Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.01.2011, 20:02:47
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dianagroza Vezi mesajul
Si ce se intampla cu cele care nu-s nici legate si nici dezlegate? Cum a ajuns Sf. Maria Egipteanca la o asa sfintenie fara sa o fi dezlegat-o nimeni in prealabil?

Imi imaginez ca stii cum a inceput pocainta ei si dupa ce s-a luptat cu multe ispite i s-a ingaduit sa se impartaseasca cu Sfintele Taine, ceea ce inseamna ca a fost dezlegata.
Stiu foarte bine ca parintele Zosima s-a rugat sa ii arate Domnul daca este cineva mai imbunatatit decat el. Si asa a ajuns in desert unde traia sfanta care era mult imbunatatita, mult mai mult decat parintele. Si nicidecum nu s-a spovedit inainte ca sa poata ajunge la o asemenea sfintenie. Asa ca parintele Zosima a fortat-o sa ii spuna care este secretul ei. Ea zicea ca nu este decat o pacatoasa, desi in Duh vazuse ca Zosima era preot inainte ca acesta sa deschida gura. Si cand i-a spus secretul ei, nu a fost altceva decat multa parere de rau de pacate. A fost suficient ca sa ajunga mai imbunatatita decat parintele calugar care la randul lui era dintre cei mai imbunatatiti. Nici vorba sa ii fi dat parintele dezlegare de pacate, parintele i-a dat doar Impartasania cu Trupul si Sangele Domnului fara de care nu putem ajunge in Imparatie...
  #2  
Vechi 20.01.2011, 20:06:46
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Daca iei in considerare acest caz,ar trebui sa observi cum Maria Egipteanca s-a plecat cu smerenie inaintea preotului...
  #3  
Vechi 20.01.2011, 20:12:04
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel777 Vezi mesajul
Daca iei in considerare acest caz,ar trebui sa observi cum Maria Egipteanca s-a plecat cu smerenie inaintea preotului...
Bine-nteles pentru ca vedea in Duh faptul ca mainile preotului au tinut in ele Trupul si Sangele Domnului. Dar pentru asta tot nu a vrut sa ii spuna povestea sa, a trebuit sa insiste foarte mult preotul ca ea sa ii spuna. Asa ca numai de Spovedanie nu a fost vorba acolo!
Eu nu am zis sa nu respectam preotii, dimpotriva, sunt slujitori ai Domnului si trebuie respectati. Eu am zis doar ca si femeile trebuie sa aiba voie sa fie preot pentru ca nu le lipseste absolut nimic. Si iata un caz concret in care cel mai induhovnicit era o femeie si nu un barbat...
  #4  
Vechi 20.01.2011, 20:20:01
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Nu m-ai convins....Sa stii ca eu tot de Sfintii Parinti am sa ascult......Si parintele Cleopa se exprima cu ingrijorare despre hirotonirea femeilor in Biserica anglicana....Lasa-ma sa iau drept indrumatori pe batranii mei ,si nu fetiscane ca tine...
  #5  
Vechi 20.01.2011, 20:24:03
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit Ce spune Parintele Cleopa

Si am trecut de la rolul femeii in societate la rolul ei in Biserica, fiindca atunci ei venisera cu scopul acelor ce faceau preoti, ca faceau pe femei preoti si episcopi. Erau si cateva observatoare protestante. Acum, de rolul femeii in Biserica, ce sa va spun? Am auzit ca protestantii au ajuns la apogeul nebuniei. Un cioban va vorbeste; cine s-o supara, sa-mi ia opincile si gluga. De 5000 de ani a intemeiat Dumnezeu preotia, prin Moise si Aaron si fiii lui Levi si niciodata n-o dat porunca nimanui sa hirotoneasca persoane de gen feminin.

