![]() |
![]() |
|
#201
|
|||
|
|||
![]()
Tuturor celor care au postat pe acest topic si celor care le-am raspuns sau nu, care au fost pro sau nu - o frumoasa rugaciune ce incanta inima (ce este cu litera ingrosata este scris cu rosu in cartea de rugaciune dar n-am stiut aici cum sa procedez. Iertare!):
RUGACIUNE CATRE PREASFANTA NASCATOARE DE DUMNEZEU O, Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu, Fecioara Stapana, ceea ce esti mai inalta si mai presus decat ingerii si arhanghelii si mai cinstita decat toata faptura; mirarea cea mare a ingerilor, propovaduirea proorocilor, podoaba cea aleasa a arhanghelilor, intarirea cea tare a mucenicilor, lauda cea preamarita a apostolilor, povatuitoarea cea tare a calugarilor, infranarea cea tare a postitorilor, curatia si marirea fecioarelor, veselia cea lina a maicilor, intelepciunea si invatatura pruncilor, carmuitoarea saracilor si a vaduvelor; imbracaminte celor goi, sanatate celor bolnavi, izbavire celor robiti; liniste celor pe mare, liman bun celor inviforati, povatuitoare neostenita celor rataciti, mergere usoara celor calatori, odihna buna celor osteniti, acoperamant si scapare celor asupriti; nadejde celor fara de nadejde, ajutatoate celor lipsiti; celor saraci bogatie neamputinata, celor intristati de-a pururea mangaiere, celor pe care nu-i iubeste nimeni iubire cu smerenie; celor pacatosi mantuire catre Dumnezeu; tuturor crestinilor ocrotire tare, ajutatoare nebiruita si folositoare. Prin tine Cel nevazut S-a facut vazut, pentru care aducem rugaciune tie, noi robi tai, Doamna noastra. O, preamilostiva Imparateasa Luminii celei intelegatoare si preamarita, care ai nascut pe Imparatul nostru, Hristos Dumnezeu, Cel ce da viata tuturor, ceea ce esti marita de cele ceresti, minte ingereasca, stea cu totul luminoasa si mai sfanta decat toti sfintii; Imparateasa imparatilor, Stapana tuturor fapturilor; Fecioara incuviintata de Dumnezeu, Mireasa nestricata, palat al Preasfantului Duh, scaun de foc al nevazutului Imparat, chivot ceresc, purtator al Cuvantului lui Dumnezeu, caruta cea in chipul focului; odihna Dumnezeului celui viu, zamislirea negraita a trupului lui Hristos, cuibul Vulturului ceresc, turtureaua cea cu buna glasuire, porumbita cea preabuna, lina si fara de rautate; Maica iubitoare de fii, adancul milelor, picatura care risipeste mania lui Dumnezeu, adancimea cea nemasurata, taina cea negraita, minunea cea nestiuta, minune nespusa; Biserica nefacuta de mana omeneasca a Insusi Imparatului tuturor veacurilor; tamaia cea cu bun miros, vesmant cinstit, porfira de Dumnezeu tesuta, rai sufletesc, odrasla pomului celui de viata purtator, floarea cea preafrumoasa, care ai inflorit noua veselia cea cereasca, strugurele mantuirii noastre, paharul Imparatului ceresc, intru care s-a dres de la Duhul Sfant vinul harului Celui neamputinat; solitoarea legii, incepatura credintei celei adevarate a lui Hristos, turnul cel neclintit, pieirea ereticilor, sabia maniei lui Dumnezeu impotriva tuturor celor nelegiuiti; ingrozire diavolilor, biruinta in razboaie, pazitoare adevarata tuturor crestinilor si lumii incredintata mantuire. O, intru tot milostiva Doamna Fecioara, Stapana Nascatoare de Dumnezeu, auzi-ne pe noi cei ce ne rugam tie si arata mila ta poporului dreptcredincios; roaga pe Fiul tau sa ne izbaveasca de tot raul. Si pazeste locasul acesta si toate orasele si satele si partile crestinesti si tot poporul cel binecredincios, care scapa si cheama numele tau cel sfant de toate napastuirile, de boala, de cutremur, de potop, de foc, de sabie, de venirea altor neamuri asupra noastra si de razboiul cel dintre noi, de toate durerile si de toata imbulzeala. Ca sa nu fie imputinati robii tai nici cu rani, nici cu ingrozire, nici cu moarte, nici cu dreapta manie a lui Dumnezeu; ci ii pazeste si ii mantuieste cu mila ta, Doamna, ceea ce te rogi pentru noi si pentru buna intocmire a vazduhului, spre vremi aducatoare de roadele cele de folos, pe care noua le daruiesti. Usureaza, ridica si miluieste, Stapana preamilostiva, Nascatoare