Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.11.2010, 02:07:05
paradosis paradosis is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Stai putin, sa ne intelegem.

Oricine se mantuieste o face prin Iisus Hristos, Mantuitorul. Un budist care a trait izolat in munte, un hinduist care a trait in padure, un african din jungla vor fi judecati dupa legea firii, dupa constiinta lor (Pavel ne spune asta, nu?). Acelasi Judecator au si ei, dar criteriile de judecata sunt altele. A spune ca numai ortodocsii se mantuiesc este o afirmatie nu tocmai ortodoxa. Deci da, pronia divina are grija de absolut toti oamenii, indiferent de locul geografic si de momentul istoric. Si iarasi, numai prin Hristos ne mantuim, ortodocsi sau cei care habar nu au de ortodoxie. Eu am intalnit indieni cu studii superioare care nu cunosteau absolut nimic despre crestinism - lucru aparent incredibil, dar adevarat.

Inca o data: absolut, dar absolut nimeni nu este predestinat la Iad, indiferent de parerile unora care se hazardeaza in afirmatii fara nici un temei crestin. Asta pentru ca orice om este zidit dupa Chipul divin, adica inzestrat cu existenta, nemurire, ratiune, libertate si sentimente.
Tu scoti din Biblie ca si protestantii numai ceea ce-ti convine. Tot Sfintul Pavel vorbeste si despre Pronie, chiar in aceeasi epistola, vezi aici si aici.

Daca, asa cum spune Sfintul Apostol, inca de pe timpul sau evanghelia era deja cunoscuta pina la capatul pamintului, ce motive am avea sa credem ca astazi mai putin? Multi pagini au ajuns la Credinta cea Adevarata. Chiar indienii de care vorbesti venind in contact cu tine au si aflat despre ea – iata chiar Pronia lui Dumnezeu la lucru!

Pe pamint nu exista inocenti (adulti sanatosi), doar indivizi in diferite stari de decadere. Dumnezeu ii cheama pe toti la El in milioane si nebanuite feluri pentru ca El este singurul care cunoaste cu adevarat inima fiecarui om. Unii nu raspund, altii doar in parte. Nu-i vorba de predestinare, ci de libertatea de alegere data de Dumnezeu Stapinul omului.

Cei 24 de mii nu gresesc in ceea ce afirma cu privire la acest subiect, de altfel nu ma indoiesc ca sint foarte ortodocsi in aproape toate cele, doar cind vine vorba de erezie incep sa calce rau in strachini pentru ca nu au cum sa-si justifice prezenta in bisericile episcopilor eretici. Invatatura ortodoxa nu iti cere sa rezisti atunci cind ierarhul marturiseste erezia “cu capul descoperit”, ci sa fugi, sa te separi de el, sa intrerupi imediat comuniunea pentru ca altfel te faci partas la erezie, dar si la osinda care il asteapta.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 29.11.2010, 12:25:31
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Tu scoti din Biblie ca si protestantii numai ceea ce-ti convine. Tot Sfintul Pavel vorbeste si despre Pronie, chiar in aceeasi epistola, vezi aici si aici.

Daca, asa cum spune Sfintul Apostol, inca de pe timpul sau evanghelia era deja cunoscuta pina la capatul pamintului, ce motive am avea sa credem ca astazi mai putin? Multi pagini au ajuns la Credinta cea Adevarata. Chiar indienii de care vorbesti venind in contact cu tine au si aflat despre ea – iata chiar Pronia lui Dumnezeu la lucru!

Pe pamint nu exista inocenti (adulti sanatosi), doar indivizi in diferite stari de decadere. Dumnezeu ii cheama pe toti la El in milioane si nebanuite feluri pentru ca El este singurul care cunoaste cu adevarat inima fiecarui om. Unii nu raspund, altii doar in parte. Nu-i vorba de predestinare, ci de libertatea de alegere data de Dumnezeu Stapinul omului.

