![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Interesant e ca majoritatea articolelor stiintifice impotriva evolutionismului sunt realizate de miscarile neoprotestante din SUA. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Diferenta intre om si animale este strict de natura sufleteasca si nicidecum trupueasca. Din puct de vedere fiziologic, trupeste nu este nici o diferentea intre om si animale. Aceasta ne invata Sfintii Parinti (doctrina crestin ortodoxa, Sfanta Scriptura). Omul nu este evoluat din ceva... ci este creat direct de Dumnezeu, primind sufletul rational si nemuritor direct de la Dumnezeu. Teoria evolutionista incearca sa exiplice viata... fara necesitatea unui Creator, doar pe baza legilor naturii, insa nu reuseste intrucat nu poate raspunde la intrebari esentiale: 1. cum a aparut prima celula vie? 2. cum devine om ovulul fecundat (intrucat se porneste de la celule de acelasi tip)? 3. la ce foloseste adn-ul fara gene care a ramas neschimbat de-a lungul timpului la toate vietuitoarele. 4. NU poate sustine superioritatea omului fata de animale ca fiind trupeasca (adica sa descopere zonele din ADN care sa fie responsabile pt superioaritatea omului, ba mai mult confirma ca nu exista diferenta trupeasca, fiziologica intre om si animale) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Noi crestinii ortodocsi nu trebuie sa lasam pe cel rau si pe atei sa se foloseasca de stiinta pentru incerca sa demonstreze ca nu exista Dumnezeu... ca omul nu este o creatie directa a lui Dumnezeu, dimpotriva stiinta confrimra Adevarul lumii materiale, create de Dumnezeu (pentru om, caci omul este cununa creatiei fizice, materiale). Trebuie sa urmam metodologia si exemplul Sfintilor Parinti care, cua jutorul lui Dumnezeu Duhul Sfant, au luat din stiinta vremii lor ceea ce era bun (adevarat) si au combatut eresurile si idolatiriile si toate formele de manifestare ale celui rau. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
"concordism (de exemplu identificarea zilelor biblice a creatiei cu erele geologice). Acest tip de concordism este ontologic." http://www.crestinortodox.ro/sanatat...ica-72645.html " Dialogul dintre teologie si stiinta comporta mereu un risc: acela de a fi prins intre doua tendinte extreme. Se poate ajunge fie la un rationalism radical, fie la fideism. Dar pentru cel care respecta dimensiunile adevarate atat ale teologiei cat si ale stiintei acest risc nu este descurajator, dimpotriva el se cere asumat si totodata depasit. ... In plan cosmologic se poate valoriza un dialog intre teologie si stiinta, chiar daca acestea au metodologii si puncte de vedere diferite asupra realitatii deoarece actualmente cosmologia stiintifica nu se mai ocupa de un univers detasat de om, ci dimpotriva il implica pe om (principiul antropic). ... Ceea ce ne intereseaza e ca "… in noua cosmologie nu au fost angajate numai valori epistemologice, ci si valori etice si religioase. Accentul pe care i l-au dat unii dintre fondatorii sai o situeaza in miscarea generala de reactie contra scientismului…In ochii noilor cosmologi -cel putin ai unora dintre ei- viziunea materialista a universului era condamnata irevocabil, si in consecinta, teologia traditionala era repusa in drepturile sale asupra naturii". Astfel cosmologia se poate constitui acum ca o veritabila interfata in dialogul onest dintre teologie si stiinta. ... http://www.crestinortodox.ro/sanatat...ica-72645.html |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
,,Parintii deveneau mari luptatori in numele frumosului, adevarului, binelui si dreptatii prin misiunea lor care era aceea de a determina lumea la biruirea raului, la o opera de purificare si de armonie prin ratiune si inima, realizabila gratie vointei lucratoare a omului si a Logosului divin.Un alt merit al Sfintilor Parinti este acela ca au pastrat si transmis lumii moderne literatura antica si cuceririle spirituale ale lumii vechi.Cultura patristica, aparuta si dezvoltata la izvoarele culturii antice, nu este o cultura restrictiva, ci este una eminamente selectiva ("sunt folositi cu dozaj sobru Platon, Aristotel, Porfiriu, Cicero"). Uneori se recomanda si se practica, spre exemplu in scoala catehetica de la Alexandria, principiul conform caruia, inainte de insusirea Sfintei Scripturi si primirea Botezului era necesara cunoasterea culturii profane, lucru implinit de aproape toti Parintii. Ramurile culturii patristice erau numeroase si complexe: teologie, antropologie, educatie, sociologie, cult, istorie, misiune variata, oratorie sacra, filocalie, arta literara in proza si versuri etc, dar operele de controversa si de dialog sunt printre cele mai interesante si atragatoare. In ce priveste valorificarea culturii si a stiintei vremii ca instrument de formulare si exprimare a gandirii teologice,Sfantul Vasile cel Mare indeamna pe cei ce se ocupa cu teologhisire sa culeaga nectarul tuturor florilor. El insusi, ca si cei doi colegi ai sai de triada teologica, au folosit toate filosofiile vremii lor in care au gasit elemente ce se preteaza teologhisirii. Prin aceasta ei ne invata ca trebuie sa fim deschisi fata de toate filosofiile, valorificand selectiv din fondul lor tot ceea ce poate folosi talmacirii Adevarului crestin in context viu cu epoca noastra. "Este adevarat ca Adevarul crestin este mai presus de concepte si - ca atare - el nu poate fi formulat si exprimat intru totul adevarat. Dar faptul acesta nu ne dispenseaza de efortul de a-l exprima cat mai corespunzator cu spiritul vremii noastre". Ca urmare, apologetii au incercat sa realizeze o impletire a adevarurilor rationale cu Revelatia. si Sfantul Ioan Gura de Aur subliniaza uneori laudativ rezultatele filosofiei naturale: "evitarea celor de prisos, multumirea cu cele necesare, stapanirea de sine, rabdarea, linistea sufleteasca, rezolvarea tuturor situatiilor pe calea ratiunii; dar el critica pe filosofii naturali sau pagani, pentru patima slavei desarte si pentru lipsa generala de acord intre teoriile si viata lor. Filosoful crestin care imbina in el intelepciunea naturii, cu aceea a credintei si a harului, urmareste atingerea starii de puritate ingereasca, de redobandire integrala a chipului lui Dumnezeu". Imbogatiti si impodobiti cu tot ce a avut cultura antica mai pretios si mai frumos, cu dragostea de stiinta, de filosofie, de arta literara, de spirit critic, ei au incercat s-o traiasca pe cat posibil la nivelul Revelatiei, adica al apostolilor, al martirilor, al celor ce aspira la desavarsire. Daca unele din elementele de fond proveneau din izvoare pagane ori iudaice, regruparea si reorganizarea acestor elemente se faceau pe baza noua si cu orientare noua. Noutatea principala in fondul apologiilor era credinta, invatatura si viata noua a crestinilor. In felul acesta, ei au valorificat pozitiv cultura si stiinta vremii lor in folosul teologiei, au izbutit sa faca o "sinteza vie" intre credinta crestina si cultura vremii lor. Efortul lor de elaborare ne edifica in sensul ca fondul teologiei autentice si vii este Revelatia divina transpusa in miezul vietii crestine, talmacita si formulata in haina culturii si stiintei din vremea respectiva". |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 17:12:08 |
| Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 08:26:42 |
| Dosarele "Revolutiei " au fost astazi desecretizate | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 15 | 11.03.2010 19:54:47 |
|
|