|
#61
|
|||
|
|||
Citat:
As intreba daca anumite texte din synodicon sunt scoase la ora actuala . Daca da - si cred ca asa este - inseamna ca Biserica asa considera : ca a trecut ora fundamentalismului prost inteles . Sau ascultarea de episcopi a devenit ceva facultativ ? |
#62
|
|||
|
|||
Citat:
NOI ORTODOCSII TREBUIE SA TINEM CONT DE FAPTUL CA LITURGHIA E CERUL PE PAMANT adica comuniunea dintre Biserica cereasca si cea pamanteasca. In Biserica noi credem in Sfanta Scriptura dar si in Traditie (Scrierile Sfintilor Ortodocsi) si,de asemenea,in Sfintele Sinoade. Sfintii care erau (si sunt) in comuniune cu Dumnezeu au luat niste hotarari impotriva ereziilor,au conceput niste dogme inspirate de Duhul Sfant,si dupa aceea a aparut si SYNODICONUL ORTODOXIEI,care ar trebui sa se citeasca nemodificat in toate Bisericile ortodoxe in Duminica Ortodoxiei. Dar din pacate acest lucru nu se intampla,din pacate sunt episcopi care considera ca a trecut vremea "fundamentalismului religios" adica a ascultarii de Sfintii Parinti,zic ca acum trebuie sa avem "deschidere ecumenica",sa ne rugam cu catolicii (IPS DANIEL) si alte bazaconii zic acesti episcopi;ca acum sunt alte vremuri -de parca ereziile nu pot sa apara si acum (aceleasi erezii din vremea Sfintilor dar sualta forma);desi eu cred ca acum ereziile sunt mai multe si mai mari:ECUMENISMUL FIIND EREZIA TUTUROR EREZIILOR. Trebuie sa facem ascultare de episcopii care nu sunt ecumenisti,pt ca zice Sfantul Ioan gura de Aur :"daca episcopul este eretic (si ecumenistii sunt) fugi leapada-te de el" |
#63
|
|||
|
|||
ANATEMA IMPOTRIVA ECUMENISMULUI
a Sfîntului Sinod al Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei "ANATEMA celor ce atacã Biserica lui Hristos învãtînd cã Biserica Sa este împãrtitã în asa-zise "ramificatii" ce se deosebesc în doctrinã si în felul de viatã, sau cã Biserica nu existã vizibil, ci va fi formatã în viitor cînd toate "ramificatiile" - sectele, denominatiunile si chiar religiile - vor fi unite într-un singur trup, si care nu deosebesc Preotia si Tainele Bisericii de cele ale ereticilor, ci spun cã botezul si euharistia ereticilor sunt eficace pentru mîntuire, prin urmare, celor ce cu bunã-stiintã sunt în comuniune cu acesti eretici înainte-mentionati sau celor ce sustin, rãspîndesc sau pãzesc erezia lor ecumenistã sub pretextul dragostei frãtesti sau al presupusei uniri a crestinilor despãrtiti, sã fie Anatema!" (Datã de Sinodul Episcopilor Bisericii Ortodoxe Ruse din diaspora, Vancouver- Canada, august 1983, iscãlitã de toti episcopii, spre a fi adãugatã la sfîrsitul anatemelor din Credinta Ortodoxiei, si pomenitã mereu în prima Duminicã a Postului Mare, Duminica Ortodoxiei) TALMACIREA ANATEMEI Biserica Ortodoxa Rusa de peste hotare, condusa in acest moment de mitropolitul Filaret, se marturiseste ca fiind o parte de nedespartit a Bisericii istorice a Rusiei. Ca Biserica Locala are dreptul sa-si tina soboarele obisnuite si sa dea hotarari ce sunt obligatorii in totalitate pentru toti fii ei imprastiati in int reaga lume. Timpul va arata daca celelalte Biserici Locale vor accepta hotararea noastra privind Ecumenismul, chiar daca la vremea lor, hotararile celor zece Sinoade Locale au fost acceptate de catre toti, si au fost inscrise in "Cartea Canoanelor Sfintilor Apostoli, ale Sfintelor Sinoade Ecumenice si Locale si ale Sfintilor Parinti" a Bisericii Sobornicesti... Cat priveste Ecumenismul, fiecare Biserica Locala a avut timp suficient in decursul ultimei sute de ani pentru a-l studia, si daca o anume Biserica Locala isi bazeaza invataturile si viata pe canoanele Sfintilor Apostoli, pe canoanele tuturor Sinoadelor Ortodoxe, atunci nu poate decat sa recunoasca faptul ca Ecumenismul s-a format intr-una din ereziile care au existat din totdeauna, atat in trecut cat si in prezent, si numeste aceasta unitate o biserica. O astfel de manifestare este deja pe deplin a Antihristului. Astfel, dand Anatema, ne-am protejat turma de aceasta ispita apocaliptica, si in mod neintentionat am ridicat o intrebare profunda constiintei tuturor Bisericilor Locale, pe care trebuie mai devreme sau mai tarziu sa o solutioneze intr-un fel sau altul. Viitoarea lor soarta duhovniceasca va depinde de raspunsul la aceas ta intrebare. De jure [de drept] Anatema care a fost data de noi are un caracter strict local al Bisericii Ortodoxe Ruse de peste hotare, dar de facto [de fapt] are o semnificatie istorica imensa, pe plan universal, istoric si ecleziastic, exact fiindca Ecumenismul este o erezie de scara mondiala. Aceasta pozitie a Bisericii Ortodoxe Ruse de peste hotare este vadit constiinta tuturor ortodocsilor. Pentru noi, este o cruce grea pusa asupra noastra de Domnul. Dar nu mai putem pastra tacerea, caci tacerea in continuare ar echivala cu o tradare a adevarului, de care tradare sa ne izbaveasca Domnul pe noi toti. Arhiepiscop Vitalie de Montreal |
|