Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.11.2010, 09:04:33
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
care sfant in viata? sfintii sunt declarati sfinti dupa moarte.
Nu omul trebuie să declare pe cineva sfânt, ci Cuvântul lui Dumnezeu. Și o face. Chiar în timpul vieții.

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
vorbim de 'rugacinile sfintilor' in timp ce slujeau printre noi si dupa duce ce s-au inaltat la cer.
Noi putem să vorbim vrute și nevrute, însă Sfânta Scriptură vorbește acolo de niște sfinți în viață ce aduc înaintea lui Dumnezeu rugăciunile altor sfinți în viață de pe pământ.

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
precum multi dintre sfintii insisi spuneau inainte de moarte 'va voi fi mai de folos dupa ce plec',
Aveți grijă cum citați. Dacă e vorba de Filipeni 1,24, e chiar invers!

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
iar apostolul Petru cand si-a vestit sfarsitul a spus ' ma voi sili ca si dupa plecarea mea sa va amintiti necontenit de acestea'.
Aveți iarăși grijă!! De ce ați scos virgula din citat (2 Petru 1,15)? Bartolomeu Anania a tradus corect aici, nu încercați să aduceți din condei versetul.

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
si Iisus din cer mijloceste pentru noi,
Iisus este viu căci a înviat. Adevărat a înviat!

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
si Avraam avea putere sa mijloceasca daca vroia precum a povestit si Iisus in pilda bagatului si saracului Lazar.
În pildă (căci e doar o pildă), se pare că nici nu a vrut, nici nu a putut.

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
asa si sfintii parinti mijlocesc pentru noi.
În cer, Singurul care mijlocește pentru noi e Domnul Hristos (1 Tim.2,5; 1 Ioan 2,1).

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
iar Sfintei Marii i s-a inchinat si ingerul Gavriil la Bunavestire, si Elisabeta, mama lui Ioan Botezatorul,
Au salutat-o. Căci nici nu și-au făcut cruce înaintea ei, nici nu s-au aruncat în praf înaintea ei.

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
iar insasi Maica Sfanta a spus ca va fi fericita de toate neamurile.
Și ce-i cu asta? Și eu o numesc fericită, ba chiar Prea Fericită, căci la revenirea Mântuitorului va fi înviată și va avea parte de fericirea eternă.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.11.2010, 14:53:01
zsuleica zsuleica is offline
Member
 
Data înregistrării: 12.11.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 68
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Nu omul trebuie să declare pe cineva sfânt, ci Cuvântul lui Dumnezeu. Și o face. Chiar în timpul vieții.

Noi putem să vorbim vrute și nevrute, însă Sfânta Scriptură vorbește acolo de niște sfinți în viață ce aduc înaintea lui Dumnezeu rugăciunile altor sfinți în viață de pe pământ.

Aveți grijă cum citați. Dacă e vorba de Filipeni 1,24, e chiar invers!

Aveți iarăși grijă!! De ce ați scos virgula din citat (2 Petru 1,15)? Bartolomeu Anania a tradus corect aici, nu încercați să aduceți din condei versetul.

Iisus este viu căci a înviat. Adevărat a înviat!

În pildă (căci e doar o pildă), se pare că nici nu a vrut, nici nu a putut.

În cer, Singurul care mijlocește pentru noi e Domnul Hristos (1 Tim.2,5; 1 Ioan 2,1).

Au salutat-o. Căci nici nu și-au făcut cruce înaintea ei, nici nu s-au aruncat în praf înaintea ei.

