Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.10.2010, 09:37:10
Ana-Maria N's Avatar
Ana-Maria N Ana-Maria N is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.08.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 353
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Avertisment: Textul de mai jos conține fraze și idei cu referire la aspecte ale vieții sexuale. Cei pudibonzi sau care trăiesc în stare de celibat sunt rugați să nu citească mai departe.

Se pare că există unele mici deosebiri de vederi în această privință între morala catolică și morala ortodoxă.
Potrivit moralei catolice, sunt permise orice "jocuri" care să constea în atingerea zonelor genitale sau a zonelor erogene din alte teritorii, dacă sunt îndeplinite următoarele criterii:
-fie fac parte din preludiu, fie sunt făcute de partenerul care a finalizat actul conjugal asupra aceluia care nu a finalizat încă, în special bărbatul asupra femeii.
-nu reprezintă scop în sine, ci mijloc pentru atingerea celor trei scopuri ale căsătoriei.
-sunt consensuale, adică fie ambii parteneri sunt de acord asupra lor, fie unul este de acord și celălalt nu se împotrivește explicit.

Astfel, în discernerea unui act conjugal licit de unul păcătos, întrebarea cheie este: unde anume a avut loc finalizarea ? Numai dacă a avut loc intravaginal se poate spune că actul sexual a fost licit. Pe cale de consecință, alte tipuri de finalizare sunt mai mult sau mai puțin păcătoase, în funcție de intenție (adică, dacă acest lucru s-a petrecut cu voie sau fără voie).


Aceste ' jocuri ' au ca si scop sporirea placerii. Unul din scopurile casatoriei este nasterea de prunci. Pai, probabil, stiti foarte bine ca conceptia nu depinde de finalizarea actului conjugal al femeii. La fel si in cazul barbatului: ' jocurile ' sunt doar sporire a placerii, caci ' start-ul ' ar trebui sa-l dea doar simtamantul de iubire.

Last edited by Ana-Maria N; 21.10.2010 at 09:42:58.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.10.2010, 19:16:53
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ana-Maria N Vezi mesajul
Aceste ' jocuri ' au ca si scop sporirea placerii. Unul din scopurile casatoriei este nasterea de prunci. Pai, probabil, stiti foarte bine ca conceptia nu depinde de finalizarea actului conjugal al femeii. La fel si in cazul barbatului: ' jocurile ' sunt doar sporire a placerii, caci ' start-ul ' ar trebui sa-l dea doar simtamantul de iubire.
Corect, unul dintre scopurile căsătoriei este nașterea pruncilor, educația și creșterea lor în Cristos. Chiar scopul principal. Dar noi credem că instituția căsătoriei mai are și alte două scopuri secundare, care nu trebuie pierdute din vedere: funcția de ajutor mutual și funcția de remediu al concupiscenței (Pius al XII-lea, Casti Conubii).

În cadrul acestei ultime funcții, de remedium concupiscentiae, cei doi soți trebuie să aibă grijă față de plăcerea lor și mai ales a celuilalt și să nu se oprească unul pe altul de la exercițiul conjugal, afară de cazul că amândoi vor aceasta din binecuvântate pricini. După cum ne învață Apostolul, când spune că trupul bărbatului aparține femeii, iar trupul femeii apraține bărbatului ei. Este ceea ce morala catolică tradițională numește "datoria conjugală".

În cazul specific (și frecvent întâlnit în realitatea de pe teren) în care femeia ajunge la plăcere mai greu, eventual numai în urma unei stimulări de natură mecanică, noi credem că este absolut licit (=nu este păcat) ca bărbatul, dacă el a finalizat în mod licit actul sexual (adică: intravaginal), să o ajute să ajungă la maximul plăcerii ei, în cadrul datoriei conjugale.