Cei 24 de mii nu gresesc in ceea ce afirma cu privire la acest subiect, de altfel nu ma indoiesc ca sint foarte ortodocsi in aproape toate cele, doar cind vine vorba de erezie incep sa calce rau in strachini pentru ca nu au cum sa-si justifice prezenta in bisericile episcopilor eretici. Invatatura ortodoxa nu iti cere sa rezisti atunci cind ierarhul marturiseste erezia “cu capul descoperit”, ci sa fugi, sa te separi de el, sa intrerupi imediat comuniunea pentru ca altfel te faci partas la erezie, dar si la osinda care il asteapta.
Mi-e greu sa cred ca Evanghelia a ajuns la fiecare om care a trait de la Hristos incoace. Da, a ajuns pana la marginile lumii, dar oare absolut toti oamenii au aflat de Jertfa Mantuitorului? Mai mult, asta inca de pe vremea Apostolilor.

Cat despre judecata dupa Evanghelie, de unde stii ce vrea sa zica Pavel cu asta? Poate ca e vorba despre judecata prin prisma iubirii, pentru ca in iubire se implineste toata Legea, Proorocii si Evanghelia. Or Evanghelia este Vestea Buna ca toti avem sansa sa ne mantuim, nu ca unii au sansa asta si altii nu o au, din orice motiv.

Deci nu m-as hazarda sa interpretez in litera versetele date, pentru ca m-as face mai judecator decat Judecatorul. Un lucru imi este clar: in teologia noastra, pronia divina le da tuturor oamenilor sansa mantuirii. In momentul in care o religie sustine ca numai adeptii ei au sanse sa ajunga in Rai, acea religie nu este buna pentru mine. De aceea am ales crestinismul ortodox, pentru ca respecta libertatea omului acum si in vecii vecilor, spre deosebire de exemplu de hinduism sau islamism.

Ca fapt divers, era deunazi o emisiune despre conditiile inumane in care lucreaza oamenii undeva in India. Unii incep sa lucreze de la 14 ani, stau de la 08:00 la 22:00 intr-un mediu greu de imaginat, castiga cam 5 dolari pe zi. Ei pregusta Iadul inca din timpul vietii... Nu prea vad, la modul concret, cum ar fi ajuns teologia ortodoxa pe meleagurile lor, la fiecare dintre acesti nenorociti ai soartei. Tu sustii ca Adevarul le este cunoscut si tot ce trebuie sa faca este sa-L accepte. Tare ma tem ca nu-i chiar asa, oricat am vrea noi sa fie. Da, Dumnezeu ne cheama pe fiecare la El in milioane si nebanuite feluri, de acord, insa asta nu inseamna ca Adevarul ortodoxiei le este cunoscut tuturor oamenilor, indiferent cand si unde traiesc pe pamantul asta.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.11.2010, 02:12:32
paradosis paradosis is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Mi-e greu sa cred ca Evanghelia a ajuns la fiecare om care a trait de la Hristos incoace. Da, a ajuns pana la marginile lumii, dar oare absolut toti oamenii au aflat de Jertfa Mantuitorului? Mai mult, asta inca de pe vremea Apostolilor.
Tu te indoiesti chiar de cuvintul lui Dumnezeu:

“Am fost aflat de cei ce nu Ma cautau si M-am facut aratat celor ce nu intrebau de Mine", Romani 10:20

Dupa cum am mai spus, Dumnezeu ii cheama pe toti, insa doar unii raspund, ceialalti in parte sau deloc. Exista pagini care au ajuns direct la Ortodoxie, dar pentru multi drumul este anevoios si lung. Eu cunosc o familie de crestini romano – catolici a caror calatorie a durat douazeci de ani trecind prin Greco – Catolicism si Stilul Nou. Astazi, doua fete sint calugarite si un fiu preot ortodox. Stiu insa si cazuri de protestanti care au citit doar o carte si le-a fost de ajuns ca sa le schimbe viata…

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Cat despre judecata dupa Evanghelie, de unde stii ce vrea sa zica Pavel cu asta? Poate ca e vorba despre judecata prin prisma iubirii, pentru ca in iubire se implineste toata Legea, Proorocii si Evanghelia. Or Evanghelia este Vestea Buna ca toti avem sansa sa ne mantuim, nu ca unii au sansa asta si altii nu o au, din orice motiv.