Și ce-i cu asta? Și eu o numesc fericită, ba chiar Prea Fericită, căci la revenirea Mântuitorului va fi înviată și va avea parte de fericirea eternă.
din cele scrie de mai sus deduc ca nu ai citit articolul de care ti-am pomenit.
Omul poate decide cine este Sfant prin puterea de la Duhul Sfant (cum a spus Iisus ca Duhul Sfant se va varsa asupra lor si prin acesta putere vor face minuni si vor propovadui, iar la sfarsit vor si judeca) nu din propria lor intelepciune. Iisus le spune ca ce vor ierta pe pamant in cer va fi iertat, ce va fi tinut pe pamant in cer va fi tinut. Ce se dicide de preoti si sfinti parinti nu de la proprie putere se decide ci prin cea venita de la Duhul Sfant.
daca Avraam nu ar fi putut ajuta, acea pilda nu ar fi fost spusa de Iisus. In pilda Avraam nu spune 'nu imi este ingaduit de Dumnezeu sa fac aceasta', ci spune ca daca de vorbele lui Moise nu asculta, altceva oricum nu vor crede.
apoi ti-am dat citat despre ce spune Sf Petru in care arata cum marturiseste ca ne va fi de folos si dupa trecere la Domnul, cum altfel decat prin rugaciune? Si nu este singurul care afirma aceasta, citeste despre viata sfintilor parinti, spre ex Sf Arsenia Boca, spune acelasi lucru, deci prin urmare daca insasi sfintii ne spun ca se ne sunt de folos si dupa trecere la Domnul, cine suntem noi sa spunem ca nu este asa?
Timotei spune despre Iisus ca este singurul Mijlocitor. Iisus este Dumnezeu, El are influenta directa alaturi de Dumnezeu Tatal, prin urmare este Mijlocitor, la fel ca Sfantul Duh. De aceea credem in Sfanta Treime, Unul in Fiinta intreit in persoane. Sfintii parinti sunt RUGATORI pentru noi, deci cuvantul mijlocitor asupra sfintilor este folosit in acest sens anume de rugator. Insa iata ce spune chiar Iisus: „Și slava pe care Tu Mi-ai dat-o le-am dat-o LOR, ca să fie UNA, precum Noi una, suntem” (Ioan 17, 22). Sau: „Cel ce vă ascultă pe VOI, pe MINE Mă ascultă și cel ce se leapădă de voi, de Mine se leapădă” (Luca 10, 16). Sau: „Cel ce vă primește pe voi, pe Mine Mă primește și cel ce Mă primește pe Mine, primește pe Cel ce M-a trimis pe Mine. Cel ce primește prooroc în nume de prooroc, plata proorocului va lua; și cel ce primește pe un drept în nume de drept, răsplata dreptului va lua” (Matei 10, 40-41). Prin urmare cuvantul 'mijlocitor' nu este incorect a se folosi si pentru sfinti. Ei sunt rugatori pentru noi, i primim si ii rugam sa se roage pentru noi in numele lui Iisus Hristos. Nu spunem Sfinte ajuta-ma la examen, ci roaga-te pentru mine. Deci daca tu vrei, foloseste cuvantul rugator in loc de mijlocitor.
Dar puteam parlamenta la nesfarsit. Iisus ne spune cine are urechi sa auda cine are ochi sa vada. Deci nu pot decat sa-ti urez succes in studiul aprofundat al Sfintilor Parinti, a Bibliei si vechilor texte crestine auxiliare.

PS. la citatul din Sf Pentru nu am pus nici punct nici virgula in cadrul citatului tocmai pentru ca nu se termina acolo pasajul, ci punctul este DUPA citat ca incheiere la propria mea propozitie. daca doresti intregul pasaj din Biblie il gasesti in Biblie la a doua epistola a lui Sf. Petru cap.1, si vei vedea ca faptul ca nu l-am citat tot nu schimba cu nici un fel sensul. Cu virgula sau fara virgula sensul e acelasi. Nu am adaogat nimic in plus sau in minus, virgula nefiind litera in aflabet.

Last edited by zsuleica; 18.11.2010 at 15:06:26.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.11.2010, 22:11:23
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
daca Avraam nu ar fi putut ajuta, acea pilda nu ar fi fost spusa de Iisus.
Iisus nu a spus pilda pentru a descrie locul de chin și locul de fericire veșnică, cu atât mai puțin pentru a demonstra că Avraam administrează cele două locații, este doar o pildă ce are o cu totul altă morală.

