Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.01.2011, 08:53:43
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

HRISTOS ne poate reda copilaria din nou,nu trebuie sa ne indoim deloc de acest lucru.EL doreste sa ne curateasca mintea si inima prin spovedanie deasa cat de des facem pacatul,si sa le lumineze prin Sfanta Impartasanie.DUMNEZEU poate face cu noi minunea de a redeveni copii,traind la varsta noastra fiecare clipa ca si cum ar fi prima si ultima a vietii noastre...Ce ne mai trebuie oameni buni pentru a fi fericiti?HRISTOS din ceruri,sa-L intampinam!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 11.01.2011, 14:14:17
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Rafail Noica-Omul este ceea ce ramane dupa judecata lui HRISTOS

[COLOR=#810081] [/COLOR]



„Omul este ceea ce rămâne după judecata
lui Hristos…, nu după judecățile oamenilor.”
„Nu-Mi spune nimic…
Îți cunosc mizeria, necazurile, luptele și ispitele sufletului tău, așa cum ești tu; dă-Mi inima ta! Dacă o să aștepți să devii un înger ca să Mi te dăruiești întru iubire, atunci n-ai să mă iubești niciodată.
Chiar dacă ești laș, fricos, neîncrezător în împlinirea dragostei și în săvârșirea dragostei și a sfințeniei, chiar dacă ai să recazi în acele păcate pe care nu ai vrea să le mai faci, Eu nu-ți dau voie să nu Mă iubești. Iubește-Mă așa cum ești tu! În orice moment și în orice situație te-ai afla, în credincioșie sau în trădare, în râvnă sau uscăciune, tu iubește-Mă așa cum ești. Eu vreau ca să Mă poți iubi din puțina și săraca ta inimă. Dacă vei aștepta până când ai să fii desăvârșit, atunci n-ai să Mă iubești niciodată. N-aș putea Eu, oare, să fac din fiecare fir de nisip un serafim, un înger care să strălucească de curăție și dragoste?! Nu sunt Eu, Domnul Dumnezeu, care am creat toate și pot totul?! Omule, ți-ai dat tu viața pentru lume, din dragoste pentru oameni, sau ai murit din iubire pentru Mine? Atunci, de ce nu mă lași să te iubesc? Fiul Meu, lasă-Mă să te iubesc, Eu îți vreau inima, care este locașul Meu.
Desigur, cu timpul am să te schimb, însă chiar până atunci, iubește-Mă așa cum ești tu, fiindcă Eu te iubesc cu toate că ești așa. Eu vreau ca dragostea ta pentru Mine să se nască din puțina și sărmana ta inimă, din adâncul neputinței și mizeriei tale. Eu te iubesc și când ești slab și necurat.
Nu vreau o dragoste izvorâtă și hrănită din mândria „virtuților” tale, ci dintr-o inimă smerită pe care o pot curăța oricând. N-am nevoie de „virtuțile” tale, de talentele tale, de înțelepciunea ta. Eu vreau doar să mă iubești și să lucrezi cu dragoste pentru Mine. Nu „virtuțile” tale le doresc; dacă ți le-aș da, tu ești așa de slab și mândru încât ai hrăni amorul tău propriu și nu m-ai cinsti pe Mine. Deci ele să nu fie un motiv pentru care tu nu Mă cauți și stai departe de Mine. Apropie-te cu dragoste…
Unui fier ruginit, flăcările unui foc nu numai i-ar curăța rugina, dar l-ar face incandescent. Iubește-Mă deci nu numai ca să fii curat, asta ar fi din nou o mândrie pentru tine, ci pentru că Eu vreau să odihnesc în inima ta. Deci nu te mai îngrijora de asta. Aș putea să fac prin tine lucruri mari pentru mintea omenească, dar nu! Tu ai să fii sluga cea rea și nefolositoare și neputincioasă. Am să-ți iau și puținul pe care crezi că-l ai. Eu te-am făcut din iubire și pentru ca să-ți dau iubirea… fără ca tu să-mi poți da ceva. Nu încerca să-Mi plătești iubirea prin nimic, asta Mă doare atât de mult la tine…
Iubește-Mă în dragostea Duhului Meu și fără motive. Nu mai sta departe de Mine, îți lipsește nu sfințenia (pe care numai Eu ți-o pot da), ci o inimă gata să Mă iubească oricând și până la capăt. Astăzi, Eu stau la ușa inimii tale ca un cerșetor, Eu singurul și adevăratul Împărat și Domn. Eu bat și aștept… Grăbește-te să-Mi deschizi prin smerenie: nu mai aduce motiv întinăciunea și sărăcia ta. Dacă ți-ai cunoaște-o până în adânc și deplin, ai muri de durere. Dar ceea ce M-ar durea pe Mine ar fi ca tu să te îndoiești de dragostea ce-o am eu pentru tine. Crede că Eu pot totul, iar tu nu poți nimic fără Mine; doar păcatul ești în stare să-l faci fără ajutorul Meu! Să nu te încrezi în tine fără Mine, căci altfel voi fi nevoit să te las în cădere în măsura cu care tu te apreciezi. Nu te frământa că n-ai „virtuți”. Am să-ți dau Eu sfințenia Mea. Deschide-ți inima prin pocăință și Mă primește în potirul sufletului tău prin Trupul și Sângele Meu pe care în dar ți-L dau la Sfânta Liturghie. Atunci o să te fac să înțelegi totul și să Mă iubești mai mult decât îți poți închipui. Lasă să curgă Sângele Meu în sângele tău și să bată inima Mea în inima ta.
Eu ți-am dat-o pe Sfânta și Preacurata Mea Măicuță. Lasă să treacă totul prin inima ei curată încât să poată mijloci pentru tine.
Orice s-ar întâmpla, nu aștepta nicidecum să devii sfânt, ca pe urmă să Mă iubești… în acest fel tu nu M-ai iubi niciodată.
Și acum, du-te! Eu sunt cu tine!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.01.2011, 09:22:05
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Hristos ne vrea fericiti

