![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Era ceva nepământesc în acest bătrânel adus de spate (e vorba de Arhiepiscopul Ioan), care după măsurile lumești, cu greu putea fi numit „respectabil”. Avea părul nepieptănat, buza de jos îi era ieșită în afară și avea un defect de vorbire, care-l făcea destul de greu de înțeles.
În locul unei mitre strălucitoare, împodobită cu pietre scumpe cum purtau alți episcopi, purta o „căciulă pliabilă”, lipită cu icoane brodate de orfanii săi. Avea purtarea aspră, deși adesea se putea vedea în ochii săi o licărire veselă, mai ales când era cu copiii. Cu tot defectul său de vorbire, avea o relație minunată cu copiii, care-i erau devotați trup și suflet. Spre indignarea unora, glumea și se juca cu ei chiar și în biserică. Originalitatea Arhiepiscopului Ioan era legată de ceea ce în Biserica Ortodoxă era cunoscut ca „nebunie pentru Hristos”: renunțarea la „înțelepciunea lumii” pentru înțelepciunea lui Dumnezeu. Într-adevăr, persoana sa ascundea mult mai mult dincolo de priveliștea neobișnuită pe care o vedeau ochii. De la ucenicii Arhiepiscopului Ioan, Gleb și Eugene au auzit istorisiri care le-au dezvăluit părți din viața lui în Dumnezeu. Erau adevărate Fapte ale Apostolilor, care se petreceau în zilele noastre. Arhiepiscopul Ioan era un pustnic aspru. Era într-o neîncetată stare de rugăciune, mereu cu purtare de grijă înaintea lui Dumnezeu. Mânca doar o dată pe zi, la miezul nopții și dormea foarte puțin. Nu se întindea niciodată pe pat și adormea numai când oboseala îl cuprindea cu totul, stând în genunchi la rugăciune, în fața icoanelor. Când se trezea, se stropea cu apă rece pe față și începea Sfânta Liturghie, pe care o săvârșea zilnic, fără nici o abatere. Se știa că era făcător de minuni. Oriunde ar fi fost – în China, Filipine, Europa, Africa, America, se săvârșeau vindecări fără număr prin rugăciunile lui. De multe ori i-a salvat pe oameni de la nenorociri iminente, prin revelație dumnezeiască. Uneori li se arăta celor în nevoi, când nu-i stătea în putință să ajungă la ei din punct de vedere fizic. A mai fost văzut în timpul rugăciunii în Sfântul Altar, înălțat deasupra pământului, înconjurat de o lumină cerească. Însă, așa cum scria Eugene mai târziu, aceste minuni nu erau deosebite prin ele însele: „Toate astea pot fi imitate cu ușurință de falșii făcători de minuni .... În cazul Arhiepiscopului Ioan, cei care s-au întors la credință datorită lui, nu au fost mișcați mai întâi de minunile lui, ci de ceva din persoana lui care le-a mișcat inimile.” Eugene auzise de milostivirea Arhiepiscopului Ioan; cum în Șanhai mersese în cartierele primejdioase pentru a scăpa copiii părăsiți prin bordeluri sau aruncați pe grămezile de gunoi ale orașului; cum copii răniți sufletește, se închideau în sine după ce vedeau cruzimile războiului și revoluției, se deschideau la un singur cuvânt al lui; cum vizita mereu oamenii din spitale, după care atât cei credincioși cât și cei necredincioși se vindecau prin harul care ieșea din el; cum ucigașii cei mai înrăiți, plângeau îndată, în chip neobișnuit, când îl vedeau vizitând închisorile, deși nu-l văzuseră mai înainte; și cum, oriunde s-ar fi aflat, avea obiceiul de a umbla toată noaptea, oprindu-se la ușile oamenilor, binecuvântându-i și rugându-se pentru ei, în timp ce ei dormeau fără să știe. ÎN 1963 a venit în San Franciso