Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.10.2010, 11:00:14
Elesya Elesya is offline
Banned
 
Data înregistrării: 08.10.2010
Locație: intre doua nemuriri
Religia: Ortodox
Mesaje: 169
Implicit Despre Mozart

Muzica buna...muzica clasica , indiferent de epoca ce o consacra este categoric una de calitate , chiar daca nu toti o savureaza...ca doar nu tot poporul e meloman in sensul bun al cuvantului...
Inainte de toate , Mozart a fost un copil minune cu un talent inascut (ce nu are cum proveni din masonerie)...

Un articol interesant despre Mozart...


"Trebuie să mă întorc încă o dată la Wolfgang Amadeus Mozart. De ce este omul acesta incomparabil? De ce, pentru cineva gata să îl asculte, el a produs, în aproape fiecare portativ pe care l-a conceput și l-a compus, un tip de muzică pentru care „frumos” nu este un epitet adecvat, o muzică care nu este, pentru creștinul adevărat, simplu di*vertisment, bucurie sau edificare, ci hrană și băutură, o muzică reconfortantă și care oferă călăuzire pentru nevoile sale, o muzică ce nu este niciodată sclava tehnicii sale de compozitor, ce nu este nici sentimentală, ci una care se „mișcă” liber și eliberator, fiindcă este înțeleaptă, puternică și suverană? De ce se poate susține că Mozart are un loc în teologie, mai ales în doctrina creației și în escatologie, deși el nu a fost un părinte al Bisericii și, pare-se, nici măcar un creștin foarte fervent, fiind un romano-catolic ce a dus o viață ce ni s-ar putea părea mai degrabă frivolă atunci când nu era ocupat cu munca lui?

Este posibil să i se acorde această poziție fiindcă el a știut despre creație ceva ce nici adevărații părinți ai Biseri*cii, nici Reformatorii noștri, nici ortodocșii, nici liberalii, nici exponenții teologiei naturale, nici cei înarmați din greu cu „Cuvântul Domnului”, și, cu siguranță, nici existențialiș*tii, nici alți mari muzicieni dinaintea lui sau de după el, nu au știut sau nu au putut să exprime și să susțină acel lucru așa cum a făcut-o el. In această privință el a avut o puritate a inimii prin care i-a depășit cu mult atât pe optimiști cât și pe pesimiști. 1756-1791! O perioadă în care Dumnezeu era ținta atacurilor, fiind făcut responsabil pentru cutremurul de la Lisabona, iar teologii și alți oameni bine intenționați întâmpinau mari dificultăți în a-L apăra. In fața probleme*lor puse de teodicee, Mozart avea de partea lui pacea lui Dumnezeu, care transcende de departe toate raționamente*le critice sau speculative care laudă sau blamează. El lăsase în urmă toate aceste probleme. Și atunci de ce să se mai preocupe de ele? El auzise, și îi face și pe cei ce au urechi de auzit să audă, chiar și în zilele noastre, că noi, până când se vor împlini vremurile, nu vom putea să percepem întregul context al lucrărilor providenței. In lumina acestei finalități a auzit el armonia creației, din care face parte și umbra, dar o umbră care nu este întuneric; aici deficiența nu este în*frângere, tristețea nu poate să devină disperare, necazurile nu pot degenera în tragedie, iar melancolia infinită nu are în final câștig de cauză. Astfel că în această armonie buna dispoziție nu este fără limite, dar lumina este cu atât mai strălucitoare cu cât izbucnește din umbră. Dulceața este în același timp și amară și tocmai de aceea nu poate să îngrețoșeze. Viața nu se teme de moarte, ci o cunoaște foarte bine. Iar lumina este întotdeauna strălucitoare (Et lux perpetua lucet (sic!) eis), chiar și în moartea ce a cuprins Lisabona.

Mozart nu a văzut lumina aceasta mai mult decât o ve*dem noi, în schimb el a perceput întreaga lume creată ca fiind învăluită în ea. A fost așadar întru totul normal ca el să nu audă o notă mijlocie sau neutră și să audă pozitivul cu o intensitate mult mai mare decât negativul. El a auzit negativul numai în pozitiv și împreună cu acesta. Dar, cu toată opoziția dintre cele două, el le-a auzit împreună, ca de pildă în Simfonia în G-minor din 1788. El nu a auzit nicio*dată doar pe unul dintre acestea, izolat într-un mod ab*stract. El a auzit ceea ce există în mod concret și de aceea compozițiile sale au fost și sunt muzică totală. Auzind crea*ția fără resentimente și imparțial, el a produs nu numai propria lui muzică, ci și pe cea a creației, o dublă, dar cu toate acestea armonioasă, preamărire a lui Dumnezeu.