Poate ati auzit si de diaconite: Si va incredintez pe Feba, sora noastra, care este diaconita a Bisericii din Chencrea (Rom. 16, 1). Dar, zic, v-ati pus intrebarea ce misiune aveau diaconitele? Poate ati luat de acolo indrazneala si sa faceti diaconi din femei! Voi credeti ca diaconitele, care au incetat sa mai fie din secolul IV in Biserica Ortodoxa, aveau aceeasi misiune ca un diacon?

Aceste diaconite aveau sapte misiuni in Biserica. Datoriile diaconitelor, le-am spus acolo, ajutau al botezul femeilor, ajutau bolnavii la spitale, duceau impartasanie la femeile bolnave, slujeau la mesele agape, etc. Dar nicidecum n-aveau hirotonie, cum spune canonul 19 al Soborului VI Ecumenic: “Iar hirotonie la diaconite, n-am cunoscut, fara numai hirotesii”. Ce este hirotesia? Hirotonia se face in Altar, iar hirotesia afara de Altar. Este o singura rugaciune arhiereasca care se dadea inainte vreme, si acum se da la ierarhia inferioara a Bisericii, la slujitorii inferiori, cum erau: exorcistii, portarii, citetii, cantaretii, anagnostii, ipodiaconii, hartofilacsii etc.

Toti acestia aveau aceasta hirotesie sau binecuvnatare care o aveau si diaconitele; o imputernicire sa slujeasca, sa ajute in Biserica. Unii erau cu inmormantarile, portarii tineau bastoane in maini si atunci cand se spunea: “Cei chemati, iesiti”, ei scoteau pe catehumenii, care inca nu erau botezati, din biserica. Le-am aratat misiunile lor.

Dar hirotonia cu hirotesia nu-i totuna! Hirotesia este o mica sfintire care se da la slujitorii inferiori, iar slujitorii superiori: diaconul, preotul si arhiereul au hirotonia in Sfantul Altar. Este mare deosebire intre una si alta.

Sa nu credeti ca diaconita zicea ecteniile ca diaconul sau zicea evanghelia la popor sau se saruta cu preotul si se impartasea la Sfanta Masa, cum fac clericii. Nicidecum!

Apostolul Pavel a spus asa: “vaduva care nu se marita sa fiewomen_deacons_1 hranita de la biserica. Care se marita nu greseste, dar mai bine sa ramana asa”. Pe femeile aceste vaduve si bolnave, care nu aveau barbat, Biserica le ajuta prin diaconite.

Ele teseau covoare pentru biserica, perdele, faceau lumanari pentru biserica, vestminte pentru preoti, faceau curatenie in Altar. Ele erau in slujba Bisericii, iar Biserica le purta de grija.

(Iosif Flaviu, marele istoric, ne arata ca la Biserica lui Solomon era astfel: In jurul bisericii celei mari, erau case pentru cele ce aveau sa tie fecioria pana la 30 de ani, si de atunci puteau sa se casatoreasca. Mai sus erau fecioarele bisericii, care se fagaduiau sa pazeasca viata curata pana la moarte. Apoi mai erau vaduvele bisericii. Si mai erau un fel de calugari numiti terapeuti).

Aceste diaconite tineau evidenta fecioarelor si a vaduvelor dintr-o eparhie. Ele spuneau episcopului cate femei ajuta la toate bisericile, si li se dadea un ajutor. Asta era prima misiune a diaconitelor.

A doua misiune a diaconitelor. Ele stiau cate fecioare are Biserica. In timpul marilor persecutii nu erau manastiri cu crucea in varf, sa toace si sa traga clopotele, Biserica era in catacombe. Daca o fata se hotara in casa parinteasca sa pazeasca fecioria pentru Hristos, parintii crestini ii dadeau voie. Ii faceau o chiliuta cu icoane acolo sa se inchine si ea petrecea mai mult in po0412-varvarast si rugaciune. Cum a fost si Sfanta Mare Mucenita Varvara.

