![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Petru este acolo unde e Biserica.Unde nu mai este Biserica nu mai este nici Petru.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Pe marturisirea drept maritoare , Petre , este zidita biserica si in virtutea acestei marturisiri ti se incredinteaza cheile Imparatiei.Tie ca reprezentant al Apostolilor si tuturor Apostolilor.Prin asta se arata dreapta credinta ca incepatura a Bisericii si biruitoare a iadului.Hristos nu stabileste pe nimeni intaiul si ii cearta pe apostoli de fiecare data cand incearca sa-si insuseasca aceasta titulatura.El le spune ca cel ce va dori sa fie intaiul sa fie servitorul lor.Iar apoi le spune ca cel ce va fi cel mai mic va fi intaiul.Si cel ce se va smeri se va inalta.Prin asta arata ca totul depinde de comportamentul lor.La fel a fost si in biserica primara apostolii au guvernat biserica impreuna si in intrajutorare.Fiecare a facut misiuni pe unde a putut.Apostolul Petru nu a avut nici o jurisdictie universala.Conducatorul Bisericii din Ierusalim a fost Sf. Iacov.La fel a fost si in Biserica dupa Apostoli.. Guvernarea Bisericii a fost impartita in patru : Ierusalim , Alexandria , Antiohia si Roma.. Toate aceste patriarhii au reprezentat autoritatea Bisericii.. Antiohia si Ierusalim au fost locurile unde a inceput crestinismul si care au fost in putere pe vremea apostolilor.. In Ierusalim a inceput si in Antiohia au fost numiti prima oara crestini.Mai apoi s-a raspandit in Roma, unde a venit cu putere iar last but not least in Alexandria.. Autoritatea era impartita in patru.. Alexandria si Roma au trait o perioada de emancipare din sec II.Partea Egiptului si a Africii a cunoscut o perioada de inflorire din sec II.Putem spune ca intr-un fel centrul crestinismului a fost la Alexandria.. Alexandria avea un mare cuvant de spus in imperiu fiind partea africana a imperiului, primul sinod avand loc chiar in jurisdictia ei.Fiecare Patriarhie avea jurisdictia sa.Asadar nici papa nu avea jurisdictie universala.
Last edited by Danut7; 20.11.2010 at 02:19:32. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Domnule, haideti sa nu ne ascundem dupa deget.
"A anulat actele Sinodului" inseamna exact ce inseamna si ce scrie textul, negru pe alb. Iar "conducerea Bisericii" inseamna conducerea Bisericii. Papa Grigorie, om educat, asa cum spuneti si dumneavoastra, nu si-ar fi permis ca intr-o scrisoare pe un subiect atat de delicat sa lase formulari echivoce, care sa dea nastere interpretarilor. Atat in dreptul civil cat si in dreptul canonic, anularea unui act se deosebeste fundamental de opozabilitatea actului sau de domeniul de aplicare a dispozitiilor lui. Nu exista act anulat intr-o parte a lumii si valabil intr-alta parte. Last edited by Erethorn; 20.11.2010 at 16:04:18. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Un exemplu de conducere sinodală a Bisericii este cel al Sinodului I Ecumenic de la Niceea din 325. La acest Sinod, care a dezbătut și combătut, printre altele, problema ereziei ariane, se vede și din expresia Simbolului de credință precum și din alte texte deciziile luate în Sfântul și Marele Sinod al Episcopilor. Simbolul de credință de la Niceea se referă la credința comună a episcopilor adunați la Niceea în Marele și Sfântul Sinod, credință care a devenit canonică pentru întreaga Biserică. Bineînțeles că la Niceea Crezul nu aduce o nouă "revelație" însă aduce lămuriri pentru a combate erezia ariană și pentru a stabili care este canonul în materie de credința referitoare la dumnezeirea Fiului lui Dumnezeu.
