Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.12.2010, 10:56:55
caminaris's Avatar
caminaris caminaris is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.07.2009
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 217
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru caminaris
Implicit

Era ceva nepământesc în acest bătrânel adus de spate (e vorba de Arhiepiscopul Ioan), care după măsurile lumești, cu greu putea fi numit „respectabil”. Avea părul nepieptănat, buza de jos îi era ieșită în afară și avea un defect de vorbire, care-l făcea destul de greu de înțeles.
În locul unei mitre
strălucitoare, împodobită cu pietre scumpe cum purtau alți episcopi, purta o „căciulă
pliabilă”, lipită cu icoane brodate de orfanii săi. Avea purtarea aspră, deși adesea se
putea vedea în ochii săi o licărire veselă, mai ales când era cu copiii. Cu tot defectul său
de vorbire, avea o relație minunată cu copiii, care-i erau devotați trup și suflet. Spre
indignarea unora, glumea și se juca cu ei chiar și în biserică.
Originalitatea Arhiepiscopului Ioan era legată de ceea ce în Biserica Ortodoxă
era cunoscut ca „nebunie pentru Hristos”: renunțarea la „înțelepciunea lumii” pentru
înțelepciunea lui Dumnezeu. Într-adevăr, persoana sa ascundea mult mai mult dincolo
de priveliștea neobișnuită pe care o vedeau ochii. De la ucenicii Arhiepiscopului Ioan,
Gleb și Eugene au auzit istorisiri care le-au dezvăluit părți din viața lui în Dumnezeu.
Erau adevărate Fapte ale Apostolilor, care se petreceau în zilele noastre.
Arhiepiscopul Ioan era un pustnic aspru. Era într-o neîncetată stare de rugăciune,
mereu cu purtare de grijă înaintea lui Dumnezeu. Mânca doar o dată pe zi, la miezul
nopții și dormea foarte puțin. Nu se întindea niciodată pe pat și adormea numai când
oboseala îl cuprindea cu totul, stând în genunchi la rugăciune, în fața icoanelor. Când se
trezea, se stropea cu apă rece pe față și începea Sfânta Liturghie, pe care o săvârșea
zilnic, fără nici o abatere.
Se știa că era făcător de minuni. Oriunde ar fi fost – în China, Filipine, Europa,
Africa, America, se săvârșeau vindecări fără număr prin rugăciunile lui. De multe ori i-a
salvat pe oameni de la nenorociri iminente, prin revelație dumnezeiască. Uneori li se
arăta celor în nevoi, când nu-i stătea în putință să ajungă la ei din punct de vedere fizic.
A mai fost văzut în timpul rugăciunii în Sfântul Altar, înălțat deasupra pământului,
înconjurat de o lumină cerească.
Însă, așa cum scria Eugene mai târziu, aceste minuni nu erau deosebite prin ele
însele: „Toate astea pot fi imitate cu ușurință de falșii făcători de minuni .... În cazul
Arhiepiscopului Ioan, cei care s-au întors la credință datorită lui, nu au fost mișcați mai
întâi de minunile lui, ci de ceva din persoana lui care le-a mișcat inimile.”
Eugene auzise de milostivirea Arhiepiscopului Ioan; cum în Șanhai mersese în
cartierele primejdioase pentru a scăpa copiii părăsiți prin bordeluri sau aruncați pe
grămezile de gunoi ale orașului; cum copii răniți sufletește, se închideau în sine după ce
vedeau cruzimile războiului și revoluției, se deschideau la un singur cuvânt al lui; cum
vizita mereu oamenii din spitale, după care atât cei credincioși cât și cei necredincioși se
vindecau prin harul care ieșea din el; cum ucigașii cei mai înrăiți, plângeau îndată, în
chip neobișnuit, când îl vedeau vizitând închisorile, deși nu-l văzuseră mai înainte; și
cum, oriunde s-ar fi aflat, avea obiceiul de a umbla toată noaptea, oprindu-se la ușile
oamenilor, binecuvântându-i și rugându-se pentru ei, în timp ce ei dormeau fără să știe.