de Dumnezeu prealaudata, de toate nevoile pe cei ce sunt in primejdii. Adu-ti aminte de robii tai si nu trece cu vederea lacrimile si suspinarea lor; ci ne innoieste pe noi cu bunatatea ta, ca sa ne mangaiem cu multumire, aflandu-te pe tine ajutatoare. Milostiveste-te, Doamna preacurata, spre ajutorul poporului cel binecredincios. Nadejdea noastra, aduna pe cele risipite: pe cei rataciti pe cale povatuieste-i, pe cei cazuti de la dreapta credinta iarasi la credinta intoarce-i, pe cei batrani sprijineste-i si preamareste pe cei ce te prea maresc; dar mai ales pazeste Sfanta Biserica Fiului tau si o fereste intru lungime de zile. O, milostiva si preaindurata Imparateasa a cerului si a pamantului, Nascatoare de Dumnezeu, pururea Fecioara, miluieste cu mijlocirea ta poporul dreptcredincios si toata dreptcredincioasa crestinatate. O, milostiva si preaindurata Imparateasa a cerului si a pamantului, Nascatoare de Dumnezeu, pururea Fecioara, miluieste cu mijlocirea ta poporul dreptcredincios si toata dreptcredincioasa crestinatate. Pazeste-o sub acoperamantul milei tale, apar-o pe ea cu cinstitul tau acoperamant si roaga pe Hristos, Dumnezeul nostru, pe Care mai presus de fire L-ai intrupat, sa ne incinga pe noi cu putere de sus, ca sa ne putem apara impotriva vrajmasilor nostri vazuti si nevazuti ce se ostesc asupra noastra. Miluieste si mantuieste cu rugaciunile tale, Maica pe prea fericitul Parintele nostru (N), Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, [pe (Inalt) Preasfintitul (Arhi-) Episcopul (si Mitropolitul) nostrum (N)] si pe toti ortodocsii arhierei, parinti arhimandriti, preoti si diaconi si pe tot clerul bisericesc si pe tot poporul dreptcredincios care se inchina icoanei tale. Cauta spre noi toti cu folosinta ta cea premilostiva, ridica-ne pe noi din adancul pacatelor si ne lumineaza ochii inimii spre cautarea mantuirii. Milostiva fii noua aici, iar la infricosatoarea judecata, pe Fiul tau pentru noi roaga-L. Pe cei ce s-au mutat intru dreapta credinta din aceasta viata in cea vesnica, impre-una cu ingerii, cu arhanghelii si cu toti sfintii, impartaseste-i ca sa stea de-a dreapta Fiului tau si Dumnezeu; si cu rugaciunea ta invredniceste pe toti ortodocsii crestini sa vietuiasca cu Hristos, si cu bucurie in locasurile ingeresti sa se desfateze. Ca tu esti, Doamna, marirea celor ceresti si ajutatoarea pamantenilor; tu esti nadejdea si folositoarea tuturor celor ce alearga la tine si cer ajutorul tau cel sfant; tu esti rugatoarea cea fierbinte catre Fiul tau si Dumnezeul nostru, ca rugaciunile Maicii mult pot spre imblanzirea Stapanului. Si cu a ta mijlocire, indraznim sa ne apropiem de sfantul altar, de harul preasfintelor si de viata facatoarelor Taine, desi suntem nevrednici. Pentru aceea, si pe icoana vazand chipul tau cel intru tot cinstit si pe Cel atottiitor cu mana tinand, ne bucuram noi pacatosii si, cu umilinta cazand, pe acesta cu dragoste si cu frica il sarutam, asteptand, Doamna, prin sfintele si de Dumnezeu primitele tale rugaciuni, sa ajungem la cele ceresti ale vietii celei fara de sfarsit, si sa stam fara de rusine in ziua judecatii de-a dreapta Fiului tau si Dumnezeului nostru, slavindu-L pe El impreuna cu Cel fara de inceput al Lui Parinte si cu Preasfantul si bunul si de viata facatorul Lui Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin. Doamne ajuta! |
#202
|
|||
|
|||
![]()
O atitudine crestina din partea noastra ar fi mai degraba demersul prin care am denunta la CNA reclama blasfemiatoare la adresa valorilor crestine din reclama red bull :
http://www.cna.ro/Formular-de-sesizare-Radio-TV.html http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=11366 Last edited by carmina; 04.12.2010 at 18:10:38. |
#203
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#204
|
|||
|
|||
![]()
Mai, fratilor si surorilor, putina dragoste sa aveti unul fata de altul, chiar si atunci cand va contraziceti! Nu va este de folos sa va vatamati intre voi sau pe cei mici…raspundeti voi pentru sminteala lor?... Noi abia avem raspuns pentru ale noastre!
