Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.12.2010, 23:44:47
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de George.m Vezi mesajul
Dumnezeu iartă, dar nepedepsit, nimic nu lasă. Așa scrie Cartea (Sfânta Scriptură)![/i]
http://tainacasatoriei.wordpress.com...ii-casatoriti/

Pe mine m-a tulburat putin afirmatia, in sensul imi pare ca-i lipseste duhul ortodox. Ce parere aveti?
Poate că îi lipsește acestei afirmații duhul ortodox sau alte duhuri, dar e foarte corectă din punct de vedere catolic. Cu adevărat, așa scrie Cartea.

Păcatele noastre au două feluri de consecințe: consecințe spirituale și consecințe temporale. Numai prin spovadă (în cazul păcatelor mari) sau prin căință (în cazul celor mici), Dumnezeu iartă consecința spirituală a păcatelor, care este moartea sau îmbolnăvirea sufletului. Dar urmările temporale cer ispășire, aici sau dincolo. De aceea preotul ne dă canon. De departe, prefer ca Dumnezeu să mă pedepsească acuma, decât în Purgatoriu. Știu că nimeni nu intră în Rai cu debite. Mai bine le plătesc în viața aceasta.

Iar Cartea ne oferă numeroase exemple din care înțelegem că iertarea lui Dumnezeu e una, iar ispășirea e alta. A fost David iertat pentru adulterul său și pentru trimiterea lui Urie la moarte ? A fost, avem convingerea fermă că David e în rai. Dar Dumnezeu i-a spus că are de plătit un preț: moartea fiului său. Și așa a fost.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 15.12.2010, 16:35:55
George.m George.m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.12.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 960
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Poate că îi lipsește acestei afirmații duhul ortodox sau alte duhuri, dar e foarte corectă din punct de vedere catolic. Cu adevărat, așa scrie Cartea.

Păcatele noastre au două feluri de consecințe: consecințe spirituale și consecințe temporale. Numai prin spovadă (în cazul păcatelor mari) sau prin căință (în cazul celor mici), Dumnezeu iartă consecința spirituală a păcatelor, care este moartea sau îmbolnăvirea sufletului. Dar urmările temporale cer ispășire, aici sau dincolo. De aceea preotul ne dă canon. De departe, prefer ca Dumnezeu să mă pedepsească acuma, decât în Purgatoriu. Știu că nimeni nu intră în Rai cu debite. Mai bine le plătesc în viața aceasta.

Iar Cartea ne oferă numeroase exemple din care înțelegem că iertarea lui Dumnezeu e una, iar ispășirea e alta. A fost David iertat pentru adulterul său și pentru trimiterea lui Urie la moarte ? A fost, avem convingerea fermă că David e în rai. Dar Dumnezeu i-a spus că are de plătit un preț: moartea fiului său. Și așa a fost.
Eu citesc in Carte altceva: ca ninivitenii n-au mai fost pedepsiti dupa ce s-au pocait, ca Manase a primit iertare si n-a mai fost pedepsit dupa pocainta, ca slabanogului, dupa iertarea pacatelor, i s-a tamaduit trupul.
Si exemple mai sunt.
Ai invocat cazul lui David. Moartea fiului sau nu trebuie privita a fi o pedeapsa. E un necaz suportat de David fara a se razvrati, ce l-a ajutat sa se intareasca in bine, sa inainteze in virtute.
Ai facut referire la "urmari temporale". Vrei, te rog, sa dezvolti putin conceptul?

Last edited by George.m; 15.12.2010 at 16:38:53.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.12.2010, 21:55:38
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de George.m Vezi mesajul
Eu citesc in Carte altceva: ca ninivitenii n-au mai fost pedepsiti dupa ce s-au pocait, ca Manase a primit iertare si n-a mai fost pedepsit dupa pocainta, ca slabanogului, dupa iertarea pacatelor, i s-a tamaduit trupul.
Si exemple mai sunt.
Deocamdată, pe acestea le-ați dat: pe acestea să le luăm la rând:
-ninivitenii au respectat ultimatumul dat de Dumnezeu. Dumnezeu le-a promis distrugerea dacă nu încetează fărădelegile într-un anumit termen. Ei au încetat fărădelegile, deci nu au primit pedeapsa (cel puțin aceea publică: distrugerea cetății). Dar nu numai că locuitorii mândrei Ninive au încetat fărădelegile, au făcut ispășire: și-au pus cenușă în cap și s-au îmbrăcat în pânză aspră.
Mergând spre ei la comandă divină spre a le transmite ultimatumul, Iona păcătuiește călătorind în direcție opusă aceleia cerute de Dumnezeu. Pedeapsa nu a înhtârziat prea mult: a fost aruncat în mare și înghițit de un animal marin.