Cine stia numarul acestora care isi afieroseau lui Hristos viata in sfintenie? De ele se ingrijeau intai diaconitele si apoi episcopul locului, care le calugarea. Pana in secolul VI n-a avut voie preotul sa faca calugarite; episcopul sfintea fecioarele. El se ducea la casele lor si le facea calugarite si le punea fagaduinta si tunderea in fata parintilor, ca nu erau manastiri, ca sa faca calugaria in fata altarului. Aceasta era a doua misiune a diaconitelor.

A treia misiune a diaconitelor era cu catehizarea femeilor si botezul femeilor. Pentru ca diaconii si preotii aveau ungerea Sfantului si marelui mir, le puneau pe diaconite cu imputernicirea lor, sa le miruiasca pe femei, sa le catehizeze, sa le invete simbolul credintei si legea crestina. Iar la imbracarea si dezbracarea lor era foarte cuviincios sa fie femei; si acestea erau diaconitele. Asta era a treia misiune a diaconitelor.

A patra misiune era milostenia. Se strangea milostenie de la biserica pentru cei saraci si nacajiti si pentru cei ce aveau cereri si nevoi. Diaconitele trebuiau sa stie unde sa imparat aceste milostenii si care-i mai nacajit, sa-i dea raport la episcop.

A cincea misiune a diaconitelor era curatenia in Sfantul Altar si alimentarea lui. Ele alimentau altarul cu tamaie, cu smirna, cu untdelemn, cu lumanari de ceara, curatenia in Altar, fara sa se atinga de Sfanta Masa, de Sfantul Jertfelnic, cum sunt si calugaritele acum. Ca mai tarziu le-au luat locul chiar calugaritele si nu s-a mai simtit nevoia de diaconite.

A sasea misiune a diaconitelor. In sarbatori si Duminici, dupa ce ieseau de la biserica se dadea masa comuna cum era atunci. Se duceau diaconitele undeva aproape de biserica si adunau femeile sa le tina cateheze, sa le invete. Ele le spuneau de Sfanta Evanghelie.

A saptea misiune a diaconitelor. Ele faceau mare randuiala in biserica. Barbatii sa stea in partea dreapta si femeile in partea stanga in ordinea aceasta: cei prea batrani in frunte, cei mai carunti la spate, cei tineri pana la sfarsit si printre ei sa ramana o carare ca sa mearga crestinii sa se inchine sa dea darul la altar.

Iata ce misiune aveau diaconitele, dar nu sa le faci diaconi, sa le imbraci cu stihar si sa le pui sa zica ectenii. Asta este cea mai mare nebunie. Nu a fost aceasta niciodata. Ia ganditi-va dumneavoastra, in istoria Sfintilor Apostoli, in istoria Evanghelie, nu gasim vreodata ca au hirotonit Apostolii vreo femeie. Daca au fost sfintele mironosite, avem duminica lor dupa Pasti, fiind cinstite intocmai cu Apostolii, cum au fost: Maria Magdalena, Maria lui cleopa, Maria lui Iacob cel Mic, Salomia, Maximilia, Iunia, Iulia, Marta si Maria si celelalte femei sfinte, mironosite intocmai cu Apostolii.

Cat erau de mari ele dar nu au indraznit Apostolii sa le hirotoneasca. Nu se spune ca a hirotonit pe Maria sau pe alta. Au murit martire, au murit marturisind pe Hristos si intocmai cu Apostolii se cheama, ca ele au vestit Invierea intai si au mers dupa Mantuitorul pana la moarte si pana la Inviere, dar nicidecum nu spune in Sfanta Evanghelie ca au hirotonit vreuna.