Intentia Simonei e buna, contine invatatura de conduita crestina si invatam mult din ea, NUMAI CA NU TREBUIE LUCRATA CU FORTA! Si cel mai pacatos cunoaste aceste invataturi, daca nu in totalitate macar 70% tot le stie. Voi ati uitat un lucru esential: Mantuitorul nostru Domnul Iisus Hristos nu a venit pt cei drepti ci pt cei pacatosi. El nu a venit pt cele cu fusta pana in pamant si batic pe cap si nefardate ori pt barbatii cu barba si cuvincios imbracati!!! Nu, el Hristos a venit pt pacatosi, pt talhari, pt cele care poarta fusta mini si decolteuri in biserica, pt cei care desfraneaza, asupresc…. Pt ei a venit Iisus, ca sa-i castige, ca sa-i schimbe, ca sa-i atraga la el! Cine isi apleca sufletul in fata lui daca nu desfranatele, cei care asupreau…ei erau cei care il cautau mai mult caci pt ei venise… Cum as putea eu sa mijlocesc pt punerea unui afis legat de conduita in biserica??? Vai mie!!! Sa raspund eu pt sufletele lor??? Eu abia, dar nici asa nu am raspuns pt ale mele, ma intreb chiar si recunosc ca e minune ca inca ma mai tine Dumnezeu!!! Cand iti pune Dumnezeu gandul cel bun si te chema la el, dupa o viata traita in desfranare, minciuna, mandrie nu iti da brosura si iti zice : vezi ca daca nu stai pe stanga/dreapta in biserica sau nu ai batic pe cap si fusta pana in pamant nu te primesc si nu te vreau!!! Cat va inselati!!! Asa ii cheama Dumnezeu, desfranati…. El ii iubeste asa cum sunt si tot el ii schimba, nu voi, ci el, Dumnezeu, pt mijlocirile Maicii Domnului, si ale sfintilor lucreaza in sufletele lor, in inimile lor. Nu e minune de la Dumnezeu ca sunt totusi in biserica si nu intr-un bar??? Cine suntem noi, si vai noua pt mandria noastra ca hotaram ca un pacatos prin tinuta nu are ce cauta in biserica. Adica Dumnezeu il chema in biserica si eu il gonesc??? Pai cine sunt eu? ..praf in vant, tarana…de ce ma ridic eu deasupra celei care vine in fusta mini in biserica?...nu sunt eu asemenea fariseului acuzandu-l pe vames?... Daca rugaciunea inimii lui bate la portile cerului si a mea , pt mandria mea nu se ridica de la pamant? Cine m-a pus pe mine judecator? Cine m-a pus pe mine sa hotarasc cine intra sau nu in biserica??? Dumnezeu lucreza, dar cu rabdare, cu atentie, cu dragoste ca nu cumva sa-l vatame pe credincios si sa-l piarda!!! In timp cea care nu si-a pus batic pe cap, luand aminte la ce se intampla in jurul ei si-l va punne, isi va lungi fusta…si tot asa. E bine sa existe brosuri legate de tinuta, conduita dar ele sa fie pt invatatura si nu ca obligativitate, ca bilet de intrare in biserica! Cu cata dragoste i-a primit Mantuitorul pe pacatosi, cu cata iubire. Cu cine a fost mai “dur” Mantuitorul? Oare nu cu invatatii, cu cei care luau aminte si se ingrijeau de aspect??? De unde stii tu soro, Simona, si toti ceilalti care ati votat pentru ca cei pe care vreti sa-i scoateti afara din biserica nu sunt cei din urma care vor fi mai mari decat cei dintai? O sa-mi spuneti ca nu-i scoateti afara? Dar atunci ce aveti pt ei? Dragoste crestineasca, mila, rabdare…. oare, le aveti voi pe acestea? Daca o femeie in fusta mini si decolteu la vedere, fardata, rujata primeste de la Dumnezeu gand ca starea ei nu e buna si-si lasa ale sale, prietenii, cluburile si calca pragul bisericii plina de vinovatie cautand salvare pt sufletul ei noi ar trebui in momentul acela sa o tragem de mana si sa-i spunem: nu ai vazut semnul de la intrare, ce cauti aici? Acest loc e doar pt cei cucernici, tu du-te de unde ai venit!!! Asta vrei soro? Sa raspunzi pt sufletul ei? Dumnezeu o chema si tu o gonesti pt ca ti-a ajuns? De unde stii tu ca acea pacatoasa/pacatos nu ajunge in timp sa se mantuiasca , sa-si mantuiasca sufletul si sa-si traga dupa ea si familia, prietenii… Asa se incepe, de la un gand bun, de la o invatatura citita, auzita…si, Dumnezeu lucreza! Nu ne-am tras/luat/cumparat biserica personala!!! Biserica e a tuturor! Multi sunt chemati, dar putini alesi, dar asta la sfarsit se va vedea. Spunea un frate, Daniel cred, ca el nu a auzit de sfinti batausi! Daniele, frate, nici eu nu am auzit, si m-a invrednicit Dumnezeu sa citesc mult. De parinti duri, care iti vadeau pacatele si ti le osandeau am auzit, dar s-a pierdut din vedere ca ei stiau cum sa lucreze cu fiecare suflet ca sa nu-l piarda. Am avut parinti si avem inca care lucreaza diferit cu fiecare suflet, adica pe unul il cearta rau iar pe altul il primeste cu bratele deschise, amandoi pacatosi fiind! Mai fratilor, surorilor, noi nu suntem asemenea sfintilor parinti, discernamantul nostru este atrofiat. Sa fim atenti ca prin obligativitatea asta a tinutei sa nu-i pierdem