În cazul unui bărbat care se află la limita potenței sale, astfel încât pentru finalizarea licită a actului conjugal ar fi nevoie de stimulare mecanică sau de ceea ce numiți "gomorie" (noi numim felatio), este, după părerea preoților noștri licit (nu este păcat) ca, în cadrul preludiului (și numai în acest cadru) asemenea mijloace să fie folosite, dacă amândoi consimt.

Din punct de vedere medical, nu este exclus ca orgasmul femeii să aibă un anumit rol, chiar dacă secundar, adjuvant, în actul procreerii, prin secusele care ar favoriza progresul mișcării spermatozoizilor. Este, în orice caz, o teorie.

Prin urmare, noi credem că păcatul apare numai în cazul disocierii plăcerii, care ea însăși este un scop secundar al actului sexual, de scopul său principal. Adică, disocierea plăcerii conjugale de posibilitatea procreerii. Marele Arhitect le-a proiectat împreună, deci, urmându-L, împreună trebuie să le lăsăm și noi.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 21.10.2010 at 19:19:33.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.10.2010, 20:53:24
Ana-Maria N's Avatar
Ana-Maria N Ana-Maria N is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.08.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 353
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Corect, unul dintre scopurile căsătoriei este nașterea pruncilor, educația și creșterea lor în Cristos. Chiar scopul principal. Dar noi credem că instituția căsătoriei mai are și alte două scopuri secundare, care nu trebuie pierdute din vedere: funcția de ajutor mutual și funcția de remediu al concupiscenței (Pius al XII-lea, Casti Conubii).

În cadrul acestei ultime funcții, de remedium concupiscentiae, cei doi soți trebuie să aibă grijă față de plăcerea lor și mai ales a celuilalt și să nu se oprească unul pe altul de la exercițiul conjugal, afară de cazul că amândoi vor aceasta din binecuvântate pricini. După cum ne învață Apostolul, când spune că trupul bărbatului aparține femeii, iar trupul femeii apraține bărbatului ei. Este ceea ce morala catolică tradițională numește "datoria conjugală".

În cazul specific (și frecvent întâlnit în realitatea de pe teren) în care femeia ajunge la plăcere mai greu, eventual numai în urma unei stimulări de natură mecanică, noi credem că este absolut licit (=nu este păcat) ca bărbatul, dacă el a finalizat în mod licit actul sexual (adică: intravaginal), să o ajute să ajungă la maximul plăcerii ei, în cadrul datoriei conjugale.

În cazul unui bărbat care se află la limita potenței sale, astfel încât pentru finalizarea licită a actului conjugal ar fi nevoie de stimulare mecanică sau de ceea ce numiți "gomorie" (noi numim felatio), este, după părerea preoților noștri licit (nu este păcat) ca, în cadrul preludiului (și numai în acest cadru) asemenea mijloace să fie folosite, dacă amândoi consimt.

Din punct de vedere medical, nu este exclus ca orgasmul femeii să aibă un anumit rol, chiar dacă secundar, adjuvant, în actul procreerii, prin secusele care ar favoriza progresul mișcării spermatozoizilor. Este, în orice caz, o teorie.

Prin urmare, noi credem că păcatul apare numai în cazul disocierii plăcerii, care ea însăși este un scop secundar al actului sexual, de scopul său principal. Adică, disocierea plăcerii conjugale de posibilitatea procreerii. Marele Arhitect le-a proiectat împreună, deci, urmându-L, împreună trebuie să le lăsăm și noi.
Si eu am citit unele articole medicale in care era promovata ideea ca si orgasmul femeii poate ajuta intr-o anumita masura la conceptie. Ideea este ca nu trebuie cautata sporirea placerii prin nici un fel de 'jocuri'.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.10.2010, 21:20:18
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ana-Maria N Vezi mesajul
Ideea este ca nu trebuie cautata sporirea placerii prin nici un fel de 'jocuri'.
Pe ce argumente solide (adică: biblice, patristice, liturgice sau magisteriale) vă bazați când spuneți asta ?
Afirmația este generală (adică sunteți de părere că nu ar trebui să căutăm sporirea plăcerii în general) sau se referă numai la viața intimă conjugală ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.10.2010, 22:02:21
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Afirmația este generală (adică sunteți de părere că nu ar trebui să căutăm sporirea plăcerii în general) sau se referă numai la viața intimă conjugală ?
Infranarea este un principiu general, nu se aplica doar relatiilor intime. Nu este bine sa cauti placerea (nu ti se cere nici sa o eviti sau sa nu o simti, ci sa nu o doresti, sa nu te atasezi de placere).


