![]() |
![]() |
|
#251
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
"Adevărat grăiesc ție astăzi vei fi cu Mine în rai" Toată interpretarea rezidă în punerea virgulei după ție ori după astăzi. Și abia de aici încep argumentele... |
#252
|
|||
|
|||
![]() Citat:
PS. Iar daca as spune cuiva "iti dau inima mea", chiar i-as da-o, daca ar fi posibil, si ar avea nevoie la propriu de inima mea, char daca eu ar trebui sa mor. |
#253
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Adevărat grăiesc ție astăzi vei fi cu Mine în rai" |
#254
|
||||
|
||||
![]()
Sfanta Impartasanie, Cuminecatura sau Euharistie este Taina prin care crestinii se unesc cu Trupul si Sangele Mantuitorului, sub chipul painii si al vinului, spre iertarea pacatelor si spre viata de veci. In ea se arata celor ce cred tot harul si toata bunatatea lui Dumnezeu, caci nu ne mai raportam doar la viata curenta, ci si la cea care are sa vina, pe care o asteptam cu nadejdea mantuirii. In acelasi timp, in Taina Sfintei Impartasanii se reactualizeaza, in chip real si nesangeros, jertfa de pe cruce a Mantuitorului. Astfel, Sfanta Impartasanie are un dublu caracter, de Taina si de Jertfa.
Pentru a intra in Biserica, cel ce crede in Hristos trebuie sa primeasca cele trei Taine de initiere: Botezul, Mirungerea si Impartasania. Daca prin Botez intram intr-o viata noua, iar prin Mirungere primim puterea dezvoltarii ei, prin Impartasanie desavarsim aceasta viata, ca o unire deplina cu Hristos. In Botez ne unim cu Hristos, Cel care a venit in lume si a murit pentru a rascumpara pacatele noastre. In Impartasanie insa, noi ne unim cu Hristos Cel rastignit si inviat. Astfel, prin Impartasanie noi devenim capabili de a ne darui intru totul lui Dumnezeu, pentru ca existenta noastra marginita de moarte sa fie umpluta de viata vesnica a Lui, prin Invierea impreuna cu si prin Hristos. Din acest motiv, in momentul primirii Sfintei Impartasanii se spune “spre iertarea pacatelor si spre viata de veci”. Caci nu numai ca ne sunt iertate pacatele marturisite si dezlegate prin Taina Marturisirii, ci si cele care au ramas ascunse constiintei noastre si nu au putut fi marturisite si, deci, iertate. Iar aceasta este spre primirea vietii vesnice. Astfel, Sfanta Impartasanie este prin excelenta Taina desavarsirii, care ne ridica deasupra vietii pamantesti. Intemeierea Sfintei Impartasanii a avut loc la Cina cea de Taina, acest moment fiind consemnat in cele trei Evanghelii sinoptice. Sf. Ev. Ioan, desi nu relateaza acest moment, reda cuvantarea lui Iisus despre painea cea cereasca. In aceasta, Mantuitorul a aratat cu claritate necesitatea ca oamenii sa se impartaseasca cu Trupul si Sangele Sau, pentru a dobandi viata vesnica (Ioan, cap. 6). Urmand indemnul lui Iisus, “aceasta s-o faceti spre pomenirea Mea”, Sf. Apostoli si, apoi, Biserica intemeiata la Cincizecime, au savarsit “frangerea painii” in amintirea Patimilor, Mortii si Invierii lui Hristos. Si fiindca Mantuitorul a folosit la Cina cea de Taina paine dospita si vin, Biserica a folosit aceste doua elemente pentru a savarsi aceasta Taina. Ele constituie partea vazuta, materiala, a Sfintei Impartasanii. Inca de la inceput, materia necesara a fost luata dintre jertfele aduse de crestini. Preotul sau diaconul alegea o paine de grau curat cat mai frumoasa si vin de struguri, care se amesteca si cu putina apa (facandu-se referire la sangele si apa ce a curs din coasta Mantuitorului). Sfanta