Omul vrea să fie fericit. Chiar și când aleargă în direcția opusă lui Hristos, de fapt tot pe el ÎI caută. Tot pe El îl strigă și tot de El îi este dor. Fericirea este sensul vieții lui. O clipă de durere și o măsură de neașteptată suferință îl întunecă, îl dezamăgesc și fac vecin cu neantul. Dacă omul urăște ceva p lumea aceasta, atunci doar suferința proprie o urăște Inima lui e făcută să se umple cu bucurie și cu lumină. Este ca o cămară în care trebuie să între Hristos. Și, în acel moment, inima gustă Fericirea și nu mai caută nimic.

Nu mai vrea nimic. Nu o mai interesează nimic din ceea ce o interesa până atunci. Este fericită. Iubește și este iubită. Are cerul în ea și uită pământul. Are raiul în ea și uită păcatul. Are pe Hristos cu sine și se uită pe sine...
Oare câți ne dăm seama că sufletul nostru este ca un copil care scâncește și suspină molcom după ceva sau, mai bine zis, după Cineva? Zi și noapte. Vrea mereu ceva și nu este niciodată mulțumit. Vrea mângâierea lui, dar noi nu știm cum să i-o dăm. Vrea o bucurie aparte, pe care noi o căutăm în lume și tot nu o găsim. Iar sufletul rămâne trist uneori o viață întreagă. Unii, poate că cei mai mulți, o luăm pe drumuri greșite. E drept că scrie pe ele fericire, dar nu este ceea ce vrea sufletul nostru. El vrea pe Hristos. Iubirea și iertarea Lui. Nu-L cunoaște, dar îl bănuiește. Iar noi îi dăm altceva. Mereu altceva. EI plânge un timp și apoi amorțește. Tace și uită că mai există. Pentru că noi îi dăm doar fericirea care bucură trupul... Ii dăm o hrană mincinoasă, care nu-l satură și nu-l bucură...
Plăcerea trupească nu dă nimic sufletului. Noi credem că dă și ne aruncăm în tot mai multă plăcere a trupului. Oricare ar fi aceasta: desfrâu, alcoolism sau pur și simplu body-building. Trupul devine de acum copilașul care scâncește și suspină după tot mai multă fericire și tot mai multă mângâiere. Iar sufletul se vede uitat. Iar dacă el nu îl are pe Hristos, nu mai vrea nimic. Tace și uită. Se ascunde în noi și se pierde în gândurile noastre. Nu ne reproșează nimic. Nu ne supără cu nimic. Așteaptă doar o clipă de „neatenție" a noastră și mai scâncește din când în când. Cu o lacrimă ce curge în inimă și se revarsă pe ochii lui Hristos. Dar noi nu ne amintim de el. Am uitat cum plânge sufletul nostru. Și credem că tot trupul este cel care a plâns. Și o luăm de la capăt.
Ne hrănim cu nefericire un timp, o viață, deși Fericirea este mereu în umbra noastră, mereu gata să intre în noi, să ne invadeze cu lumină și cu adevăr. Hristos este singurul Care știe cum se crește, cum se mângâie, cum se hrănește și cum se bucură un suflet. Este Tată și Mamă în același timp. Are pentru noi bucurii pe care nici nu le bănuim. Este Cel ce ne dă sens și mântuire. Trebuie doar să vrem. Cu dina­dinsul. Așa cum un copilaș, atunci când își vede mama, nu se mai uită la nimic și la nimeni doar ca să ajungă în brațele ei. Nu contează că se împiedică și că nu știe să meargă. Căci știe instinctiv că acolo este hrana și mângâierea lui. Acolo îi va fi cald și bine. Și oricât s-ar fi jucat, oricât ar fi alergat, tot de brațele materne îi este dor. Așa și sufletul... vrea la Hristos! Instinctul spiritual îi spune clipă de clipă că acolo este locul lui.