-iertarea lui Manase a survenit nu numai după ce Manase s-a pocăit, dar și după ce și-a primit pedeapsa. Este robit, este pus în lanțuri, pierde tot. Ce altceva este această stare în care a ajuns strălucitorul împărat decât pedeapsa lui Dumnezeu ?

-cazul slăbănogului nu are legătură cu ce vorbim noi aici. Nu știm dacă a ajuns slăbănog în urma păcatelor sau nu. Dacă este așa, ipoteza confirmă ceea ce am spus: Dumnezeu pedepsește.

Citat:
Ai invocat cazul lui David. Moartea fiului sau nu trebuie privita a fi o pedeapsa. E un necaz suportat de David fara a se razvrati, ce l-a ajutat sa se intareasca in bine, sa inainteze in virtute.
Exact aceste necazuri pe care ni le trimite Dumnezeu ca să ne ajute să ne întărim în bine și să înaintăm în virtute, noi le numim "pedepse".

În zeci de locuri Cartea Sfântă ne spune textual că Dumnezeu este cel care pedepsește.

Citat:
Ai facut referire la "urmari temporale". Vrei, te rog, sa dezvolti putin conceptul?
E destul de dificil de tratat pe scurt. Am să vă dau un exemplu. Să spunem că eu fur bocceaua în care o văduvă bătrână avea adunați banii ei de înmormântare. Acesta este un păcat capital, care are drept urmare două lucruri:
A-sufletul meu trece în stare căzută, adică devine lipsit de harul sfințitor fără de care nu există mântuire. Această moarte a sufletului (sau îmbolnăvire în cazuri mai ușoare) este numită "consecință spirituală"
B-bătrâna suferă o mare pagubă. Se jelește pe la nepoții ei, care sunt siliți să facă chetă ca să suplinească bocceaua furată de mine. Acest tip de urmări, care se referă la perturbarea pe care păcatul o aduce în ordinea lumii se numește "urmare temporală".
Să presupunem acum că eu mă spovedesc. Aud formula sacramentală prin care Dumnezeu m-a iertat și sufletul meu prinde din nou aripi. Ce înseamnă exact "Dumnezeu m-a iertat" ? Înseamnă că urmarea spirituală a păcatului meu este înlăturată. Sunt, din nou, în stare de grație, exact așa cum eram după Botez. Da, dar ceva nu a fost înlăturat de spovadă: acest ceva este urmarea temporală. Eu trebuie să repar răul făcut în lume. Trebuie să alerg să îi înapoiez bocceaua bătrânei. Dacă a murit, moștenitorilor ei. Dacă sunt de negăsit, trebuie să am grijă de o altă bătrână sau să fac un alt fel de ispășire, după cum îmi spune preotul în canonul de pocăință și îndreptare. Dacă eu nu voi face acestea, Dumnezeu mă va pedepsi. Nu cu iadul veșnic, așa cum m-ar fi pedepsit dacă nu m-aș fi pocăit și nu aș fi mers la spovadă, ci altfel, fie în lumea aceasta, fie în lumea viitoare. Dar, cândva, pedeapsa va veni inexorabil în locul dezordinii neîndreptate. Acum, înțelegeți mai bine ceea ce pr Arsenie a spus pe scurt ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 15.12.2010 at 22:08:55.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.12.2010, 19:28:32
George.m George.m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.12.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 960
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
-ninivitenii au respectat ultimatumul dat de Dumnezeu. Dumnezeu le-a promis distrugerea dacă nu încetează fărădelegile într-un anumit termen. Ei au încetat fărădelegile, deci nu au primit pedeapsa (cel puțin aceea publică: distrugerea cetății). Dar nu numai că locuitorii mândrei Ninive au încetat fărădelegile, au făcut ispășire: și-au pus cenușă în cap și s-au îmbrăcat în pânză aspră.
Eu cred ca ninivitenii si-au pus cenusa in cap si au imbracat panza aspra in semn de pocainta, nu de ispasire. Dumnezeu le primeste pocainta, ii iarta si nu ii mai pedepseste cu distrugerea cetatii.
Ar fi facut ispasire in cazul in care isi puneau cenusa-n cap dupa ce primeau iertarea; insa iertarea se produce ulterior.