pe cei chemati de Dumnezeu! Dumnezeu nu ne-a rabdat pe noi pana acum? Nu e minune ca nu ne-a scos afara din biserica pt pacatele noastre. Daca in fata celor adunati la biserica s-ar fi spus pacatele nostre??? Am fi murit de rusine!!! Daca ni s-ar fi spus atunci: tu nu esti fiu/fica al acestei biserici, uite cate ai facut!!! Dragoste fratilor, surorilor si rabdare multa cu cei mici, mai ales ca s-ar putea ca cei mici sa depuna o ravna pt cele bune cum nu am avut-o noi toata viata. Brosurile sunt bune, dar spre invatatura…..si apoi fratilor, surorilor, cand preotesele vin fardate si fara batic pe cap (lucru vazut de mine prin locurile umblate)nu iti vine sa te duci la ele si sa le spui: auzi, tanti, ce faci?Eu pun afis despre tinuta si tu ca preoteasa apari asa?.... Oare nu nu ai auzit tu cum trebuie sa fie femeia in biserica!!! Sunt pt brosuri ca invatatura si contra celor care vor sa faca tinuta bilet de intrare in biserica!!! Ia uitati ce zice Sfantul Ioan Gura de Aur despre cat de mult ne iubeste Dumnezeu!!!: Sfantul Ioan Gura de Aur Despre Rai si Scriptura Despre iubirea lui Dumnezeu pentru noi Despre "Sezut-a Imparateasa de-a dreapta Ta" (cap. XI ) "Dumnezeu și-a dorit pentru Sine o desfrânată? Da, la firea noastră desfrânată mă refer. Dumnezeu dorește o desfrânată? Omul, dacă poftește o desfrânată este osândit, iar Dumnezeu o dorește pe aceasta? Foarte mult! În timp ce omul, însă, poftește desfrânata ca să se facă desfrânat, Dumnezeu o dorește ca să o preschimbe în fecioară. Astfel, pofta omului înseamnă pierderea celei desfrânate, în timp ce dorirea lui Dumnezeu înseamnă mântuirea acesteia. „Cel mare și puternic” a dorit o desfrânată? Și de ce? Ca să devină Mire. Și ce face? Nu trimite la aceasta pe nici unul dintre robi, nu-l trimite pe înger, nici pe Arhangheli, pe Heruvimi și Serafimi, ci El însuși Se apropie ca un iubit. Din nou, auzind despre iubire, să nu crezi că este pătimașă. Alege înțelesurile cuvintelor, așa cum albina cea mai bună atinge florile, ia nectarul, lăsând florile. A dorit o desfrânată? Și ce face? N-o ridică pe ea sus, căci nu vroia s-o înalțe desfrânată la cer, ci coboară Acesta pe pământ. Vine spre desfrânată și nu Se rușinează. Vine la coliba acesteia și o află beată. Și cum vine? Nu-Și golește ființa, ci Se face așa cum era desfrânata. Nu la gândire, ci la fire devine ca aceasta, pentru ca să nu se sperie, să nu fugă, văzând că El nu este căzut ca ea. Vine spre desfrânată și Se face Om. Și cum Se face? Se zămislește în pântece, se mărește câte puțin și vine pe drumul vârstei mele. Cine? Iconomia, nu dumnezeirea, înfățișarea de rob, nu de stăpân, trupul meu, nu ființa Aceluia, crește încet și Se amestecă cu oamenii, cu toate că o află pe aceasta plină de răni, chinuită, hărțuită de demoni. Și ce face? Vine spre ea. Aceea L-a văzut și a fugit. I-a chemat pe magi. „Ce, vă temeți de Mine? Nu sunt judecător, ci doctor. N-am venit ca să judec lumea, ci ca să mântuiesc lumea”. I-a chemat îndată pe magi. Oh, biruința și paradoxul lucrurilor! Magii, pe dată s-au făcut începători. Și S-a aflat în iesle Cel ce ține universul, și S-a înfășat în scutece, Cel Care Se îngrijește din totdeauna de toți. A ridicat templu și Dumnezeu S-a sălășluit în el. Și au venit magii, și îndată I S-au închinat. A venit vameșul și s-a făcut evanghelist. A ajuns desfrânata și a devenit fecioară. S-a oprit și cananeanca și s-a desfătat cu iubirea de oameni. Acest Iubit nu i-a cerut socoteală despre păcate, ci i-a iertat greșelile și fărădelegile. Și ce face? O ia pe aceasta și Se unește cu ea. Și ce-i dă acesteia? Inelul. Care inel? Pe Duhul cel Sfânt. Sfântul Pavel spune: „Cel ce ne întărește pe noi împreună cu voi este Dumnezeu…, și ne-a și pecetluit pe noi, și a dat arvuna Duhului în inimile noastre”. Pe Duhul Sfânt i l-a dat acesteia. După aceea i-a zis: „Nu te-am sădit în Rai? Răspunde!”. „Da”. „Și cum ai căzut de acolo”? „A venit diavolul și m-a luat”. „Ai fost sădită în Paradis și te-a scos afară? Uite, te sădesc în Mine. Eu te țin. Cum, nu îndrăznești să vii la Mine? Nici în cer nu te urc, ci mai bine aduc cerul aici. în Mine însumi, Stăpânul cerului, te sădesc pe tine”! (Sfantul Ioan Gura de Aur - Despre Rai si Scriptura; Despre iubirea lui Dumnezeu pentru noi; Despre "Sezut-a Imparateasa de-a dreapta Ta")" |
#205
|
|||
|
|||
![]()
Sunt pt o tinuta decenta in biserica si societate, dar nu oblig si nici nu-mi trece prin cap sa ma cred mai buna, mai cucernica decat cei care nu cunosc randuielile bisericesti si cele ale bunului simt!!!!!“