Biserica le cinsteste ca pe Apostoli, dar nu ca pe diaconi sau ca pe preoti.
  #6  
Vechi 20.01.2011, 20:27:39
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel777 Vezi mesajul
Nu m-ai convins....Sa stii ca eu tot de Sfintii Parinti am sa ascult......Si parintele Cleopa se exprima cu ingrijorare despre hirotonirea femeilor in Biserica anglicana....Lasa-ma sa iau drept indrumatori pe batranii mei ,si nu fetiscane ca tine...
Parintele Cleopa este canonizat ca sfant? Nu zic sa nu asculti de dansul in invatatura lasata de Hristos pentru ca nu a spus nimic gresit din aceasta. Ceea ce iese insa din Invatatura lui Hristos sunt pareri personale. Iar Hristos nu a invatat niciodata discriminarea femeii, niciodata, dimpotriva, a reabilitat pozitia ei terfelita in noroi. El nu a lasat interdictii pentru femei, niciodata, a zis foarte clar "cere si vei primi". Asa ca nu de fetiscane ti-am zis ca trebuie ascultat ci de Hristos, de ceea ce El a invatat. Crezi ca ma minte cand imi zice "cere si vei primi"? Pana acum s-a tinut de cuvant, si o sa se tina in continuare. Si cat o sa traiesc o sa Il rog sa fie femei preot in bisericile sale in care exista preoti barbati, ca sa nu mai fie denigrata femeia. Pentru ca asta ati facut non-stop pana acum, argumentele voastre nu au facut decat sa o denigreze, ca este asa si pe dincolo, ca si cum Duhul Sfant nu a fost trimis si pentru ea, si ca si cum ar putea face ceva barbatul fara ajutor de la Duhul Sfant...
  #7  
Vechi 20.01.2011, 20:31:10
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Parintele Cleopa este canonizat ca sfant? Nu zic sa nu asculti de dansul in invatatura lasata de Hristos pentru ca nu a spus nimic gresit din aceasta. Ceea ce iese insa din Invatatura lui Hristos sunt pareri personale. Iar Hristos nu a invatat niciodata discriminarea femeii, niciodata, dimpotriva, a reabilitat pozitia ei terfelita in noroi. El nu a lasat interdictii pentru femei, niciodata, a zis foarte clar "cere si vei primi". Asa ca nu de fetiscane ti-am zis ca trebuie ascultat ci de Hristos, de ceea ce El a invatat. Crezi ca ma minte cand imi zice "cere si vei primi"? Pana acum s-a tinut de cuvant, si o sa se tina in continuare. Si cat o sa traiesc o sa Il rog sa fie femei preot in bisericile sale in care exista preoti barbati, ca sa nu mai fie denigrata femeia. Pentru ca asta ati facut non-stop pana acum, argumentele voastre nu au facut decat sa o denigreze, ca este asa si pe dincolo, ca si cum Duhul Sfant nu a fost trimis si pentru ea, si ca si cum ar putea face ceva barbatul fara ajutor de la Duhul Sfant...
Am inteles,esti la fel de inteleapta,sau mai inteleapta decat parintele Cleopa!
  #8  
Vechi 20.01.2011, 20:31:50
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit Ce spune Parintele Cleopa

Si am trecut de la rolul femeii in societate la rolul ei in Biserica, fiindca atunci ei venisera cu scopul acelor ce faceau preoti, ca faceau pe femei preoti si episcopi. Erau si cateva observatoare protestante. Acum, de rolul femeii in Biserica, ce sa va spun? Am auzit ca protestantii au ajuns la apogeul nebuniei. Un cioban va vorbeste; cine s-o supara, sa-mi ia opincile si gluga. De 5000 de ani a intemeiat Dumnezeu preotia, prin Moise si Aaron si fiii lui Levi si niciodata n-o dat porunca nimanui sa hirotoneasca persoane de gen feminin.

Poate ati auzit si de diaconite: Si va incredintez pe Feba, sora noastra, care este diaconita a Bisericii din Chencrea (Rom. 16, 1). Dar, zic, v-ati pus intrebarea ce misiune aveau diaconitele? Poate ati luat de acolo indrazneala si sa faceti diaconi din femei! Voi credeti ca diaconitele, care au incetat sa mai fie din secolul IV in Biserica Ortodoxa, aveau aceeasi misiune ca un diacon?