Impartasanie este astfel si un dar adus de credinciosi, pentru a sublinia dorinta noastra de a ne mantui. Savarsirea Tainei Inca dintru inceputurile Bisericii, Sfanta Impartasanie s-a savarsit numai in cadrul Sfintei Liturghii, constituind de fapt punctul ei culminant. Dupa o pregatire prealabila atat a slujitorului, cat si a credinciosilor participanti prin rugaciuni si citiri din Sfanta Scriptura, are loc Epicleza. Epicleza este momentul cand se citesc cuvintele de sfintire a darurilor de paine si vin, asezate pe masa Sf. Altar, in Sf. Potir si pe Sf. Disc. In timp ce la strana se canta imnul serafimic: “Sfant, Sfant, Sfant, Domnul Savaot…”, preotul citeste o rugaciune mai lunga. In ea se aminteste despre purtarea de grija (iconomia) lui Dumnezeu fata de omenire incepand de la creatie si pana la Cina de taina. Apoi sunt rostite cu glas tare cuvintele Mantuitorului : “Luati, mancati… Beti dintru acesta toti…”, pentru a anunta credinciosilor Taina ce urmeaza sa se savarseasca. Astfel, in timp ce se canta “Pe Tine Te laudam…”, preotul citeste rugaciunea de chemare a Duhului Sfant, in timpul careia binecuvanteaza darurile in semnul Sfintei Cruci. In toate Tainele Bisericii, Hristos este prezent in chip nevazut, prin lucrarea Sa. In Sfanta Impartasanie, Hristos este prezent insa prin Insusi Trupul si Sangele Sau, sub chipul painii si al vinului. Din acest motiv, cel ce se impartaseste Il primeste in chip real pe Hristos, se uneste cu El. Sf. Scriptura, Sf. Traditie si practica Bisericii confirma acest adevar, desi este mai presus de intelegerea omeneasca. In primul rand, Insusi Mantuitorul spune clar ca El este painea vietii si cel care o va manca va fi viu in veci. Acelasi lucru Il afirma si la Cina de taina, cand, frangand ucenicilor painea, le spune sa manance Trupul Sau, si, dandu-le sa bea din paharul cu vin, le spune sa bea Sangele Sau. Este vorba de Noul Legamant pe care Dumnezeu il face cu omul, iar Sf. Apostoli l-au inteles ca atare. Sf. Ap. Pavel vorbeste despre jertfa sangeroasa unica a Mantuitorului, dar si de jertfa cea fara de sange pe care suntem datori sa o aducem noi insine pentru a ne mantui. Sfintii Parinti ai Bisericii au fost si ei unanimi in a afirma prezenta reala a Mantuitorului in Sf. Impartasanie. Astfel, Biserica Ortodoxa, pe baza Sf. Scripturi si a Sf. Traditii, afirma ca, desi dupa sfintire, painea si vinul euharistic raman pentru simturi paine si vin, ele sunt Trupul si Sangele Mantuitorului in mod real.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#255
|
|||
|
|||
![]()
Deci exact cum ai scris. Isus i-a spus ceea ce ai scris tu si deci tilharul cel bun se afla in Rai.
|
#256
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hehehehehehe ! Asta-i cea mai tare interpretare biblică pe care am auzit-o de mult timp ! Deci, Isus a spus: "Adevărat grăiesc ție astăzi: odată și odată vei fi cu Mine în rai!". Domle, îi depășiți cu mult pe ortodocși la inginerit cuvintele Scripturii. Față de "explicația" dv la acest pasaj, explicația lor la Matei 16 cu 18 cum că Isus a vrut, de fapt, să spună "Tu ești Petru. (punct). Pe această piatră (adică pe Mine, pe Isus) voi zidi Biserica Mea" e total parfum ! Mai că îți vine să crezi că Isus a spus, de fiecare dată, altceva decât a spus !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#257
|
||||
|
||||
![]()
Poate ca gresesc , dar nu Hristos este piatra cea din capul unghiului, pe care nu au bagat-o in seama ziditorii?