Un alt aspect interesant este prezent în canoanele de la acest prim Sinod Ecumenic, și anume canonul 6: The ancient customs of Egypt, Libya and Pentapolis shall be maintained, according to which the bishop of Alexandria has authority over all these places since a similar custom exists with reference to the bishop of Rome. Similarly in Antioch and the other provinces the prerogatives of the churches are to be preserved. In general the following principle is evident: if anyone is made bishop without the consent of the metropolitan, this great synod determines that such a one shall not be a bishop. If however two or three by reason of personal rivalry dissent from the common vote of all, provided it is reasonable and in accordance with the church's canon, the vote of the majority shall prevail. în traducere românească Să se ție obiceiurile cele vechi, cele din Egipt și din Libia și din Pentapole, așa încât episcopul din Alexandria să aibă stăpânire peste toate acestea, pentru că acest este și obiceiul episcopului Romei. De asemenea și în Antiohia și-n alte eparhii (provincii) să li se păstreze Bisericilor întâietățile (privilegiile). Este apoi cu totul învederat lucrul acela, că dacă cineva ar deveni episcop fără încuviințarea mitropolitului, marele sinod a hotărât că unul ca acesta nu se cade să fie episcop. Iar dacă alegerii comune tuturor, fiind ea (cu temei) bine întemeiată și după canonul bisericesc, i s-ar împotrivi doi sau trei din vrajbă (pizmă) proprie, să aibă tărie votul (hotărârea) celor mai mulți. canon din care se poate vedea foarte clar că Episcopul Romei nu avea putere sau jurisdicție universală, totală sau absolută asupra Bisericii, ci avea o jurisdicție sau stăpânire limitată și anume asupra teritoriilor probabil din vestul european. Însă deși Episcopul Romei este dat să zicem ca exemplu sau ca model, ceea ce reiese în mod evident este faptul că nu avea jurisdicție universală asupra Bisericii, ci avea o putere sau jurisdicție limitată. Așa cum Episcopul Romei avea jurisdicție asupra unei anumite părți, tot așa și Episcopul Alexandriei avea și trebuia să aibă (conform canonului) jurisdicție sau stăpânire asupra unor teritorii, printre care Egipt, Libia, Pentapole. Last edited by doctor_faustus; 20.11.2010 at 16:39:54. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
De altfel printre marii sfinti nu foarte multi sunt papi.Iar Sf. Ap Petru nu poate fi revendicat de romani.. In afara Romei, Sf. Petru a infiintat si alte eparhii si a uns si alti episcopi, ceea ce nu putem spune cu certitudine despre Roma.. In perioada petrecuta la Roma nu ni se spune ca Petru ar fi uns episcopi sau prezbiteri.. De altfel fiecare eparhie si patriarhie a avut momentele ei cand a iesit in fata.. Nu putem vorbi de un primat, nici de o jurisdictie universala.. Capul Bisericii este Hristos.. Biserica este condusa de Duhul Sfant prin conciliarismul apostolic.. Oriunde este episcop drept credincios acolo este si Biserica.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pur si simplu ca si discutie, Sf. Grigore, in calitate de Papa (episcop), avea tot dreptul sa anuleze o decizie a Sinodului Constantinopolului daca aceea incalca autonomia Bisericii Locale. Chiar si astazi, deciziile Constantinopolului nu obliga la nimic celelalte Biserici Ortodoxe Locale. Pentru a fi acceptate de intreaga Biserica este nevoie sa fie aprobate de toate Sinoadelor Locale sau de un Sinod Ecumenic. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Catolicii cred că au existat 21 de sinoade ecumenice. Unii ortodocși cred că au existat 7 sinoade ecumenice, alți ortodocși cred că au existat 8 sinoade ecumenice. Monofiziții cred că au existat 3 sinoade ecumenice. Vechii catolici se referă la 19 sinoade ecumenice, sedevacantiștii la 20. Fiecare numără sinoadele ecumenice până la care înaintașii săi s-au despărțit de Biserica lui Cristos care este Biserica Catolică, și numai pe acelea le consideră valabile.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Era un Sinod local, apusul si rasaritul se si aflau intr-un fel de schisma. Interesant pentru infailibilitatea papala faptul ca papii Vegilius si Pelagius I au aprobat monofizismul (semnand chiar condamnarea invataturii ortodoxe), abia Papa Pelagius II avand o atitudine mai transanta pentru ortodoxie. Asta cu numarul sinoadelor seamana cu un fel de numerologie. Dar argumentatiile catolicilor nu pot fi mai multe, si in lipsa de altceva e buna si asta. Tot n-am aflat ce e cu Sinodul VIII catolic anulat de Papa Ioan VIII la Sinodul urmator (acesta ultim fiind uitat de catolici). |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Obiectul convocarii consiliului constantinopolitan reiese forte clar chiar din textul citat de Erethorn (un anumit episcop Grigore care a creat tulburare din cauza titlului de mindrie) : “And indeed with regard to this matter, weighty letters were addressed to your Holiness by my predecessor Pelagius of holy memory; in which he annulled the acts of the synod, which had been assembled among you in the case of our once brother and fellow-bishop Gregory, because of that execrable title of pride.” |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Sfantul Ioan Gura de Aur si primatul petrin | Erethorn | Biserica Romano-Catolica | 31 | 10.10.2012 21:52:46 |
| Recunoasterea Primatului papal in B. Ortodoxe?! | Pravoslavia | Despre Biserica Ortodoxa in general | 12 | 07.12.2007 15:23:07 |
|
|