![]() |
![]() |
|
#261
|
|||
|
|||
![]()
Tot in afara topicului. Din ce stiu BC spune ca si papa este piatra din capul unghiului. Bineinteles, considera ca si Iisus este piatra din capul unghiului. Nu stiu cum au ajuns la aceasta concluzie, ca sa-mi dau cu parerea probabil tinand-o cu citatul acela pe care isi intemeiaza dogma primatului si-au dat seama ca de fapt piatra e numai una, piatra din capul ungiului care e Iisus. Asa ca au inventat conceptia ca exista o piatra vazuta, papa, si una nevazuta, Iisus.
|
#262
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"El nu are nevoie să aducă zilnic jertfe, ca arhiereii: întâi pentru păcatele lor, apoi pentru ale poporului, căci El a făcut aceasta o dată pentru totdeauna, aducându-Se jertfă pe Sine însuși." (Evrei 7,27) "Întru această voință suntem sfințiți, prin jertfa trupului lui Iisus Hristos, o dată pentru totdeauna." (Evrei 10,10) Pentru mântuirea (salvarea) de la moartea adusă de îngerul nimicitor, era absolut necesar ca să se sacrifice mielul, să se ungă ușa cu sângele lui și să se mănânce carnea. La fel, pentru mântuirea noastră este necesară acceptarea jertfei adevăratului Miel al lui Dumnezeu care ridică păcatul lumii. Atât cina pascală, cât și Cina Domnului sunt necesare și sunt pentru amintirea, "pomenirea" acestui eveniment. Nu putem eluda acest adevăr. Last edited by tricesimusquintus; 22.11.2010 at 15:22:06. |
#263
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1 Corinteni 11 28. Să se cerceteze însă omul pe sine și așa să mănânce din pâine și să bea din pahar. 29. Căci cel ce mănâncă și bea cu nevrednicie, osândă își mănâncă și bea, nesocotind trupul Domnului. 30. De aceea, mulți dintre voi sunt neputincioși și bolnavi și mulți au murit. Ceea ce zici tu este caracteristic altor credinte, am mai auzit-o si cu alta ocazie (poate de la catolici). Citat:
Ioan 6: 53. Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. 54. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. 55. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. 56. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. Citat:
60. Deci mulți din ucenicii Lui, auzind, au zis: Greu este cuvântul acesta! Cine poate să-l asculte? 61. Iar Iisus, știind în Sine că ucenicii Lui murmură împotriva Lui, le-a zis: Vă smintește aceasta? 62. Dacă veți vedea pe Fiul Omului, suindu-Se acolo unde era mai înainte? 63. Duhul este cel ce dă viață; trupul nu folosește la nimic. Cuvintele pe care vi le-am spus sunt duh și sunt viață. 64. Dar sunt unii dintre voi care nu cred. Căci Iisus știa de la început cine sunt cei ce nu cred[...]
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#264
|
|||
|
|||
![]()
Nu se mai intelege nimic.
Cind trebuie sa iei recomandarile lui Hristos in mod LITERAL si cind sa le consideri SIMBOLICE sau analogii??? Se pare ca este in functie de religie si ce isi imagineaza fiecare. In cazul de mai sus, al trupului si singelui este clar ca este SIMBOLIC, din moment ce Hristos nu a spus sa i se manince trupul si sa i se bea singele nici la CINA si nici dupa MOARTE. Deci clar este vorba de impartirea frateasca a piinii si a vinului IN NUMELE LUI, si nu de o jertfa singeroasa si o METAMORFOZA deoarece asa li s-a parut primilor crestini. Vorba aceea daca nici macar cu El de fata piinea nu s-a transformat in carne si vinul in singe, atunci la noi in lipsa prezentei lui in persoana nici atit. Dar in fine, defilam cu ce am mostenit! |
#265
|
|||
|
|||
![]()
Metropolitan KALLISTOS - Eucharistic Sacrifice - Who offers What to Whom?