Deci nu m-as hazarda sa interpretez in litera versetele date, pentru ca m-as face mai judecator decat Judecatorul. Un lucru imi este clar: in teologia noastra, pronia divina le da tuturor oamenilor sansa mantuirii. In momentul in care o religie sustine ca numai adeptii ei au sanse sa ajunga in Rai, acea religie nu este buna pentru mine. De aceea am ales crestinismul ortodox, pentru ca respecta libertatea omului acum si in vecii vecilor, spre deosebire de exemplu de hinduism sau islamism.

Ca fapt divers, era deunazi o emisiune despre conditiile inumane in care lucreaza oamenii undeva in India. Unii incep sa lucreze de la 14 ani, stau de la 08:00 la 22:00 intr-un mediu greu de imaginat, castiga cam 5 dolari pe zi. Ei pregusta Iadul inca din timpul vietii... Nu prea vad, la modul concret, cum ar fi ajuns teologia ortodoxa pe meleagurile lor, la fiecare dintre acesti nenorociti ai soartei. Tu sustii ca Adevarul le este cunoscut si tot ce trebuie sa faca este sa-L accepte. Tare ma tem ca nu-i chiar asa, oricat am vrea noi sa fie. Da, Dumnezeu ne cheama pe fiecare la El in milioane si nebanuite feluri, de acord, insa asta nu inseamna ca Adevarul ortodoxiei le este cunoscut tuturor oamenilor, indiferent cand si unde traiesc pe pamantul asta.
Eu nu fac decit sa-ti spun ce zic Sfintii Parinti. Tu, insa, tii mortis sa-i tragi cu “iubirea”, sa te arati mai iubitor decit Insusi Dumnezeu! Cu regret te anunt ca parerile tale (si ale oricarui altuia) nu conteaza, ortodoxia este numai dupa Sfintii Parinti, iar tu esti ortodox numai in masura in care accepti neconditionat toata Sfinta Scriptura in intelegerea lor. Dar daca insisti, nu pot sa iti spun decit ca imi pare rau pentru tine, ai ales prost, nu te afli in locul potrivit!...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.11.2014, 23:43:40
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

MĂRTURISIRE ÎMPOTRIVA EREZIEI: http://ortodoxiacatholica.wordpress....triva-ereziei/

"În numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh.
Toți cei care am fost botezați în Biserica Ortodoxă suntem membri deplini ai Bisericii celei Una, Sfinte, Sobornicești și Apostolești, adică a Trupului lui Hristos. Prin Taina Sfântului Mir am primit Pecetea Darului Duhului Sfânt și prin Sfânta Împărtașanie cu Trupul și Sângele lui Hristos ne unim cu El, devenind mădulare ale Trupului lui Hristos.

În această calitate de mădulare ale Bisericii lui Hristos, care este numai Biserica Ortodoxă, singura în care ne unim cu Adevăratul Dumnezeu, singura în care omul se poate mântui, arătăm și respingem în mod public ereziile ce au cuprins pe unii membri ai Bisericii. Erezia nu afectează doar pe cel care crede în ea, ci și pe membrii Bisericii, atâta timp cât cei ce gândesc eretic în Biserică propovăduiesc erezia și celorlalți membri prin cuvânt și prin fapte, răspândind astfel microbul ereziei în tot trupul Bisericii. Erezia predicată de episcop sau preot îi afectează și pe credincioși. Totodată, episcopul sau preotul trebuie să aibă grijă ca membrii turmei lui să nu învețe erezia. Dacă păcatele morale îl despart pe om de Dumnezeu, cu atât mai mult erezia. Datoria episcopului este să învețe drept Cuvântul Adevărului, iar sfințenia este legată organic de Adevăr („Sfințește-i pe ei întru Adevărul Tău, iar Cuvântul Tău este Adevărul”– Ioan 17, 17). Hristos e Calea, Adevărul și Viața. Erezia este minciună și blasfemie la adresa Cuvântului Întrupat, Dumnezeu-Omul Iisus Hristos. Ea se naște ca înșelare duhovnicească, devenind o ideologie contrară Adevărului, tăind posibilitatea sfințeniei și a mântuirii.