Citat:
Mergând spre ei la comandă divină spre a le transmite ultimatumul, Iona păcătuiește călătorind în direcție opusă aceleia cerute de Dumnezeu. Pedeapsa nu a înhtârziat prea mult: a fost aruncat în mare și înghițit de un animal marin.
Asa este, dar in acest caz Iona nu e "pedepsit" dupa ce se pocaieste, ci dupa ce greseste.

Citat:
-iertarea lui Manase a survenit nu numai după ce Manase s-a pocăit, dar și după ce și-a primit pedeapsa. Este robit, este pus în lanțuri, pierde tot. Ce altceva este această stare în care a ajuns strălucitorul împărat decât pedeapsa lui Dumnezeu ?
Manase intai a fost pedepsit, iar pedeapsa l-a determinat sa se pocaiasca. Dupa pocainta sa este iertat si nu este pedepsit din nou.
[COLOR=black][/COLOR]
Citat:
-cazul slăbănogului nu are legătură cu ce vorbim noi aici. Nu știm dacă a ajuns slăbănog în urma păcatelor sau nu. Dacă este așa, ipoteza confirmă ceea ce am spus: Dumnezeu pedepsește.
Daca slabanogul suferea din cauza pacatelor sale, dupa iertarea pacatelor primeste vindecarea trupesca, ca o urmare a ei.


Citat:
Exact aceste necazuri pe care ni le trimite Dumnezeu ca să ne ajute să ne întărim în bine și să înaintăm în virtute, noi le numim "pedepse".
Noi le numim „incercari”. De ce sa fie pedepsit cineva pentru un pacat ce i s-a iertat? Inseamna ca iertarea nu e reala.



Citat:
E destul de dificil de tratat pe scurt. Am să vă dau un exemplu. Să spunem că eu fur bocceaua în care o văduvă bătrână avea adunați banii ei de înmormântare. Acesta este un păcat capital, care are drept urmare două lucruri:
A-sufletul meu trece în stare căzută, adică devine lipsit de harul sfințitor fără de care nu există mântuire. Această moarte a sufletului (sau îmbolnăvire în cazuri mai ușoare) este numită "consecință spirituală"
B-bătrâna suferă o mare pagubă. Se jelește pe la nepoții ei, care sunt siliți să facă chetă ca să suplinească bocceaua furată de mine. Acest tip de urmări, care se referă la perturbarea pe care păcatul o aduce în ordinea lumii se numește "urmare temporală".
Să presupunem acum că eu mă spovedesc. Aud formula sacramentală prin care Dumnezeu m-a iertat și sufletul meu prinde din nou aripi. Ce înseamnă exact "Dumnezeu m-a iertat" ? Înseamnă că urmarea spirituală a păcatului meu este înlăturată. Sunt, din nou, în stare de grație, exact așa cum eram după Botez. Da, dar ceva nu a fost înlăturat de spovadă: acest ceva este urmarea temporală. Eu trebuie să repar răul făcut în lume. Trebuie să alerg să îi înapoiez bocceaua bătrânei. Dacă a murit, moștenitorilor ei. Dacă sunt de negăsit, trebuie să am grijă de o altă bătrână sau să fac un alt fel de ispășire, după cum îmi spune preotul în canonul de pocăință și îndreptare. Dacă eu nu voi face acestea, Dumnezeu mă va pedepsi. Nu cu iadul veșnic, așa cum m-ar fi pedepsit dacă nu m-aș fi pocăit și nu aș fi mers la spovadă, ci altfel, fie în lumea aceasta, fie în lumea viitoare. Dar, cândva, pedeapsa va veni inexorabil în locul dezordinii neîndreptate. Acum, înțelegeți mai bine ceea ce pr Arsenie a spus pe scurt ?
Va multumesc pentru dezvoltarea subiectului.
Eu nu pot fi de acord cu pedeapsa ulterioara iertarii. Din punctul meu de vedere, daca omul e pedepsit si dupa ce a fost iertat prin Taina Spovedaniei, inseamna ca iertarea nu-i deplina. El e in continuare vinovat pentru faptele rele savarsite.