ÎN 1963 a venit în San Franciso o altă „legătură vie” de mare preț, Părintele
Spiridon Efimov, fiu duhovnicesc al Arhiepiscopului Ioan. Eugene și Gleb nu au
cunoscut niciodată o persoană atât de apropiată în duh cu Arhiepiscopul Ioan. Deși
chipul duhovnicesc al Părintelui Spiridon nu era zidit după măsura Arhiepiscopului
Ioan, era asemenea aceluia prin lepădarea de regulile lumii și primirea într-o măsură
oarecare a „nebuniei pentru Hristos”. Ca și Arhiepiscopul Ioan, avea o legătură aparte
cu copiii. Deși era bătrân și cu părul cărunt, avea un chip ca de copil de 7 ani.
Prietenia lor ținea din anii de seminar, din Bitol, Yugoslavia. În 1963, când l-a
chemat în San Francisco, i-a dat o funcție de conducere în rândul clerului și l-a numit
inspector al liceului patronat de Catedrală. Gleb și Eugene l-au întâlnit prima dată pe
Părintele Spiridon când acesta ținea prima sa predică în San Francisco. „Prima noastră
impresie despre el”, scria Gleb mai târziu „a fost minunată. Am văzut de îndată că era
sincer ca un copil, neputând lua partea vreunuia în luptele ecleziastice interne. Vorbirea
lui arăta o cunoaștere teologică adâncă iar chipul său strălucea de o lumină
nepământească.”
Ieșind din biserică după slujbă, Gleb l-a întrebat pe Eugene ce părere avea de
Părintele Spiridon. Eugene i-a spus că l-a plăcut foarte mult, dar și-a dat seama că lumea
bisericească „respectabilă” l-ar putea lua în râs. Și într-adevăr, după eticheta
bisericească acceptată de toată lumea, Părintele Spiridon era stânjenitor. Gleb își
amintește: „Mitra de arhimandrit și camilafca îi stăteau cam strâmb pe cap, șuvițe rebele
de păr îi cădeau în ochi, în timp ce restul părului îi cădea în valuri pe umeri. Degetele de
la ambele mâini erau strâmbate și încovoiate. Rasa îi era cam scurtă și de sub ea se
vedeau picioarele subțiri cu șosete lungi, negre. Purta pantofi foarte mari, cu vârfurile
îndoite în sus, mergea vioi, cu un șchiopătat care se vedea; fața îi strălucea. Cât de dragă
ne era vederea acestui personaj aparte, atât de diferit de tumultul obișnuit al societății
noastre secularizate!”
__________________
Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 08.12.2010, 10:57:31
caminaris's Avatar
caminaris caminaris is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.07.2009
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 217
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru caminaris
Implicit

ÎNAINTE de a deschide magazinul pentru public, frații i-au cerut Arhiepiscopului Ioan
să vină și să-l binecuvinteze. Arhiepiscopul a stabilit o zi când să vină. „Dar când a sosit
ziua aceea,” își amintește Gleb, „în locul Arhiepiscopului Ioan, a apărut la ușa noastră
chipul destul de deosebit al Părintelui Spiridon, cu părul nepieptănat atârnându-i pe față,
cu rasa foarte uzată, cu sutana scurtă și cu pantofi foarte mari, intrând precum Charlie
Chaplin.
La început, am fost dezamăgiți că nu venise Arhiepiscopul Ioan pentru a
binecuvânta începutul strădaniei noastre misionare. Bâlbâindu-se, și cu respirația scurtă,
Părintele Spiridon a anunțat cu sfială, că din nefericire fusese trimis el în locul
Arhiepiscopului Ioan și că îi părea rău pentru aceasta și își cerea scuze. Desigur că a
observat pe fețele noastre o expresie de dezamăgire. Dar când m-am întors spre
prietenul meu Eugene, am văzut că el era tare fericit să vadă un astfel de om adevărat –
căci nu se putea afla în tot San Francisco o figură mai smerită decât aceea a Părintelui
Spiridon.
Părintele Spiridon a slujit o panacidă171 înaintea icoanei Părintelui Gherman,
care aparținea frăției. La sfârșit, s-a întors și a ținut o predică destul de înflăcărată și
dramatică, pentru mica adunare a frăției noastre smerite. A urcat tonul foarte sus și
fiindcă își pierdea glasul și suna răgușit din pricina entuziasmului pe care îl stârnise din
belșug, glasul său suna atât de neobișnuit, că reușise să spună foarte puține lucruri.