Citat din "Castitatea conjugala"
Am vazut, analizand patima desfranarii, ca ceea ce o caracterizeaza este abuzul de sexualitate, constand in folosirea ei de dragul placerii. Or, se poate vorbi in cadrul casatoriei despre o pervertire a acestei functii, care, prin fire, este destinata procrearii si care trebuie sa fie, fundamental, o manifestare a iubirii pe care sotia si sotul o au unul pentru celalalt, in stransa legatura insa cu celelalte modalitati de unire a lor, si indeosebi cu latura duhovniceasca a acestei uniri. Tamaduirea desfranarii si dobandirea castitatii pe acest plan tre buie sa se faca deci, mai inainte de orice, prin intoarcerea la aceasta menire fireasca si normala a legaturii trupesti dintre soti.

Cel dintai principiu, pentru soti, trebuie sa fie acesta: sa nu se uneasca in vederea placerii simturilor, sa nu faca din desfatare scopul si obiectul legaturii lor. Ei trebuie sa vegheze sa nu se lase stapaniti de placere, sa nu-si lipeasca inima de ea, sa n-o caute si, in cele din urma, sa nu mai fie in nici un chip atrasi de ea. "Cat timp simtim ca suntem manati de pornirile trupului, vom sti ca n-am ajuns inca pe cuhnile castitatii", scrie Sfantul loan Casian. Aceasta nu inseamna refuzul si excluderea placerii legate in chip firesc de legatura trupeasca, ci nealipirea de ea, refuzul de a face din ea un absolut al vietii in doi. Placerea este doar o urmare a legaturii dintre soti, un asupra de dar.

Legatura trupeasca, in care nu se cuvine sa se urmareasca desfatarea, tre buie sa-si gaseasca locul firesc in cadrul mai larg al iubirii pe care sotii o au unul pentru altul, infaptuind pe plan trupesc o unire asemanatoare celei care se implineste intre sufletele lor si care duce la unirea lor deplina, prin care, potrivit cuvantului Scripturii, ei devin "un trup" si un singur duh. Castitatea conjugala presupune ca unirea trupeasca sa nu fie nici ceva absolut, nici uni cul lucru important in sine pentru cei doi soti, ci sa fie parte a unirii lor mai profunde, sufletesti, de care depinde intru totul, si, mai mult, sa fie slujitoare supusa a unirii lor duhovnicesti. Cu privire la acest subiect, Sfantul Vasile al Ancirei scrie urmatoarele: "Atunci cand partea rationala a sufletului este pri ma care tine sufletele sub domnia ei si mai intai le uneste printr-o legatura in temeiata pe cele ce sunt de mai mare insemnatate, este firesc ca aceasta unire a lor sa se insoteasca de unirea legiuita a trupurilor in care locuiesc ele. Dar cand sufletele urmaresc in primul rand altceva, iar trupurile, cautand placerea si ingrijindu-se numai de ele, unesc doua suflete numai pentru a le pune in slujba patimii care le framanta, faptul ca sufletele sunt tarate de viciile trupului face nelegiuita unirea trupeasca".

