Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 02.12.2010, 16:50:24
Seraphim7 Seraphim7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.12.2009
Mesaje: 1.391
Implicit

Da ,corect Sf. Ioan Teologul era,,ucenicul cel iubit al lui Iisus'',si in legatura cu ,,paste oile Mele'' iarasi nu scoate in evidenta decat treapta arhieresca si atributiile ei,care intra in legatura cu apostolii si implicit Sf. Petru,caruia I S-a adresat direct Iisus.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3)
Reply With Quote
  #12  
Vechi 02.12.2010, 20:18:44
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Parca de Sf. Apostol Ioan era vorba.
Poate după exegeza ortodoxă.
După cea catolică, în Evanghelia după Ioan, autorul, adică Ioan însuși, vorbește despre el ca "ucenicul iubit" sau "ucenicul pe care îl iubea Isus" (mai apare și ca "celălalt ucenic"). NICIODATĂ nu spune "ucenicul CARE Îl iubea pe Isus cel mai mult". Așa cum s-a arătat mai sus, la înmtrebarea explicită a Domnului dacă Petru Îl iubește mai mult decât frații Săi, el răspunde afirmativ. Dealtfel, cu acel prilej, pe malul Tiberiadei, Isus îi sugerează lui Petru cam ce fel de sfârșit îl așteaptă. Petru, și nu Ioan, va primi cununa muceniciei.

În concluzie, domnule cătălin, problema e simplă. Dacă îmi îngăduiți o paralelă, una e să spuneți că dv sunteți forumistul care mă iubește pe mine cel mai mult, altceva e să spuneți că sunteți forumistul cel mai iubit de către mine. Acum înțelegeți ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #13  
Vechi 25.09.2011, 08:12:34
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
"Extra Ecclesia nulla salus" este o veche dogmă a Bisericii. În această formulare ("Nu există salvare în afara Bisericii") se pare că aparține Sf Ciprian.

Pe scurt, acest prim articol despre care înțelegem că deschide o întreagă serie, amintește principalele interpretări posibile ale acestei dogme, spectrul fiind cuprins între o interpretare strictă, și anume că apartenența formală la Biserica Catolică este condiție a mântuirii și o interpretare lărgită, care se bazează pe ideea că "sufletul Bisericii" trece dincolo de granițele vizibile ale Trupului Mistic al lui Cristos.
Trecând peste faptul că MD nu intră mai în amănunt pentru a clarifica mai bine cele două interpretări, dacă într-adevăr pot exista mai multe interpretări, o să aducem un citat de la Conciliul IV Lateran (1215) sub papa Inocent III, sinod considerat ecumenic de romano-catolici.

Citat:
There is indeed one universal church of the faithful, outside of which nobody at all is saved, in which Jesus Christ is both priest and sacrifice. His body and blood are truly contained in the sacrament of the altar under the forms of bread and wine, the bread and wine having been changed in substance, by God's power, into his body and blood, so that in order to achieve this mystery of unity we receive from God what he received from us. Nobody can effect this sacrament except a priest who has been properly ordained according to the church's keys, which Jesus Christ himself gave to the apostles and their successors. But the sacrament of baptism is consecrated in water at the invocation of the undivided Trinity -- namely Father, Son and holy Spirit -- and brings salvation to both children and adults when it is correctly carried out by anyone in the form laid down by the church. If someone falls into sin after having received baptism, he or she can always be restored through true penitence. For not only virgins and the continent but also married persons find favour with God by right faith and good actions and deserve to attain to eternal blessedness.
sursa: http://www.piar.hu/councils/ecum12.htm

Conform acestei mărturisiri de credință nimeni nu este mântuit sau nu are mântuire în afara Bisericii universale în care Iisus Hristos este preotul și jertfa. Mântuirea este adusă prin botez, și mai precis prin botezul în apă. Rămâne însă sentința categorică a acestui conciliu al latinilor că în afara Bisericii universale a lui Hristos nimeni nu este mântuit sau nu are mântuire.
Reply With Quote
  #14  
Vechi 25.09.2011, 08:24:47
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

O altă mărturie romano-catolică asupra faptului că în afara Bisericii nu există mântuire este la Conciliul de la Vienne (1311-1313) sub papa Clement V, sinod considerat deasemenea ecumenic, cu autoritate pentru romano-catolici.