Hristos nu este un mit. Nu este o idee. Și nu este un simplu om ce a trăit acum două milenii și care ne-a învățat să fim mai buni sau, din contra, cum zic unii, să trăim în patimi care ne umplu de neputințe. El este Fiul lui Dumnezeu. Este Dumnezeu adevărat și Om adevărat. Este Persoana care poartă în Sine toată Fericirea, toată Lumina și toată Bucuria unei veșnicii. De dinainte de om și o veșnicie după el. Este Cel ce S-a apropiat de om ca să Se dăruiască pe Sine. Este exact ceea ce îi trebuie omului. Însă cum acesta, poate că prea des, rătăcește spre fericiri inexistente, El a spus și continuă să-i spună omului ce este Fericirea. Din respect și din iubire față de el nu-l bruschează, nu-l trage de mânecă și nu-l leagă de Sine. Doar aruncă raze de iubire peste ochii sufletului nostru și ne invită să fim liberi. Să accep­tăm că în afară de El nu avem nici măcar o șansă să fim fericiți. Veșnic fericiți! Așa cum și El este! Ne roagă să ne uităm o clipă în ochii Lui și tot o clipă să uităm de noi înșine și de ceea ce am considerat a fi fericire.
Ne invită să gustăm din iubirea Lui. O invitație tăcută și ușoară. O invitație pe care scrie exact numele fiecăruia dintre noi. Nu se mânie dacă n-o deschidem și nu ne condamnă dacă primim „invita­țiile" altora, fără nume și fără expeditor. Ne invită să uităm măcar o clipă din viața noastră de ceea ce ne bucura până atunci și să îl luăm în serios. Să vrem a asculta scâncetul sufletului propriu și să ne întoar­cem de acolo de unde am plecat.
Pentru a nu avea pricină de rătăcire, Hristos ne-a spus absolut tot despre fericire.
N-a ascuns nimic. Nu a păstrat nimic pentru Sine. Cel ce avea să meargă pe Cruce tocmai pentru ca omul să poată să fie fericit i-a arătat omului unde stă fericirea. Nu l-a amăgit cu vorbe mari și a căutat să nu idealizeze A spus totul brut. Realitatea care, deși doare și provoacă, este așa numai pentru că omul se încăpățânează să caute altă fericire. Nu așa cum Hristos vrea, ci după cum el vrea. Omul se minte, în timp ce Domnul nu ne poate minți. Și continuă să repete până la sfârșitul veacurilor cele 9 fericiri. Cele 9 modalități de a gusta fericirea lui Hristos.

Nu există alte posibilități și nici alte drumuri nu duc la El. Omul tot vrea să ocolească și s-o ia pe scurtătură. Dar Hristos nu poate oferi mai mult decât a oferit deja. Nu Se poate anula pe Sine doar pentru că omul vrea mereu o zecea fericire: cea carnală, a trupului! Hristos n-a cunoscut-o și nu o poate accepta și nici înțelege. Trupul Lui a fost pe Cruce și acum este în altarele bisericilor. Nu provocator de plăcere, ci ca și un Leac, un Medicament care să ne întărească măcar pe unul din cele nouă drumuri spre Fericire.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 14.01.2011, 09:16:25
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit IISUS HRISTOS cel adevarat,cu cruce,este USA