De asemenea, castitatea conjugala presupune ca omul sa nu fie stapanit de pofta si manat de pornirile trupului, iar unirea trupeasca a sotilor sa nu se faca din pricina lor. Astfel, Clement Alexandrinul da acest principiu: "sa nu facem nimic manati de pofta". Unirea sotilor nu trebuie inspirata de in stinct, manifestare impersonala a naturii biologice, nici de dorinta, ci de iubi re, in acest sens castitatea conjugala presupune o anumita infranare, care consta intr-o permanenta stapanire de sine, pentru a infrana miscarile instinc tuale, pentru a potoli dorintele si a se feri de orice gand sau inchipuire lipsite de curatie. Astfel, Sfantul Grigorie de Nyssa ii indeamna pe soti "sa se folo seasca de casatorie cu cumpatare si masura", "cu multa grija si infranare", iar Sfantul Grigorie de Nazianz arata ca se cuvine sa fie cumpaniti si sa nu-i dea prea multa libertate trupului. Aceasta cumpatare este necesara pentru ca unirea sotilor sa nu devina un simplu mijloc de satisfacere a dorintelor si pentru ca persoana si libertatea fiecaruia dintre soti sa fie respectate; si, de asemenea, pentru ca omul sa nu devina "cu totul numai trup si sange", incetand astfel de a mai da intaietatea cuvenita duhului in viata sa. Caci nu este "mica primejdia", arata Sfantul Grigorie de Nyssa, ca omul, "amagit de gustarea desfatarii, sa nu mai pretuiasca vreun alt bine in afara de cel pe care l-a simtit cu trupul, in oarecare chip patimas, si sa nu devina cu totul trupesc, abatandu-si cu totul mintea de la dorirea bunurilor duhovnicesti, alungand de la el toata placerea care vine de la ele, ajungand "iubitor de desfatari mai mult decat iubitor de Dumnezeu" (2 Tim. 3, 4)". Sfantul Parinte arata ca mai ales puterea obisnuintei il alipeste pe om de voluptate si da ca pilda fap tul ca multi oameni, "odata dobandita o asemenea placere, dupa ce si-au in tors toata puterea dorintei lor spre asemenea lucruri (...) si si-au abatut nazu inta mintii de la realitatile dumnezeiesti, (indreptand-o) spre ele, si-au des chis larg sufletul pentru patimi, pana cand orice pornire spre cele de sus a in cetat cu totul, iar dorirea lor a secatuit, curgerea ei fiind intoarsa spre pa timi". De aceea el da aceasta regula de conduita: "Iata ce stim cu privire la casatorie: se cuvine sa se dea intaietate grijii pentru lucrurile dumnezeiesti si pentru dorirea lor".
................
Unul dintre semnele prezentei sale [a castitatii] este privirea fara patima si cu inima curata a lucrurilor care pot starni patima. Sfantul Ioan Scararul spune ca este cast "cel care a dobandit o desavarsita nesimtire fata de deosebirea dintre trupuri" si conchide: "Aceasta este regula si definitia desavarsita a atotcuratei curatii, sa fie cu aceeasi stare de suflet fata de trupurile insufletite si neinsufletite, cuvantatoare si necuvantatoare", Si tot el exclama: "Fericit cu adevarat este cel care a castigat o desavarsita nesimtire fata de orice trup, culoare, frumusete".

Last edited by anna21; 21.10.2010 at 22:05:42.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.10.2010, 22:13:19
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Articolul citat anterior este un extras din cartea Terapeutica bolilor spirituale.

Ea exista si in varianta audio (desi am impresia ca nu este intreaga) pe situl crestin ortodox si ortodoxia.md.
Este o carte foarte frumoasa, va recomand sa o ascultati.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.10.2010, 22:31:50
Ana-Maria N's Avatar
Ana-Maria N Ana-Maria N is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.08.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 353
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Articolul citat anterior este un extras din cartea Terapeutica bolilor spirituale.

Ea exista si in varianta audio (desi am impresia ca nu este intreaga) pe situl crestin ortodox si ortodoxia.md.
Este o carte foarte frumoasa, va recomand sa o ascultati.