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
apoi ti-am dat citat despre ce spune Sf Petru in care arata cum marturiseste ca ne va fi de folos si dupa trecere la Domnul, cum altfel decat prin rugaciune?
Ți-am mai explicat cum e cu textele respective, acum de ce amesteci pe Petru cu Pavel?

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
Deci daca tu vrei, foloseste cuvantul rugator in loc de mijlocitor.
Mulțumesc pentru îngăduință, însă eu nu folosesc pentru sfinții morți nici "mijlocitor", nici "rugător" pentru simplul fapt că sunt... morți. Ei se odihnesc în locul de odihnă temporară (mormânt) până când va veni Hristos să-i învie.

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
Deci nu pot decat sa-ti urez succes in studiul aprofundat al Sfintilor Parinti, a Bibliei si vechilor texte crestine auxiliare.
Mulțumesc pentru urare, Biblia este un izvor nesecat de învățătură și putere duhovnicească, în limita timpului disponibil mai citesc și din literatura sfinților, iar în următoarele sute de ani o să mă ocup serios și de "textele creștine auxiliare" pe care din păcate nu le pot studia acum decât superficial.

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
PS. la citatul din Sf Pentru nu am pus nici punct nici virgula in cadrul citatului tocmai pentru ca nu se termina acolo pasajul, ci punctul este DUPA citat ca incheiere la propria mea propozitie. daca doresti intregul pasaj din Biblie il gasesti in Biblie la a doua epistola a lui Sf. Petru cap.1, si vei vedea ca faptul ca nu l-am citat tot nu schimba cu nici un fel sensul. Cu virgula sau fara virgula sensul e acelasi. Nu am adaogat nimic in plus sau in minus, virgula nefiind litera in aflabet.
Nu era vorba de punct, ci de virgulă. Iar sensul poate să se se schimbe, nu e totuna:
1. Dar mă voi sili [acum] ca, și după plecarea mea, să vă amintiți necontenit de acestea [citind epistoele mele].
sau
2. Dar mă voi sili ca și după plecarea mea [să vă fac], să vă amintiți necontenit de acestea.

Eu sunt convins că apostolul Petru nu avea în plan ca după moartea lui să-i bântuie pe creștini, agasându-i și îngrozindu-i necontenit cu versetele scrise de el în timpul vieții. Suficient că unii sunt torturați de înțelegerea greșită a epistolelor lui (vezi 1 Petru 3).
Reply With Quote
  #4  
Vechi 19.11.2010, 13:33:57
zsuleica zsuleica is offline
Member
 
Data înregistrării: 12.11.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 68
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Iisus nu a spus pilda pentru a descrie locul de chin și locul de fericire veșnică, cu atât mai puțin pentru a demonstra că Avraam administrează cele două locații, este doar o pildă ce are o cu totul altă morală.

Ți-am mai explicat cum e cu textele respective, acum de ce amesteci pe Petru cu Pavel?

Mulțumesc pentru îngăduință, însă eu nu folosesc pentru sfinții morți nici "mijlocitor", nici "rugător" pentru simplul fapt că sunt... morți. Ei se odihnesc în locul de odihnă temporară (mormânt) până când va veni Hristos să-i învie.

Mulțumesc pentru urare, Biblia este un izvor nesecat de învățătură și putere duhovnicească, în limita timpului disponibil mai citesc și din literatura sfinților, iar în următoarele sute de ani o să mă ocup serios și de "textele creștine auxiliare" pe care din păcate nu le pot studia acum decât superficial.

Nu era vorba de punct, ci de virgulă. Iar sensul poate să se se schimbe, nu e totuna:
1. Dar mă voi sili [acum] ca, și după plecarea mea, să vă amintiți necontenit de acestea [citind epistoele mele].
sau
2. Dar mă voi sili ca și după plecarea mea [să vă fac], să vă amintiți necontenit de acestea.