EU SUNT USA, a zis Hristos. „De va intra cineva prin Mine, se va mântui”. Hristos este usa catre Imparatia Cerurilor, pe care o putem afla inauntrul nostru chiar din vremea acestei vieti si care dainuieste o vesnicie. Dar cum sa aflam acea Usa in mijlocul a mii de secte si filosofii diferite, toate infatisand un chip diferit al lui Hristos? Daca cautam spre istoria Bisericii pe care El a intemeiat-o, gasim o linie neintrerupta in care chipul Sau a fost pastrat neprihanit si nestricat. Linia aceea este straveche Ortodoxie, reperul adevaratului crestinism.
Veniti catre Usa! Aflati-o de-a lungul stravechii cai a istoriei...
LA UN MOMENT DIN ISTORIE, cand omenirea cazuse din rai si avea nevoie disperata de Dumnezeu, insusi Dumnezeul Ce l-a zidit pe om s-a intrupat si s-a facut om. Acesta a fost Iisus Hristos, Cel de care au profetit proorocii si Cel pe care intreaga lume Il astepta. Pana atunci, toate religiile erau doar incercari risipite ale omului de a-L intelege pe Dumnezeu. In Hristos, intaia data in istorie, Insusi Dumnezeu s-a facut om. Unul din multele lucruri pe care Hristos le-a descoperit, in lumea aceasta, a fost putinta unei relatii personale cu Dumnezeu, pentru cei ce cred. El si-a strans credinciosii si le-a fagaduit ca nimic nu va izbandi, niciodata, impotriva Bisericii Sale (Matei 16:18). Aceasta Biserica a fost intemeiata mai intai pe patimile lui Hristos, apoi pe cele ale Apostolilor Sai, iar apoi pe cele ale mucenicilor, de-a lungul veacurilor (1 Petru 2:21, Coloseni 1:24). Astfel a inceput crestinismul.





Dupa rastignirea, invierea si inaltarea la Ceruri a lui Hristos, ucenicii Sai s-au adunat impreuna cu mii de oameni din toata lumea cunoscuta, pentru sarbatoarea Rusaliilor. Atunci, intocmai cum proorocisera Sfintele Scripturi si precum chiar Hristos fagaduise, din cer, fără de veste, s-a făcut un vuiet, ca de suflare de vânt ce vine repede, și s-au umplut toți de Duhul Sfânt (Fapte 2:2-4). Ei au inceput sa propovaduiasca Calea, Adevarul si Viata tutror celor de fata la sarbatoare, in limbile lor de nastere. Cei ce au primit aceasta descoperire si i-au urmat lui Iisus Hristos au inceput sa fie cunoscuti drept Crestini.
Din acea zi inainte, crestinatatea a fost inzestrata cu tarie si a inceput sa se raspandeasca catre marginile pamantului. De la Ierusalim, ucenicii lui Hristos au calatorit prin intreaga lume cunoscuta: Apostolii Petru si Pavel au mers in Grecia si Roma, Andrei a mers in Rusia, Marcu in Egipt, Simeon in Anglia si Africa, Toma a ajuns pana in India, iar Matei in Etiopia. Desi erau in diferite colturi ale lumii, inima si sufletul lor erau una (Fapte 4:32) si propovaduiau un Domn, o credință, un botez (Efeseni 4:5). Pretutindeni unde au mers, ei au numit episcopi, preoti si diaconi si i-au hirotonit, prin punerea mainilor, spre a fi pastori ai turmei lui Hristos. In putina vreme Apostolii au adus multime de pagani la Hristos – oameni simpli si filosofi, cersetori si imparati. Desi Apostolii au avut parte de prigoane, cazne si chiar de moarte pentru convingerile lor, nimic nu a putut impiedica Credinta sa se raspandeasca precum focul in toate colturile pamantului. Aproape fiecare Apostol a avut o moarte muceniceasca, si multe din ramasitele lor sunt pastrate in Bisericile Ortodoxe pana astazi.






In timpul acestor vremuri grele, de mucenicie, a fost constituita si intemeiata Biserica, si perioada in care isi afla obarsia cultul, artele si muzica Bisericii. Ele au izvorat firesc din Vechiul Testament si au curs in cel Nou. Felul de inchinare a inceput in vremea lui Moise, asa cum i s-a descoperit de catre Dumnezeu. Artele provin in infatisarile mozaicale din Templu, ale scenelor din Vechiul Testament, si in artele pre-crestine. Traditia aceasta a artei sacre a fost continuata de catre Apostolul Luca, cel ce a zugravit intaia infatisare iconografica a Fecioarei Maria tinand Pruncul Hristos. Muzica (cantarea) isi gaseste originile in Psalmii lui David. Chiar si Liturghia (slujba de impartasire) isi afla originea in Vechiul Testament, Trupul si Sangele lui Hristos fiind jertfa nou-testamentara (Ioan 6:48-58). Intaia slujba de impartasire alcatuita de Apostolul Iacov, ruda Domnului, s-a bazat pe experienta Apostolilor de la Cina cea de Taina, si este inca folosita astazi in Biserica Ortodoxa.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 15.01.2011, 09:40:12
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Eu sunt totul pentru tine