o altă „legătură vie” de mare preț, Părintele Spiridon Efimov, fiu duhovnicesc al Arhiepiscopului Ioan. Eugene și Gleb nu au cunoscut niciodată o persoană atât de apropiată în duh cu Arhiepiscopul Ioan. Deși chipul duhovnicesc al Părintelui Spiridon nu era zidit după măsura Arhiepiscopului Ioan, era asemenea aceluia prin lepădarea de regulile lumii și primirea într-o măsură oarecare a „nebuniei pentru Hristos”. Ca și Arhiepiscopul Ioan, avea o legătură aparte cu copiii. Deși era bătrân și cu părul cărunt, avea un chip ca de copil de 7 ani. Prietenia lor ținea din anii de seminar, din Bitol, Yugoslavia. În 1963, când l-a chemat în San Francisco, i-a dat o funcție de conducere în rândul clerului și l-a numit inspector al liceului patronat de Catedrală. Gleb și Eugene l-au întâlnit prima dată pe Părintele Spiridon când acesta ținea prima sa predică în San Francisco. „Prima noastră impresie despre el”, scria Gleb mai târziu „a fost minunată. Am văzut de îndată că era sincer ca un copil, neputând lua partea vreunuia în luptele ecleziastice interne. Vorbirea lui arăta o cunoaștere teologică adâncă iar chipul său strălucea de o lumină nepământească.” Ieșind din biserică după slujbă, Gleb l-a întrebat pe Eugene ce părere avea de Părintele Spiridon. Eugene i-a spus că l-a plăcut foarte mult, dar și-a dat seama că lumea bisericească „respectabilă” l-ar putea lua în râs. Și într-adevăr, după eticheta bisericească acceptată de toată lumea, Părintele Spiridon era stânjenitor. Gleb își amintește: „Mitra de arhimandrit și camilafca îi stăteau cam strâmb pe cap, șuvițe rebele de păr îi cădeau în ochi, în timp ce restul părului îi cădea în valuri pe umeri. Degetele de la ambele mâini erau strâmbate și încovoiate. Rasa îi era cam scurtă și de sub ea se vedeau picioarele subțiri cu șosete lungi, negre. Purta pantofi foarte mari, cu vârfurile îndoite în sus, mergea vioi, cu un șchiopătat care se vedea; fața îi strălucea. Cât de dragă ne era vederea acestui personaj aparte, atât de diferit de tumultul obișnuit al societății noastre secularizate!”
__________________
Doamne ajuta! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
ÎNAINTE de a deschide magazinul pentru public, frații i-au cerut Arhiepiscopului Ioan
să vină și să-l binecuvinteze. Arhiepiscopul a stabilit o zi când să vină. „Dar când a sosit ziua aceea,” își amintește Gleb, „în locul Arhiepiscopului Ioan, a apărut la ușa noastră chipul destul de deosebit al Părintelui Spiridon, cu părul nepieptănat atârnându-i pe față, cu rasa foarte uzată, cu sutana scurtă și cu pantofi foarte mari, intrând precum Charlie Chaplin. La început, am fost dezamăgiți că nu venise Arhiepiscopul Ioan pentru a binecuvânta începutul strădaniei noastre misionare. Bâlbâindu-se, și cu respirația scurtă, Părintele Spiridon a anunțat cu sfială, că din nefericire fusese trimis el în locul Arhiepiscopului Ioan și că îi părea rău pentru aceasta și își cerea scuze. Desigur că a observat pe fețele noastre o expresie de dezamăgire. Dar când m-am întors spre prietenul meu Eugene, am văzut că el era tare fericit să vadă un astfel de om adevărat – căci nu se putea afla în tot San Francisco o figură mai smerită decât aceea a Părintelui Spiridon. Părintele Spiridon a slujit o panacidă171 înaintea icoanei Părintelui Gherman, care aparținea frăției. La sfârșit, s-a întors și a ținut o predică destul de