Emoția i-a stârnit astmul de la început, și se vedea că de fiecare dată când inspira în
timp ce vorbea, lua sinceritate desăvârșită și bună dorire slăvită dintr-o inimă iubitoare.
Doamne, conținutul acelei predici nu s-a înregistrat niciodată, dar impresia a fost
copleșitoare. N-am fi putut cere o identificare mai bună a scopurilor frăției noastre,
exprimate în frumoasa limbă rusă clasică. El a înțeles ce am fost noi după aceea. Nimeni
altcineva, înainte sau după aceea, nu a identificat atât de desăvârșit scopul misiunii
noastre, și ne-a așezat cu adevărat pe calea cea dreaptă. Noi nu exprimaserăm niciodată
precis ce aveam în minte: aceasta a venit prin gura lui. Am rămas uimiți să vedem întrun
cleric rus o înțelegere atât de clară a nevoii de a răspândi ortodoxia în lumea
vorbitoare de limbă engleză și în întregul apus renegat.”

……

UN tânăr ortodox convertit, care a vizitat magazinul de câteva ori își amintește: „Nu
pot să spun că merg ca să-l cunosc [pe Eugene] foarte bine. El nu era niciodată prea
vorbăreț și părea introspectiv. Poate că era și un fel de timiditate. Dar eu îmi amintesc că
era mereu ocupat. Întotdeauna avea ceva de făcut. Fie că se îngrijea de treburile
librăriei, cântând ciclul zilnic de slujbe în fiecare dimineață și seară la strană, în
Catedrala de alături, fie că lucra la ceva pentru Cuvântul ortodox, Eugene întotdeauna
trudea.”
Tăcerea, modestia și seriozitatea demnă a lui Eugene l-au făcut pe Gleb să-l
acuze uneori în glumă, că este un „pește rece” sau un „american fără suflet”, atât de
diferit de rusul pasionat și expansiv. Totuși, în primii ani ai existenței obștii, lui Gleb i
s-a dat să afle ce suflet măreț avea de fapt prietenul său interiorizat.
Odată, Gleb, fiind „rusul cel pasionat”, a căzut într-o stare de mare deznădăjde.
Era sâmbătă și Gleb lucrase toată ziua cu Eugene la magazin, culegând litere. Trebuiau
să-și păstreze întreaga concentrare în această trudă obositoare, căci dacă era omis chiar
și un singur cuvânt, trebuiau rearanjate în pagină porțiuni întregi, implicând ore întregi
de muncă în plus. Clienții și vizitatorii care intrau în librărie le distrăgeau atenția, până
când, în cele din urmă începeau să spere că nu va mai intra nimeni înăuntru, ca să-i
deranjeze. „Ia stai o clipă,” s-a gândit Gleb. „Scrie pe ușă ‘deschis’ și noi aici ne rugăm
să nu intre cumpărători!”
Până când închideau magazinul, Gleb ajungea să cugete cu dreaptă socoteală.
„De ce să mă omor eu pentru asta?” se întreba el. „Eu trebuie să muncesc pentru
serviciul meu din Monterey ca să-mi întrețin familia și numai în zilele mele libere să vin
aici și să muncesc ca un sclav cumpărat. De ce trebuie să renunț la toate pentru asta,
chiar și la nădejdea pentru puțină fericire. Am renunțat chiar și la toate amorurile, la
prietenele mele, așa că m-aș putea dedica în întregime acestei lucrări. Acum este rândul
meu să mă simt bine în oraș!”
Eugene se uita la Gleb cu un calm desăvârșit. Gustând el însuși din așa-numitele
bucurii ale lumii acesteia, cu mult mai adânc decât Gleb și aproape murind pentru
acestea, el era în stare să vadă că prietenul lui nu știa despre ce vorbește el. „Nu fi
prost,” zicea el. „Nu-i nimic în lume. Toate emoțiile pe care le oferă lumea nu au nici un
sens. Singura fericire și mulțumire reală se află exact în suferința noastră.”
