![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cam astea ar fi explicatiile pe care eu le-am inteles din ce invata in primul rand Sfintii Parinti si apoi din cele ce le-am trait si pe propia mea piele intocmai.. Doamne ajuta! Last edited by GheronIosifIsihastul; 08.12.2010 at 20:28:45. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Multumesc pentru raspuns.
Asa este... am inteles mandria(implicit lipsa de smerenie) este cea care ca ma simt uneori mai mult decat un simplu om. Daca cu medicamentele m-am mai lamurit, cum ramane cu tehnicile spiritual-psihologice de vindecare: - meditatia si vizualizarea vindecarii - folosirea starilor modificate de constiinta - manipularea energiilor - autosugestia ...si asa mai departe... Aceste tehnici nu-si au originea in traditia ortodoxa, ci mai degraba in traditiile orientale. Asadar, pot fi considerate si aceste tehnici ca fiind "medicamente" prin care Domnul lucreaza? Pot fi aceste tehnici combinate cu practica ortodoxa?(vizualizarea vindecarii prin Domnul sau rugaciunea in starea de meditatie). Am aceste nedumeriri in special din cauza a catorva evenimente: + Un prieten a vazut(cu ochii mintii) un demon care statea langa el, in timpul meditratiei. + Alte persoane care au aus imtit frica, agitatie. + Am citit careta "Marii initiati ai Indiei si parintele Paisie" si filmu : "The fourth kind" care m-au facut sa privesc acest domeniu cu...frica. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mi-a ramas in minte un cuvant citit mai demult si care spune ca Dumnezeu nu face sa dispara definitiv suferinta in lumea aceasta, desi ar putea, din motive pedagogice, dar nici nu-l lasa prada suferintei pe cel care incerca sa-si asume aceasta cruce intru El. Cu alte cuvinte, Dumnezeu nu ar ingadui suferinta si boala daca tot El nu ar fi sprijin si ajutor.
Legat de medicina si tratamente, care au devenit cu timpul domenii atat de vaste si variate, sunt reticent fata toate celelalte metode de terapie specifice traditiei orientale dar si a celor ce incalca morala Bisericii. Nu pentru ca nu ar da rezultate, ci pentru ca rostul meu este sa vad un sens al celor intamplate, plecand de la "datele problemei", adica de la starea duhovniceasca si relatia mea personala cu Dumenzeu. Nu poti fi crestin ortodox si sa practici meditatia transcendentala sau mai stiu eu ce alte practici orientale, nici macar in scop terapeutic. Nu se cuvine a neglija Sfintele Taine ale Bisericii care, prin participarea noastra la ele cu credinta, nu in mod magic, ne aduc vindecare sufletului si trupului. Sa fim onesti, starea de boala este nefireasca si este normal sa ne dorim sanatatea, dar sa nu uitam ca suntem chemati spre a-L iubi pe Dumnezeu mai presus decat ne iubim pe noi insine (propria sanatate) sau pe cei dragi ai nostri. |
![]() |
Tags |
sanatate, vindecare |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cum impacam viata duhovniceasca si viata lumeasca? | sophia | Biserica Ortodoxa Romana | 40 | 28.12.2012 19:53:52 |
Viata mea | Daiana | Morala Crestina | 6 | 29.10.2011 11:04:57 |
Sfaturi de viata lunga si sanatoasa | silverstar | Generalitati | 13 | 05.02.2009 21:58:11 |
Viata duhovniceasca | Gabri | Generalitati | 23 | 14.08.2008 15:28:10 |
cum e viata....... | simi | Generalitati | 7 | 08.07.2008 21:34:17 |
|