Last edited by George.m; 17.12.2010 at 19:56:25.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.01.2013, 00:39:02
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
E destul de dificil de tratat pe scurt. Am să vă dau un exemplu. Să spunem că eu fur bocceaua în care o văduvă bătrână avea adunați banii ei de înmormântare. Acesta este un păcat capital, care are drept urmare două lucruri:
A-sufletul meu trece în stare căzută, adică devine lipsit de harul sfințitor fără de care nu există mântuire. Această moarte a sufletului (sau îmbolnăvire în cazuri mai ușoare) este numită "consecință spirituală"
B-bătrâna suferă o mare pagubă. Se jelește pe la nepoții ei, care sunt siliți să facă chetă ca să suplinească bocceaua furată de mine. Acest tip de urmări, care se referă la perturbarea pe care păcatul o aduce în ordinea lumii se numește "urmare temporală".
Să presupunem acum că eu mă spovedesc. Aud formula sacramentală prin care Dumnezeu m-a iertat și sufletul meu prinde din nou aripi. Ce înseamnă exact "Dumnezeu m-a iertat" ? Înseamnă că urmarea spirituală a păcatului meu este înlăturată. Sunt, din nou, în stare de grație, exact așa cum eram după Botez. Da, dar ceva nu a fost înlăturat de spovadă: acest ceva este urmarea temporală. Eu trebuie să repar răul făcut în lume. Trebuie să alerg să îi înapoiez bocceaua bătrânei. Dacă a murit, moștenitorilor ei. Dacă sunt de negăsit, trebuie să am grijă de o altă bătrână sau să fac un alt fel de ispășire, după cum îmi spune preotul în canonul de pocăință și îndreptare. Dacă eu nu voi face acestea, Dumnezeu mă va pedepsi. Nu cu iadul veșnic, așa cum m-ar fi pedepsit dacă nu m-aș fi pocăit și nu aș fi mers la spovadă, ci altfel, fie în lumea aceasta, fie în lumea viitoare. Dar, cândva, pedeapsa va veni inexorabil în locul dezordinii neîndreptate. Acum, înțelegeți mai bine ceea ce pr Arsenie a spus pe scurt ?
am intalnit si in ortodoxie acest lucru, mai ales in referire cu Judecata de Apoi(daca nu ar fii urmarile pacatelor, nu s-ar putea stabili la judecata particulara si gata.)
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.01.2013, 00:55:05
iliegh
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Pai si atunci ce rost are ca Dumnezeu sa pedepseasca un suflet curat ?

Daca infractorul care a furat bocceaua batranei s-a spovedit, intelegand prin aceasta ca s-a indreptat, a devenit cinstit pentru totdeauna, un suflet imaculat, de ce el trebuie pedepsit ? El practic a ajuns la capatul mantuirii, este mantuit, merge pe calea lui Hristos. Mai trebuie el pedepsit ?

Mai bine decat sa-l pedepseasca ar face o minune ca baba sa gaseasca din intamplare un sac cu bani si atunci impaca si capra si varza.

Eu cred ca asa functioneaza dreptatea lui Dumnezeu, dar nu ne dam noi seama.

Last edited by iliegh; 26.01.2013 at 01:00:36.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.01.2013, 01:02:22
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iliegh Vezi mesajul
Pai si atunci ce rost are ca Dumnezeu sa pedepseasca un suflet curat ?

Daca infractorul care a furat bocceaua batranei s-a spovedit, intelegand prin aceasta ca s-a indreptat, a devenit cinstit pentru totdeauna, un suflet imaculat, de ce el trebuie pedepsit ? El practic a ajuns la capatul mantuirii, este mantuit, merge pe calea lui Hristos. Mai trebuie el pedepsit ?

Mai bine decat sa-l pedepseasca ar face o minune ca baba sa gaseasca din intamplare un sac cu bani si atunci impaca si capra si varza.

Eu cred ca asa functioneaza dreptatea lui Dumnezeu.
da, dar a fost sincer. si daca esti sincer in dorinta ta de iertare, vei cauta si sa indrepti lucrurile, daca poti.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.01.2013, 01:04:20
iliegh
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Patrie si Credinta Vezi mesajul
da, dar a fost sincer. si daca esti sincer in dorinta ta de iertare, vei cauta si sa indrepti lucrurile, daca poti.
Inevitabil, nu poti sa ai un suflet curat daca ai ceva pe constiinta. Dar insusi faptul ca ai ceva pe constiinta este un indiciu al curateniei morale. Multi nu au.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.01.2013, 01:16:23
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iliegh Vezi mesajul
Pai si atunci ce rost are ca Dumnezeu sa pedepseasca un suflet curat ?
Cititi "Colonelul Jack", un roman de Daniel Defoe. Acelasi autor a scris si "Robinson Crusoe", dar, in timp ce de al doilea toata lumea a auzit, primul titlu e mult mai putin cunoscut si mai greu de gasit.

Alternativ, puteti citi si nuvela extinsa "Papucii lui Mahmud", de Gala Galaction. Un preot ortodox cu belsug in pana sa.