înflăcărată și dramatică, pentru mica adunare a frăției noastre smerite. A urcat tonul foarte sus și fiindcă își pierdea glasul și suna răgușit din pricina entuziasmului pe care îl stârnise din belșug, glasul său suna atât de neobișnuit, că reușise să spună foarte puține lucruri. Emoția i-a stârnit astmul de la început, și se vedea că de fiecare dată când inspira în timp ce vorbea, lua sinceritate desăvârșită și bună dorire slăvită dintr-o inimă iubitoare. Doamne, conținutul acelei predici nu s-a înregistrat niciodată, dar impresia a fost copleșitoare. N-am fi putut cere o identificare mai bună a scopurilor frăției noastre, exprimate în frumoasa limbă rusă clasică. El a înțeles ce am fost noi după aceea. Nimeni altcineva, înainte sau după aceea, nu a identificat atât de desăvârșit scopul misiunii noastre, și ne-a așezat cu adevărat pe calea cea dreaptă. Noi nu exprimaserăm niciodată precis ce aveam în minte: aceasta a venit prin gura lui. Am rămas uimiți să vedem întrun cleric rus o înțelegere atât de clară a nevoii de a răspândi ortodoxia în lumea vorbitoare de limbă engleză și în întregul apus renegat.” …… UN tânăr ortodox convertit, care a vizitat magazinul de câteva ori își amintește: „Nu pot să spun că merg ca să-l cunosc [pe Eugene] foarte bine. El nu era niciodată prea vorbăreț și părea introspectiv. Poate că era și un fel de timiditate. Dar eu îmi amintesc că era mereu ocupat. Întotdeauna avea ceva de făcut. Fie că se îngrijea de treburile librăriei, cântând ciclul zilnic de slujbe în fiecare dimineață și seară la strană, în Catedrala de alături, fie că lucra la ceva pentru Cuvântul ortodox, Eugene întotdeauna trudea.” Tăcerea, modestia și seriozitatea demnă a lui Eugene l-au făcut pe Gleb să-l acuze uneori în glumă, că este un „pește rece” sau un „american fără suflet”, atât de diferit de rusul pasionat și expansiv. Totuși, în primii ani ai existenței obștii, lui Gleb i s-a dat să afle ce suflet măreț avea de fapt prietenul său interiorizat. Odată, Gleb, fiind „rusul cel pasionat”, a căzut într-o stare de mare deznădăjde. Era sâmbătă și Gleb lucrase toată ziua cu Eugene la magazin, culegând litere. Trebuiau să-și păstreze întreaga concentrare în această trudă obositoare, căci dacă era omis chiar și un singur cuvânt, trebuiau rearanjate în pagină porțiuni întregi, implicând ore întregi de muncă în plus. Clienții și vizitatorii care intrau în librărie le distrăgeau atenția, până când, în cele din urmă începeau să spere că nu va mai intra nimeni înăuntru, ca să-i deranjeze. „Ia stai o clipă,” s-a gândit Gleb. „Scrie pe ușă ‘deschis’ și noi aici ne rugăm să nu intre cumpărători!” Până când închideau magazinul, Gleb ajungea să cugete cu dreaptă socoteală. „De ce să mă omor eu pentru asta?” se întreba el. „Eu trebuie să muncesc pentru serviciul meu din Monterey ca să-mi întrețin familia și numai în zilele mele libere să vin aici și să muncesc ca un sclav cumpărat. De ce trebuie să renunț la toate pentru asta, chiar și la nădejdea pentru puțină fericire. Am renunțat chiar și la toate amorurile, la prietenele mele, așa că m-aș putea dedica în întregime acestei lucrări. Acum este rândul meu să mă simt bine în oraș!” Eugene se uita la Gleb cu un calm desăvârșit. Gustând el însuși din așa-numitele bucurii ale lumii acesteia, cu mult mai adânc decât Gleb și aproape murind pentru acestea, el era în stare să vadă