Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 25.10.2010, 18:47:27
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de coralina Vezi mesajul
Bun, dar cum se impaca ipostaza de "cel mai pacatos de pe pamant", in care trebuie sa ne vizualizam necontenit, cu speranta de indreptare de care pomenesti? E o fractura de logica pe undeva in acest discurs: daca ma consider cel mai rau dintre cei mai rai incontinuu, cand mai are timp sa se sadeasca speranta?
Iar daca, sa zicem, aceasta speranta este (totusi) sadita, am voie s-o recunosc ca atare sau mi se considera acest lucru un act de mandrie?

Tot in aceasta ordine de idei, de ce oare aleg ortodocsii cu preponderenta extremele? De exemplu, din multele povete pe care Sfintii Parinti le-au dat de-a lungul timpului celor casatoriti, tendinta aproape unanima este sa i se dea cel mai mult credit parintelui Arsenie Boca, asadar celui care se plaseaza prin afirmatiile sale la o extrema rigida a opiniilor pe marginea subiectului.
Speranta o primim de la Dumnezeu, atunci cand vrem sa ne indreptam.
Noi suntem cei, care facem pacatul; dar cauza pacatului nu suntem noi, ci sarpele care sta incolacit in inima noastra. Chiar daca ajungem sa nu mai facem un pacat, asta nu inseamna ca am indepartat din inima cauza pacatului. Nici nu vom putea sa il indepartam, ci Dumnezeu o va indeparta.
Iti recomand o lectura usoara si instructiva:
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...nou-82932.html
Cartea este scris de Pr. Petroniu Tanase.
Fara a ne folosi timpul si pentru a acumula cunoastere, nu vom ajunge la o intelegere corecta a lucrurilor.

In ceea ce priveste acceptarea scrierilor Pr. Arsenie Boca, considerate de unele persoane de pe acest forum, ca ar fi extremiste, nu pot raspunde decat printr-o alta intrebare:
Cand mergi sa faci o operatie, preferi ca igiena din sala de operatie sa fie de 50% sau de 100% ? Indepartarea pacatelor este si ea un fel de operatie si de preferat este igiena de 100%. Degeaba indepartez o buna parte din pacate, dar consider exagerat sa le indepartez pe toate. Ce am facut atunci?!? Sau, cand ne spalam pe maini sa ne spalam doar varful degetelor... Exemplele pot continua.
Pr. Arsenie Boca, avand Duh Sfant, ne-a invatat de bine. Nu putem lua doar o parte de bine, neacceptand restul. La ce ne-ar folosi?
Ni se pare ca a fost sever? Da, a fost, din dragoste si spre binele nostru. adevarul nu suporta jumatati de masura.
Coralina, daca ai gasit la Pr. Arsenie Boca sfaturi care contravin celor lasate noua de Sf. Parinti, atunci te rog sa le pui aici in discutie; daca nu, atunci ceea ce avem de la Pr. Arsenie este bun si nu e motiv sa criticam.
Ca ne e greu sa ne indepartam total de pacate, stiu, caci si mie imi e la fel de greu; dar asta e o lipsa proprie cu care trebuie sa lupt/am, nu sa acceptam jumatatile de masura, care nu ne duc nicaieri.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 25.10.2010, 18:54:00
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Speranta o primim de la Dumnezeu, atunci cand vrem sa ne indreptam.
Noi suntem cei, care facem pacatul; dar cauza pacatului nu suntem noi, ci sarpele care sta incolacit in inima noastra. Chiar daca ajungem sa nu mai facem un pacat, asta nu inseamna ca am indepartat din inima cauza pacatului. Nici nu vom putea sa il indepartam, ci Dumnezeu o va indeparta.
Iti recomand o lectura usoara si instructiva:
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...nou-82932.html
Cartea este scris de Pr. Petroniu Tanase.
Fara a ne folosi timpul si pentru a acumula cunoastere, nu vom ajunge la o intelegere corecta a lucrurilor.