In citatul la care te referi, care de altfel este scos din context, este vorba de interpelarea Mantuitorului, referitoare la cine credeau ucenicii ca este El? Iar Petru raspunde in numele celorlalti. Nefiind vorba de un primat intre apostoli a lui Petru. Nu este locul si timpul aici sa aratam cine e cel mai cel... Hristos a spus ca acela care vrea sa fie intai intre voi acela sa le slujeasca. Iar faptul ca apostolii nu au acceptat un primat al cuiva intre ei, este modul in care au primit apostolii rugamintea mamei fiilor lui Zevedei de a pune pe unul de-a dreapta si de-a stanga. Si argumentarea ar putea continua, dar oricum acea piatra este credinta tare pe care s-a zidit biserica, pe temelia apostolilor. Hristos nu vorbeste despre El acolo...
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#258
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Adevărat grăiesc ție astăzi [:] vei fi cu Mine în rai" Că e virgulă, că e două puncte, știți prea bine că în textul original nu există semne de punctuație. Interpretarea abia acum urmează: 1. Deși Iisus a spus tâlharului: "Adevărat grăiesc ție, astăzi vei fi cu Mine în rai", după 3 zile El i-a spus Mariei că încă nu s-a suit la Tatăl Său. Iată dovada că Tatăl Său era în Rai: Apoc. 2:7 spune că pomul vieții este în mijlocul Raiului lui Dumnezeu și Apoc. 22:1-2 descrie pomul vieții pe cele două maluri ale râului vieții care curge din tronul lui Dumnezeu. Deci nu e nici o îndoială că Raiul se află acolo unde există tronul lui Dumnezeu. Întrebarea este: cum putea Iisus să spună tâlharului că va fi cu el în Rai în acea zi, de vreme ce El nu S-a urcat acolo în ziua respectivă? 2. Iisus și tâlharul nici n-au murit în aceeași zi. Când au venit ostașii, chiar înainte de apusul soarelui, pentru a cobori trupurile de pe cruce, Iisus era deja mort (Ioan 19:32-34). Tâlharii erau încă în viață și picioarele lor au fost zdrobite pentru a le grăbi moartea și pentru a-i împiedica să scape. Fără îndoială că au trăit și după apusul soarelui în orele de sabat și poate chiar mai mult. Deci cum ar fi putut Iisus să asigure pe tâlhar că va fi cu el în Rai în acea zi, când ei n-au murit amândoi în "acea zi"? 3. Tâlharul nici nu a cerut să fie luat atunci în Rai. El s-a rugat: "Pomenește-mă, Doamne, când vei veni în împărăția Ta"(Luca 23,42) Acesta este exact timpul când el va fi reamintit și luat în Împărăție. |
#259
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by doctor_faustus; 21.11.2010 at 14:06:53. |
#260
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Uite, aici cred ca ajungem la un acord, in stil ecumenist: si adventistii si ortodocsii au dreptate. E normal ca la voi sa fie ceva simbolic, pentru ca nu aveti har si orice ati face painea si vinul tot paine si vin raman, nu se transforma in Trupul si Sangele Domnului. Noi avem har si in cadrul Epiclezei se produce aceasta transformare invizibila. Voi mancati paine si vin pentru aducere aminte si noi mancam Trupul si Sangele (dar la vedere e tot paine si vin) pentru a primi har. Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Cele 12 rugaciuni ale Sf. Impartasanii | carmina | Impartasania (Taina Euharistiei) | 18 | 19.12.2010 13:50:01 |
Taina sfintei impartasaniei | DAMIAN | Impartasania (Taina Euharistiei) | 4 | 18.12.2010 16:32:23 |
Despre Taina Spovedaniei | adimirea | Generalitati | 10 | 10.11.2009 15:09:52 |
taina sfintei spovedanii | rotarufelicia | Pocainta | 6 | 02.01.2007 13:41:14 |
|