Veti spune: "Domnule, noi vorbim aici de doctrina, iar dumneata vii cu beletristica ?". E vorba de autori care, ramanand in domeniul artei scrisului, ii dau o dimensiune spirituala deloc de neglijat, dubland bucuria citirii cu aceea a zidirii.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #10  
Vechi 26.01.2013, 01:32:09
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iliegh Vezi mesajul
Pai si atunci ce rost are ca Dumnezeu sa pedepseasca un suflet curat ?

Daca infractorul care a furat bocceaua batranei s-a spovedit, intelegand prin aceasta ca s-a indreptat, a devenit cinstit pentru totdeauna, un suflet imaculat, de ce el trebuie pedepsit ? El practic a ajuns la capatul mantuirii, este mantuit, merge pe calea lui Hristos. Mai trebuie el pedepsit ?

Mai bine decat sa-l pedepseasca ar face o minune ca baba sa gaseasca din intamplare un sac cu bani si atunci impaca si capra si varza.

Eu cred ca asa functioneaza dreptatea lui Dumnezeu, dar nu ne dam noi seama.
Prea simplist vezi lucrurile.
Problema este mai complexa.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Alternativ, puteti citi si nuvela extinsa "Papucii lui Mahmud", de Gala Galaction. Un preot ortodox cu belsug in pana sa.
Frumoasa poveste. :)

In ortodoxie este spovedania - martusirea, in urma careia se primeste iertarea de pacate si canonul asociat acestei iertari.
Iertarea poate sa vina dupa efectuarea canonului sau sa o preaceada.
Se pot tine multe dezbate despre cum e mai corect, in practica iertarea precede canonul.
Atunci la ce mai e bun canonul? Pentru a evita caderea in acelasi pacat sau altele asemanatoare (daca se poate sa nu fie nici un pacat cu atat mai bine).

Cizmarul din poveste a primit un canon teribil, canon care insa a fost mai mult decat un simplu canon, sau o "pedeapsa" pentru pacat (cum ar percepe gresit unii), a fost chiar un mod de viata, menit a-l duce pe om la mantuire.

Deci omul a pacatuit grava (in poveste ia viata unui om fara apare) si ce primeste in schimb? Pe langa iertarea si o cale spre mantuire (desi unii ar putea veadea doar jumatate goala si ar zice ca e pedeapsa).

Deci ca sa revenim, iertarea nu exclude suferinta ulterioara, nu neaparat ca efect direct al pacatului in cauza, dar si ca o cale spre mantuire, de evitare a altor pacate similare si nu doar.

Citat:
În prealabil postat de iliegh Vezi mesajul
Inevitabil, nu poti sa ai un suflet curat daca ai ceva pe constiinta. Dar insusi faptul ca ai ceva pe constiinta este un indiciu al curateniei morale. Multi nu au.
Da si nu.

Sunt oameni pacatosi care din cauza ca si-au sfidat de prea multe ori constiinta, au pierdut-o.

Dimpotriva, sfintenia se remarc tocmai printr-o sensibilitate exacerbata a constiintei, cel aflat pe drumul sfinteniei poate sa sufere chiar si din amintirea unor pacate minore savarsite cu mult timp in urma.

Deci acesti oameni care au "ceva" pe constiinta s-ar putea sa fie mult mai curati sufleteste deca majoritatea care desi sunt oameni decenti (adica nu din categoria enuntata initial) nu isi fac prea multe probleme de constiinta.

Daca nu ma insel, Filocalia chiar recomanda ca omul sa caute sa dobandeasca acesta sensibilitate sufleteasca, la inceput mai "trupeste", prin aducerea aminte de pacate si mustare cu gandul, ca mai apoi prin aceasta nevointa spre pocainta sa faca loc harului lui Dumnezeu care sa duca lucrarea pocaintei la alt nivel duhovnicesc, superior.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 26.01.2013 at 01:35:14.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Dumnezeu nu ne lasă când avem credință și nădejde. dorinastoica14 Generalitati 22 01.04.2013 11:17:13
Iarta-ma ! dorinastoica14 Pocainta 88 31.12.2012 16:21:13
Dumnezeu iarta dar nu uita ladyanda Generalitati 22 06.06.2011 21:05:52
Scuze, iarta-ma, nu pot Florin-Ionut Din Noul Testament 34 01.01.2011 21:59:48
nimic fara dumnezeu iulia_amy2003 Generalitati 1 01.09.2008 22:04:17