In ceea ce priveste acceptarea scrierilor Pr. Arsenie Boca, considerate de unele persoane de pe acest forum, ca ar fi extremiste, nu pot raspunde decat printr-o alta intrebare:
Cand mergi sa faci o operatie, preferi ca igiena din sala de operatie sa fie de 50% sau de 100% ? Indepartarea pacatelor este si ea un fel de operatie si de preferat este igiena de 100%. Degeaba indepartez o buna parte din pacate, dar consider exagerat sa le indepartez pe toate. Ce am facut atunci?!? Sau, cand ne spalam pe maini sa ne spalam doar varful degetelor... Exemplele pot continua.
Pr. Arsenie Boca, avand Duh Sfant, ne-a invatat de bine. Nu putem lua doar o parte de bine, neacceptand restul. La ce ne-ar folosi?
Ni se pare ca a fost sever? Da, a fost, din dragoste si spre binele nostru. adevarul nu suporta jumatati de masura.
Coralina, daca ai gasit la Pr. Arsenie Boca sfaturi care contravin celor lasate noua de Sf. Parinti, atunci te rog sa le pui aici in discutie; daca nu, atunci ceea ce avem de la Pr. Arsenie este bun si nu e motiv sa criticam.
Ca ne e greu sa ne indepartam total de pacate, stiu, caci si mie imi e la fel de greu; dar asta e o lipsa proprie cu care trebuie sa lupt/am, nu sa acceptam jumatatile de masura, care nu ne duc nicaieri.
Modul in care va raportati la scrierile Parintelui Arsenie Boca imi aminteste de ceva... hmmm... cum se numeste chestia aia..... hmmmm..... cand credem ca cineva nu greseste deloc deloc......... cand 100% din ce spune trebuie luat de bun...... hmmmm............. nici macar catolicii nu cred asa ceva despre Papa.... hmmmmm....
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.10.2010, 20:02:46
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Modul in care va raportati la scrierile Parintelui Arsenie Boca imi aminteste de ceva... hmmm... cum se numeste chestia aia..... hmmmm..... cand credem ca cineva nu greseste deloc deloc......... cand 100% din ce spune trebuie luat de bun...... hmmmm............. nici macar catolicii nu cred asa ceva despre Papa.... hmmmmm....
Va cam balbaiti, negasind cuvintele. Eu vorbeam de curatirea de pacate.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 25.10.2010, 20:35:19
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Va cam balbaiti, negasind cuvintele. Eu vorbeam de curatirea de pacate.
Imi pare rau; pot sa va dau sfaturi, indicii, pareri, dar simtul umorului.....

Dumneavoastra vorbeati despre faptul ca tot ce a scris cutare este fara greseala, ca degeaba am aplica doar o parte din sfaturile sale, ca e corect suta la suta, pt. ca a vorbit Duhul Sfant prin el....

Si in acelasi timp ii denigrati pe catolici pentru ca ei stiu ca unui om ii este dat ca uneori, in numite situatii speciale, prin mijlocirea Duhului Sfant, sa vorbeasca fara greseala...

Intr-adevar, e nevoie nu doar de putin simt al umorului (sau al ridicolului), ci si de acea calitate rara a oamenilor capabili sa nu se ia pe sine insasi prea in serios, de a-si da seama cand au calcat in strachini si de a rade de ei insisi, pentru a sesiza ironia.

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Da, acestea sunt patimi ireprosabile: foamea, setea, oboseala. Tot omul le are de la caderea din rai a protoparintilor.
Foamea este o patima ?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 25.10.2010, 21:15:57
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Foamea este o patima ?
Probabil că Miha Anca folosește termenul de "patimă" cu sensul, de fapt corect etimologic, de "suferință". Patimă vine de la grecescul "pathos" (lat: passio) și înseamnă boală, suferință.
Și noi, catolicii (cu precădere romano-catolicii) folosim adesea cuvinte redându-le sensul de origine, ceea ce poate părea foarte curios celor neobișnuiți. Spunem, de exemplu, "pasiunea lui Cristos" cu înțelesul de "suferința lui Cristos" (passio Christi) sau spunem că suntem "miniștri ai lui Dumnezeu", cu sensul de "servitor al lui Dumnezeu" (minister Dei). Miniștrii fiind, de mult, de mult de tot, servitori. Chestie de terminologie.