Uite soro ,Simono, ce aveam deja postat pe blogul meu de ceva timp: Când rușinea femeilor va dispărea, atunci ziua Judecății va fi aproape“ Fericitul Filothei Zervakos, sfantul ucenic al Sf. Nectarie de Eghina vorbeste despre unul din semnele apropierii sfarsitului despre care…. se vorbeste mai putin, despre o anormalitate intrata, din pacate, in obisnuit, in firesc. Si in alta parte (vezi aici) Fericitul a descoperit ce a primit de la Dumnezeu ca viziune, ca una din cele doua mari rele pentru care Dumnezeu bate lumea astazi este, pe langa avort, si “goliciunea femeilor”, fenomen de proportii fara precedent in istorie: “Umblă acum goale, – desi bărbatii nu sunt mai prejos, – însă mai mult femeile, iar aceasta nu este cu putintă s-o rabde Dumnezeu. A răbdat pe păcătosii din vremea lui Noe, pe cei din Sodoma si Gomora, dar parcă nu ajunseseră la acest stadiu, să umble goi pe stradă si să-si arate trupurile lor goale la bărbati, ca să-i atragă spre păcat”. Prilej de a ne aminti ca marturisirea lui Hristos sau a inchinarii la idolul trup se face si prin cele “exterioare” – dar reprezentative – ale noastre si pentru a constientiza ca desfranarea sau curatia sunt cel mai lesne “propovaduite” nu prin cuvinte, ci prin exemplul nostru: Îmbrăcămintea necuviincioasă a femeilor “Despre femei ce să mai spun? Nu au în minte altceva decât cum să se împodobească. Se întrec una pe alta în veșminte. Ce să spun și despre îmbrăcămintea necuviincioasă pe care le îndeamnă să o poarte născocitorul răutății, diavolul. Vai și amar! Cum de nu le e rușine femeilor creștine? Țigăncile și musulmanele se îmbracă decent, pentru a nu-i sminti pe bărbați, pe când femeile creștine, care au tradiție de la Hristos, de la apostoli, de la Sfinții Părinți să se îmbrace decent, au ajuns la nebunie desăvârșită prin felul în care se îmbracă! Tații și mamele să fie pilde bune și să nu-și lase copiii – povățuindu-i cu iubire de Dumnezeu – să se îmbrace necuvios. Iar bărbații să le ferească pe femeile lor de îmbrăcămintea indecentă, căci vor da socoteală în ziua Judecății. Femeile cere intră în biserica lui Dumnezeu îmbrăcate necuviincios și fără de rușine, fac voia diavolului. Mai bine să nu calce pe la biserică, fiindcă în afară de faptul că nu au nici un folos din asta, îi vatămă și îi smintesc și pe ceilalți credincioși din biserică. Îmi pare rău că sunt nevoit să cercetez și să mustru. Nu vreau acest lucru, și poate că-i întristez pe cei răspunzători de asta. Dacă nu v-aș iubi, nu v-aș cerceta. Îndreptați-vă și atunci voi înceta și eu să cercetez. Vai mie dacă voi tăcea, văzând asemenea fărădelegi! Când rușinea femeilor va dispărea Într-o carte veche pe care am găsit-o cu mulți ani în urmă, am citit printre altele că, atunci când ucenicii L-au întrebat pe Domnul nostru Iisus Hristos când se vor întâmpla în lume semnele înfricoșătoare ale celei de-a Doua Veniri, când dragostea multora se va răci și credința va pieri, Domnul le-a spus, printre altele: “atunci când femeile vor deveni bărbați și bărbații femei“. Și Sfântul Ioan Gură de Aur, atunci când niște creștini l-au întrebat când va fi a Doua Venire, le-a răspuns: “Când rușinea femeilor va dispărea, atunci ziua Judecății va fi aproape“. Aceste profeții ale Domnului nostru Iisus Hristos și ale Sfântului Ioan Gură de Aur și ale altor prooroci, apostoli, Sfinți Părinți, despre care am vorbit mai devreme, se împlinesc astăzi cu precizie. De aici încolo încetează să te mai vopsești! Ca părinte duhovnicesc, am îndatorirea și responsabilitatea să-i povățuiesc pe fiii mei. Te povățuiesc deci ca de aici încolo să încetezi a-ți mai vopsi buzele, unghiile și fața și să rămâi cum te-a zidit Dumnezeu. Nu-ți dori să devii mai presus de Dumnezeu; fiindcă, atunci când te vopsești cu culori roșii, Îl hulești pe Dumnezeu. E ca și cum ai spune: “Dumnezeu n-a știut sau n-a putut să mă facă cu buze sau unghii roșii; și ceea ce n-a putut să facă Dumnezeu, o voi face eu, ca să par mai frumoasă să mă admire și prețuiască bărbații și femeile fără minte și să-mi spună că sunt <<femeie fermecătoare>>, modernă, nu înapoiată“. Însă în felul acesta îl întristezi pe Dumnezeu și pe mine, părintele tău duhovnicesc, și pe toți oamenii cuminți și cu frică de Dumnezeu, și-l bucuri pe diavol și pe oamenii neînțelepți, bărbați și femei. Așadar, dacă Îl iubești pe Dumnezeu și ți-e frică de Dânsul, dacă mă respecți și pe mine, părintele tău duhovnicesc, din clipa aceasta în care primești scrisoarea mea, să încetezi a te mai vopsi. Și să-ți împodobești de aici încolo sufletul cu smerenie, cuvioșenie și virtuți. Atunci se va bucura și Dumnezeu, și îngerii, și Maica Domnului, și sfinții, și te vor ocroti și învrednici