că prietenul lui nu știa despre ce vorbește el. „Nu fi prost,” zicea el. „Nu-i nimic în lume. Toate emoțiile pe care le oferă lumea nu au nici un sens. Singura fericire și mulțumire reală se află exact în suferința noastră.” Gleb s-a întors și a plecat, trântind ușa după el. A terminat cu toate astea, mergând să vadă un film „șocant”, probabil de avangardă „artistică”, dar s-a dezgustat cu totul de el. Acum era furios pe sine și îi părea rău că își poluase mintea cu asemenea murdărie. A ajuns în apartamentul lui Eugene după patru ore, cam pe la 11 seara. L-a găsit pe Eugene ghemuit pe podea în colțul camerei, unde erau atârnate icoanele. Deodată a înțeles: Eugene se rugase tot timpul pentru prietenul lui, ca să fie slobozit de ispită și în cele din urmă, a adormit de oboseală în timp ce stătea în genunchi, cu fața la pământ înaintea icoanelor. Gleb s-a minunat văzând profunzimea iubirii frățești, ascunsă în acest așa-zis „american fără suflet”. Gleb a mai învățat din mila lui Eugene pentru cei săraci, pentru cei umili, ceea ce demonstra sinceritatea cuvintelor milei creștine, despre care scrisese în Împărăția omului și Împărăția lui Dumnezeu. Era un oarecare vagabond bătrân care venea adesea la librărie ca să ceară cu sfială câțiva bănuți iar Eugene îi dădea întotdeauna o pătrime de dolar fără șovăială. Acest trântor se afla într-o stare așa de nenorocită, că Gleb nu-și putea înfrâna repulsia, de câte ori îl vedea. Odată, când bătrânul pleca cu sfertul lui obișnuit de dolar, Gleb l-a certat pe Eugene. I-a explicat că omul venea la magazin în rundele sale zilnice, când știa că găsește la Eugene un locușor moale. Iar frăția avea destul de puțini bani pentru a menține magazinul deschis, socotindu-se cu grijă și economisind ca s-o scoată la capăt! Evident că, vagabondul își va cumpăra mai multă băutură cu banii aceia. - Eu cred că trebuie să-l ajutăm, a zis Eugene. Dacă noi nu-i dăm, Dumnezeu va ști mai bine ce să facă decât să ne dea nouă. Câteva zile mai târziu, când Gleb lucra singur în magazin, bătrânul s-a întors. Văzând că Eugene nu era și simțind din prilejurile anterioare că lui Gleb nu-i plăcea să-l vadă venind acolo, s-a hotărât să nu ceară bani. - Bună ziua! a zis el politicos și a ieșit. Gleb a simțit îndată chinurile conștiinței. Eugene, „americanul fără suflet” îi dăduse încă o dată lecții! A deschis cutia cu bani, a luat o monedă de un dolar și a ieșit pe ușă afară ca să-l oprească pe om. Dar omul nu se vedea nicăieri și Gleb a rămas pe trotuar, cu moneda în mână și cu lacrimi curgându-i pe obraji.
__________________
Doamne ajuta! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
ÎN zorii unei dimineți, nu mult după ce părinții se mutaseră în pustie, a răsunat prin
toată mânăstirea cântatul unei păsări. Părinții au sărit în sus doar ca să afle un cocoș stând pe masă în mijlocul trapezei. Nu aveau nici o idee de unde venea și cum ajunsese înăuntru. Cocoșul a continuat să mai cânte de câteva ori. Îndată s-a auzit un râs dincolo de poartă. Prietenul părinților, Diaconul Nicolae, pe drum fusese atras de culorile vii ale cocoșului și îl cumpărase ca să-l aducă părinților în dar. A ajuns noaptea și a pus cocoșul în trapeză. Dimineața când a răsărit soarele, lumina a pus în priveliște o pasăre de o frumusețe neașteptată, de o rasă exotică. Strălucea și sclipea în soare, cu nuanțe aurii, roșii, albastre