http://video.google.com/videoplay?do...4375465237722# Aici se poate vedea o expunere a adevăratei învățături despre Preasfânta Euharistie a Trupului și a Sângelui Domnului și Dumnezeului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos, expunere a Mitropolitului Kallistos Ware, convertit de la anglicanism la Ortodoxie. Mitropolitul Kallistos explică și reala prezență a lui Hristos în Euharistie, precum și legătura tainică fundamentală care există între Jertfa sângeroasă de pe crucea de pe Golgota a lui Iisus Hristos, Jertfa fără de sânge pe care Hristos o aduce pe Altarul Ceresc ca Mare Preot și Mijlocitor unic înaintea lui Dumnezeu și Jertfa Euharistică adusă de preoții Bisericii și comunitatea de credincioși ai Sfintei Biserici a lui Hristos. |
#266
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iata cum Hristos Isi intinde mainile cuprinzand istoria, prezentul si viitorul comprimand cele sase ere sau milenii de la izgonirea din Rai pana la Apocalipsa in cele sase ore petrecute in agonie. Iata cum El constientizeaza toate pacatele omenirii de la Adam la Antihrist, traindu-le prin prezenta concreta oricand si oriunde, iar apoi luandu-le asupra Sa. Deci intelegem cum Hristos Cel de pe Cruce este prezent intr-un mod cat se poate de real, acum si aici, iar Jertfa se produce in continuu, pana la Judecata de Apoi. Asa putem intelege Jertfa Euharistica de la Sfintele Liturghii ca participare in afara timpului la Rastignirea Lui Hristos de acum doua milenii. Deci Sfintele Liturghii nu reprezinta comemorari ale Jertfei unice si irepetabile, ci sunt chiar ele insele Jertfa cea unica ce se produce intr-un mod continuu in acel ASTAZI care este timpul prezent divin, mai degraba in atemporalitatea Lui Dumnezeu. Deci fratilor, cand pacatuim, noi chiar ca Ii prelungim agonia Fiului si tristetea Tatalui si jertfa Duhului care face posibila fara sa vrea voia noastra cea impotrivitoare Lui Dumnezeu. Ceea ce este foarte grav, mai ales atunci cand constientizam Jertfa Fiului care se produce astazi, in al saselea mileniu, in ultima ora de suferinta a Lui Iisus Hristos pe Cruce pentru a noastra mantuire de cei rai. Daca ne gandim mai bine, Jerta Lui Dumnezeu se continua si dupa Judecata, in vecii vecilor, din cauza celor care Ii refuza iubirea si nu accepta ca viata vesnica este facerea voii Sale. Iadul este si va fi plin de fiinte care continua dialogul cu Creatorul, refuzand insa smerenia si iubirea. Insa El nu va inceta niciodata dialogul cu fiintele Sale, care nu ii vor raspunde la fel - iata deci cum Jertfa Sfintei Treimi nu va inceta nici dupa Parusie. Cu toate acestea, existenta noastra este sigur mai buna ca inexistenta, ca neantul, iar planul Fiului relativ la fiintele Sale dragi nu este unul care sa se rezume la veacul acesta sau la cel urmator, ci transcende vecii, lumile, Iadul si imaginatia noastra...