Gleb s-a întors și a plecat, trântind ușa după el. A terminat cu toate astea,
mergând să vadă un film „șocant”, probabil de avangardă „artistică”, dar s-a dezgustat
cu totul de el. Acum era furios pe sine și îi părea rău că își poluase mintea cu asemenea
murdărie.
A ajuns în apartamentul lui Eugene după patru ore, cam pe la 11 seara. L-a găsit
pe Eugene ghemuit pe podea în colțul camerei, unde erau atârnate icoanele. Deodată a
înțeles: Eugene se rugase tot timpul pentru prietenul lui, ca să fie slobozit de ispită și în
cele din urmă, a adormit de oboseală în timp ce stătea în genunchi, cu fața la pământ
înaintea icoanelor. Gleb s-a minunat văzând profunzimea iubirii frățești, ascunsă în
acest așa-zis „american fără suflet”.
Gleb a mai învățat din mila lui Eugene pentru cei săraci, pentru cei umili, ceea
ce demonstra sinceritatea cuvintelor milei creștine, despre care scrisese în Împărăția
omului și Împărăția lui Dumnezeu.
Era un oarecare vagabond bătrân care venea adesea la librărie ca să ceară cu
sfială câțiva bănuți iar Eugene îi dădea întotdeauna o pătrime de dolar fără șovăială.
Acest trântor se afla într-o stare așa de nenorocită, că Gleb nu-și putea înfrâna repulsia,
de câte ori îl vedea. Odată, când bătrânul pleca cu sfertul lui obișnuit de dolar, Gleb l-a
certat pe Eugene. I-a explicat că omul venea la magazin în rundele sale zilnice, când știa
că găsește la Eugene un locușor moale. Iar frăția avea destul de puțini bani pentru a
menține magazinul deschis, socotindu-se cu grijă și economisind ca s-o scoată la capăt!
Evident că, vagabondul își va cumpăra mai multă băutură cu banii aceia.
- Eu cred că trebuie să-l ajutăm, a zis Eugene. Dacă noi nu-i dăm, Dumnezeu va
ști mai bine ce să facă decât să ne dea nouă.
Câteva zile mai târziu, când Gleb lucra singur în magazin, bătrânul s-a întors.
Văzând că Eugene nu era și simțind din prilejurile anterioare că lui Gleb nu-i plăcea să-l
vadă venind acolo, s-a hotărât să nu ceară bani.
- Bună ziua! a zis el politicos și a ieșit.
Gleb a simțit îndată chinurile conștiinței. Eugene, „americanul fără suflet” îi
dăduse încă o dată lecții! A deschis cutia cu bani, a luat o monedă de un dolar și a ieșit
pe ușă afară ca să-l oprească pe om. Dar omul nu se vedea nicăieri și Gleb a rămas pe
trotuar, cu moneda în mână și cu lacrimi curgându-i pe obraji.
__________________
Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.12.2010, 10:58:10
caminaris's Avatar
caminaris caminaris is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.07.2009
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 217
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru caminaris
Implicit

ÎN zorii unei dimineți, nu mult după ce părinții se mutaseră în pustie, a răsunat prin
toată mânăstirea cântatul unei păsări. Părinții au sărit în sus doar ca să afle un cocoș
stând pe masă în mijlocul trapezei. Nu aveau nici o idee de unde venea și cum ajunsese
înăuntru. Cocoșul a continuat să mai cânte de câteva ori.
Îndată s-a auzit un râs dincolo de poartă. Prietenul părinților, Diaconul Nicolae,
pe drum fusese atras de culorile vii ale cocoșului și îl cumpărase ca să-l aducă părinților
în dar. A ajuns noaptea și a pus cocoșul în trapeză.
Dimineața când a răsărit soarele, lumina a pus în priveliște o pasăre de o
frumusețe neașteptată, de o rasă exotică. Strălucea și sclipea în soare, cu nuanțe aurii,
roșii, albastre și verzi strălucitoare. Penele lui aurii își schimbau culorile când se privea
din locuri diferite. Părintele Gherman își amintește: „Nu mai văzusem niciodată înainte
o asemenea pasăre – ca o făptură din altă lume.”