La fel cum o boală nu afectează numai organul bolnav, ci întreg organismul, tot așa și erezia, otrăvind pe unii membri ai Bisericii, provoacă durere în întreg trupul ei, afectându-l. De aceea, de fiecare dată când a apărut o erezie ce amenința Trupul Bisericii, s-au întrunit Sinoade Ecumenice și Locale care au anatematizat erezia și pe ereticii ce o susțineau, adică au tăiat din Trupul Bisericii învățătura eretică și pe cei ce o promovau.

Sfântul Apostol Pavel la Romani 12, 4-6 spune: „Ci precum într-un singur trup avem multe mădulare și mădularele nu au toate aceeași lucrare, așa și noi, cei mulți, un trup suntem în Hristos, și fiecare suntem mădulare unii altora, dar avem felurite daruri, după harul ce ni s-a dat.” iar în epistola I Cor 12, 21-22 spune : „Și nu poate ochiul să zică mâinii: N-am trebuință de tine; sau, iarăși, capul să zică picioarelor: N-am trebuință de voi. Ci cu mult mai mult mădularele trupului care par a fi mai slabe sunt mai trebuincioase. ” arătând în continuare că „dacă un mădular suferă, toate mădularele suferă împreună; și dacă un mădular este cinstit, toate mădularele se bucură împreună.” (I Cor 12, 26-27).
Având în vedere că până în prezent nu s-au adunat Sinoade Locale care să condamne pe cei care încalcă de aproape 100 de ani atât Canoanele Apostolice cât și hotărârile Sinoadelor Ecumenice și Locale, noi, ca mădulare vii ale trupului lui Hristos respingem și ne disociem de toate practicile condamnate de Biserică:

- rugăciunile în comun cu ereticii și așa-numita „Săptămână de rugăciune pentru unitatea creștinilor”, „Vecerniile pentru unitatea creștinilor” și alte asemenea acțiuni ținute în Bisericile Ortodoxe în „Săptămâna de rugăciune pentru unitatea creștinilor”, în care sunt invitați eretici să predice din fața Sfântului și Înfricoșătorului Altar Ortodox, unde se jertfește Hristos Dumnezeu Omul;
– participarea la întâlniri sincretiste interreligioase și intercreștine la care se fac gesturi simbolice sincretiste și rugăciuni în comun cu ereticii,
și arătăm ca erezie și respingem în mod public ecumenismul, cu toate manifestările sale:

a) prezența Bisericii Ortodoxe Române și a celorlalte Biserici Ortodoxe Locale în «Consiliul Mondial al Bisericilor» pentru că platforma teologică a acestui consiliu are la bază o concepție ecleziologică relativistă de tip protestant după modelul celor enumerate mai jos.

b) erezia conform căreia Ortodoxia ar fi (doar) o parte din Biserică.

c) erezia conform căreia toate confesiunile creștine ar fi ramuri ale Bisericii celei Una.

d) erezia conform căreia Biserica Ortodoxă ar fi o Biserică între multe alte «familii de Biserici» care împreună ar forma Biserica cea Una.

e) erezia conform căreia unitatea Bisericii ar fi fost pierdută; conform învățăturii ortodoxe, Biserica este Una și Unică, deoarece Capul Ei este Unul Domn Iisus Hristos, iar unitatea Bisericii se exprimă prin unitatea de credință și prin supunerea credincioșilor față de ierarhia Ei, atâta timp cât ierarhia păstrează unitatea de credință.

f) erezia conform căreia Biserica «ar fi divizată în confesiuni creștine» și că noi ar trebui «să refacem unitatea Ei» prin «minimalismul dogmatic», adică prin a accepta ca bază a unirii Ortodocșilor cu celelalte confesiuni (denominațiuni) credința minimală, adică credința în Sfânta Treime și în Iisus Hristos ca Dumnezeu Întrupat și Mântuitor, trecând cu vederea toate celelale Dogme ale Bisericii, inclusiv preoția sacramentală, icoana, Harul Necreat, cinstirea sfinților, etc.