Pentru mine, deja e clar că discuția noastră ajunge într-o buclă. De fapt, sunt față în față nu două religii, ci două filozofii. La urma urmei, cei care pleacă de la premiza că trupul lor vine de la necuratul, iar cea mai necurată parte este reproducerea, nu comit, prin însuși acest lucru, păcat. Desigur că nu este păcat să folosești cearșaful găurit ca să eviți "carnalul obsesiv". Doar te chinui. Și, ceea ce e un pic mai grav, riști să te acrești. În această privință, ortodoxia, sau, cel puțin ACEASTĂ ortodoxie, îmi pare foarte aproape de calvinism.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #6  
Vechi 25.10.2010, 21:25:06
Rodica50's Avatar
Rodica50 Rodica50 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.05.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.855
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Probabil că Miha Anca folosește termenul de "patimă" cu sensul, de fapt corect etimologic, de "suferință". Patimă vine de la grecescul "pathos" (lat: passio) și înseamnă boală, suferință.
Și noi, catolicii (cu precădere romano-catolicii) folosim adesea cuvinte redându-le sensul de origine, ceea ce poate părea foarte curios celor neobișnuiți. Spunem, de exemplu, "pasiunea lui Cristos" cu înțelesul de "suferința lui Cristos" (passio Christi) sau spunem că suntem "miniștri ai lui Dumnezeu", cu sensul de "servitor al lui Dumnezeu" (minister Dei). Miniștrii fiind, de mult, de mult de tot, servitori. Chestie de terminologie.

Pentru mine, deja e clar că discuția noastră ajunge într-o buclă. De fapt, sunt față în față nu două religii, ci două filozofii. La urma urmei, cei care pleacă de la premiza că trupul lor vine de la necuratul, iar cea mai necurată parte este reproducerea, nu comit, prin însuși acest lucru, păcat. Desigur că nu este păcat să folosești cearșaful găurit ca să eviți "carnalul obsesiv". Doar te chinui. Și, ceea ce e un pic mai grav, riști să te acrești. În această privință, ortodoxia, sau, cel puțin ACEASTĂ ortodoxie, îmi pare foarte aproape de calvinism.
Esti rau !Am o familie frumoasa, un sot pe care il iubesc, nu traiesc in evul mediu, sunt un om civilizat si cu bun simt. Dar stiu sa fac diferenta- ceea ce va este imposibil- ne despart conceptii si datorita profesiei- printre altele. Nu iesi cu narvurile sa le postezi ca fiind firesti.Vad ca ati aprofundat cautarile. Va preocupa tare! Eu nu prea am timp.Ne despart muuulte! Va lipseste pudoarea, domnule doctor!Sa nu intram in penibil! Si va rog sa nu mai faceti referiri la spusele mele. Profesia va da curajul acesta dracesc aproape.Sa gandim de zece ori cand vrem sa dam un raspuns, daca avem duhul jignirii aproapelui.Total necavaleresc!
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