Defilând cu vitejie pe pământ monahicesc, cocoșului păreau să-i placă
împrejurimile. El deveni „al treilea frate” al mânăstirii, a cărui ascultare călugărească
era să trezească monahii pentru rugăciune. El i-a învățat pe părinți să nu se bizuiască pe
ceasuri deșteptătoare, ci pe el. Imaginea oamneilor săi deșteptați pentru rugăciune slujea
ca ceva care amintește de pocăința Apostolului Petru la cântatul cocoșului. Pentru acest
motiv, toți cocoșii din Rusia sunt numiți „Petia”, un diminutiv de la Petru.
Părintele Serafim, a cărui familie avusese pui pe vremea când era copil, a
construit un coteț pentru cocoș. Când s-a apropiat iarna, a mers la oraș și a cumpărat
patru găini albe ca zăpada, așa încât părinții să aibă ouă. Deoarece cotețul era lângă
bucătărie, păsările puteau fi observate îndeaproape. Părinții au observat rânduiala
obiceiurilor lor de somn: cum observau soarele coborând și se cuibăreau pentru noapte,
numai atunci când soarele era complet apus și cum își părăseau cotețul nici mai devreme
nici mai târziu decât răsăritul soarelui. Părintele Serafim a mai observat cum găinile
aveau personalități diferite. Ele umblau și își luau hrană prin diferite locuri și glasurile și
comportarea lor erau foarte deosebite. Una dintre ele, care umbla și cânta toată ziua, a
fost numită „Pasărea-cântec” de către Părintele Serafim; alta, care le lovea mereu cu
ciocul pe celelalte, a fost numită „Fata Rea”; și principala victimă a acestui tratament a
fost numită „Cenușăreasa”. Chiar și cu creierul lor de găină ele aveau o evlavie
personală. Găina preferată a Părintelui Serafim se numea „Rumianeț” (rusescul pentru
„Obraz Trandafiriu”), îl urma în toate părțile.
După prima iarnă, cotețul găinilor a fost mutat mai departe și le-au luat locul alte
animale care să le țină tovărășie părinților. Dar cocoșul auriu a adus mângâiere
interioară în viața lor din pustie, pe care un vizitator ocazional nu putea să o înțeleagă
niciodată.
ANI de zile după mutarea lor, părinții nu au avut nici câini nici pisici,
considerând în râvna lor că nu era călugărește să aibă la schit animale răsfățate. Apoi
într-o zi Nina Seco le-a adus un dar. Când Nina stătea cu Părintele Gherman în tindă, ea
i-a spus să închidă ochii și să întindă mâinile. Când i-a deschis s-a pomenit ținând o
pisică gri. El a spus că nu vrea pisica, dar atunci Nina l-a întrebat dacă avea șoareci
sâcâitori. „Foarte bine”, a spus Părintele Gherman adresându-se pisicii. „Dacă prinzi un
șoarece într-o oră, poți să rămâi. Dacă nu, trebuie să pleci.”
Atunci, pisica s-a furișat sub clădire. În cincisprezece minute, în timp ce
Părintele Gherman și Nina mai stăteau de vorbă, pisica a adus un șoarece în tindă și l-a
pus la picioarele Părintelui Gherman, împlinind de îndată prima sa ascultare
călugărească. Pisica a rămas și au mai fost aduse și altele mai târziu.
Înainte de venirea pisicilor, părinții văzuseră adesea șerpi cu clopoței în zona
schitului. Părintele Gherman intra uneori în chilia lui și găsea această reptilă
primejdioasă în interiorul sutanei lui ori lungită pe patul lui. Totuși, odată cu sosirea
pisicilor, acești șerpi se mai vedeau rareori. Părinții au dedus că șerpii fuseseră atrași
spre clădiri de șoareci, dar acum, întrucât pisicile micșoraseră adunarea de șoareci,
șerpii nu mai aveau motiv să vină. Pisicile deveniseră astfel, nu jucăriile răsfățate pe
care părinții trebuiseră să le primească pe lângă mânăstire fără voia lor, ci lucrători de
neînlocuit pentru siguranța publică.