g) erezia conform căreia ar exista o «unitate nevăzută» a Bisericii prin credința comună în Sfânta Treime și în Iisus Hristos ca Domn și Mântuitor, urmând să se înfăptuiască și o «unitate văzută» prin unirea confesiunilor (unitate în diversitatea dogmelor și a tradițiilor) și erezia conform careia mai întai ne impartașim cu ereticii si apoi ajungem la o unitate de credință.

h) erezia conform căreia ar fi suficient să crezi în Sfânta Treime și în Domnul Iisus ca Dumnezeu și Mântuitor ca să faci parte din Biserică (Biserica fiind văzută ca o adunare a tuturor confesiunilor creștine).

i) erezia conform căreia Biserica Ortodoxă și adunarea romano-catolică (papo-filioquistă) ar fi «Biserici Surori» sau «cei doi plămâni ai Bisericii».

j) ideea conform căreia între Biserica Ortodoxă și romano-catolicism (papo-filioquism) nu ar exista nici o diferență dogmatică, afirmând că singura diferență ar fi modul de intelegere asupra Primatul Papal.

k) acordurile neortodoxe semnate de reprezentanții Bisericilor Ortodoxe în cadrul dialogului intercreștin, dialog cu care suntem de acord atâta timp cât este facut pe baze ortodoxe, pentru a-i aduce pe eretici în Biserica Ortodoxă prin Taina Botezului, a Mirungerii și a Sfintei Împărtășanii.

l) acceptarea sinodală de către Biserica Ortodoxă Română a dialogului de la Chambesy, în care ereticii anticalcedonieni monofiziți (asa zișii miafiziți), urmași ai ereziei lui Sever de Antiohia ( Învăță că Hristos are, după întrupare, o singură fire, compusă, și nu două firi neamestecate și neschimbate, neîmparțite și nedesparțite într-o Persoană, fiecare fire avand voința și energia ei. Nu acceptă învățătura Sinoadelor IV, V, VI și VII Ecumenice, rămânând în rătăcire și afară din Biserică) sunt recunoscuți ca ortodocși și afirmarea că anatematizarea lor ar fi fost cauzată de o simplă neînțelegere terminologică, și că, prin urmare, nu ar exista nici o diferență dogmatică între Biserica Ortodoxă și grupările eretice monofizite (Copți, Armeni, Siro-iacobiți, Malabarieni, Etiopieni, Eritreeni, Tomiți).

m) acordul de la Balamand, în care reprezentanți ai Bisericilor Ortodoxe Locale au acceptat un nou tip de uniație și au recunoscut pseudo-tainele romano-catolicilor, acord ce a fost respins de către reprezentanți ai Bisericilor Ortodoxe Locale la Baltimore, în anul 2000.

n) erezia conform căreia Filioque (purcederea Duhului Sfânt «și de la Fiul») ar fi doar o simplă neînțelegere terminologică, iar nu o alterare a Dogmei Sfintei Treimi – Dogmă pe care Însuși Dumnezeu prin Fiul Său Iisus Hristos Întrupat ne-a descoperit-o (Ioan 15, 26).

o) așa-zisa «ridicare a anatemelor» asupra romano-catolicilor (papo-filioquiștilor), dar și asupra ereticilor monofiziți, monoteliți și monoenergiști, anateme date la Sinoadele Ecumenice; conform învățăturii ortodoxe, o anatemă dogmatică nu se poate ridica în mod magic, fără ca motivele anatematizării să fie înlăturate.

p) erezia conform căreia ar exista Har Mântuitor în afara Bisericii celei Una, Sfinte, Sobornicești și Apostolești și că ar exista botez valid și Har lucrător al preoției în afara Ei (simpla prezență istorică a unei succesiuni de la Apostoli și simpla rostire a formulei Sfintei Treimi nu validează «tainele» ereticilor).