și verzi strălucitoare. Penele lui aurii își schimbau culorile când se privea din locuri diferite. Părintele Gherman își amintește: „Nu mai văzusem niciodată înainte o asemenea pasăre – ca o făptură din altă lume.” Defilând cu vitejie pe pământ monahicesc, cocoșului păreau să-i placă împrejurimile. El deveni „al treilea frate” al mânăstirii, a cărui ascultare călugărească era să trezească monahii pentru rugăciune. El i-a învățat pe părinți să nu se bizuiască pe ceasuri deșteptătoare, ci pe el. Imaginea oamneilor săi deșteptați pentru rugăciune slujea ca ceva care amintește de pocăința Apostolului Petru la cântatul cocoșului. Pentru acest motiv, toți cocoșii din Rusia sunt numiți „Petia”, un diminutiv de la Petru. Părintele Serafim, a cărui familie avusese pui pe vremea când era copil, a construit un coteț pentru cocoș. Când s-a apropiat iarna, a mers la oraș și a cumpărat patru găini albe ca zăpada, așa încât părinții să aibă ouă. Deoarece cotețul era lângă bucătărie, păsările puteau fi observate îndeaproape. Părinții au observat rânduiala obiceiurilor lor de somn: cum observau soarele coborând și se cuibăreau pentru noapte, numai atunci când soarele era complet apus și cum își părăseau cotețul nici mai devreme nici mai târziu decât răsăritul soarelui. Părintele Serafim a mai observat cum găinile aveau personalități diferite. Ele umblau și își luau hrană prin diferite locuri și glasurile și comportarea lor erau foarte deosebite. Una dintre ele, care umbla și cânta toată ziua, a fost numită „Pasărea-cântec” de către Părintele Serafim; alta, care le lovea mereu cu ciocul pe celelalte, a fost numită „Fata Rea”; și principala victimă a acestui tratament a fost numită „Cenușăreasa”. Chiar și cu creierul lor de găină ele aveau o evlavie personală. Găina preferată a Părintelui Serafim se numea „Rumianeț” (rusescul pentru „Obraz Trandafiriu”), îl urma în toate părțile. După prima iarnă, cotețul găinilor a fost mutat mai departe și le-au luat locul alte animale care să le țină tovărășie părinților. Dar cocoșul auriu a adus mângâiere interioară în viața lor din pustie, pe care un vizitator ocazional nu putea să o înțeleagă niciodată. ANI de zile după mutarea lor, părinții nu au avut nici câini nici pisici, considerând în râvna lor că nu era călugărește să aibă la schit animale răsfățate. Apoi într-o zi Nina Seco le-a adus un dar. Când Nina stătea cu Părintele Gherman în tindă, ea i-a spus să închidă ochii și să întindă mâinile. Când i-a deschis s-a pomenit ținând o pisică gri. El a spus că nu vrea pisica, dar atunci Nina l-a întrebat dacă avea șoareci sâcâitori. „Foarte bine”, a spus Părintele Gherman adresându-se pisicii. „Dacă prinzi un șoarece într-o oră, poți să rămâi. Dacă nu, trebuie să pleci.” Atunci, pisica s-a furișat sub clădire. În cincisprezece minute, în timp ce Părintele Gherman și Nina mai stăteau de vorbă, pisica a adus un șoarece în tindă și l-a pus la picioarele Părintelui Gherman, împlinind de îndată prima sa ascultare călugărească. Pisica a rămas și au mai fost aduse și altele mai târziu. Înainte de venirea pisicilor, părinții văzuseră adesea șerpi cu clopoței în zona schitului. Părintele Gherman intra uneori în chilia lui și găsea această reptilă primejdioasă în interiorul sutanei lui ori lungită pe patul lui. Totuși, odată cu sosirea pisicilor, acești șerpi se mai vedeau rareori. Părinții au