Întrucât este „necanonic” să dai unui animal numele unui sfânt, părinții numeau
pisicile după ceva – de obicei un loc – legat de un sfânt a cărui pomenire era în ziua
când sosise animalul. Astfel, o pisică venită în ziua de Sf. Gherman din Alaska a fost
numită „Alaska”, una venită în ziua de Sf. Teodor Tyro (Novicele) a fos tnumită
„Tyro”, etc. O pisică gri-cenușie, cu căutătura tristă, s-a întâmplat să vină de sărbătoarea
Maicii Domnului „Bucuria Tuturor celor Necăjiți”: a fost numită potrivit „Necăjita”.
Însoțitoarea personală a Părintelui Serafim era Tyro. Deși mică, această pisică,
ca din pânză, era stăpâna clanului pisicesc și nici o altă pisică nu îndrăznea să-i taie
calea. Până și în căsuța Părintelui Serafim, aceasta era ca o regină. I se așeza liniștit în
poală când bătea la mașină vreun articol și nu voia să se ridice ca să n-o deranjeze. Întro
zi, intrând într-una din camerele de lucru ale mânăstirii, a aflat că dăduse naștere la
pisoiași în mijlocul hârtiilor de pe masa editorială!
PĂRINTELE SERAFIM iubea câinii cel mai mult. Niciodată nu putuse fi
înlocuit mult îndrăgitul său câine din copilărie Ditto. Totuși, într-o zi, un câine frumos,
portocaliu cu negru, corcitură de ciobănesc german, a venit alergând pe poarta
mânăstirii. S-a împrietenit îndată cu părinții. „N-ar fi frumos să avem un câine?” a
îndrăznit să propună blând Părintele Serafim. Dar câinele avea zgardă și evident un
stăpân, și astfel părinții au simțit că ar trebui să pună un anunț la Magazinul Central din
Platina. La scurtă vreme, a venit un om cu o camionetă. Omul venise să-l ia pe
„Murphy” al lui. Câinele s-a ghemuit și s-a uitat la stăpânul său cu ochi temători care
păreau să arate că în trecut fusese tratat prost. Omul era mânios și evident avea puțină
dragoste pentru Murphy. Părintelui Serafim îi părea foarte rău să vadă că îi pleca
prietenul.
După câteva zile, Murphy se întoarse singur la mânăstire. Iarăși a trebuit să vină
stăpânul să-l ia. „Treci în mașină!” a țipat omul la câine, lovindu-l cu mâna. „Dacă mai
face așa din nou”, a spus părinților, „va trebui să vi-l păstrați!”
De data asta numai după cincisprezece minute s-a întors înapoi. Părintele
Serafim s-a bucurat în taină. Murphy fusese numele câinelui „în lume”, dar în mânăstire
se va numi de acum înainte „Svir”, întrucât venise prima dată în ziua Sf. Alexandru de
Svir. Părinții au afirmat că nu aflaseră niciodată o făptură atât de minunată (poate că
suferința îl făcuse astfel!). Nu era în acest animal nici un fel de „încăpățânare”
prostească! Se uita la oameni cu căutătură isteață și cu o expresie atât de blândă, umilă.
Afecțiune, joacă, tovărășie, ocrotire: toate se făceau în vremea lui. Ținea departe urșii și
pumele (dar fără lătrat neîncetat fără de folos), și mai era cunoscut că era de ajutor
fraților care se rătăceau, ca să-și afle calea înapoi spre mânăstire.
Părintele Serafim îl mângâia foarte rar pe Svir; între ei era un fel de comunicare
tăcută. Așa cum făcuse cu Ditto, se înțelegea cu Svir privindu-l adânc în ochi ca pe un
om.
__________________
Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.12.2010, 10:59:38
caminaris's Avatar
caminaris caminaris is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.07.2009
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 217
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru caminaris
Implicit

MÂNĂSTIREA mai avea păuni care umblau prin toată pădurea ciugulind
hrană. În fiecare primăvară, păunilor le creșteau cozi noi în culori strălucitoare, un semn
al mâinii creatoare a lui Dumnezeu, un exemplu al ideii Lui de artă. Porumbeii,
pomeniți mai devreme, pe care Părintele Spiridon îi iubea atât de mult, din nefericire au
fost uciși noaptea de bufnițe.