Eu sunt convins că apostolul Petru nu avea în plan ca după moartea lui să-i bântuie pe creștini, agasându-i și îngrozindu-i necontenit cu versetele scrise de el în timpul vieții. Suficient că unii sunt torturați de înțelegerea greșită a epistolelor lui (vezi 1 Petru 3).
Precum ai observat si tu mai jos, nu am amestecat pe Petru cu Pavel. citatul este din II Petru, cap1,15.
In legatura cu virgula, in editia din Biblia mea nu apare acolo unde o scri tu. altfel as fi pus-o. Iar cu virgula pus-a acolo unde ai pus-o tu nu vad cum se schimba sensul, cu sau fara adaogarea explicatiei tale 'sa va fac'. Nu a mentionat ca ne va bantui fireste. In viata s-a silit prin propovaduire si rugaciune, dupa plecare din lume propovaduirea lui inceteaza deci ramane rugaciunea. Si cum 'sa ne faca' sa ne amintim dupa plecarea lui decat prin rugaciune pentru noi?
Avraam era constient in rai precum spune si pilda lui Iisus, daca nu ar fi asa in adevar, cum ar fi putut Iisus sa se foloseasca de ceva de neconceput sau care nu exista (adica practic o minciuna), in pilda?
'În Vechiul Testament citim că ucenicii proorocilor, în urma unei minuni a lui Elisei, au zis: „Duhul lui Ilie s-a odihnit peste Elisei. Și au venit înaintea lui Elisei și i s-au plecat până la pământ” (IV Regi 2, 15). Închinarea ce se dă în aceste locuri sfinților se datorește faptului că puterea lui Dumnezeu sălășluiește în ei. Deci tot spre Dumnezeu se înalță cugetul celui care se închină.'
Apoi spune Iisus: „Și slava pe care Tu Mi-ai dat-o le-am dat-o lor, ca să fie una, precum Noi una, suntem” (Ioan 17, 22) si 'Adevarat graiesc tie, astazi vei fi cu Mine in rai' (Luca 23,43). Daca slava sfintilor este una cu a lui Iisus prin Duhul Sfant (si Iisus nu a conditionat-o de starea biologica a trupului asa cum El Insusi in timpul mortii biologice, cu Duhul s-a coborat in iad si distrus portile iadului) prin urmare El in timpul mortii trupului nu zace in inconstienta, nu la fel sunt sufletele sfintilor in rai?
Sau: „Au nu știți că trupul vostru este templu Duhului Sfânt, care este în voi?” (I Cor. 6, 19). Prin urmare sufletele lor, parti din Duhul Sfant, zac inconstiente in rai?
"Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce ascultă cuvântul Meu și crede în Cel ce M-a trimis are viață veșnică și la judecată nu va veni, ci s-a mutat de la moarte la viață." (Ioan 5,24)
De asemenea nu despre toti sfintii putem sti sigur ca au murit cu trupul. Un exemplu: 'Daca voiesc ca acesta sa ramana pana voi veni,ce ai tu? Tu urmeaza Mie!' (Ioan cap.21)

Last edited by zsuleica; 19.11.2010 at 18:22:27.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 20.11.2010, 20:35:37
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
In legatura cu virgula, in editia din Biblia mea nu apare acolo unde o scri tu. altfel as fi pus-o. Iar cu virgula pus-a acolo unde ai pus-o tu nu vad cum se schimba sensul, cu sau fara adaogarea explicatiei tale 'sa va fac'. Nu a mentionat ca ne va bantui fireste.
Am crezut că folosești Biblia Ortodoxă. Sensul se schimbă radical, dând de înțeles că și după moarte "se va sili" să ne facă și să ne dreagă. Iar asta in limbaj popular înseamnă să te bântuie cineva.