Citat:
Since however there is for both regulars and seculars, for superiors and subjects, for exempt and non-exempt, one universal church, outside of which there is no salvation, for all of whom there is one Lord, one faith and one baptism, it is right that all who are of the same body should be of one will, and as brethren bound to one another by the bond of charity.
sursa: http://www.piar.hu/councils/ecum15.htm
Reply With Quote
  #15  
Vechi 25.09.2011, 08:57:16
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Însă dintre toate pronunțările Bisericii Romano-Catolice cu privire la fptul că în afara Bisericii nu există mântuire, cea mai "grea" dintre toate are loc la Conciliul de la Florența (1439), sub papa Eugeniu IV, conciliu general considerat de asemenea ecumenic și cu autoritate maximă în Biserica Romano-Catolică.

Citat:
It firmly believes, professes and preaches that all those who are outside the catholic church, not only pagans but also Jews or heretics and schismatics, cannot share in eternal life and will go into the everlasting fire which was prepared for the devil and his angels, unless they are joined to the catholic church before the end of their lives; that the unity of the ecclesiastical body is of such importance that only for those who abide in it do the church's sacraments contribute to salvation and do fasts, almsgiving and other works of piety and practices of the christian militia produce eternal rewards; and that nobody can be saved, no matter how much he has given away in alms and even if he has shed his blood in the name of Christ, unless he has persevered in the bosom and the unity of the catholic church.
sursa:http://www.piar.hu/councils/ecum17.htm

În această pronunțare de maximă autoritate a Bisericii Romano-Catolice, se exprimă credința că aceia care sunt în afara Bisericii Catolice, nu doar păgânii dar și evreii, ereticii și schismaticii nu pot avea părtășie la viața veșnică și vor merge în focul veșnic care a fost pregătit pentru diavol și îngerii lui, dacă nu sunt uniți cu Biserica Catolică până la sfârșitul vieții lor. Nimeni nu poate fi mântuit, nici chiar dacă și-ar fi dat viața (sângele) în numele lui Hristos, dacă nu a perseverat în sânul și unitatea Bisericii Catolice (adică a acelei Biserici al cărei păstor suprem (văzut) este papa, succesorul sfântului Petru). Din acest decret se poate vedea foarte bine și delimitările Bisericii Catolice; din Biserica Catolică nu fac parte nici păgânii (între care se includ și islamicii, mahomedanii), nici iudaicii, nici ereticii și nici schismaticii. Toți acei păgâni, iudaici, eretici și schismatici care nu s-au unit cu Biserica Catolică până la sfârșitul vieții lor și care nu au perseverat în sânul și unitatea Bisericii Catolice nu pot avea parte de viața eternă, nu se vor mântui, ci vor merge în focul cel veșnic pregătit pentru diavol și îngerii lui. Ca o curiozitate pentru amatori, la Conciliul de la Florența religia islamică este denumită secta abominabilă a lui Mahomet.

Last edited by Savonarola; 25.09.2011 at 09:07:37.
Reply With Quote
  #16  
Vechi 25.09.2011, 09:29:26
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

O altă definție sau mărturisire a acestei credințe a Bisericii Catolice este prezentă în celebra bulă "Unam Sanctam" a papei Bonifaciu VIII promulgată la 1302.

Citat:
Urged by faith, we are obliged to believe and to maintain that the Church is one, holy, catholic, and also apostolic. We believe in her firmly and we confess with simplicity that outside of her there is neither salvation nor the remission of sins, as the Spouse in the Canticles [Sgs 6:8] proclaims: 'One is my dove, my perfect one. She is the only one, the chosen of her who bore her,' and she represents one sole mystical body whose Head is Christ and the head of Christ is God [1 Cor 11:3]. In her then is one Lord, one faith, one baptism [Eph 4:5]. There had been at the time of the deluge only one ark of Noah, prefiguring the one Church, which ark, having been finished to a single cubit, had only one pilot and guide, i.e., Noah, and we read that, outside of this ark, all that subsisted on the earth was destroyed.
Citat:
Furthermore, we declare, we proclaim, we define that it is absolutely necessary for salvation that every human creature be subject to the Roman Pontiff.
sursa: http://www.papalencyclicals.net/Bon08/B8unam.htm

După cum se poate vedea, în această bulă, care este considerată ex-cathedra și prin urmare este considerată infailibilă, papa Bonifaciu VIII nu doar că afirmă clar că în afara Bisericii Catolice nu există mântuire și nici ștergere a păcatelor, dar afirmă și că este absolut necesar pentru mântuirea fiecărei ființe umane ca aceasta să fie supusă a Pontifului Roman.

