![]() |
![]() |
|
#141
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#142
|
|||
|
|||
![]() Citat:
S-au ridicat cu icoanele. Altul a citit in Deuteronom : -Sa nu-ti faci chip cioplit, nici asemanarea vreunui lucru din cate sunt in cer, sus, pe pamant, jos, in apa si sub pamant. Sa nu te inchini lor, sa nu slujesti lor. - Ce-s acestea, icoane ? caci sectantii zic ca icoanele sunt idoli ! Ia sa-ti spun eu ! Cine a facut primele icoane ? Dumnezeu a facut pe om dupa chipul si asemanarea Sa. La Sfantul Ioan Damaschin spune ca prima icoana o face Dumnezeu, adica pe om, dupa chipul si asemanarea Sa. -El a facut, dar ne-a poruncit noua sa nu facem. - Iata, citeste la " Iesire " ( 23 - 29 ). Vezi in Biblie ca tot ce este in biserica este facut cu porunca lui Dumnezeu. Si icoanele si catapeteasma si sicriul Legii Domnului si heruvimii slavei si vestmintele preotilor si mitra arhiereilor si cadelnitele si sfesnicul cu sapte lumini, toate. Nu i-a zis Dumnezeu lui Moise ? " Moise, fa aceasta ! Moise, ia si fa o lada de salcam si o poleieste toata cu aur ! Moise, fa doi drugi de salcam imbracati cu aur, si lada sa aiba verigi, ca sa bati drugii si sa ridici sicriul Legii. Moise, pune in lada aceea Tablele Legii, pe care ti le-am dat Eu pe Muntele Sinai. Pune sarpele de arama, pe care l-a facut cand ii mancau serpii in pustie, pune toiagul lui Aaron, care a infrunzit cand a rezemat de sicriul legii cele 12 toiege, caci al lui Aaron in noaptea aceea a infrunzit si a facut migdale. Si cup acu mana, o cupa de aur ". Mana era ca painea uscata, din care au mancat evreii in pustie 40 de ani. Astea nu erau lucruri de maini omenesti ? |
#143
|
|||
|
|||
![]()
Serios? De parcă ceilalți ar fi venit cu inovația aceasta condamnată de Cuvântul lui Dumnezeu...
|
#144
|
|||
|
|||
![]()
De 2000 ani in biserica ortodoxa si cea catolica exista icoane, daca e asa cum spui tu, de ce ne ingaduie bunul Dumnezeu?
|
#145
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeu ne îngăduie pe toți că e bun. Dar vine și o zi a judecății...
|
#146
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"1.Cortul însă să-l faci din zece covoare de în răsucit și de mătase violetă, stacojie și vișinie; în țesătura lor să faci chipuri de heruvimi alese cu iscusință. ... 31. Să faci o perdea de în răsucit și de mătase violetă, stacojie și vișinie, răsucită, iar în țesătura ei să aibă chipuri de heruvimi alese cu iscusință; (Iesirea 26,1,36) "8. Atunci toți cei cu minte iscusită, care se îndeletniceau cu facerea locașului sfânt, au făcut pentru cort zece covoare de în răsucit și de mătase violetă, stacojie și vișinie; și în țesătura lor au făcut chipuri de heruvimi, alese cu iscusință. ... 35. După aceea au făcut o perdea de mătase violetă, stacojie și vișinie și de în răsucit și pe ea au făcut chipuri de heruvimi cu iscusință alese, ca să o pună între sfânta și sfânta sfintelor. " (Iesirea 36,8,35) "Pereții casei, tavanul, ușorii, ferestrele și ușile le-a acoperit cu aur și [u]pe pereți a sculptat chipuri de heruvimi. " II Cronici 3,7 Last edited by Eugen7; 13.12.2010 at 16:31:17. |
#147
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#148
|
|||
|
|||
![]()
Haideți domnu' Eugen, care două puncte!? Unde ne învață Sf. Scriptură că putem? Cât erau evreii de jidani, nu vedeai unu' să pupe cortu' cu toată vopseaua dupe el, ori să-și facă semnu' stelei lu' David în față la "icoana"... se poate așa ceva? Mai scormoniți, mai scormoniți...