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#267
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#268
|
|||
|
|||
![]()
Pentru ca ortodoxie nu e doar o dezbatere filozofica, iata cateva minuni legate de Sfanta Impartasanie: http://www.eph.md/news/invatatura_de_credinta/1487.html
4. Despre Sfântul Grigore cel Mare se povestește că o dată, o femeie nobilă a dus la Biserică prescuri pentru săvârșirea Sfintei Liturghii. Când a sosit momentul împărtășaniei, femeia s-a apropiat de altar pentru a primi Sfintele Taine. La cuvintele Sf. Grigore "se dă de viață făcătorul Trup al Domnului nostru Iisus Hristos", femeia a zâmbit. Sfântul Grigore a întrebat-o: "De ce ați zâmbit?". Femeia i-a răspuns: "Pentru mine este curios Stăpâne că tu pâinea pe care eu am pregătit-o cu mâinile mele o numești trupul lui Hristos!". Sfântul Grigore văzând neștiința femeii s-a rugat lui Dumnezeu și îndată pâinea s-a prefăcut în carne iar vinul în sânge. Această minune au văzut-o toți cei din Biserică. Sfântul s-a rugat acum din nou și chipul trupului s-a prefăcut în chipul pâinii, iar chipul sângelui s-a prefăcut în chipul vinului, cu care a fost împărtășită femeia care, de atunci încolo a devenit foarte credincioasă. 1. Istoricul Sozomen povestește că într-una din zilele în care Sfântul loan Gură de Aur împărtășea pe credincioși, s-a apropiat o femeie care era molipsită de erezia macedoniană. Cum a primit Sfânta împărtășanie îndată părticica din gura ei s-a prefăcut în piatră. După această minune femeia s-a spovedit și s-a întors la credința adevărată. 2. Când Sfânta muceniță Evdochia a fost adusă la judecată, ostașii dezbrăcând-o au văzut că a căzut jos o părticică din Sfintele Daruri. Ostașii au ridicat părticica și neștiind ce este au dus-o la împărat. Când ighemonul a întins mâna ca să ia părticica, părticica s-a prefăcut în foc, care a pârlit ostașii iar la ighemon i-a ars umărul stâng. 5. Și iată acum, iubiți credincioși, încă o întâmplare reală care s-a petrecut acum câțiva ani într-un sătuc din Ardeal. O femeie foarte credincioasă care se ocupa cu creșterea albinelor (avea stupină) a observat că de la o vreme nu prea mai merg bine stupii, albinele produceau puțină miere. Auzise de la o altă credincioasă că dacă pui într-un stup Sfânta împărtășanie, albinele o să dea o producție foarte mare de miere. Și atunci, a mers la Sfânta Biserică, s-a spovedit și s-a împărtășit, dar, în loc să înghită Sfânta împărtășanie, a ascuns-o sub limbă și apoi, ajungând acasă, a băgat-o într-unui dintre stupi. Peste trei săptămâni preotul satului a avut o descoperire de la Dumnezeu că această femeie a făcut altceva decât trebuia cu împărtășania. S-a dus la ea acasă și a întrebat-o: "De la Dumnezeu am descoperire că acum trei săptămâni nu ai înghițit Sfânta împărtășanie, spune-mi cinstit, te rog, ce ai făcut cu ea?". Simțindu-se vădită, femeia a început să plângă și i-a mărturisit adevărul. Au mers împreună si au deschis stupul, si auziți dumneavoastră minune: ALBINELE FĂCUSERĂ O CLĂDIRE DIN CEARĂ EXACT CA O BISERICUȚĂ ÎN JURUL SFINTEI ÎMPĂRTĂȘANII!!! Minunat este ce-au făcut albinele, dar foarte trist este că există o mulțime de oameni care nici măcar nu știu ce este aceea Sfânta împărtășanie. Unii mor neîmpărtășiți dintr-o mare neglijență, iar alții (ateii) o refuză chiar și pe patul de moarte spre osânda lor veșnică. |
#269
|
|||
|
|||
![]() Citat:
- Avem în Scriptură un exemplu de om mântuit care nu a mâncat trupul și sângele Domnului. - Avem de asemenea un exemplu de om pierdut pentru veșicie care a mâncat trupul și sângele Domnului. Cine sunt cele două personaje, ghici ghicitoarea mea? În cazul ambelor persoane, avem confirmarea Domnului Hristos, deci nu puteți spune că este o speculație NP. De asemenea, ambele cazuri confirmă principiul că nu pâinea și vinul (prefăcute sau nu în carne și sânge) mântuiesc pe cineva, ci acceptarea lui Hristos în viață, cu tot ce mplică aceasta. Dixit! |
#270
|
|||
|
|||
![]()
Nu vă supărați pe mine, creștinismul nu are nevoie de povești, ci de Cuvântul Adevărului.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Cele 12 rugaciuni ale Sf. Impartasanii | carmina | Impartasania (Taina Euharistiei) | 18 | 19.12.2010 13:50:01 |
Taina sfintei impartasaniei | DAMIAN | Impartasania (Taina Euharistiei) | 4 | 18.12.2010 16:32:23 |
Despre Taina Spovedaniei | adimirea | Generalitati | 10 | 10.11.2009 15:09:52 |
taina sfintei spovedanii | rotarufelicia | Pocainta | 6 | 02.01.2007 13:41:14 |
|