Cred ca raspunsul a fost dat.Multumesc pentru completare Ana
Reply With Quote
  #8  
Vechi 21.10.2010, 23:14:40
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Infranarea este un principiu general, nu se aplica doar relatiilor intime. Nu este bine sa cauti placerea (nu ti se cere nici sa o eviti sau sa nu o simti, ci sa nu o doresti, sa nu te atasezi de placere).
Mi-e frică de asemenea concepții. Oamenii care își fac un crez din ele sunt în pericol să își schimonosească frumusețea sufletului.
Ce ne-am face, oare, fără plăcere ? Unde am ajunge dacă ne-am spune: "eu nu vreau să mă bucur de bucuria vieții !" Atunci nici noi nu am mai fi o bucurie pentru ceilalți, iar viața, cu toate frumusețile ei, ni s-ar părea searbădă. Ceva care am dori să se termine cât mai repede.

Citat:
Citat din "Castitatea conjugala"
Să analizăm extrasele patristice din sursa pe care ați găsit-o.


Citat:
"Cat timp simtim ca suntem manati de pornirile trupului, vom sti ca n-am ajuns inca pe cuhnile castitatii", scrie Sfantul loan Casian.
Pe culmile castității se află cei care nu au legătură sexuală de loc. Față de feciorie, căsătoria este ea însăși un pogorământ. Unul făcut de către Cristos prin Biserică, dar totuși un pogorământ. De aceea nu este căsătoria înaintea călugăriei în ordinea precedenței, ci invers. Cine vrea să ajungă, cum spune Sf Ioan Cassian "pe culmile castității" și să trăiscă precum îngerii, să nu se căsătorească.


Citat:
Astfel, Clement Alexandrinul da acest principiu: "sa nu facem nimic manati de pofta".
Într-adevăr, nu pofta egoistă, ci dăruirea reciprocă și grija pentru soț trebuie să fie motivația celor două exemple pe care le-am dat: al felației din preludiul actului conjugal și al cunilincției de după el.


Citat:
Astfel, Sfantul Grigorie de Nyssa ii indeamna pe soti "sa se folo seasca de casatorie cu cumpatare si masura", "cu multa grija si infranare", iar Sfantul Grigorie de Nazianz arata ca se cuvine sa fie cumpaniti si sa nu-i dea prea multa libertate trupului. Aceasta cumpatare este necesara pentru ca unirea sotilor sa nu devina un simplu mijloc de satisfacere a dorintelor si pentru ca persoana si libertatea fiecaruia dintre soti sa fie respectate; si, de asemenea, pentru ca omul sa nu devina "cu totul numai trup si sange", incetand astfel de a mai da intaietatea cuvenita duhului in viata sa. Caci nu este "mica primejdia", arata Sfantul Grigorie de Nyssa, ca omul, "amagit de gustarea desfatarii, sa nu mai pretuiasca vreun alt bine in afara de cel pe care l-a simtit cu trupul, in oarecare chip patimas, si sa nu devina cu totul trupesc, abatandu-si cu totul mintea de la dorirea bunurilor duhovnicesti, alungand de la el toata placerea care vine de la ele, ajungand "iubitor de desfatari mai mult decat iubitor de Dumnezeu" (2 Tim. 3, 4)". Sfantul Parinte arata ca mai ales puterea obisnuintei il alipeste pe om de voluptate si da ca pilda fap tul ca multi oameni, "odata dobandita o asemenea placere, dupa ce si-au in tors toata puterea dorintei lor spre asemenea lucruri (...) si si-au abatut nazu inta mintii de la realitatile dumnezeiesti, (indreptand-o) spre ele, si-au des chis larg sufletul pentru patimi, pana cand orice pornire spre cele de sus a in cetat cu totul, iar dorirea lor a secatuit, curgerea ei fiind intoarsa spre pa timi".
Aici, Sf Grigore din Nyssa vorbește, în mod evident, despre cei care au căzut în extrema de a nu vedea și nici dori nimic mai mult decât cele ale trupului. Sunt cei încremeniți în viziune orizontală. Și, în final, înrobiți. Ultimul citat este clarificator asupra a ceea ce spune, de fapt, sfântul:
Citat:
De aceea el da aceasta regula de conduita: "Iata ce stim cu privire la casatorie: se cuvine sa se dea intaietate grijii pentru lucrurile dumnezeiesti si pentru dorirea lor".
Desigur că trebuie să se de întâietate grijii pentru cele dumnezeiești. Așa cum spuneam că fecioria are primatul asupra căsătoriei, tot așa cele ale sufletului au primatul asupra celor ale trupului. Numai că "să se dea întâietate" nu înseamnă "să se dea exclusivitate", iar sfântul teolog e departe de a susține așa ceva. Noi nu trebuie să cădem în eroarea de a vedea sufletul și trupul ca două realități antinomice, care se resping una pe alta. Nici nu trebuie înțeles că, dacă am avea grijă de trup, carevasăzică nu mai avem pentru suflet. Nu, iubiților ! Și sufletul, și trupul sunt daruri cu care ne-a dăruit Dumnezeu. Nici El, nici Biserica Sa nu ne-a spus că trebuie să ne ignorăm ori chiar dușmăni ori rău trata trupurile. Ci ne-a pus în gardă că trebuie să dăm mereu întâietate sufletului. Iar motivele pentru care trebuie să dăm întâietate sufletului acestea sunt:
-la învierea cea de obște, trupurile vor merge acolo unde ne vor fi sufletele și nu invers.
-sufletele sunt cele care ne leagă mai mult de Dumnezeu. Asemănarea cu El e mai mult după suflet ca după trup.

