![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
“Jertfa impacarii cu Dumnezeu nu este o parte esentiala a tainei [penitentei] cum sint pocainta si marturisirea… dar este o parte integrala a acesteia pentru ca este necesara obtinerii efectului secundar – iertarea pedepsei temporare.” Si mai departe: “Chiar daca indulgentele sint strins legate de penitenta, ele nu sint parte a tainei [penitentei]; ele presupun marturisire si iertare si sint pe drept numite iertare extra – sacramentala a pedepsei temporare dobindite prin pacat.” (Satisfaction is not, like contrition and confession, an essential part of the sacrament… but it is an integral part, because it is requisite for obtaining the secondary effect — i.e., remission of the temporal punishment.Deci, la romano – catolici Taina Spovedaniei este cunoscuta mai ales ca Taina a Penitentei, ceea ce arata ca, istoric, jertfa impacarii cu Dumnezeu trebuie sa fi avut un rol esential in cadrul acestei taine. Conform Enciclopediei Catolice, si aceasta este ideea pe care trebuie sa o retinem, caracterul esential al jertfei este negat, dar ea este totusi recunoscuta ca parte integrala a tainei penitentei. Iertarea vine ca si consecita a indeplinirii citorva parti sacramentale: pocainta (esentiala), marturisirea (esentiala) si jertfa de impacare (neesentiala, dar parte integrala si chiar obligatorie in conformitate cu deciziile consiliului romano – catolic de la Trent, care, practic, nu face decit sa confirme invatatura Sfintilor Parinti ai primului mileniu [*]) Acuma, indulgenta este un instrument extra-sacramental care vine sa anuleze (sa ierte de) o parte integrala (sacramentala) si obligatorie (dar neesentiala, sic!) a tainei spovedaniei - jertfa impacarii cu Domnezeu (canonul). Admitind cu mare efort o asemenea aiureala, ajungem la concluzia ca iertarea de pacat la romano – catolici se face in urma pocaintei, marturisirii, a jertfei de impacare cu Dumnezeu (satisfaction in textul in engleza) sau/si indulgente, cind acestea sint solicitate sau cerute. Deci, indiferent de caracterul mai mult sau mai putin sacramental al indulgentelor, acestea se pot substitui, complet sau pe alocuri, unei parti sacramentale devenind parte (integrala si neesentiala - ca sa fim consecventi genului de teologie promovata la Vatican) din procesul iertarii de pacat. Asadar, domnul Erethorn, Patriarhii Ortodocsi mint cind spun ca Papa “poate ierta păcatele prin plata indulgențelor” sau papii dumneavoastra calca in strachini incercind sa dovedeasca ca negrul este alb? [*] “...the Council of Trent but reiterates the traditional belief and practice when it makes the giving of "penance" obligatory on the confessor” http://www.newadvent.org/cathen/11618c.htm, Satisfaction) Consiliul de la Trent, Concilium Tridentinum, Al 16-lea Consiliu Ecumenic al BRC (1551–1552, 1559–1563) Last edited by paradosis; 19.11.2010 at 02:42:58. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
"Ego te absolvo"....
Pacatul este iertat in momentul pronuntarii acestor cuvinte. Dumneavoastra faceti doua mari confuzii, in primul rand, intre consecinta eterna si cea temporala a pacatului, iar in al doilea rand, in ceea ce priveste mecanismul indulgentelor, intre acordarea indulgentei de catre Biserica si dobandirea ei de catre penitent. Daca penitentul, din motive independente de vointa sa, nu indeplineste canonul, acest lucru nu anuleaza caraterul expiatoriu al sacramentului. El ramane in stare de har, iar consecinta eterna a pacatului este inlaturata; daca moare, are certitudinea ca nu va ajunge in iad. Distinctia dintre cele doua consecinte este enorma, aproape de neexprimat. Chiar daca purgatoriul este, pe buna dreptate, descris ca fiind o stare (sau un loc) deosebit de neplacut, iar perspectiva de a te curata de consecinta temporala a unei vieti de pacate este, pe buna dreptate, ingrijoratoare, totusi, orice asemenea grija trebuie sa paleasca in comparatie cu perpectiva de a petrece o eternitate separati de Dumnezeu. Referitor la indulgente, acestea se acorda, ceea ce nu inseamna automat ca se si primesc, sau ca se si beneficiaza de ele. Daca a fost acordata o indulgenta, ramane in sarcina penitentului sa faca cele necesare pentru a beneficia de ea (penitenta, post, rugaciune, pelerinaj, fapte de caritate etc., in functie de indulgenta respectiva), si, mai ales, sa se afle in stare de har, sa fie spovedit si sa nu mai pacatuiasca, ba, mai mult, sa respinga in inima sa pacatul. Ca sa fac o analogie cu limbajul juridic, acordarea indulgentei reprezinta o oferta unilaterala de a contracta, care nu leaga ofertantul decat in masura in care este acceptata iar acceptantul isi indeplineste obligatiile contractuale pe care si le asuma. Last edited by Erethorn; 19.11.2010 at 10:06:42. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Constantin Iulian | VladCat | Resurse ortodoxe on-line | 8 | 01.10.2012 22:18:36 |
Ce este calendarul? Calendarul iulian revizuit. Cum si de ce?! | Eugen7 | Teologie si Stiinta | 71 | 31.10.2011 09:23:19 |
Calendarul indreptat si Pidalionul | spartacus | Intrebari utilizatori | 2 | 02.10.2011 23:01:27 |
Va rog rugati-va pentru Iulian are mare nevoie de rugaciunicatre d-zeu | ustrodica | Umanitare | 4 | 13.05.2010 22:00:59 |
Folosirea calendarului Iulian | sunsray | Generalitati | 3 | 13.04.2010 06:05:32 |
|