q) erezia conform căreia Sfinții Părinți nu mai pot fi azi în actualitate, erezie ce neagă prezența Duhului Sfânt în Părinții de la Sinoadele Ecumenice și, prin urmare, însăși continuitatea existenței Bisericii ca instituție divino-umană.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 18.11.2014, 23:44:39
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

r) erezia care afirmă că nu putem cunoaste care sunt granitele Bisericii si erezia conform căreia toată omenirea ar fi încorporată într-o Biserica nevăzută; conform învătăturii ortodoxe, Biserica este Biserica Istorică, vizibilă, cu succesiune apostolică, ce a păstrat Dreapta Credintă (Dogmele formulate la Sinoadele Ecumenice si anatemele ce delimitează Adevărul Dogmatic de minciuna eretică) si o duce mai departe până la sfârsitul veacurilor, si anume Biserica Ortodoxă.
s) erezia conform căreia si ereticii ar fi încorporati într-un anume fel în Biserică.
t) ideea conform căreia numărul de credinciosi ar fi criteriul Adevăratei Biserici; conform învătăturii ortodoxe criteriul Adevăratei Biserici este criteriul păstrării Adevărului Revelat în mod nealterat.
u) transformarea pogorământului (iconomiei) în Dogmă sau regulă; conform învătăturii ortodoxe, pogorământul este o derogare de la regula credintei, pentru neputinte omenesti, în circumstante exceptionale, având ca scop aducerea oamenilor la Dreapta Credintă în ciuda piedicilor obiective. Pogorământul se aplică doar în cazuri de fortă majoră, pentru atingerea unui scop bun în circumstante adverse. Pogorământul, prost înteles, nu urmează rânduiala în absenta unor circumstante exceptionale, constituind, astfel, nu adaptare înteleaptă ci sfidare a asezămintelor sfinte, ducând la nesocotirea Dreptei Credinte.
v) asa-numitele «căsătorii mixte între ortodocsi si neortodocsi, pentru că nu se pot uni cele de neunit, conditia principală a Tainei Căsătoriei fiind ca cei doi soti să fie crestini ortodocsi botezati. Taina Căsătoriei este Taina dragostei si a unirii în Dreapta Credintă. Nu se poate acorda această Taină numai unui singur membru, celui ortodox. De aceea căsătoria mixtă este lovită de nulitate, dar este si rugăciune în comun cu eterodocsii.
w) negarea egalitătii Persoanelor Sfintei Treimi; conform învătăturii ortodoxe, Tatăl nenăscut si nepurces, Fiul născut si Duhul Sfânt purces, arată modul de existentă al fiecărei Persoane, Ele fiind egale în slavă si cinste, posedând aceeasi Fiintă;
x) erezia conform căreia Patriarhul Ecumenic de la Constantinopol ar fi fără-de-egal pornind de la erezia care neagă egalitatea persoanelor Sfintei Treimi.
Biserica Ortodoxă este Ecumenică (universală), nu ecumenistă, si de aceea asteptăm de la membrii Ei să practice si să predice ortodoxia la toată făptura, aducând pe multi în Corabia Mântuirii care este Biserica Ortodoxă, Biserica cea Una, Sfânta, Sobornicească (Catholică) si Apostolească, asa cum mărturisim în Simbolul de Credintă Niceo-Constantinopolitan. De aceea, ne disociem de pozitia tuturor celor care învată sau practică ereziile numite mai sus, fie că sunt sinoade panortodoxe, sinoade locale, patriarhi, ierarhi, preoti, diaconi, ipodiaconi, citeti, monahi, monahii sau credinciosi.