El nu a avut nevoie și nici nu a dorit să se reprezinte pe sine, vitalitatea lui, regretele sale, pietatea sa, sau orice altă intenție de-a sa. Este remarcabil modul în care el a reușit să evite să cadă în mania exprimării de sine. El s-a oferit pur și simplu să fie unealta care să facă astfel încât niște bucățele de corn, metal și catgut să servească drept voci ale creației, uneori fiind în prim plan, uneori acompaniind și alteori în armonie. El a făcut uz de o gamă de instrumente, începând cu pianul și vioara, cornul și clarinetul, și terminând cu venerabilul fagot, vocea umană având și ea un loc între ele și distingându-se tocmai prin lipsa oricărei pretenții de distincție. Din toate acestea el a extras o anumită muzică, punând în serviciul ei până și emoțiile omenești, și nu in*vers. El însuși nu a fost decât o ureche pentru muzica aceasta și mijlocitorul ei către alte urechi. A murit atunci când, potrivit înțelepciunii lumești, viața lui activă era abia în pragul adevăratei împliniri. Dar cine poate spune că, după „Flautul Fermecat”, „Concertul pentru Clarinet” din octombrie 1791 și „Requiem”, ea nu fusese deja împlinită? Și oare toate realizările acestea nu erau deja implicite în lucrările sale de la 16 sau 18 ani? Nu se aud ele deja în ceea ce ne-a parvenit de la foarte tânărul Mozart? El a murit în mizerie ca un „soldat necunoscut” și, alături de Calvin sau de biblicul Moise, mormântul său nu e cunoscut. Dar ce mai contează aceasta? Ce contează un mormânt atunci când se permite ca o viață să exprime, simplu și fără pretenții, și prin urmare, într-un mod senin, autentic și impresionant, creația cea bună a Iui Dumnezeu, care cuprinde în ea atât limitele cât și sfârșitul omului.
Fac aici paranteza aceasta, înainte de a începe să discut despre haos, fiindcă în muzica lui Mozart – și mă întreb dacă același lucru mai poate fi spus despre orice altă lucra*re înainte sau după el – avem dovada clară și convingătoare că este o insultă adusă creației s-o acuzi de a fi ceva cu totul haotic pe motiv că include și un „Da” și un „Nu”, ca și cum ar fi orientată cu o parte către Dumnezeu, iar cu cealaltă către nimicnicie. Mozart ne face să auzim că și în acest din urmă aspect, și deci în totalitatea ei, creația își slăvește Creatorul și, ca atare, este perfectă. Aici, în miezul proble*mei, iar aceasta nu poate fi considerată o realizare neîn*semnată, Mozart a creat ordine pentru cei care au urechi de auzit și a făcut-o mai bine decât ar putea s-o facă vreo deductie stiintifica. Acesta este aspectul pe care am vrut sa-l subliniez." de Karl Barth
Reply With Quote
  #2  
Vechi 20.10.2010, 11:03:55
Elesya Elesya is offline
Banned
 
Data înregistrării: 08.10.2010
Locație: intre doua nemuriri
Religia: Ortodox
Mesaje: 169
Implicit Steinhardt si Mozart

Sufletul urcă mereu mai sus, curățându-se, până la stația terminus: locul de lumină și verdeață, pajiștea inflorată, mișunând de căței mici și dolofani și de pisicuțe albe cu fundă, acolo unde răsună acordurile divertismentelor lui Mozart și se ostenesc îngerii cu aripi ai lui Liliom să ofere necontenit dulcețuri și șerbet, acolo unde se află Dumnezeul cel adevărat, al pruncilor lăsați — în sfârșit — să vină, oricât de bătrâni de ani sau de împovărați de grele amintiri, să vadă pe Tatăl cu barba albă, la mijloc, pe Hristos purtător de stigmate și cruce în dreapta, pe Duhul curățitor și alinător în stânga. ( N. Steinhardt, Jurnalul Fericirii)-Despre Mozart si Rai

http://www.youtube.com/watch?v=lKfz7...layer_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=l45DA...layer_embedded
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.10.2010, 11:10:21
Elesya Elesya is offline
Banned
 
Data înregistrării: 08.10.2010
Locație: intre doua nemuriri
Religia: Ortodox
Mesaje: 169
Implicit despre Joseph Haydn