Citat:
...............
Unul dintre semnele prezentei sale [a castitatii] este privirea fara patima si cu inima curata a lucrurilor care pot starni patima. Sfantul Ioan Scararul spune ca este cast "cel care a dobandit o desavarsita nesimtire fata de deosebirea dintre trupuri" si conchide: "Aceasta este regula si definitia desavarsita a atotcuratei curatii, sa fie cu aceeasi stare de suflet fata de trupurile insufletite si neinsufletite, cuvantatoare si necuvantatoare", Si tot el exclama: "Fericit cu adevarat este cel care a castigat o desavarsita nesimtire fata de orice trup, culoare, frumusete".
Termenul de "castitate" l-am întâlnit folosit cu două sensuri deosebite. Primul sens este inexistența relațiilor sexuale. Călugării se presupune că trăiesc în ACEST fel de castitate. Și la fel, laicii necăsătoriți. Alteori, am întâlnit termenul de "castitate conjugală", cu sensul de "relații sexuale numai în cadrul căsătoriei". Care dintre cele două sensuri pentru "castitate" este cel avut în vedere de Sf Ioannes Climax, nu putem ști în absența contextului. Dar, ceva mă face să cred că se referă la castitatea monahală. Dacă soții doamnelor creștine ar "dobândi o desăvârșită nesimțire față de deosebirea dintre trupuri" și dacă ei ar "câștiga o desăvâșită nesimțire față de orice trup, culoare, frumusețe", acest lucru ar trebui să le îngrijoreze tare mult: fie e ceva în neregulă cu ei și cu mintea lor, fie, căsătorindu-se, și-au ratat chemarea spre "nebunia în Cristos" a vieții monahale, situație care e chiar mai tristă decât prima.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 21.10.2010 at 23:21:43.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.10.2010, 00:35:32
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Mi-e frică de asemenea concepții. Oamenii care își fac un crez din ele sunt în pericol să își schimonosească frumusețea sufletului.
Ce ne-am face, oare, fără plăcere ? Unde am ajunge dacă ne-am spune: "eu nu vreau să mă bucur de bucuria vieții !" Atunci nici noi nu am mai fi o bucurie pentru ceilalți, iar viața, cu toate frumusețile ei, ni s-ar părea searbădă. Ceva care am dori să se termine cât mai repede.
Iti dai seama ca deturnezi ceea ce am scris eu?
Eu nu am scris ca nu trebuie sa sa simtim placere, ci sa nu o cautam. In multe lucruri exista placere (nu numai in sexualitate), nu am zis ca trebuie sa ne chinuim sa nu o simtim, ci doar sa o consideram ceva supraadaugat, daca vrei.
(Eu nu stiu cum traiau mai demult oamenii, dar astazi sunt setati/ programati sa caute in permanenta placerea.. suntem cufundati in aceasta mentalitate si nu o mai percepem ca nefireasca. Daca are cineva curiozitatea sa fie atent cate lucruri face zilnic doar pentru placere, ar fi uimit. De la cafeaua de dimineata, parfumul, muzica din autoturism etc... in permanenta vanam placeri marunte.)