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
Avraam era constient in rai precum spune si pilda lui Iisus, daca nu ar fi asa in adevar, cum ar fi putut Iisus sa se foloseasca de ceva de neconceput sau care nu exista (adica practic o minciuna), in pilda?
Nu era o minciună, era doar un basm evreesc de care Iisus într-adevăr "s-a folosit". Unde mai întâlnești în Scriptură "sânul lui Avraam" în afară de această pildă? Trimiteri la Rai găsești nenumărate, dar în niciuna nu apare expresia aceasta, ori măcar Avraam ca "șef" peste domeniu.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.11.2010, 03:16:23
zsuleica zsuleica is offline
Member
 
Data înregistrării: 12.11.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 68
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Am crezut că folosești Biblia Ortodoxă. Sensul se schimbă radical, dând de înțeles că și după moarte "se va sili" să ne facă și să ne dreagă. Iar asta in limbaj popular înseamnă să te bântuie cineva.

Nu era o minciună, era doar un basm evreesc de care Iisus într-adevăr "s-a folosit". Unde mai întâlnești în Scriptură "sânul lui Avraam" în afară de această pildă? Trimiteri la Rai găsești nenumărate, dar în niciuna nu apare expresia aceasta, ori măcar Avraam ca "șef" peste domeniu.
1. Da, este Biblia Ortodoxa (ISBN 973-626-047-5) cumparata anul trecut din Cluj Napoca. Asta cu bantuiala este propria ta interpretare. Eu nu vad cum as putea interpreta in felul acesta. Daca Iisus, sau ingerii sau sfintii ti se arata in vis consideri ca te bantuie? Sau daca Iisus mijloceste, se straduieste, osteneste deci prin urmare se sileste pentru noi consideri ca ne bantuie? Iata el omorat fiind cu trupul dar viu facut cu duhul s-a silit pentru 'duhurile tinute in inchisoare'. I-a bantuit?

„Și slava pe care Tu Mi-ai dat-o le-am dat-o lor, ca să fie UNA, precum Noi una, suntem” (Ioan 17, 22)
'Pentru ca si Hristos a suferit o data moartea pentru pacatele noastre, El, Cel drept, pentru cei nedrepti, ca sa ne aduca pe noi la Dumnezeu, OMORAT FIIND CU TRUPUL, dar VIU FACUT CU DUHUL, Cu care S-a coborat si a propovaduit si duhurile tinute in inchisoare,'' (I Petru, 3 18-19).
Cunosc din primul citat ca sfintii au aceasi slava cu a Domnului. Iisus nu mentionat ca acesta slava nu va mai fi aceasi dupa moartea lor biologica. Daca slava (UNA) exista si dupa moartea biologica atunci si sfintii sunt vii cu duhul dupa aceasta moarte.
Daca ii veti citi pe marii sfinti parinti veti gasi ca duhul lor se roaga pentru noi dupa moartea trupului. De asemenea vei gasi in Biblie ca nu toti au murit cu trupul.

2. Consider gresit a spune ca Iisus se folosea de conceptii si actiuni imposibile sau de neconceput pentru a comunica adevarul. Si unde scrie ca aceasta poveste tine de 'basme evreiesti'?
'In sanul lui Avraam' adica in mijlocul poporul lui Avraam, asa cum in VT cand cineva murea era 'adaugat la poporul sau'. 'A murit saracul si a fost dus de catre ingeri in sanul lui Avraam', deci dupa moarte a fost adaugat saracul la poporul sau, insusi neamul lui Avraam deci in sanul lui Avraam, a poporului lui Avraam. Fireste ca in rai nu exista doar neamul lui Avraam. Dar in aceasta pilda este mentionat neamul lui Avraam din moment ce cel sarac era evreu. VT si aceasta pilda arata ca dupa moarte cel ce ajunge in rai este asezat in sanul neamului sau, in cazul saracului Avraam.

Last edited by zsuleica; 21.11.2010 at 03:41:45.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.11.2010, 10:58:16
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
1. Da, este Biblia Ortodoxa (ISBN 973-626-047-5) cumparata anul trecut din Cluj Napoca.
Nu știu ce ediție este aceea
Invalid ISBN was detected: 9736260475
Please check for a typo in one of the digits.
Search includes closest matches
We're sorry, but no matching books were found.


Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
apostolul Petru cand si-a vestit sfarsitul a spus ' ma voi sili ca si dupa plecarea mea sa va amintiti necontenit de acestea'.

"Dar mă voi sili ca, și după plecarea mea, să vă amintiți necontenit de acestea," (2 Petru 1,15 - versiunea sinodală)

"Mă voi strădui deci să vă fac să păstrați în amintire aceste lucruri și după plecarea mea." (2 Petru 1,15 - versiunea NTR)

" Mă voi strădui deci să vă fac să păstrați în amintire aceste lucruri și după plecarea mea." (2 Petru 1,15 - versiunea Biblia Fidela)

Am postat cele mai recente traduceri ale versetului respectiv, niciuna nu sugerează că Petru s-ar mai strădui după moarte să-i deranjeze pe destinatarii epistolei sale. Doar scrisorile lui le vor mai aminti învățătura după moartea lui.

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
Daca Iisus, sau ingerii sau sfintii ti se arata in vis consideri ca te bantuie? Sau daca Iisus mijloceste, se straduieste, osteneste deci prin urmare se sileste pentru noi consideri ca ne bantuie?
Iisus și îngerii nu, însă dacă unchiul meu care a murit anul trecut mi-ar apărea "necontenit" (cum spunea presupusa ta versiune a versetului) străduindu-se astfel să-mi amintească, aș considera-o bântuire și cred că mi-aș pierde mințile!

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
Iata el omorat fiind cu trupul dar viu facut cu duhul s-a silit pentru 'duhurile tinute in inchisoare'. I-a bantuit?
Sf. apostol Petru nu vorbește acolo (1 Petru 3,18-20) despre sine, ci despre Hristos care prin Duhul Său cel Sfânt a predicat pocăința antediluvienilor prinși în închisoarea păcatului.

Citat:
În prealabil postat de zsuleica Vezi mesajul
2. Consider gresit a spune ca Iisus se folosea de conceptii si actiuni imposibile sau de neconceput pentru a comunica adevarul. Si unde scrie ca aceasta poveste tine de 'basme evreiesti'?
'In sanul lui Avraam' adica in mijlocul poporul lui Avraam, asa cum in VT cand cineva murea era 'adaugat la poporul sau'. 'A murit saracul si a fost dus de catre ingeri in sanul lui Avraam', deci dupa moarte a fost adaugat saracul la poporul sau, insusi neamul lui Avraam deci in sanul lui Avraam, a poporului lui Avraam. Fireste ca in rai nu exista doar neamul lui Avraam. Dar in aceasta pilda este mentionat neamul lui Avraam din moment ce cel sarac era evreu. VT si aceasta pilda arata ca dupa moarte cel ce ajunge in rai este asezat in sanul neamului sau, in cazul saracului Avraam.
Deci tu spui că bogatul a ajuns în sanul lui Avraam, în sânul poporului său [mort], deci în sânul pământului. Și eu cred la fel. Doar că în mormânt nu este Raiul. Și de fapt, la data când Hristos povestea această pildă, încă nici nu pregăsise un loc în cer pentru nimeni (Ioan 14,2-3). Toți cei morți erau în mormânt pentru veșnicie fără speranța învierii și vieții veșnice, căci Hristos încă nu Se jertfise pe cruce și încă nu înviase "cu moarte pe moarte călcând".

Last edited by tricesimusquintus; 21.11.2010 at 11:00:19.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Mica intrebare despre casatorie cred_cu_adevarat Nunta 5 21.11.2012 22:35:44
O mica intrebare ! Darkanian Generalitati 1 02.03.2011 22:29:30
O mica intrebare evika_evita Generalitati 21 16.09.2009 02:39:33
Despre icoane alecsandru Pictura si Sculptura Bisericeasca 44 29.05.2008 10:58:01
O mica intrebare... Andragel Generalitati 11 23.02.2008 15:46:57