Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.11.2010, 13:00:46
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit Cum se calcă în picioare dogmele dumnezeiești pentru scopuri omenești

La pagina http://www.dailymotion.com/video/xyo...h-final_people există un interviu al fostului patriarh Teoctist, pe la sfărșitul căruia putem vedea o mostră de cum se calcă dogmele dumnezeiești pentru scopuri omenești. Este vorba despre Filioque. Fostul patriarh BOR Tectist pretinde că la nu știu ce adunare de prin anii 1980 anumite comisii ale ortodocșilor (nu știu dacă doar români sau și alții) și ale latinilor, după "aprofundate și extrem de serioase" consultări teologice la "cel mai înalt" nivel, ar fi căzut de acord, spune fostul patriarh Teoctist, că "Filioque și așa (adică și ortodoxește) și așa (adică și latinește) ar conține același adevăr". Ori această opinie este mai mult decât eronată, ca să nu spun mai mult !! După cum mărturisește întreaga Tradiție Ortodoxă, Filioque nu reprezintă un adevăr dogmatic al Bisericii, ba mai mult după cum am mai arătat, după enciclica patriarhilor ortodocși de la 1848, Filioque este considerat erezie de către Biserica Ortodoxă !! Păreri foarte autorizate ale Teologiei Creștine Ortodoxe de-a lungul timpului, printre care sfântul Grigorie Palama, au susținut mereu că dogma latină Filioque nu este un adevăr dogmatic, ci reprezintă o erezie. Chiar și recent patriarhul Daniel a expus adevărata dogmă ortodoxă referitoare la purcederea Duhului Sfânt, evident diferită în mod esențial de "dogma" latinilor. Prin urmare, ceea ce se constată este că dogmele referitoare la purcederea Duhului Sfânt, dogma Bisericii Ortodoxe și "dogma" latinilor, sunt în realitate și de fapt în excludere reciprocă; ba mai mult din punctul de vedere al Bisericii Creștine Ortodoxe "dogma" latină Filioque reprezintă o erezie. Astfel putem să ne dăm seama într-un mod mai mult decât evident că părerea fostului patriarh Teoctist, la care cică ar fi ajuns nu știu ce comisii mixte de dialog, și anume că dogmele referitoare la purcederea Duhului Sfânt, ale creștinilor ortodocși și ale latinilor, ar conține același adevăr este de fapt o părere care nu are nici o susținere din punct de vedere creștin. Prin urmare putem să ne întrebăm în mod absolut legitim, care este adevărata rațiune pentru susținerea unor asemenea păreri contrare dogmelor Bisericii Creștine Ortodoxe și contrare Dogmlor Adevărului ?? Și răspunsul nu poate fi foarte greu de găsit având în vedere că cealaltă parte a interviului ne vorbește numai despre "unitatea europeană", unitatea "bisericilor", unitatea "creștinilor", etc.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.11.2010, 22:12:07
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit The significance of the Filioque question by fr. John S. Romanides

Citat:
As a heresy, the Filioque is as bad as Arianism, and this is borne out by the fact that the holders of this heresy reduce the Pentecostal tongues of fire to the status of creature as Arius had done with the Angel of Glory. Had Arius and the Scholastics been gifted with the Pentecostal glorification of the Fathers, they would have known by their experience that the Logos who appeared to the prophets and the apostles in glory, and the tongues of fire are uncreated; the one an uncreated hypostasis, and the other the common and identical energies of the Holy Trinity emanating from the new presence of the humanity of Christ by the Holy Spirit.

What is true of the Bible is true of the Synods, which, like the Bible, express in symbols that which transcends symbols and is known by means of those who have reached theoria. It is for this reason that the Synods appeal to the authority, not only of the Fathers in the Bible, but also to the Fathers of all ages, since the Fathers of all ages participate in the same truth which is God's glory in Christ.

For this reason, Pope Leo III told the Franks in no uncertain terms that the Fathers left the Filioque out of the Creed neither because of ignorance nor by omission, but by divine inspiration. However, the implications of the Frankish Filioque were not accepted by all Roman Christians in the Western Roman provinces conquered by Franco-Latin Christendom and its scholastic theology. Remnants of Roman biblical orthodoxy and piety have survived all parts may one day be reassembled, as the full implications of the Patristic tradition make themselves known, and spirituality, as the basis of doctrine, becomes the center of our studies.
Mai multe vezi în textul sursă al părintelui Ioannis Romanidis de la pagina:
http://reocities.com/heartland/5654/..._filioque.html

Last edited by doctor_faustus; 18.11.2010 at 22:52:45.
Reply With Quote
Răspunde