dedus că șerpii fuseseră atrași spre clădiri de șoareci, dar acum, întrucât pisicile micșoraseră adunarea de șoareci, șerpii nu mai aveau motiv să vină. Pisicile deveniseră astfel, nu jucăriile răsfățate pe care părinții trebuiseră să le primească pe lângă mânăstire fără voia lor, ci lucrători de neînlocuit pentru siguranța publică. Întrucât este „necanonic” să dai unui animal numele unui sfânt, părinții numeau pisicile după ceva – de obicei un loc – legat de un sfânt a cărui pomenire era în ziua când sosise animalul. Astfel, o pisică venită în ziua de Sf. Gherman din Alaska a fost numită „Alaska”, una venită în ziua de Sf. Teodor Tyro (Novicele) a fos tnumită „Tyro”, etc. O pisică gri-cenușie, cu căutătura tristă, s-a întâmplat să vină de sărbătoarea Maicii Domnului „Bucuria Tuturor celor Necăjiți”: a fost numită potrivit „Necăjita”. Însoțitoarea personală a Părintelui Serafim era Tyro. Deși mică, această pisică, ca din pânză, era stăpâna clanului pisicesc și nici o altă pisică nu îndrăznea să-i taie calea. Până și în căsuța Părintelui Serafim, aceasta era ca o regină. I se așeza liniștit în poală când bătea la mașină vreun articol și nu voia să se ridice ca să n-o deranjeze. Întro zi, intrând într-una din camerele de lucru ale mânăstirii, a aflat că dăduse naștere la pisoiași în mijlocul hârtiilor de pe masa editorială! PĂRINTELE SERAFIM iubea câinii cel mai mult. Niciodată nu putuse fi înlocuit mult îndrăgitul său câine din copilărie Ditto. Totuși, într-o zi, un câine frumos, portocaliu cu negru, corcitură de ciobănesc german, a venit alergând pe poarta mânăstirii. S-a împrietenit îndată cu părinții. „N-ar fi frumos să avem un câine?” a îndrăznit să propună blând Părintele Serafim. Dar câinele avea zgardă și evident un stăpân, și astfel părinții au simțit că ar trebui să pună un anunț la Magazinul Central din Platina. La scurtă vreme, a venit un om cu o camionetă. Omul venise să-l ia pe „Murphy” al lui. Câinele s-a ghemuit și s-a uitat la stăpânul său cu ochi temători care păreau să arate că în trecut fusese tratat prost. Omul era mânios și evident avea puțină dragoste pentru Murphy. Părintelui Serafim îi părea foarte rău să vadă că îi pleca prietenul. După câteva zile, Murphy se întoarse singur la mânăstire. Iarăși a trebuit să vină stăpânul să-l ia. „Treci în mașină!” a țipat omul la câine, lovindu-l cu mâna. „Dacă mai face așa din nou”, a spus părinților, „va trebui să vi-l păstrați!” De data asta numai după cincisprezece minute s-a întors înapoi. Părintele Serafim s-a bucurat în taină. Murphy fusese numele câinelui „în lume”, dar în mânăstire se va numi de acum înainte „Svir”, întrucât venise prima dată în ziua Sf. Alexandru de Svir. Părinții au afirmat că nu aflaseră niciodată o făptură atât de minunată (poate că suferința îl făcuse astfel!). Nu era în acest animal nici un fel de „încăpățânare” prostească! Se uita la oameni cu căutătură isteață și cu o expresie atât de blândă, umilă. Afecțiune, joacă, tovărășie, ocrotire: toate se făceau în vremea lui. Ținea departe urșii și pumele (dar fără lătrat neîncetat fără de folos), și mai era cunoscut că era de ajutor fraților care se rătăceau, ca să-și afle calea înapoi spre mânăstire. Părintele Serafim îl mângâia foarte rar pe Svir; între ei era un fel de comunicare tăcută. Așa cum făcuse cu Ditto, se înțelegea cu Svir privindu-l adânc în ochi ca pe un om.