să intri în Împărăția Cerurilor. Însă dacă vei urma moda și te vei lua după femeile moderne, ca acuma, când le imiți vopsindu-te, le vei imita și la fumat, și la jucat cărți și la altele, care sunt scârboase chiar și când le amintește cineva”. Vedenia a treia a Fericitul Filotei Zervakos “Dupa alte cateva zile mi s-a aratat ca ma gaseam in orasul Siros, la marginea unei piete, alaturi de doi dintre militarii cu care vorbeam despre revenirea refugiatilor. In timp ce vorbeam a batut de ora douasprezece amiaza, am intrerupt discutia hotarand sa o reluam la ora trei. In timp ce acei domni au mers la casele lor spre a lua pranzul, eu am intrat in hotel, am urcat o scara mica si inaintand pe un culoar stramt am vazut diferite camere care aveau usile inchise. Am deschis o usa pentru a intra in camera si am vazut inauntru multime de murdarii si intinaciuni. Iesea de acolo asa o putoare incat am fost nevoit sa inchid imediat usa. Am deschis-o pe a doua, pe a treia, si pe ale celorlalte camere, si am tot inaintat pe culoar, insa toate camerele gemeau de mocirla, de murdarii si de putoare. Impacientat si mahnit, m-am oprit la capatul culoarului, strangandu-mi rasa spre a nu se murdari, caci din camere incepuse sa curga murdariile si sa se imprastie pe culoar. In timp ca ma pregateam sa ies, am vazut multime de barbati si femei, cu infatisarea si imbracamintea majoritatii tinerilor de azi, care urcau mica scara si intrau in camerele pline de murdarie si se scufundau cu totul in mizeriile de acolo de nici nu se mai vedeau. Speriat, am strigat in sine-mi: Vai! Vai de oamenii acestia! “Si omul, in cinste fiind, n-a priceput; alaturatu-s-a dobitoacelor celor fara de minte (necuratilor porci) si s-a asemanat lor“. |
#206
|
|||
|
|||
![]()
@Anninjo
Dumnezeu te-a luminat sa scrii aceste lucruri. De multe ori avem asprimea sfintilor,fara insa a avea sfintenia si harul lor. Sa nu lasi sabia pe mana unui copil,caci se vatama si pe el si vatama si pe altul! |
#207
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Din contra, stiu cat de mult mi-a lipsit sa fiu indrumata. Cati ani am smintit si cati ani puteam sa ofer cu totul altceva celor din jurul meu! Dar mai stiu ceva, Dumnezeu din toate lucrurile scoate folos!!!!! Cate lucruri n-am facut gresite si cei din Biserica la care mergeam m-au tinut minte. Iar cand, peste ani, am constientizat multe lucruri, atatea cate Dumnezeu mi-a permis, mi-a fost intai atata de rusine incat mi-a venit sa intru in pamant, dar mai apoi m-am bucurat. Si stiti de ce? Pentru ca Dumnezeu a lucrat la mandria mea! Pentru ca mandria mea a fost mare. Pentru ca mandria mea este inca mare, este ca un ,,mic'' monstru acolo in mine cu care trebuie sa dau mereu ,,fata in fata''! Mi-a spus cineva faptul ca atunci cand interlocutorul nu intelege exact ceea ce doresti, primul vinovat esti tu!!! Pentru asta este confesiunea mea si pentru cei care spuneau ca omul venind la biserica incet, incet isi ajusteaza comportamentul! Lor nu le-am dat nici un raspuns pana acuma - dar iata momentul potrivit a venit! |
#208
|
||||
|
||||
![]()
Statatul in picioare ; Aprinderea lumanarilor ; Venirea tarziu la Biserica ; Pozitia picior peste picior ; Intrarea si iesirea din Biserica ; Plecarea de la Biserica inaintea Binecuvantarii finale ; Stergeti rujul cand veniti la Biserica ; Vorbirea in Biserica sau in timpul slujbei ; Sarutati ( nu strangeti mana Preotului ) ; Imbracamintea / vestimentatia de Duminica ; Blocarea spatiilor de acces ; Cand sa facem cruce sau cand sa nu facem cruce ; Atingerea vesmintelor Preotesti ; Mancarea pentru copii ; Ce ar trebui sa faceti cu Anafora ; Cand usile de la Altar se deschid ; Nu intrati si nu iesiti pe usmijlocul Altarului ; Primirea Impartasaniei ; Telefoanele mobile ; Fumatul ; Nota finala . "Exista , se poate , numai sa vrem !" :http://www.sfantamaria.org/destiut.html
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#209