,,Eu iti sunt tata,Eu frate,Eu sot,Eu casa,Eu hrana,Eu haina,Eu radacina,Eu temelie si orice vei voi tu.Ca sa nu-ti lipseasca nimic,voi lucra Eu.Am venit sa te slujesc Eu pe tine,nu tu pe Mine.Eu iti sunt si prieten,si madular al trupului,si cap,si frate,si sora,si mama.Eu iti sunt toate si tot.Tu nu trebuie sa faci nimic,doar sa fiii langa Mine.Eu sunt sarac pentru tine si cersetor pot fi,tot pentru tine.In cer Il rog pe Tatal Meu,pe pamant vin ca trimis al Tatalui Meu,tot pentru tine.Tu esti totul pentru Mine,si frate,si impreuna-mostenitor.Si prieten al Meu si madular al trupului Meu.Ce altceva mai doresti?''
Reply With Quote
  #6  
Vechi 15.01.2011, 11:28:54
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Semnul



De peste 2000 de ani, Hristos stă, cu brațele deschise, înaintea tuturor...
Dumnezeu S-a întrupat în acest Om Care, cu un glas ce stinge furtunile și înviază morții, strigă tuturor noroadelor: PÂNĂ AICI! DINCOLO DE MINE E PRĂPASTIA CEA NESFÂRȘITĂ a IADULUI!
Și puțini Își întorc privirile spre El... Și mai puțini, văzându-L, își încordează auzul ca să-L asculte... Și mai puțini, ascultându-L, Îl cred și se opresc... Iar, din cei ce se opresc, puțini sunt cei ce se întorc din drum, înfruntând până la capăt, suferința de a merge "împotriva curentului", a maselor care, din pricina rumorii, a zgomotului vieții acesteia pătimașe, nu aud înfiorătoarele urlete ale celor din față; ale celor ce, râzând, glumind, dormind, bând și mâncând, preocupați în fel și chip de sine, se trezesc, deodată, fără putință de întoarcere... deasupra Abisului!...
Cei care, ascultând de Hristos, se întorc din calea largă a acestui fluviu uman ce se varsă în Iad, cale ușoară pentru că nu trebuie decât să te lași "dus de val" ( expresie atât de populară cu care este numită cedarea la o ispită, la seducția patimii) aceștia se vor umple de răni: vor fi ei înșiși răstigniți, NUMAI CĂ RĂNILE și MOARTEA LE VOR FI SLUJNICE, NU STĂPÂNI: îi vor curăța de toate întinăciunile, îi vor spăla în "baia Crucii" de toate cele ce nu pot moșteni Viața Veșnică. Aceștia alcătuiesc Trupul lui Hristos, Biserica ortodoxă, căci ei se împărtășesc, cu darul Sfintelor Taine, care sunt daruri ale Răstignirii, de destinul lui Hristos.
Hristos cel Răstignit este SEMNUL de CIRCULAȚIE al istoriei, înfipt de dragostea lui Dumnezeu înaintea tuturor oamenilor, pentru a ne arăta, pe unde trebuie să o luăm, dacă vrem, cu adevărat, Viața...
Din consecințele, oricât de dramatice, ale nerespectării unui semn de circulație de pe drumurile noastre pământești, te poate scăpa Dumnezeu... Și asta, o știm toți, se întâmplă de sute de ori în viața noastră cotidiană...
Dar, pe cel ce nu ține seama de Semnul de circulație al lui Dumnezeu, nu-l mai poate scăpa nimeni... Căci Dumnezeu S-a smerit pe Sine ca Om până la moarte de Cruce ca să-l avem în față, în chipul cel mai de înțeles pentru inima noastră... Acest Semn prin care IUBIREA-FĂRĂ-DE-SFÂRȘIT s-a arătat, așa cum numai Iubirea poate sta: cu prețul propriei vieți în calea morții noastre veșnice...

"Și după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să se înalțe Fiul Omului.
Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viața veșnică.(...)
Că aceasta este voia Tatălui Meu, ca oricine vede pe Fiul și crede în El să aibă viață veșnică... ( IOAN 3, 14-15 și 6,40)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.01.2011, 21:43:05
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
minunile Sf. Nectarie 2 cosmin_82 Intamplari adevarate 682 12.01.2023 12:29:14
minunile de azi florintoro Intamplari adevarate 6 15.08.2021 00:03:20
minunile sf. nectarie cosmin_82 Intamplari adevarate 140 17.04.2020 05:26:54
Minunile din viata noastra ! elenavioletacocos Intamplari adevarate 30 21.08.2010 20:18:29