__________________
Doamne ajuta! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
MÂNĂSTIREA mai avea păuni care umblau prin toată pădurea ciugulind
hrană. În fiecare primăvară, păunilor le creșteau cozi noi în culori strălucitoare, un semn al mâinii creatoare a lui Dumnezeu, un exemplu al ideii Lui de artă. Porumbeii, pomeniți mai devreme, pe care Părintele Spiridon îi iubea atât de mult, din nefericire au fost uciși noaptea de bufnițe. Căprioarele din zonă s-au apropiat de părinți atât de mult, aproape ca animalele domestice. Căprioarelor le plăcea mânăstirea, în special pentru că era un loc relativ ferit de vânători. Părintele Serafim scria într-o vară într-o scrisoare: „este sezon de vânătoare și căprioarele noastre dragi stau aproape de noi – de fapt, în timp ce eu bat acum la mașină afară, sunt înconjurat de cinci căprioare, trei dintre ele bând din apa noastră.” Părinții supravegheau un puișor de căprioară pe care l-au ajutat să crească să devină mamă. În iunie 1972, Părintele Serafim scria: „Începe vara noastră și acum două zile ‘puișorul’ nostru de căprioară a dat naștere la doi pui, s-ar părea chiar în fața bisericii noastre! Nu aveau nici douăsprezece ore când i-am văzut prima oară, dar deja alergau (și se poticneau peste tot). Spre surprinderea noastră, observăm că „Puiul” nu are nici un cuib sau ceva de felul acesta, ci doar își mută puii de colo colo, lăsându-i să doarmă atunci când cad jos, și apoi se oprește ceva mai departe. Aceasta este a treia zi și încă nu au plecat din zona mânăstirii – ceea ce arată că suntem ‘demni de încredere’. Ne uitam împrejur din când în când și la un moment dat am aflat un pui de căprioară încolăcit sub ‘copacul Sf. Gherasim’ al nostru, cu o icoană, uitându-se la ea. O priveliște foarte emoționantă.” Căprioara pe care Părintele Serafim o iubea cel mai mult era un căprior de culoare deschisă numit „Whitey”. Mare, împărătesc și frumos, cu un smoc de blană albă pufoasă pe piept, Whitey umbla peste tot ca regele pădurii. El știa că monahii erau prietenii lui. Desăvârșit de blând în preajma lor, se apropia de ei, se lăsa să fie mângâiat și mânca din mâinile lor. Într-o zi a sezonului de vânătoare, când Whitey umbla pe pământurile mânăstirii, s-a auzit un jeep urcând pe drum. Whitey, nesimțind primejdia posibilă, a pornit-o spre biserică, dincolo de care se apropia jeep-ul. Unul dintre frați a început să meargă după Whitey, strigând, „Whitey, stai aici! Whitey, nu pleca!” Jeep-ul a încetinit; vânătorii dinăuntru îl văzuseră pe Whitey și fără îndoială au auzit și strigătele înnebunite ale fratelui. Dar Whitey continua să meargă. Nici nu mersese căprioara nouă metri dincolo de biserică, când s-a tras un foc. Whitey a căzut jos mort. De data asta Părintele Gherman a dat fuga la fața locului. - Ce faceți? A strigat el către vânători, arătându-le inscripția Vânatul interzis. Aceasta este proprietate privată. Vânătorii erau beți. Omul care trăsese cu pușca și-a îndreptat arma încă fumegândă către Părintele Gherman. - Ce ai spus? A întrebat omul cu o vorbă amenințătoare. Părintele Gherman desigur nu a spus nimic și după un timp mașina li s-a răsturnat pe drum. Părintele Serafim a fost pustiit de moartea bruscă și crudă a lui Whitey. Mergând în biserică, a plâns. Micul băiat plin de iubire care plânsese oarecând lângă „Ditto”, era acolo în interiorul său.
__________________
Doamne ajuta! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Multumim pentru recomandari si pentru site.Intr-adevar utile sunt aceste adrese si se gasesc multe.Sa recomandam cat mai multor oameni acestea ca sunt spre folosul sufletului nostru.
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Carti ortodoxe audio | roman2010 | Resurse ortodoxe on-line | 1 | 10.09.2011 12:17:13 |
| Carti ortodoxe | preot_gabriel | Resurse ortodoxe on-line | 1 | 21.02.2010 18:38:04 |
| Carti ortodoxe | Florin-Ionut | Generalitati | 19 | 08.08.2008 02:55:46 |
|
|