"Haydn nu s-a ascuns in dosul iluziei ca viata este trandafirie. Din contra, a avut un temperament oarecum egal si echilibrat, care l-a ajutat sa priveasca lumea si oamenii printr-o viziune pe care nu a socotit-o ca fiind numai a lui. In simplitatea si modestia sa plina de candoare, el nu s-a considerat niciodata exceptional , ci a avut cu siguranta credinta ca o filozofie optimista este un semn de echilibru si de armonie spirituala, un semn de intelepciune si de forta si ca acestea pot exista tot atat de bine si la ceilalti oameni ca si la el. Daca a avut totusi constiinta darurilor sale artistice – si a avut-o, fara a-si pierde insa cumpatul si modestia – aceasta nu a facut decat sa-i intareasca aspiratia de a canta numai ceea ce este bun si inaltator in stradaniile semenilor sai, in firea si in gandirea lor. Este o marturie admirabila a increderii sale in virtutile creatoare ale oamenilor, incredere ce-i confera o maretie inca necunoscuta pe deplin.
Cand vorbeste prin muzica, Haydn ii imprima intotdeauna dispozitia sa proprie, chiar si atunci sau, poate, mai cu seama atunci cand devine descriptiva, cand zugraveste natura cu frumusetile si resursele ei datatoare de viata. In acelasi timp, contrastele ating rareori o intensitate dramatica, ele constituind in general mijlocul de a da o si mai mare putere expresiva expansiunii sale emotionale.
Operele sale constituie un bun de cel mai mare pret al culturii universale, prin mesajul luminat de admrabilul sau crez artistic, exprimat in raspunsul la o scrisoare de omagiu ce i-a fost adresata in 1802 de « Uniunea Muzicala » din Bergen, Norvegia : ‘ Adesea, cand luptam cu piedicile ce-mi ingreunau lucrul, cand puterile mele fizice si spirituale slabeau, facandu-ma sa vad cat de greu este sa perseverez pe calea apucata, un gand tainic imi soptea : nu sunt decat putini oameni multumiti si fericiti pe acest pamant ; pretutindeni predomina suferintele si grijile. Poate ca, intr-o buna zi, truda ta va deveni o sursa din care cei istoviti sau cei impovarati de griji vor putea sa soarba cateva clipe de destindere si inviorare. Ce motiv puternic de a merge inainte ! Iata de ce privesc astazi cu o multumire pornita din adancul inimii operca careia i-am inchinat un atat de lung sir de ani de eforturi indarjite’ .
La batranete, Haydn si-a marturisit credinta ca si-a implinit misiunea, dar si-a exprimat si speranta ca ‘nu va muri de tot’. Joseph Haydn are dreptul deplin la un loc intre cei mai mari, ca maestru intre maestri, iar opera lui se cuvine sa fie cultivata cu dragoste si popularizata in randurile publicului larg, fiindca valoarea ei artistica si umana se ridica pana la o treapta care o consacra ca o contributie stralucita la imbogatirea tezaurului culturii universale. "

Dragii mei..sa NU incercam sa distrugem ceva din minunatia inocentzei muzicii bune , grele...ci sa cercetam mai adanc orice temere care ne induce mintii un adevar relativ...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 20.10.2010, 11:34:52
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

uite ce am gasit pe un site masonic marea loja nationala romana:
http://www.mlnr.ro/masoni-celebri

