mai faci si alte pacate,deci vei primi un altul cu oprire eu stiu cati alti ani si o tii asa pana cand? Impartasania este foarte importanta din punctul meu de vedere si cred ca si al vostru,iar canonul trebuie sa aiba drept scop pocainta celui in cauza,nu alungarea lui din mijlocul celor sfinte.Prioritar ar trebui sa fie pentru un preot in primul rand salvarea pacatosului si apoi respectarea unor canoane. Cand canoanele ajung mai importante decat omul,iarasi...avem o problema! Se spune si este o realitate ca nu exista boli,ci bolnavi,iar pentru aceasi suferinta nu poti aplica la toata lumea un tratament identic,iar ca analogie,un preot cred ca ar trebui sa asculte foarte atent la spovedanie persoana in cauza si sa ia o decizie avand in vedere absolut toti factorii care implica omul din fata lui si pacatul savarsit.
__________________
Sa invatam de la ingerul nostru pazitor...http://www.youtube.com/watch?v=pG52f...&feature=share Last edited by heaven; 14.10.2010 at 07:59:03. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Problema ridicată este serioasă, interesantă, actuală și merită dezvoltată pe un topic dedicat. Eventual nu la "Generalități", unde subiectele se pierd repede, ci la "preoți". Permiteți două observații la cele ce ați spus. 1. "Prioritar ar trebui sa fie pentru un preot in primul rand salvarea pacatosului si apoi respectarea unor canoane." Noi credem că spovada bine făcută duce la restaurarea stării de grație de după botez. Prin urmare, dacă un credincios s-ar spovedi, ar primi 7 ani de interdicție de la împărtășanie, și apoi nu ar mai face nici un păcat grav, murind în această stare, va fi în mod sigur mântuit mai devreme sau mai târziu, după un răstimp pe care îl putem scurta prin faptele noastre de credință, prin rugăciunile noastre și ale întregii Biserici și pe care unii îl numim "vămile văzduhului", alții îl numim "suferințele purgatoriale". 2. Scopul acestor amânări de la împărtășanie nu este ca omul să trăiască despărțit de Cristos, ci ca, prin nevoință, să înțeleagă darul gratuit care i s-a făcut. Sunt de acord că, pe alocuri, se exagerează cu acest timp de penitență. Pe de altă parte, există și un pericol contrar, pe care eu îl întâlnesc des în Biserica mea. La noi se dă excomunicare numai pentru păcate de extremă gravitate, așa cum este sacrilegiul sau avortul. În rest, chiar dacă ar fi să fi omorât pe cineva, crediniosul se poate împărtăși imediat după ce s-a spovedit. Acesta este spre binele unora, dar spre răul altora, care ajung să ia Sf Împărtășanie cam ca pe agheasmă, dacă nu cumva ca pe guma de mestecat. În planul ideilor, consecința este convingerea falsă că nu este necesară nevoința ca să te mântuiești, precum și diminuarea a ceea ce am putea numi "conștiința păcatului", adică a durerii și părerii de rău înlăcrimate față de teribila palmă pe obrazul lui Cristos care se produce în urma păcatului nostru. În plan spiritual, se ajunge adesea la scăderea sentimentului sacrului, adică la scăderea convingerii că cele ale lui Dumnezeu sunt prea curate și trebuie tratate ca atare, la scăderea convingerii că cele văzute sunt mlădițe ale unei vițe de vie cu rădăcina într-un loc nevăzut deocamdată, dar cât se poate de real și, în final, la diminuarea credinței. La urma urmi, problema ridicată de dv este reductibilă la dilema de tip "ce fel de profesor este mai bun: profesorul sever sau profesorul îngăduitor ?". Este o problemă cu soluție mediană: răspunsul nu poate fi decât calea de mijloc, care este Calea Împărătească. Dar nu e întotdeauna ușor de găsit. Și nu e ușor de găsit în primul rând fiindcă depinde mult de elev. Dar, să nu uităm, elevii rareori doresc profesori mai severi, ci mai des doresc profesori mai îngăduitori, ceea ce nu este neapărat spre zidirea și viitorul lor.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 14.10.2010 at 08:34:44. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1.Vorbeam despre preotii care dau ani buni de zile oprire la impartasanie pentru pacate nu atat de grave.Este utopic sa te gandesti ca in 7 ani de zile omul nu mai pacatuieste deloc. A,sa nu mai repeti un pacat deosebit de grav (avort,crima,abuz sexual,magie neagra etc) pentru care ai fost oprit de la impartasanie,da,de acord,insa depaseste sfera unei viziuni realiste sa crezi ca persoana aceea nu va mai cadea si din alte puncte de vedere in decurs de ani.O facem in fiecare zi,daramite ani! Calea asta spirituala nu este una lina si lipsita de obstacole:cadem,ne ridicam,cadem iarasi si tot iarasi ne ridicam.Dumnezeu ne cunoaste natura umana si vrea sa vada in primul rand ca nu ne complacem in a sta cazuti,ci ca ne luptam sa evoluam,invatam din greseli si ne ridicam indiferent ce obstacole si ispite intalnim. 