Acestea sunt deci câteva decrete sau mărturisiri ale Bisericii Romano-Catolice asupra dogmei că în afara Bisericii nu există mântuire, prezente deci în documente de maximă autoritate ale Bisericii Romano-Catolice, la Concilii Ecumenice (pentru ei) și în bule papale, toate aflate sub spectrul infailibilității:

Conciliul IV Lateran (1215)
Bula Unam Sanctam (1302)
Conciliul de la Vienne (1311-1313)
Conciliul de la Florența (1439).

Aceasta este dogma romano-catolică despre care se spune că a fost contrazisă la Conciliul II Vatican în Constituția Dogmatică asupra Bisericii, "Lumen Gentium", paragraful 16.
Reply With Quote
  #17  
Vechi 25.09.2011, 15:07:23
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

După Constituția Dogmatică asupra Bisericii de la Conciliul II Vatican, "Lumen Gentium", paragraful 16, sunt incluși în planul mântuirii lui Dumnezeu și:
  • iudaicii
  • musulmanii care au "credința lui Avraam"
  • aceia care, fără să aibă vreo vină în faptul că nu au primit evanghelia mântuirii în Hristos, se străduiesc să trăiască după voia lui Dumnezeu potrivit dictatelor sau legilor conștiinței.

Aceste considerații din Constituția Dogmatică vin în contradicție directă cu anterioarele formulări ale dogmei că afara Bisericii nu există mântuire, formulări dintre care în mod special formularea Conciliului de la Florența specifică limpede că toți aceia care nu sunt uniți până la sfârșitul vieții lor cu Biserica Catolică, fie ei păgâni, evrei, eretici sau schismatici nu vor putea avea parte de viața eternă, ci vor merge în focul veșnic pregătit pentru diavol și îngerii lui.

Contradicția între formularea de la Florența și cea de la Vatican II este evidentă și trebuie ținut cont că ambele formulări aparțin unor sinoade considerate ecumenice și aprobate de papi, Eugeniu IV și Paul VI. În acest caz, având în vedere contradicția evidentă care există între cele două texte, care se exclud reciproc, și având în vedere dogma infailibilității papale, cred că este de luat serios în considerație evidența că în practică infailibilitatea papală nu se dovedește și că prin urmare este sau poate fi o falsă dogmă (poate chiar o erezie) iar acest mit al infailibilității papale să fie adăugat colecției de mituri a Vaticanului.

Last edited by Savonarola; 25.09.2011 at 15:22:32.
Reply With Quote
  #18  
Vechi 03.10.2011, 09:46:00
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

După afirmarea unei anumite universalități a mântuirii în Hristos și a accesibilității acesteia în diverse rânduri de Conciliul II Vatican, precum și de papa Ioan Paul II (a se vedea Lumen Gentium, 14-16; Gaudium et spes, 22; Redemptoris Missio, 10), și anume a universalității mântuirii în Hristos accesibilă tuturor oamenilor de bună-voință, mai cred catolicii în declarațiile de mai sus sau în alte declarații ale Conciliului de la Florența precum următoarea:
Citat:
It firmly believes, professes and preaches that never was anyone, conceived by a man and a woman, liberated from the devil's dominion except by faith in our lord Jesus Christ, the mediator between God and humanity, who was conceived without sin, was born and died. He alone by his death overthrew the enemy of the human race, cancelling our sins, and unlocked the entrance to the heavenly kingdom, which the first man by his sin had locked against himself and all his posterity.

sursa: Conciliul de la Florența, sesiunea a XI-a, bula de unire cu copții (1442)
în care se afirmă clar și răspicat că nimeni nu a fost eliberat de sub stăpânirea diavolului (adică nimeni nu a fost mântuit) decât prin credința în Domnul Iisus Hristos, mijlocitorul între Dumnezeu și omenire?

Pe mine personal nu mă interesează dacă actualii sau foștii papi și membri la vârf la Bisericii Romane și-au angajat sau au pretins a își fi angajat infailibilitatea pentru declarațiile sau decretele din cadrul conciliilor sau epistolelor lor enciclice. Ei pot să spună ce vor și să inventeze tot felul de tertipuri și de manevre pentru a scăpa de anumite eventuale acuzații. Una dintre manevre este chiar așa-zisa definire a infailibilității papale care conține anumite condiții extrem de restrictive și care ele însele pot fi interpretate în fel și chip în funcție de interesele de la o anumită dată.

