![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Noi suntem cei, care facem pacatul; dar cauza pacatului nu suntem noi, ci sarpele care sta incolacit in inima noastra. Chiar daca ajungem sa nu mai facem un pacat, asta nu inseamna ca am indepartat din inima cauza pacatului. Nici nu vom putea sa il indepartam, ci Dumnezeu o va indeparta. Iti recomand o lectura usoara si instructiva: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...nou-82932.html Cartea este scris de Pr. Petroniu Tanase. Fara a ne folosi timpul si pentru a acumula cunoastere, nu vom ajunge la o intelegere corecta a lucrurilor. In ceea ce priveste acceptarea scrierilor Pr. Arsenie Boca, considerate de unele persoane de pe acest forum, ca ar fi extremiste, nu pot raspunde decat printr-o alta intrebare: Cand mergi sa faci o operatie, preferi ca igiena din sala de operatie sa fie de 50% sau de 100% ? Indepartarea pacatelor este si ea un fel de operatie si de preferat este igiena de 100%. Degeaba indepartez o buna parte din pacate, dar consider exagerat sa le indepartez pe toate. Ce am facut atunci?!? Sau, cand ne spalam pe maini sa ne spalam doar varful degetelor... Exemplele pot continua. Pr. Arsenie Boca, avand Duh Sfant, ne-a invatat de bine. Nu putem lua doar o parte de bine, neacceptand restul. La ce ne-ar folosi? Ni se pare ca a fost sever? Da, a fost, din dragoste si spre binele nostru. adevarul nu suporta jumatati de masura. Coralina, daca ai gasit la Pr. Arsenie Boca sfaturi care contravin celor lasate noua de Sf. Parinti, atunci te rog sa le pui aici in discutie; daca nu, atunci ceea ce avem de la Pr. Arsenie este bun si nu e motiv sa criticam. Ca ne e greu sa ne indepartam total de pacate, stiu, caci si mie imi e la fel de greu; dar asta e o lipsa proprie cu care trebuie sa lupt/am, nu sa acceptam jumatatile de masura, care nu ne duc nicaieri. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dumneavoastra vorbeati despre faptul ca tot ce a scris cutare este fara greseala, ca degeaba am aplica doar o parte din sfaturile sale, ca e corect suta la suta, pt. ca a vorbit Duhul Sfant prin el.... Si in acelasi timp ii denigrati pe catolici pentru ca ei stiu ca unui om ii este dat ca uneori, in numite situatii speciale, prin mijlocirea Duhului Sfant, sa vorbeasca fara greseala... Intr-adevar, e nevoie nu doar de putin simt al umorului (sau al ridicolului), ci si de acea calitate rara a oamenilor capabili sa nu se ia pe sine insasi prea in serios, de a-si da seama cand au calcat in strachini si de a rade de ei insisi, pentru a sesiza ironia. Foamea este o patima ? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Probabil că Miha Anca folosește termenul de "patimă" cu sensul, de fapt corect etimologic, de "suferință". Patimă vine de la grecescul "pathos" (lat: passio) și înseamnă boală, suferință.
Și noi, catolicii (cu precădere romano-catolicii) folosim adesea cuvinte redându-le sensul de origine, ceea ce poate părea foarte curios celor neobișnuiți. Spunem, de exemplu, "pasiunea lui Cristos" cu înțelesul de "suferința lui Cristos" (passio Christi) sau spunem că suntem "miniștri ai lui Dumnezeu", cu sensul de "servitor al lui Dumnezeu" (minister Dei). Miniștrii fiind, de mult, de mult de tot, servitori. Chestie de terminologie. Pentru mine, deja e clar că discuția noastră ajunge într-o buclă. De fapt, sunt față în față nu două religii, ci două filozofii. La urma urmei, cei care pleacă de la premiza că trupul lor vine de la necuratul, iar cea mai necurată parte este reproducerea, nu comit, prin însuși acest lucru, păcat. Desigur că nu este păcat să folosești cearșaful găurit ca să eviți "carnalul obsesiv". Doar te chinui. Și, ceea ce e un pic mai grav, riști să te acrești. În această privință, ortodoxia, sau, cel puțin ACEASTĂ ortodoxie, îmi pare foarte aproape de calvinism.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) Last edited by Rodica50; 25.10.2010 at 21:30:42. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