Căprioarele din zonă s-au apropiat de părinți atât de mult, aproape ca animalele
domestice. Căprioarelor le plăcea mânăstirea, în special pentru că era un loc relativ ferit
de vânători. Părintele Serafim scria într-o vară într-o scrisoare: „este sezon de vânătoare
și căprioarele noastre dragi stau aproape de noi – de fapt, în timp ce eu bat acum la
mașină afară, sunt înconjurat de cinci căprioare, trei dintre ele bând din apa noastră.”
Părinții supravegheau un puișor de căprioară pe care l-au ajutat să crească să
devină mamă. În iunie 1972, Părintele Serafim scria: „Începe vara noastră și acum două
zile ‘puișorul’ nostru de căprioară a dat naștere la doi pui, s-ar părea chiar în fața
bisericii noastre! Nu aveau nici douăsprezece ore când i-am văzut prima oară, dar deja
alergau (și se poticneau peste tot). Spre surprinderea noastră, observăm că „Puiul” nu
are nici un cuib sau ceva de felul acesta, ci doar își mută puii de colo colo, lăsându-i să
doarmă atunci când cad jos, și apoi se oprește ceva mai departe. Aceasta este a treia zi și
încă nu au plecat din zona mânăstirii – ceea ce arată că suntem ‘demni de încredere’. Ne
uitam împrejur din când în când și la un moment dat am aflat un pui de căprioară
încolăcit sub ‘copacul Sf. Gherasim’ al nostru, cu o icoană, uitându-se la ea. O
priveliște foarte emoționantă.”
Căprioara pe care Părintele Serafim o iubea cel mai mult era un căprior de
culoare deschisă numit „Whitey”. Mare, împărătesc și frumos, cu un smoc de blană albă
pufoasă pe piept, Whitey umbla peste tot ca regele pădurii. El știa că monahii erau
prietenii lui. Desăvârșit de blând în preajma lor, se apropia de ei, se lăsa să fie mângâiat
și mânca din mâinile lor.
Într-o zi a sezonului de vânătoare, când Whitey umbla pe pământurile mânăstirii,
s-a auzit un jeep urcând pe drum. Whitey, nesimțind primejdia posibilă, a pornit-o spre
biserică, dincolo de care se apropia jeep-ul. Unul dintre frați a început să meargă după
Whitey, strigând, „Whitey, stai aici! Whitey, nu pleca!” Jeep-ul a încetinit; vânătorii
dinăuntru îl văzuseră pe Whitey și fără îndoială au auzit și strigătele înnebunite ale
fratelui. Dar Whitey continua să meargă. Nici nu mersese căprioara nouă metri dincolo
de biserică, când s-a tras un foc. Whitey a căzut jos mort. De data asta Părintele
Gherman a dat fuga la fața locului.
- Ce faceți? A strigat el către vânători, arătându-le inscripția Vânatul interzis.
Aceasta este proprietate privată. Vânătorii erau beți. Omul care trăsese cu pușca și-a
îndreptat arma încă fumegândă către Părintele Gherman.
- Ce ai spus? A întrebat omul cu o vorbă amenințătoare. Părintele Gherman
desigur nu a spus nimic și după un timp mașina li s-a răsturnat pe drum.
Părintele Serafim a fost pustiit de moartea bruscă și crudă a lui Whitey. Mergând
în biserică, a plâns. Micul băiat plin de iubire care plânsese oarecând lângă „Ditto”, era
acolo în interiorul său.
__________________
Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.12.2010, 11:16:06
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit O carte minunata

Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.12.2010, 21:29:50
tigerAvalo9 tigerAvalo9 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.03.2008
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.448
Implicit

Multumim pentru recomandari si pentru site.Intr-adevar utile sunt aceste adrese si se gasesc multe.Sa recomandam cat mai multor oameni acestea ca sunt spre folosul sufletului nostru.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Carti ortodoxe audio roman2010 Resurse ortodoxe on-line 1 10.09.2011 12:17:13
Carti ortodoxe preot_gabriel Resurse ortodoxe on-line 1 21.02.2010 18:38:04
Carti ortodoxe Florin-Ionut Generalitati 19 08.08.2008 02:55:46