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Adica nu aplicam si noi aceeasi regula in care din dorinta de a nu leza "minoritatea" acceptam regulile ei. (De ex. in orasul in care traiesc eu, nu am vazut inca anunturi cu "happy Christmas!", dar sunt peste tot menorahs afisate!) Sa nu deranjam, sa nu jignim, dar drepturile crestinilor de a nu fi jigniti prin atitufdinea altora nu exista? Sa-ti dau un exemplu extrem. Eu nu sunt deranjata si nu ma intereseaza cum se imbraca altele, daca au batic sau nu etc.. Unele femei chiar poarta decolteu si mini la biserica, am considerat, ca multi, ca nu e treaba mea. Dar intr-o zi a venit o femeie necunoscuta, insotita de un baietel. Ea purta tocuri f inalte, fusta mini, ciorapi cu jartiere (da, vizibile), decolteu etc. Era f nepotrivit imbracata si ma tot batea gandul sa-i spun, adica evident, cineva trebuia sa-i spuna, nu? Si nu inseamna ca o judec, imi era groaznic de rusine de felul in care arata ea, nu stiu daca ma fac inteleasa.. Ei bine, la un moment dat se intoarce cu spatele catre altar sa caute bani pe care-i avea in geanta pusa pe un scaun, se apleaca si isi arata "dedesubturile" catre altar, icoana Domnului si catre icoana Sf. Maici a Domnului etc... Eu vcred ca multi nu inteleg ca nu sunt doar crestinii in biserica, este Insusi Dumnezeu prezent la Sf. Liturghie si Sf. Maica a Domnului si Puterile Ceresti.. (Adica nu este vorba doar ca ne "ofenseaza" doar pe noi felul in care se imbraca/comporta unii, nu este nici vorba ca ii consideram pe unii pacatosi.. Biserica este un spatiu sacru, nu poti veni oricum acolo!) Last edited by anna21; 04.12.2010 at 22:25:11. |
#210
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De asemenea,cred ca acestea vor fi intelese sau acceptate mai ales de cei carora nu le este indiferenta evolutia lor in viata duhovniceasca , de cei care de la vreme la vreme se intreaba in sine daca au crescut citusi de putin in nevointa , daca nu au pierdut timpul de pina acum degeaba, de cei care nu se multumesc cu putin, de cei care vor sa o rupa din ce in ce mai bine cu pacatul , de cei care pun din ce ince mai putin pret pe lume , pe superficialitate, pe conveniente , pe falsuri , pe lucrurile de suprafata , de cei care doresc din suflet sa il caute din ce in ce mai mult pe Hristos .Chiar daca toti acestia amintiti nu sunt calugari ci sunt oameni din lume, dar in care arde cu putere flacara hristica . Chiar spune sf. ap. Ioan evanghelistul , in a sa evenghelie , in cap XV, ca aceasta este viata adevarata ca noi sa-l cunoastem din ce in ce mai bine pe Hristos si sa ne apropiem din ce in ce mai mult de EL ! Toate lucrurile enumerate de Crestin-Simona , precum si inca multe alte lucruri , nu sunt decit lucrurile de inceput ale vietii duhovnicesti , care trebuiesc repejor invatate, deprinse pt. a putea sa intram cu adevarat in profunzimea practicii duhovnicesti . Daca la aceste simple lucruri noi stam sa facem congres de opinii,contre si pareri criticindu-ne unii pe altii si nefiind cu totii de acord nici pe aceste lucruri simple , nu este semn bun pt. cei care tagaduiesc . Cei care cunosc bine aspectele vietii duhovnicesti nu se impiedica de acestea ci voiesc sa treaca mai repede la profunzimi . Asa se face ca practicind viata duhovniceasca nu de putine ori se ajunge in situatia de a simti nevoia de duhovnic aproape zilnic . De ce asta ? Deoarece usor , usor incepi sa dai piept cu ispititorul din ce in ce mai pe fata . Voiesti ca incepind cu fiecare post sa te nevoiesti un pic mai mult decit data trecuta dar constati ca ori te biruieste setea , ori nu mai ai rabdare sa nu maninci pina la ora 16.00, ori voiesti sa adaugi de fiecare data ulei mincarii , ori voiesti sa maninci mai mult de 2 ori pe zi , s.a.m.d. Si atunci cind trece cite o saptamina sesizezi ca nu ai facut mai nimic in plus fata de anul trecut , si acum 2 ani, si si acum 3 ani , si asa te intristezi ca de tine sunt doar ambitiile , pretentiile dar nu ai si putere ca sa te nevoiesti mai serios . Alte ori iti propui sa te rogi mai mult, macar in posturi, cu inca un acatist in plus , dar repede constati ca din nu stiu ce sila care iti inunda sufletul tot amini ora la care sa-ti incepi pravila pina cind o amini atit de mult incit facind-o la repezeala pt. a nu ramine restant o zici in fuga , fara sa te concentrezi prea mult, nu o faci nici macar completa si nici macar un deget nu ei adaugat in plus pravilei de anul trecut . Uneori voiesti sa fi mai tacut , sa pastrezi tacerea mai mult, sa vorbesti putin, esentialul, sa curmi birfa si vorbitul mult si fara rost . Nu asa ne invata Hristos ? Sa spunem doar ce este ,,da" pt. ,,da" si sa raspundem cu ,,nu" , la ce este ,,nu". Dar cum ajungem la serviciu, sau cu atit mai mult cind ne intoarcem acasa , si ne vedem cu colegii simtim o nevoie acuta de a povesti cuiva ceva , si in felul acesta in cele 8 ore de serviciu nu facem decit opusul la ceea ce-ti doreai in clipa in care ai plecat de acasa . Alteori voim sa fim mai drepti , ori sa facem un pic mai multa milostenie, ori sa fim mai harnici ... ori sa facem orice, dar orice , prin care sa ii putem da lui Hristos ocazia sa vada ca si noi nu nevoim cu ceva, ca si in noi este ceva bun si dedicat lui tocmai pt. ca si el sa se milostiveasca spre noi cu daruri