|
#149
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Preotii si tot poporul cinsteau aceste chipuri (icoane). Preotii tamaiau Cortul Sfant iar mai apoit Sfantul Templu si tot ce se aflatu in el (vasele sfinte etc.) intocmai cu fac si preotii nostri in ziua de astazi, dupa indemnul lui Dumnezeu din Sfanta Scriptura. Biserica Ortodoxa Crestina urmaza intru totul Sfanta Scriptura. sa inteleg ca va deranjeaza modul de cinstire ortodox al sfintelor icoane... prin sarut, ingenunchere. Trebuie sa va reamintesc ca in cultul crestin ortodox exista deosebire intre adorare (lateria) care se cuvinte exclusiv lui Dumnezeu si cinstire care se aduce sfintilor, ingerilor si icoanelor. Maica Domnului Nascatoarea de Dumnezeu este preacinstita (adica cinstita mai mult decat toti sfintii si toti ingerii si toate icoanele) insa in nici un caz nu este adorata. |
#150
|
||||
|
||||
![]()
http://ro.orthodoxwiki.org/Adorare
Adorare Adorarea (lat. adoro-are sau latria de la gr. latreia - a aduce un cult, o jertfă, închinare, venerare) este o atitudine profund religioasă, însoțită de ritual și resturi, prin care se exprimă dependența și supunerea totală față de Dumnezeu, ca Domn atotputernic și atotțiitor : «Domnului Dumnezeului tău să te închini și numai Lui să-I slujești» (Matei 4, 10 ; 10, 12 ; Luca 4, 8 ; Fapte 7, 7 ; cf. Deuteronom 6, 13). Adorarea ține de însăși natura religiei Vechiului și Noului Testament (Romani 9, 4) și implică credința în Dumnezeu cel viu și personal, Care intră în dialog conștient cu ființele personale. Fericitul Augustin (354—430) consideră latria ca atitudine fundamental creștină, de supunere totală față de Dumnezeu (Despre adevărata credință, cap. 45). Creștinii, chiar de la începutul Bisericii, cu toate că au practicat cultul jertfei euharistice, au refuzat să aducă sacrificii idolilor păgâni, invocând nu numai inconsistența jertfelor de alimente și animale, ci și caracterul idolo-latru al cultului zeilor (Rom. 1, 25). În cursul disputelor provocate de iconoclasm, ortodocșii au arătat că venerarea icoanelor nu înseamnă idololatrie, deoarece în reprezentarea iconografică sau picturală, persoanele nu sunt cinstite ca «dumnezei», pe temeiul material, cum credeau iconomahii, ci pe temeiul asemănării lor cu chipurile pictate. Cinstirea dată icoanelor revine direct persoanelor reprezentate (a se vedea: Icoană). Adorarea sau «latreia» constituie cultul suprem, sau închinarea în sens propriu, care se cuvine numai persoanelor Sfintei Treimi, și se deosebește de actul de venerare sau de cinstire în general (proskynesis). Urmează supracinstirea '(sau hiperdoulia) Maicii Domnului, în calitatea ei de Născătoare-de-Dumnezeu (Theotokos) și cinstirea (doulia) îngerilor și sfinților, pe baza asocierii lor cu persoana lui Hristos. Pâinea și vinul euharistie prefăcute în Trupul și Sângele Domnului se bucură de același cult de adorare, pe când Evanghelia, crucea și icoanele sunt cinstite în mod relativ, adică prin referire la evenimentele și persoanele reprezentate. Adorarea se exprimă în acte de prosternare (v. metanie), aducere de ofrande, rugăciuni de invocare și doxologie, în gesturi de pietate și reverență. Adorarea se deosebește în mod radical de idolo-latrie, după cum între religie și mitologie, între mister și mit, există o diferență totală. În actul de adorare, creștinul se adresează lui Dumnezeu ca ființă personală și plină de iubire, pe când idololatria provine din frica (sau din mitul) față de divinitatea impersonală, reprezentată prin idoli tăcuți. Apostolul Pavel vorbește de logiki latia, adică de așezarea ființei omului în stare de jertfă spirituală : «Vă îndemn, deci, fraților, pentru îndurările lui Dumnezeu, să înfățișați trupurile voastre ca pe o jertfă vie, sfântă, bineplăcută lui Dumnezeu, ca închinarea voastră cea duhovnicească» (Rom. 12, 1). «Căci pe El (Hristos) noi Îl adorăm deoarece este Fiul lui Dumnezeu ; cât privește pe martiri, noi îi iubim ca discipoli și imitatori ai Domnului și aceasta anume din cauza consacrării lor fără egal față de Împăratul și Stăpânul lor. La rândul nostru, noi putem fi prietenii și ucenicii lor» (Martiriul Sfântului Policarp, XVII, 3, trad. cit., p. 233). Surse - Pr. Prof. Dr. Ion Bria, Dicționar de teologie ortodoxă, EIBM al BOR, București, 1981, art. ”Adorare” |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mica intrebare despre casatorie | cred_cu_adevarat | Nunta | 5 | 21.11.2012 22:35:44 |
O mica intrebare ! | Darkanian | Generalitati | 1 | 02.03.2011 22:29:30 |
O mica intrebare | evika_evita | Generalitati | 21 | 16.09.2009 02:39:33 |
Despre icoane | alecsandru | Pictura si Sculptura Bisericeasca | 44 | 29.05.2008 10:58:01 |
O mica intrebare... | Andragel | Generalitati | 11 | 23.02.2008 15:46:57 |
|