E timpul iertarii.Cred ca putin am intrecut masura si nu imi sta in fire. De la ce a pornit totul? De la diferente de opinie.Cred ca nu strica sa vedem cum am ajuns la ofense. Din punctul meu de vedere, al crestinului ortodox,va cer iertare.Imi pastrez totusi dreptul de a avea o opinie referitoare la tema.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iar problema cea mai mare nu este de cine se apropie, ci de cine se indeparteaza - si anume, de aceia pe care ar trebui sa-i atraga - de toti tinerii si adolescentii pe care societatea secular-umanista ii indeparteaza de Cristos. Eu cred ca domnului doctor ii lipseste pudibonderia, nu e acelasi lucru. Last edited by Erethorn; 25.10.2010 at 21:36:09. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
"5. Să nu vă lipsiți unul de altul, decât cu bună învoială pentru un timp, ca să vă îndeletniciți cu postul și cu rugăciunea, și iarăși să fiți împreună, ca să nu vă ispitească satana, din pricina neînfrânării voastre." (I Corinteni, cap.7) ---------versus---------- "Iar viața curată a căsătoriei, după cinstea ei de Taină, este aceasta: 1. Binecuvântată este numai rodirea de copii. Iar tot ce-i în afară de rostul acesta, în privința trupească, este desfrânare și păcat și să nu se mai facă; 2. Vremi îngăduite pentru chemarea copiilor sunt numai zilele între posturi, însă numai dacă soții amândoi sunt învoiți la rostul rodirii de copii; 3. Vremi oprite sunt acestea: a) Cele patru posturi mari; b) Cele trei zile de post pe săptămână (miercuri și vineri, iar luni numai dacă este voință); c) Sărbătorile și zilele asupra sărbătorilor [inclusiv duminica – ziua Domnului și sâmbăta]; d) Vremea necurăției; e) Vremea de slăbiciune sau de boală a unuia din soți; f) Vremile de tulburări și războaie precum și oarecare vreme după acestea, pentru cei ce au luat parte la ele; g) Vremea oprită cu mare asprime este toată vremea sarcinii, precum și vremea alăptării. 4. Cei ce se dovedesc neroditori, să se înțeleagă la petrecerea frățească, evitând păcatul; 5. De la încetarea semnelor femeii, încetează și datoria căsătoriei, a chemării de copii. 6. Urmând așa, nu se mai întâmplă: a) Crime de avort; b) Blestemăția ferelii; c) Fărădelegea desfrânării; d) Și alte spurcăciuni." ("Pravila alba" - Arsenie Boca) --------- Asadar in opinia parintelui Arsenie Boca cei infertili si cuplurile in care femeia a ajuns la menopauza nu trebuie sa mai aiba relatii trupesti deloc. Asta in timp ce Sfantul Apostol sfatuieste ca indepartarea trupeasca a barbatului de femeie sa fie una temporara, facuta cu acordul ambelor parti. Femeilor insarcinate si celor care alapteaza li se "interzice cu asprime" sa faca dragoste cu sotul pentru ca iese copilul viciat in mii de feluri (nu am mai dat citatele). Asta inseamna ca cel putin 2 ani din viata cuplului sa fie fara relatii trupesti, ceea ce depaseste acel "pentru un timp" mentionat de Sf. Apostol Pavel. Cat despre analogia intre curatenia din sala de operatie si urmarea povetelor celor mai stricte date de Sfintii Parinti, ma gandesc ca problematicile in discutie sunt total diferite. Igiena e un lucru obiectiv care poate fi realizat in proportie de 100% daca se depune efort suficient. Curatirea de patimi este un proces eminamente subiectiv (e implicat in el omul iar nu bacteriile), continuu, a carui desfasurare depinde de foarte multi factori. Asa cum bine mentiona cineva la acest topic, regulile de urmat pe calea mantuirii sunt uneori deconcertante. Cele privitoare la igiena sunt batute-n cuie, urmezi un anumit protocol si gata. Raman la parerea ca nu cea mai exigenta opinie e cea "valabila" sau "safe" de urmat ci cea care tine cont de cat mai multe dintre variabilele care sunt implicate intr-un proces complex precum cel al curatirii omului de patimi.
__________________
Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatoasa! Preach the Gospel and, if necessary, use words. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Biserica ortodoxa marturiseste ca impreunarea din casatorie este foarte curata! | mihailt | Nunta | 23 | 02.11.2010 22:03:03 |
| permis biometric | cosmin95 | Generalitati | 8 | 30.08.2009 17:11:12 |
|
|