2.Am spus-o si o repet:sunt de acord cu rostul canonului,insa nu la modul exagerat si nu in orice conditii. Canoanele ar trebui bine gandite si dramuite dpdv al efectului care l-ar avea asupra celui in cauza. Nu cred ca e cel mai potrivit sa comparam aceasta situatie cu un profesor sever versus unul indulgent,ci mai curand cu un medic care daca nu isi dramuieste bine reteta risca ori sa nu aiba efect ori sa piarda pacientul din cauza dozei prea mari. Cainta omului este cea mai importanta,iar daca acesta se caieste cu amar timp de un an,doi la modul cel mai sincer si din adancul sufletului,de ce sa il tii departe de Sfanta Impartasanie 7 ani?Asta mi se pare cea mai drastica parte a canonului si cred ca ar trebui data doar in cazuri foarte grave,mai ales ani de zile! In acelasi timp,mi se pare foarte corect sa prelungesti canonul unei persoane care vezi ca persevereaza in greseala respectiva si ca nu se caieste. Iisus l-a iertat pe talhar pe cruce pe loc si asta doar pentru faptul ca acela s-a cait sincer in inima lui pentru greselile sale! Stiu ca noi judecam cu mintea noastra de profani,insa repet: nu mi se pare firesc sa pui canonul inaintea omului,pentru ca primul a fost creat pentru cel de al doilea si nu invers!
__________________
Sa invatam de la ingerul nostru pazitor...http://www.youtube.com/watch?v=pG52f...&feature=share Last edited by heaven; 14.10.2010 at 09:25:48. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Odata, eu u m -am spovedit cu multa rusine si frica si preotul mi-a dat canon sa nu ma impartasesc o perioada de timp (scurta) si apoi si-a pus mainile pe capul meu si mi-a dat iertarea In aceeasi zi am primit un semn ca n-am fost iertat si acolo SUS ...!!!!!!!! asa ca nu conteaza doar preotul
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Nu ci pur si simplu nu o merit .... Cred ca daca D-zeu ne-ar ierta pacatele doar prin spovedanie , atunci noi nu ne-am mai regreta pacatele comise , ele fiind iertate asa usor... si am gresi din nou ..... Last edited by Membru; 14.10.2010 at 13:59:24. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Dragul meu suflet de OM...TOTI meritam sa fim iertati DACA regretam sincer cele ce le-am gresit!
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
ai mare nevoie frate sa citesti in domeniu ca sa te intaresti ca esti trestie batuta de vant si de propiile pareri.. asa este e nevoie de ambele pocainta si spovedanie, dar daca te-ai spovedit si te-ai cait sa stii ca este mandrie sa continui sa zici ca nu meriti iertarea.. adica se pune problema ca vreodata ai putea sa o meriti?! multi cad in plasa asta si fac o pocainta stramba si se mir de ce cad mereu.. pentru ca nu stau acolo unde ne este locul.. niciodata nu vom fi vrednici de iertare, ea este un dar pentru ca Dumnezeu este Milostiv nu are legatura cu ce fac eu.. dar daca pocainta mea este de fapt orgoliul meu ranit, adica ma oftic in mandria mea ca nu sunt bun si vrea sa nu mai fiu asa ,aia e mandria.. smerenia este sa acceti ca esti pacatos si ca asa vei fi mereu si ca Domnul este milostiv.. este o lucrare fina dar asa este mantuirea este -smerenia pana la urma.. apoi crestere sentimentului de vinovatie si nu scaderea lui este semnul vindecarii sufletului.. adica din ce in ce mai bolnav sa te vezi si nu mai sanatos cum iarasi fac multi ca isi inchipuie si reusesc sa se minta ca au ani de cand merg la biserica si ca sunt mai buni ca la inceput.. teapa si inchipuire.. sufletele acestea nu inainteaza.. coborarea la iad, cresterea sentimentului de pacatosenie din care se naste si pocainta sincera care este acceptarea a ceea ce sunt si iertarea mea.. daca nu ne iertam pe noi insine nu avem pocainta curata.. mult timp am bolit si eu de boala asta pana cand Maica Siluana mi-adeschis ochii.. nici pe ceilalti nu-i putem ierta daca pe noi ne acuzam..acuzatorul este diavolul, ii facem jocul lui cand cadem in extrema asta a vinovatiei.. da sunt vinovat! dar ce altceva sa fiu eu pamant lipsit de har?dau enter si continui ca e prea lung
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ma iertati, Doamne ajuta! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Preotul afacerist | mau77mau | Preotul | 221 | 20.05.2016 12:02:55 |
Preotul de mir | idealist | Preotul | 9 | 22.07.2010 23:44:41 |
preotul | madalinutza | Preotul | 5 | 06.05.2009 17:33:05 |
preotul | verona | Din Noul Testament | 4 | 10.09.2008 22:30:58 |
|