Last edited by Rodica50; 25.10.2010 at 21:30:42.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.10.2010, 13:50:53
Rodica50's Avatar
Rodica50 Rodica50 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.05.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.855
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rodica50 Vezi mesajul
Esti rau !Am o familie frumoasa, un sot pe care il iubesc, nu traiesc in evul mediu, sunt un om civilizat si cu bun simt. Dar stiu sa fac diferenta- ceea ce va este imposibil- ne despart conceptii si datorita profesiei- printre altele. Nu iesi cu narvurile sa le postezi ca fiind firesti.Vad ca ati aprofundat cautarile. Va preocupa tare! Eu nu prea am timp.Ne despart muuulte! Va lipseste pudoarea, domnule doctor!Sa nu intram in penibil! Si va rog sa nu mai faceti referiri la spusele mele. Profesia va da curajul acesta dracesc aproape.Sa gandim de zece ori cand vrem sa dam un raspuns, daca avem duhul jignirii aproapelui.Total necavaleresc!
Domnule Dragomir!
E timpul iertarii.Cred ca putin am intrecut masura si nu imi sta in fire. De la ce a pornit totul? De la diferente de opinie.Cred ca nu strica sa vedem cum am ajuns la ofense. Din punctul meu de vedere, al crestinului ortodox,va cer iertare.Imi pastrez totusi dreptul de a avea o opinie referitoare la tema.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 25.10.2010, 21:33:52
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Pentru mine, deja e clar că discuția noastră ajunge într-o buclă. De fapt, sunt față în față nu două religii, ci două filozofii. La urma urmei, cei care pleacă de la premiza că trupul lor vine de la necuratul, iar cea mai necurată parte este reproducerea, nu comit, prin însuși acest lucru, păcat.
Mie mi se pare ca aceasta "ortodoxie" se apropie periculos de mult nu doar de calvinism, ci chiar de gnosticism.

Iar problema cea mai mare nu este de cine se apropie, ci de cine se indeparteaza - si anume, de aceia pe care ar trebui sa-i atraga - de toti tinerii si adolescentii pe care societatea secular-umanista ii indeparteaza de Cristos.

Citat:
În prealabil postat de Rodica50 Vezi mesajul
Va lipseste pudoarea, domnule doctor!Sa nu intram in penibil!
Eu cred ca domnului doctor ii lipseste pudibonderia, nu e acelasi lucru.

Last edited by Erethorn; 25.10.2010 at 21:36:09.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 25.10.2010, 21:43:09
Rodica50's Avatar
Rodica50 Rodica50 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.05.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.855
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Mie mi se pare ca aceasta "ortodoxie" se apropie periculos de mult nu doar de calvinism, ci chiar de gnosticism.

Iar problema cea mai mare nu este de cine se apropie, ci de cine se indeparteaza - si anume, de aceia pe care ar trebui sa-i atraga - de toti tinerii si adolescentii pe care societatea secular-umanista ii indeparteaza de Cristos.



Eu cred ca domnului doctor ii lipseste pudibonderia, nu e acelasi lucru.
.................................................. .................................................. ..................Obraznicie apuseana, ce sa-i faci...
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 25.10.2010, 22:30:27
coralina's Avatar
coralina coralina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 708
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
In ceea ce priveste acceptarea scrierilor Pr. Arsenie Boca, considerate de unele persoane de pe acest forum, ca ar fi extremiste, nu pot raspunde decat printr-o alta intrebare:
Cand mergi sa faci o operatie, preferi ca igiena din sala de operatie sa fie de 50% sau de 100% ? Indepartarea pacatelor este si ea un fel de operatie si de preferat este igiena de 100%. Degeaba indepartez o buna parte din pacate, dar consider exagerat sa le indepartez pe toate. Ce am facut atunci?!? Sau, cand ne spalam pe maini sa ne spalam doar varful degetelor... Exemplele pot continua.
Pr. Arsenie Boca, avand Duh Sfant, ne-a invatat de bine. Nu putem lua doar o parte de bine, neacceptand restul. La ce ne-ar folosi?
Ni se pare ca a fost sever? Da, a fost, din dragoste si spre binele nostru. adevarul nu suporta jumatati de masura.
Coralina, daca ai gasit la Pr. Arsenie Boca sfaturi care contravin celor lasate noua de Sf. Parinti, atunci te rog sa le pui aici in discutie; daca nu, atunci ceea ce avem de la Pr. Arsenie este bun si nu e motiv sa criticam.
Ca ne e greu sa ne indepartam total de pacate, stiu, caci si mie imi e la fel de greu; dar asta e o lipsa proprie cu care trebuie sa lupt/am, nu sa acceptam jumatatile de masura, care nu ne duc nicaieri.
Miha-Anca, iata:
"5. Să nu vă lipsiți unul de altul, decât cu bună învoială pentru un timp, ca să vă îndeletniciți cu postul și cu rugăciunea, și iarăși să fiți împreună, ca să nu vă ispitească satana, din pricina neînfrânării voastre." (I Corinteni, cap.7)