Aceste diaconite aveau sapte misiuni in Biserica. Datoriile diaconitelor, le-am spus acolo, ajutau al botezul femeilor, ajutau bolnavii la spitale, duceau impartasanie la femeile bolnave, slujeau la mesele agape, etc. Dar nicidecum n-aveau hirotonie, cum spune canonul 19 al Soborului VI Ecumenic: “Iar hirotonie la diaconite, n-am cunoscut, fara numai hirotesii”. Ce este hirotesia? Hirotonia se face in Altar, iar hirotesia afara de Altar. Este o singura rugaciune arhiereasca care se dadea inainte vreme, si acum se da la ierarhia inferioara a Bisericii, la slujitorii inferiori, cum erau: exorcistii, portarii, citetii, cantaretii, anagnostii, ipodiaconii, hartofilacsii etc.

Toti acestia aveau aceasta hirotesie sau binecuvnatare care o aveau si diaconitele; o imputernicire sa slujeasca, sa ajute in Biserica. Unii erau cu inmormantarile, portarii tineau bastoane in maini si atunci cand se spunea: “Cei chemati, iesiti”, ei scoteau pe catehumenii, care inca nu erau botezati, din biserica. Le-am aratat misiunile lor.

Dar hirotonia cu hirotesia nu-i totuna! Hirotesia este o mica sfintire care se da la slujitorii inferiori, iar slujitorii superiori: diaconul, preotul si arhiereul au hirotonia in Sfantul Altar. Este mare deosebire intre una si alta.

Sa nu credeti ca diaconita zicea ecteniile ca diaconul sau zicea evanghelia la popor sau se saruta cu preotul si se impartasea la Sfanta Masa, cum fac clericii. Nicidecum!

Apostolul Pavel a spus asa: “vaduva care nu se marita sa fiewomen_deacons_1 hranita de la biserica. Care se marita nu greseste, dar mai bine sa ramana asa”. Pe femeile aceste vaduve si bolnave, care nu aveau barbat, Biserica le ajuta prin diaconite.

Ele teseau covoare pentru biserica, perdele, faceau lumanari pentru biserica, vestminte pentru preoti, faceau curatenie in Altar. Ele erau in slujba Bisericii, iar Biserica le purta de grija.

(Iosif Flaviu, marele istoric, ne arata ca la Biserica lui Solomon era astfel: In jurul bisericii celei mari, erau case pentru cele ce aveau sa tie fecioria pana la 30 de ani, si de atunci puteau sa se casatoreasca. Mai sus erau fecioarele bisericii, care se fagaduiau sa pazeasca viata curata pana la moarte. Apoi mai erau vaduvele bisericii. Si mai erau un fel de calugari numiti terapeuti).

Aceste diaconite tineau evidenta fecioarelor si a vaduvelor dintr-o eparhie. Ele spuneau episcopului cate femei ajuta la toate bisericile, si li se dadea un ajutor. Asta era prima misiune a diaconitelor.

A doua misiune a diaconitelor. Ele stiau cate fecioare are Biserica. In timpul marilor persecutii nu erau manastiri cu crucea in varf, sa toace si sa traga clopotele, Biserica era in catacombe. Daca o fata se hotara in casa parinteasca sa pazeasca fecioria pentru Hristos, parintii crestini ii dadeau voie. Ii faceau o chiliuta cu icoane acolo sa se inchine si ea petrecea mai mult in po0412-varvarast si rugaciune. Cum a fost si Sfanta Mare Mucenita Varvara.

Cine stia numarul acestora care isi afieroseau lui Hristos viata in sfintenie? De ele se ingrijeau intai diaconitele si apoi episcopul locului, care le calugarea. Pana in secolul VI n-a avut voie preotul sa faca calugarite; episcopul sfintea fecioarele. El se ducea la casele lor si le facea calugarite si le punea fagaduinta si tunderea in fata parintilor, ca nu erau manastiri, ca sa faca calugaria in fata altarului. Aceasta era a doua misiune a diaconitelor.