Mântuitorul Iisus Hristos îndeamnă la mustrarea spre îndreptare între frati si arată obligatia adunării de a întări mustrările: €žDe-ti va gresi tie fratele tău, mergi, mustră-l pe el între tine si el singur. Si de te va asculta, ai câstigat pe fratele tău. Iar de nu te va asculta, ia cu tine încă unul sau doi, ca din gura a doi sau trei martori să se statornicească tot cuvântul€ (Matei 18, 15-17). Canonul 75 apostolic nu deosebeste între mireni si clerici, ca martori ai abaterilor episcopului: La mărturia cea împotriva episcopului eretic să nu se primească, dar nici credincios numai unul, că pe gura a doi sau a trei martori va sta tot graiul. Sf. Ioan Gură de Aur accentuează caracterul de datorie a membrilor Bisericii de a mustra clerul care învată neortodox: €žTrebuie a asculta de învătători si de preoti, si a nu-i judeca, chiar de ar avea o viată urâtă; dacă însă credinta le e gresită, atunci nu trebuie doar să nu-i ascultăm, ci si să fugim de ei, si să-i judecăm€ (Omilia a II-a la Ep. II Timotei).
De aceea, ne disociem de pozitia lor si îi mustrăm, cu durere si cu nădejdea îndreptării lor (pentru care ne rugăm Bunului Dumnezeu):
- pe reprezentantii Bisericilor Ortodoxe Locale care fac compromisuri dogmatice si afirmă erezii eclesiologice la dialogul intercrestin si interreligios,
- pe Patriarhul Ecumenic Bartolomeu care s-a rugat împreună cu Papa Francisc I la Sfântul Mormânt călcând în picioare Canoanele Sfintilor Apostoli (care interzic sub pedeapsa caterisirii rugăciunea în comun cu eterodocsii), pe ierarhii diferitelor sinoade locale, printre care si pe ierarhii ce au fost trimisi ca reprezentanti ai Bisericii Ortodoxe Române, ca să felicite pe Papa Francisc I la întronizarea sa ca sef al ereziei romano-catolice (papo-filioquiste), precum si pe Sinoadele care i-au trimis.
-pe ierarhii, preotii, diaconii, ipodiaconii, citetii, monahii, monahiile si credinciosii Bisericii Ortodoxe ce au participat la întâlniri sincretiste interreligioase si intercrestine si care au făcut gesturi simbolice sincretiste si rugăciuni în comun cu ereticii sau s-au împărtăsit cu ereticii.
- pe cei care spun că în Biserica Ortodoxă Română nu mai este Harul Duhului Sfânt datorită faptului că unele mădulare ale Ei sunt căzute în rătăcirea ecumenistă, ca si cum Harul s-ar retrage în mod automat din Biserica lui Hristos; nu noi suntem salvatori ai Bisericii, ci Biserica ne salvează pe noi.
Ne disociem de actiunea Patriarhiei Ecumenice de a chema la Fanar pe pseudo-episcopul Romei Benedict XVI (dar si pe pseudo-episcopul Romei Francisc I) si, de asemenea, de pomenirea la Te Deum a acestuia, de pseudo-binecuvântările papei date în Biserica Sfântului Mare Mucenic Gheorghe de la Fanar si de rostirea Rugăciunii Domnesti de către acesta. Ne disociem si de actiunea Patriarhului Ecumenic de a-l invita la Ierusalim pe pseudo-episcopul Romei Francisc I pentru a sărbători împreună mincinoasa ridicare a anatemelor date la 1054, precum si de toate actiunile de pseudo-unire cu papalitatea eretică.
Declarăm public faptul că asa-zisii reprezentanti care fac compromisuri dogmatice si gesturi liturgice condamnate de Canoanele Bisericii se reprezintă doar pe ei însisi, nu ne reprezintă pe noi, credinciosii Bisericii Ortodoxe si nici Biserica în plinătatea (pleroma) Ei, si că ne disociem de toate actiunile lor ecumenist-sincretiste, asteptând să dea semne de pocăintă publică, la fel cum manifestarea lor eterodoxă (eretică) a fost publică.