---------versus----------

"Iar viața curată a căsătoriei, după cinstea ei de Taină, este aceasta:

1. Binecuvântată este numai rodirea de copii. Iar tot ce-i în afară de rostul acesta, în privința trupească, este desfrânare și păcat și să nu se mai facă;

2. Vremi îngăduite pentru chemarea copiilor sunt numai zilele între posturi, însă numai dacă soții amândoi sunt învoiți la rostul rodirii de copii;

3. Vremi oprite sunt acestea:
a) Cele patru posturi mari;
b) Cele trei zile de post pe săptămână (miercuri și vineri, iar luni numai dacă este voință);
c) Sărbătorile și zilele asupra sărbătorilor [inclusiv duminica – ziua Domnului și sâmbăta];
d) Vremea necurăției;
e) Vremea de slăbiciune sau de boală a unuia din soți;
f) Vremile de tulburări și războaie precum și oarecare vreme după acestea, pentru cei ce au luat parte la ele;
g) Vremea oprită cu mare asprime este toată vremea sarcinii, precum și vremea alăptării.

4. Cei ce se dovedesc neroditori, să se înțeleagă la petrecerea frățească, evitând păcatul;

5. De la încetarea semnelor femeii, încetează și datoria căsătoriei, a chemării de copii.


6. Urmând așa, nu se mai întâmplă:
a) Crime de avort;
b) Blestemăția ferelii;
c) Fărădelegea desfrânării;
d) Și alte spurcăciuni." ("Pravila alba" - Arsenie Boca)

---------
Asadar in opinia parintelui Arsenie Boca cei infertili si cuplurile in care femeia a ajuns la menopauza nu trebuie sa mai aiba relatii trupesti deloc. Asta in timp ce Sfantul Apostol sfatuieste ca indepartarea trupeasca a barbatului de femeie sa fie una temporara, facuta cu acordul ambelor parti.
Femeilor insarcinate si celor care alapteaza li se "interzice cu asprime" sa faca dragoste cu sotul pentru ca iese copilul viciat in mii de feluri (nu am mai dat citatele). Asta inseamna ca cel putin 2 ani din viata cuplului sa fie fara relatii trupesti, ceea ce depaseste acel "pentru un timp" mentionat de Sf. Apostol Pavel.


Cat despre analogia intre curatenia din sala de operatie si urmarea povetelor celor mai stricte date de Sfintii Parinti, ma gandesc ca problematicile in discutie sunt total diferite. Igiena e un lucru obiectiv care poate fi realizat in proportie de 100% daca se depune efort suficient. Curatirea de patimi este un proces eminamente subiectiv (e implicat in el omul iar nu bacteriile), continuu, a carui desfasurare depinde de foarte multi factori.
Asa cum bine mentiona cineva la acest topic, regulile de urmat pe calea mantuirii sunt uneori deconcertante. Cele privitoare la igiena sunt batute-n cuie, urmezi un anumit protocol si gata.
Raman la parerea ca nu cea mai exigenta opinie e cea "valabila" sau "safe" de urmat ci cea care tine cont de cat mai multe dintre variabilele care sunt implicate intr-un proces complex precum cel al curatirii omului de patimi.
__________________
Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatoasa!
Preach the Gospel and, if necessary, use words.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Biserica ortodoxa marturiseste ca impreunarea din casatorie este foarte curata! mihailt Nunta 23 02.11.2010 22:03:03
permis biometric cosmin95 Generalitati 8 30.08.2009 17:11:12