Ceea ce eu observ și cred este incompatibilitatea evidentă între credința papei Bonifaciu VIII, a papilor Inocențiu III, Clement V, Eugeniu IV, precum și a Conciliului de la Florența și credința Conciliului II Vatican și a papei Ioan Paul II. De aceea și prin prisma acestei incompatibilități și contradicții care mie mi se par evidente nici nu cred în infailibilitatea bisericii romane și a papalității romane. Dacă catolicii cred că aceste două seturi de credințe nu sunt incompatibile și contradictorii, atunci sunt invitați să demonstreze că poziția lor este adevărată.
Reply With Quote
  #19  
Vechi 03.10.2011, 16:00:12
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul

Ceea ce eu observ și cred este incompatibilitatea evidentă între credința papei Bonifaciu VIII, a papilor Inocențiu III, Clement V, Eugeniu IV, precum și a Conciliului de la Florența și credința Conciliului II Vatican și a papei Ioan Paul II. De aceea și prin prisma acestei incompatibilități și contradicții care mie mi se par evidente nici nu cred în infailibilitatea bisericii romane și a papalității romane. Dacă catolicii cred că aceste două seturi de credințe nu sunt incompatibile și contradictorii, atunci sunt invitați să demonstreze că poziția lor este adevărată.
Daca observ bine, ceea ce va mira este contradictia intre faptul ca unii papi au afirmat ca nu exista mintuire in afara Bisericii Catolice, iar papa Ioan Paul al II-lea a afirmat ca se pot mintui si iudeii, musulmanii etc. Daca privim lucrurile ca in matematica atunci cele doua pozitii sint contrare. Daca privim lucrurile prin prisma scopului pe care il are Biserica Catolica, atunci lucrurile nu stau asa. Care este scopul Bisericii Catolice? Mintuirea credinciosilor catolici. Este vreouna din cele doua credinte incompatibila cu mintuirea? Nu. Ce a insemnat in Biserica Catolica credinta conform careia nu se mintuiesc decit catolicii? Faptul ca mii si mii de misonari, din dragoste pentru Cristos, au mers pina la marginile lumii sa-L predice; acesti misionari erau ostasi ai Domnului si scopul lor era convertirea paginilor. In afara de misionari au fost ordine intregi de calugari si calugarite, care, retrasi in minastiri, se rugau pentru raspindirea imparatiei lui Cristos pe pamint. Iar din acestia din urma multi, care au devenit si sfinti, au perseverat in post si rugaciune pentru intarirea credintei catolicilor, tocmai ca numai in aceasta credinta vedeau mintuirea.

Asa cum apostolii au crezut intii ca Domnul nostru Isus Hristos a venit numai pentru iudei, iar apoi, datorita sfintului Pavel, au acceptat si faptul ca Hristos a venit si pentru neamuri, tot asa s-a intimplat si in Biserica Catolica. Deci, din punct de vedere al mintuirii crestinilor catolici nu exista nici o contradictie intre cele doua credinte: s-au mintuit si catolicii care au crezut ca numai catolicii se mintuiesc si se mintuiesc si catolicii care, acceptind cele spuse de sfintul parinte Papa Ioan Paul al II-lea, cred ca se mintuiesc si cei care nu apartin Bisericii Catolice.
Reply With Quote
  #20  
Vechi 03.10.2011, 16:21:25
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Opozitia exista, iar solutia care o propuneti este hilara si cade complet in afara problematicii desi din avalansa de cuvinte s-ar putea intelege ca ar fi/putea/se vrea un soi de argument..

Vedeti, discutia aici nu este despre mantuirea catolicilor care au trait cu impresii dogmatice eronate ci despre cei care chiar n-au avut nici o tangenta cu Biserica sau au preferat sa se plaseze in afara ei.

Cu mentiunea ca daca aici intra si Romano-Catolicii este discutabil si chiar nu era cazul de o astfel de discutie cum de altfel a si debutat topicul care de fapt tintea in cu totul alta directie, ceva mai profunda.

Last edited by AlinB; 03.10.2011 at 16:25:07.
Reply With Quote
Răspunde