dumnezeiesti . Dar constati f. repede ca toate aceste dorinte ale tale ramin in scurta vreme doar dorinta doarece suntem neputinciosi in a implini . In felul acesta incepem sa intelegem ca viata in duh si adevar nu este chiar la indemina oricui si pt asta trebuie sa cunosti mestesugul luptei cu ispititorul , cel care te impiedica din ce in ce mai mult si mai pe fata ori de cite ori voiesti sa sporesti in curatie si in nevointa . Atunci alergi si plingi la scaunul de spovedanie si cauti mai intii de toate sa marturisesti toate, dar absolut toate pacatele savirsite inca din pruncie deoarece orice pacat nemarturisit , cit de mic ar fi, si necanonisit poate fi piedica in sporirea ta . Dupa ce inveti , sau mai bine, esti invatat sa te spovedesti canonic, dupa ce incepi sa inveti ca orice nou pacat este totusi un pacat si nu trebuie sa-l mai faci trebuie sa inveti lupta cu ispititorul si cu cursele lui . Cel mai subtil razboi pe care ti-l porneste ispititorul si care te impiedica mai ales la sporirea in rugaciune , dar nu numai, este razboiul gindurilor . Ori gindurile trebuiesc spovedite cit de des , talmacite de duhovnic si invata cum sa le alungi . Asa se face ca nevoia de duhovnic se simte din ce in ce mai acuta . Duhovnicii de mir pot fi f. contrariati daca ii pui in fata unor asemenea dorinte de ale tale, a unei asemenea rivne, si sa te estompeze (din multa ignoranta si nestiinta) din ascensiunea ta si sa te tempereze cu cuvinte incurajatoare de genul : mai frate, noi suntem mireni mai, nu trebuie sa o iei chiar asa, ia-o mai incet . Si atunci esti gata intors din aprofundarea nevointei ! In cazul in care duhovnicul este monah acesta nu are timp sa stea de vorba cu tine din 2-2 zile ci sa stea mai mult de vorba , mai mult timp cind mergi normal la spovedit . Dar dorinta de a sta de vorba cu duhovnicul , de a fi invatat , de a fi intarit , de a fi ajutat este din ce in ce mai mare . Este o idee, o traire , o nevoie, in cele din urma , care ne apasa , ne roade mult . Totusi D.zeu nu ne lasa si pe linga intilnirile firesti cu duhovnicul , care devin astfel mult mai rodnice, mai avem o posibilitate f. la indemina . Este vorba de lectura . Dar iti trebuie mult timp pina ce dai de cartile cu adevarat folositoasre deoarece lucrurile serioase ale razboiului cu ispititorul nu le gasesti scrise in orice carte . Dar se culege dintr-un parinte ceva , de la altul altceva pina se deprinde incet incet startegia de lupta . Exista insa si putine carti in care sunt scrise lucruri absolut grozav de importante despre cum sa te feresti de cursele ispititorului si cum sa lupti cu el . Sunt carti f. cautate. Aceasta ultima posibilitate de a citi si a pune tu insuti in practica (cu binecuvintare desigur deoarece absolut nimic nu se face fara binecuvintare deoarece este zadarnic !) este cea pe care o putem exploata cel mai mult . Dar desigur, sa nu uitam , atunci cind duhovnicul poate fi abordat f. des acesta este un mare cistig ! Asadar, revenind, lipsa de cunostinte duhovnicesti si nevoia de duhovnic este cea mai apasatoare si staruitoare nevoie pt. un mirean . Se poate depasi dar cu efort serios. Starea in care nu stim prea multe ne predispune la a face unele lucruri gresit si si de a invata si pe altii la fel . Bine este de cei care sunt intro asemenea stare doar temporar, bine este cind nu ne lasam prinsi in mrejele ispititorului si nu ne multumim cu putin , bine este cind nu ne culcam pe o ureche practicind in mod eronat virtutile, bine este cind suntem scormonitori, cautatori in dreapta si in stinda de a afla orice legat de Hristos si credinta in el si mai ales bine este ca ori de cite ori dobindim o noua invatarura sa o si punem in practica nevoindu-ne contiuu din ce in ce mai mult , deoarece teoria fara practica nu ne face decit liberi cugetatori si nu ucenicii sau robii lui Hristos !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 05.12.2010 at 00:00:49. |
![]() |
Tags |
atitudine, indiferenta |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Va rog haideti sa intindem iar mana | mara2008 | Umanitare | 0 | 17.12.2010 05:40:54 |
Să luam atitudine impotriva reclamei Red Bull ce huleste Nasterea Domnului | colaps | Generalitati | 16 | 10.12.2010 21:17:27 |
Sunt sectele foarte periculoase?Cum sa luam atitudine fata de ele? | tigerAvalo9 | Secte si culte | 443 | 04.08.2010 14:38:35 |
Sunt sectele foarte periculoase?Cum sa luam atitudine fata de ele? | tigerAvalo9 | Generalitati | 5 | 03.05.2010 14:24:13 |
Haideti sa ne cunoastem reciproc. Bine v-am gasit. | Remus-Emilian | Stiri, actualitati, anunturi | 3 | 19.01.2007 23:22:02 |
|