Citat:
Într-adevăr, nu pofta egoistă, ci dăruirea reciprocă și grija pentru soț trebuie să fie motivația celor două exemple pe care le-am dat: al felației din preludiul actului conjugal și al cunilincției de după el.
Asta m-a dat gata.. daca nu v-as cunoaste din atatea postari, as fi spus ca va bateti joc.

Parerea mea, sper sa nu creez oroare aici.. sexul oral nu tine atat de stimulare, cat de un joc al dominarii si submisiunii.. Aceasta este sursa placerii, nu simpla stimulare. Cu aceste lucruri iesim din domeniul firescului, cred eu.
Cine practica astfel de lucruri stie ca un element esential este dominarea celuilalt prin placere.
Si de aici.. ce sa spun.. limita este data de limita imaginatiei. Chiar sunt curioasa: biserica catolica a stabilit daca alte lucruri.. stiu si eu utilizarea costumatiei, gheata, alcool, menta, striptease in fata sotului, muscare, lingere, zgariere, pene.. sunt practici admisibile cat timp finalitatea este "normala"?

Cand accepti placerea ca un scop pe care trebuie sa-l atingi, nu mai poti trasa limite ale comportamentului acceptabil vs. neacceptabil. Pur si simplu, nu poti. Pt ca erotismul/placerea izvorasc din imaginatia noastra si putem erotiza intreaga lume (ceea ce se intampla, de fapt - asta ne invata publicitatea) in satisfacerea placerilor noastre.
Si nu mi se pare corecta mentalitatea ca este un act de generozitate sa oferi sotului placere. Am mai spus, este o negociere: oferi placere, iei putere/ influenta (dupa cum obervase si alt user in postarile lui). Si daca stai sa observi femeia comuna care poarta fusta stramta, tocuri si ruj (apropo, ati ghicit cum decodifica creierul barbatului imaginea unei guri rujate?): toate acestea sunt incercari e dominare prin dorinta a barbatului. (Ma opresc aici ca sunt deja prea haotica).
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.10.2010, 10:42:34
FiulRisipitor's Avatar
FiulRisipitor FiulRisipitor is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 657
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru FiulRisipitor
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Mi-e frică de asemenea concepții. Oamenii care își fac un crez din ele sunt în pericol să își schimonosească frumusețea sufletului.
Ce ne-am face, oare, fără plăcere ? Unde am ajunge dacă ne-am spune: "eu nu vreau să mă bucur de bucuria vieții !" Atunci nici noi nu am mai fi o bucurie pentru ceilalți, iar viața, cu toate frumusețile ei, ni s-ar părea searbădă. Ceva care am dori să se termine cât mai repede.
Sa inteleg ca asa se simt preotii catolici? Din acest motiv exista diversele reclamatii pe fond sexual in biserica catolica?
Sa nu-mi spui ca in cazul preotilor este alta situatie! La mantuire suntem toti chemati!
__________________
"În zadar se numește creștin acela, care nu are dovadă sensibilă că Harul lui Dumnezeu sălășluiește în el" - Sf. Simeon Noul Teolog
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Biserica ortodoxa marturiseste ca impreunarea din casatorie este foarte curata! mihailt Nunta 23 02.11.2010 21:03:03
permis biometric cosmin95 Generalitati 8 30.08.2009 16:11:12