Într-o Biserică Vie, atunci când un episcop învată o învătătură străină Bisericii Ortodoxe, preotii acelei eparhii pot întrerupe pomenirea episcopului ce învată erezia în public până la judecata Sinodului, conform canonului 15 de la Sinodul I-II Constantinopol . De aceea, noi, cler si popor, prin mărturisirea de fată, îi mustrăm pe preotii, episcopii, patriarhii si credinciosii ce învată erezia, cu dragoste, cu durere si cu nădejdea îndreptării lor, pentru care ne rugăm Bunului Dumnezeu, precum si pe cei care nu caută să-si îndrepteze fratii căzuti în înselarea ecumenistă, adoptând o atitudine pasivă, pe care Sfântul Grigorie Palama o vede ca pe al treilea tip de ateism, după ateism si erezie. Avem constiinta propriilor noastre neputinte si păcate, dar si constiinta că nu ne putem vindeca, mântui si îndumnezei decât prin ortodoxia credintei în Biserica Ortodoxă.

Asa să ne ajute Dumnezeu Cel în Treime Slăvit si Închinat!
Amin.

Canonul 15 Sinod I-II (861) Constantinopol (Pidalion 1992, pg. 85): Cele rânduite pentru preoti, episcopi si mitropoliti se potrivesc cu mult mai vârtos pentru patriarhi. Drept aceea, dacă vreun preot, episcop sau mitropolit ar îndrăzni, să se îndepărteze de împărtăsirea cu patriarhul său si nu ar pomeni numele lui, asa cum este hotărât si rânduit, la Dumnezeiestile Taine, mai înainte de înfătisarea Sinodului si condamnarea lui definitivă (a patriarhului ce ar gresi în ceva – nota noastra) face schismă. Sfântul Sinod a hotărât ca acesta să fie străin de toata preotia, în caz că se va vădi de acest nelegiuit lucru. Acestea s-au pecetluit pentru cei care învinuiesc si se îndepărtează de întâistătătorii lor, fac schismă si rup unitatea Bisericii. În schimb, cei care se despart de împărtăsirea cu întâistătătorul lor, pentru oarecare erezie condamnată de Sfintele Sinoade sau de Sfintii Părinti, aceia care predică eresul în public si cu capul descoperit îl învată în biserică, unii ca acestia nu numai că nu sunt supusi certării canonice, îngrădindu-se pe sine de împărtăsirea cu numitul episcop, înainte de cercetarea Sinodului, ci si de cinstea cuvenită Dreptmăritorilor se vor învrednici, că nu au osândit episcopi, ci episcopi mincinosi si învătători mincinosi (nu se referă la pierderea Harului, ci la faptul ca acestia învată minciuna, deci sunt episcopi mincinosi €“ nota noastră) Si (cei care întrerup pomenirea lor €“ nota noastră) nu au rupt unitatea Bisericii, prin schismă, ci, s-au silit a izbăvi Biserica de schisme si de dezbinări.

Trimitet›i numele, prenumele, localitatea s™i funct›ia/profesia la adresa de email marturisire.impotriva.ereziei@gmail.com sau Oficiul Postal Constanta 2,ghiseul exterior 1,cp 469

Fiecare credincios ce o semnează s™i-o asumă ca mărturisire personală.

Last edited by cristirg; 18.11.2014 at 23:56:01.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.11.2014, 17:54:21
Claudiu9 Claudiu9 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 10.05.2014
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 25
Implicit



Mai jos puteti descarca fisierul care cuprinde acest extras. Eu l-am primit de la un monah din Muntele Athos.
Attached Files
File Type: doc 1.doc (242,5 KB, 5 views)

Last edited by Claudiu9; 20.11.2014 at 20:43:48.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 25.11.2014, 23:04:39
Claudiu9 Claudiu9 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 10.05.2014
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 25
Implicit Marturisire impotriva ecumenismului

http://ortodoxiacatholica.wordpress....triva-ereziei/
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Declaratia egumenilor Muntelui Athos impotriva ecumenismului catalin2 Dogmatica 13 25.12.2011 14:58:57
Marturisire impotriva ecumenismului pana la mucenicie andrei_im Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 170 21.11.2010 21:57:23
Marturisirea de Credinta impotriva ecumenismului BogdanF2 Generalitati 4 30.09.2009 20:48:32
Cum si cind ne impotrivim ecumenismului dmb Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 35 07.04.2009 12:33:46