Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.10.2010, 20:22:04
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit @anna21

cred ca va inselati,cititi-o,ce erezie,Doamne fereste?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 27.10.2010, 20:42:28
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristian67 Vezi mesajul
cred ca va inselati,cititi-o,ce erezie,Doamne fereste?
nu este ideea mea. Foarte probabil ca daca as citi-o nu mi-as da seama ca este nociva oentru ca pur si simplu nu am destula traire ortodoxa ca sa fac astfel de diferente.
Este criticata in Despre Inselare. Am citit mai demult cartea asa ca poate imi amintesc eronat sau incomplet.. ideea generala este ca Urmarea lui Hristos promoveaza o stare de exaltare a credinciosiului, care nu este normala, este inselatoare si duce la cresterea mandriei. Asta f pe scurt.

Autorul este catolic, iar ei din cate am inteles au avut multi sfinti "exaltati" (in timp ce in ortodoxie se urmareste isihia=linistirea). Sf. Ignatie Briancianinov considera exaltarea, infierbantarea sangelui drept semn al starii de inselare.

(Vorbesc despre o lectura pe care am parcurs-o cu ani in urma, corectati-ma daca gresesc)

Last edited by anna21; 27.10.2010 at 20:45:34.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 27.10.2010, 21:19:22
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
nu este ideea mea. Foarte probabil ca daca as citi-o nu mi-as da seama ca este nociva oentru ca pur si simplu nu am destula traire ortodoxa ca sa fac astfel de diferente.
Este criticata in Despre Inselare. Am citit mai demult cartea asa ca poate imi amintesc eronat sau incomplet.. ideea generala este ca Urmarea lui Hristos promoveaza o stare de exaltare a credinciosiului, care nu este normala, este inselatoare si duce la cresterea mandriei. Asta f pe scurt.

Autorul este catolic, iar ei din cate am inteles au avut multi sfinti "exaltati" (in timp ce in ortodoxie se urmareste isihia=linistirea). Sf. Ignatie Briancianinov considera exaltarea, infierbantarea sangelui drept semn al starii de inselare.

(Vorbesc despre o lectura pe care am parcurs-o cu ani in urma, corectati-ma daca gresesc)
uitati-va pe coperta ei,se vede ce scrie,despre ce catolic vorbiti?s-a tiparit cu binecuvantarea mitropolitului Ardealului,Antonie Plamadeala,la editura manastirii Neamtului,eu nu am simtit nimic anormal,va rog sa ma iertati!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.10.2010, 21:22:31
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristian67 Vezi mesajul
uitati-va pe coperta ei,se vede ce scrie,despre ce catolic vorbiti?s-a tiparit cu binecuvantarea mitropolitului Ardealului,Antonie Plamadeala,la editura manastirii Neamtului,eu nu am simtit nimic anormal,va rog sa ma iertati!
autorul este Thomas de Kempis.

(calugar catolic din secolul XV)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.10.2010, 21:23:23
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit @anna21

autorul acestei scrieri nici nu se cunoaste,tiparirea ei s-a facut cu aprobarea Sf.Sinod
Reply With Quote
  #6  
Vechi 27.10.2010, 21:24:20
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristian67 Vezi mesajul
autorul acestei scrieri nici nu se cunoaste,tiparirea ei s-a facut cu aprobarea Sf.Sinod
Am vazut cartea prin librarii... scrie cine este autorul undeva prin prefata.

Citat:
A few words on Thomas' claim, once disputed but now hardly so, to the authorship of the "Imitation of Christ". The book was first issued anonymously (1418) and was soon accorded a wide welcome, copied by different scribes, and attributed to various spiritual writers, among others St. Bernard, St. Bonaventure, Henry de Kalkar, Innocent III, Jean Charlier de Gerson, and John à Kempis. In 1441 Thomas completed and signed his name to a codex still extant (Royal Library, Brussels, 5855-61), containing the four books of the "Imitation" and nine minor treatises. Then for two hundred years no serious attempt was made to dispossess à Kempis of his title; but early in the seventeenth century a fierce and prolonged controversy was commenced with the object of establishing the claim of either Jean Charlier de Gerson, Chancellor of Paris, or of his Italian variant, Giovanni Gerson, alleged Benedictine Abbot of Vercelli. At one period an Englishman, Walter Hilton, Canon Regular of Thurgarton, the author of the "Scale (Ladder) of Perfection", was brought forward, but his claim was not long maintained. Incredible as it may sound, the very existence of Giovanni Gerson of Vercelli is yet to be proved. Of Jean Charlier de Gerson the following facts have been established and they may be found demonstrated at length in such works as Cruise, "Thomas à Kempis", and Kettlewell, "The Authorship of the De Imitatione Christi". Not a single contemporary witness is found in Gersen's favour; not a single manuscript during his life or for thirty years after his death ascribes the work to him; internal evidence, style, matter, etc. are in every respect unfavourable. On the other hand we find the title of à Kempis proved by the following: several contemporary witnesses of unimpeachable authority, including members of his own order, name Thomas as the author; contemporary manuscripts, including one autograph codex, bear his name; internal evidence is wholly favourable. Sir Francis Cruise summarizes this last item under three headings:

- identity of style, including peculiarities common to the "Imitation" and other undisputed works of à Kempis, viz.: barbarisms, Italianized words, Dutch idioms, systematic rhythmical punctuation, and the word devotus as used primarily of associates of the new devotion;
- The "Imitation" breathes the whole spirit of the Windesheim school of mysticism;
- it is impregnated throughout with the Scriptures and the writings of the Fathers, especially St. Augustine and St. Bernard, all favourite founts of inspiration for à Kempis and his fellow Canons of Windesheim.


Oricum o luam, cartea a aparut in lumea catolica si o reflecta pe aceasta, nu invatatura ortodoxa.

Last edited by anna21; 27.10.2010 at 21:28:05.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Carti adina91 Resurse ortodoxe on-line 54 02.10.2017 17:59:34
Ce rugaciuni sunt recomandate cand nu poti dormi ? anisoara Generalitati 13 16.07.2012 23:00:33
Carti noi brandusa Stiri, actualitati, anunturi 0 13.03.2010 17:55:33
carti georgiana52 Generalitati 2 12.09.2009 00:24:19
carti Annamarria Generalitati 41 02.09.2007 22:38:17