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Compozitor austriac. Autor al peste 600 de lucrări muzicale. Tatăl său, Leopold Mozart, muzician și compozitor de talent, îi dă o educație muzicală aleasă din fragedă pruncie, astfel că micul Amadeus concertează în fața principilor europeni de la 6 ani (Minchen și Viena), 7 ani (Mannheim, Paris), 8 ani (Londra), 13-14 ani (Milano, Florenta, Roma). În 1782 s-a căsătorit cu Constance Weber, marea dragoste a tinereții sale. Activitatea muzicală intensă, munca laborioasă, intrigile vremii i-au distrus, se pare, sănătatea, astfel că moare la 35 de ani. Inițiat la 14 decembrie 1784 în Loja "Binefacerea" din Orientul de Viena, care a fuzionat mai târziu cu Loja "Noua Speranță Încoronată". După 3 luni de prezență masonică, își invită tatăl să viziteze loja din care facea parte. Mozart fiul a participat ulterior ca frate la primirea în Masonerie a lui Leopold Mozart, tatăl sau, șef al orchestrei Curtii regale și autorul celebrei Simfonii a jucăriilor. Inițierea în Francmasonerie a lui Haydn se datorează tot lui Mozart. Influențat de activitatea lojior, a compus o primă lucrare muzicală masonică încă din 1772, când nu avea decat 16 ani. Vizita cu regularitate Loja "Adevarata Armonie" al cărui Mare Maestru era Ignatz von Born, consilier apropiat al împăratului Iosif al II-lea, cel care l-a inspirat pe Sarastro din Flautul fermecat, opera scrisă după ritualul masonic în 1791 și constituind "răspunsul" sau la interzicerea Masoneriei austriece în același an de către împăratul Leopold al II-lea. A mai scris muzică funerară, cantate și lieduri de inspirație masonică. După trecerera sa în Orientul Etern, toate lucrările cu caracter masonic pe care le-a scris au fost editate într-un volum. Evelyne Hurard, cea care face o laborioasă prezentare în Dicționarul Francmasoneriei, arată: "Mozart ne demonstrează că a dat vieții sale o unitate și a găsit o fericită sinteză între ideile sale sociale de libertate, egalitate și convingerile sale spirituale de fraternitate și dragoste". Christian Jacq are următoarele opinii despre activitatea masonică a lui Mozart: "Pe când inițierea lui Voltaire era o ultimă butadă, cea a lui Mozart era semnul unui angajament spiritual profund, ale cărui urme sunt ușor de decelat în opera marelui compozitor. Fără a mai vorbi despre concerte, sonate, simfonii, în care acest bărbat încă foarte tânăr manifesta o exceptională profunzime a gândirii, se constată influența simbolicii masonice în Cantatele masonice și în cântecele destinate lojilor; aceste lucrări puțin cunoscute sunt admirabile și ating un nivel comparabil marii opere masonice Flautul fermecat, inspirat în mare măsură de von Born, unul dintre Venerabilii cei mai erudiți ai epocii lui". A. Nataf îl consideră "cel mai mare și cel mai celebru muzician francmason, dedicând uneori chiar capodoperele sale Francmasoneriei (...), iar opera sa genială Flautul fermecat n-ar fi văzut lumina zilei dacă libretistul și fratele mason Emmanuel Schikanader nu i-ar fi comandat-o unui Mozart pe atunci uitat de noroc (...). Nu Masoneria a fost cea care l-a creat pe Mozart. Dimpotrivă, fără Mozart, Masoneria ar fi pierdut ceva din ființa sa. I-a dat artistului tema ce i-a cristalizat inspirația".
Reply With Quote
  #5  
Vechi 20.10.2010, 11:41:42
Elesya Elesya is offline
Banned
 
Data înregistrării: 08.10.2010
Locație: intre doua nemuriri
Religia: Ortodox
Mesaje: 169
Implicit cunosc...

Cunosc...se vehiculeaza inca de demult ca Salieri l-ar fi otravit la sugestia "fratilor" sai masoni...

Exista in fiecare generatie un Salieri si un Mozart, dar nimeni nu vrea s-o recunoasca. Istoria a fost necrutatoare cu Salieri si l-a pastrat in memoria ei incapatoare pe Mozart. Daca Salieri nu ar fi fost Salieri, probabil ca ar fi incaput si el alaturi de Mozart, dar rolul de Salieri este acela de a-l ascunde pe Mozart si asta nu se iarta. Urmarea este ca Salieri va fi cintarit, intotdeauna, cu o alta unitate de masura si va ramine in istorie mai mic decit a fost in realitate. Pe de alta parte, nici Goethe, scriitor de curte, nu va decade din geniul lui pentru ca a fost poet de curte.....
Cred ca NU trebuie sa judecam opera unui GENIU(ca asta a fost fie ca ne place ori nu) pt anumite alegeri ale sale la un moment dat..si in plus ...de unde poti sti ca aidoma lui Haydn...nu se intorsese la credinta?
Oricum...talentul sau genial a ramas si va ramane consacrat in cultura universala...
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Cristian Pomohaci si Vasile Marcus ,ce parere aveti despre muzica lor? tigerAvalo9 Generalitati 53 30.08.2017 11:36:24
Cu si despre muzica... sfaturi, pareri, orice, sa vedem xanixade Generalitati 86 10.02.2015 08:14:02
Muzica tudor2012 Muzica Bisericeasca 40 12.07.2011 19:51:20
Despre muzica...o intrebare. tigerAvalo9 Generalitati 17 30.04.2010 12:04:16
Despre muzica psaltica dupa 1990 vladsergiu Generalitati 0 13.02.2009 10:39:52