A treia misiune a diaconitelor era cu catehizarea femeilor si botezul femeilor. Pentru ca diaconii si preotii aveau ungerea Sfantului si marelui mir, le puneau pe diaconite cu imputernicirea lor, sa le miruiasca pe femei, sa le catehizeze, sa le invete simbolul credintei si legea crestina. Iar la imbracarea si dezbracarea lor era foarte cuviincios sa fie femei; si acestea erau diaconitele. Asta era a treia misiune a diaconitelor.

A patra misiune era milostenia. Se strangea milostenie de la biserica pentru cei saraci si nacajiti si pentru cei ce aveau cereri si nevoi. Diaconitele trebuiau sa stie unde sa imparat aceste milostenii si care-i mai nacajit, sa-i dea raport la episcop.

A cincea misiune a diaconitelor era curatenia in Sfantul Altar si alimentarea lui. Ele alimentau altarul cu tamaie, cu smirna, cu untdelemn, cu lumanari de ceara, curatenia in Altar, fara sa se atinga de Sfanta Masa, de Sfantul Jertfelnic, cum sunt si calugaritele acum. Ca mai tarziu le-au luat locul chiar calugaritele si nu s-a mai simtit nevoia de diaconite.

A sasea misiune a diaconitelor. In sarbatori si Duminici, dupa ce ieseau de la biserica se dadea masa comuna cum era atunci. Se duceau diaconitele undeva aproape de biserica si adunau femeile sa le tina cateheze, sa le invete. Ele le spuneau de Sfanta Evanghelie.

A saptea misiune a diaconitelor. Ele faceau mare randuiala in biserica. Barbatii sa stea in partea dreapta si femeile in partea stanga in ordinea aceasta: cei prea batrani in frunte, cei mai carunti la spate, cei tineri pana la sfarsit si printre ei sa ramana o carare ca sa mearga crestinii sa se inchine sa dea darul la altar.

Iata ce misiune aveau diaconitele, dar nu sa le faci diaconi, sa le imbraci cu stihar si sa le pui sa zica ectenii. Asta este cea mai mare nebunie. Nu a fost aceasta niciodata. Ia ganditi-va dumneavoastra, in istoria Sfintilor Apostoli, in istoria Evanghelie, nu gasim vreodata ca au holymyrrhbearershirotonit Apostolii vreo femeie. Daca au fost sfintele mironosite, avem duminica lor dupa Pasti, fiind cinstite intocmai cu Apostolii, cum au fost: Maria Magdalena, Maria lui cleopa, Maria lui Iacob cel Mic, Salomia, Maximilia, Iunia, Iulia, Marta si Maria si celelalte femei sfinte, mironosite intocmai cu Apostolii.

Cat erau de mari ele dar nu au indraznit Apostolii sa le hirotoneasca. Nu se spune ca a hirotonit pe Maria sau pe alta. Au murit martire, au murit marturisind pe Hristos si intocmai cu Apostolii se cheama, ca ele au vestit Invierea intai si au mers dupa Mantuitorul pana la moarte si pana la Inviere, dar nicidecum nu spune in Sfanta Evanghelie ca au hirotonit vreuna.

Biserica le cinsteste ca pe Apostoli, dar nu ca pe diaconi sau ca pe preoti.
  #9  
Vechi 21.01.2011, 12:33:54
dianagroza's Avatar
dianagroza dianagroza is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.10.2010
Locație: Iasi, Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 714
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Eu nu am zis sa nu respectam preotii, dimpotriva, sunt slujitori ai Domnului si trebuie respectati. Eu am zis doar ca si femeile trebuie sa aiba voie sa fie preot pentru ca nu le lipseste absolut nimic. Si iata un caz concret in care cel mai induhovnicit era o femeie si nu un barbat...
Ba da draga, le lipseste.... CURATENIA. Cred ca esti familiarizata cu faptul ca femeia are zilele ei in care este spurcata, ce vrei, sa intre asa in altar sa moara acolo si sa-si condamne sufletul in iad pe vesnicie. O singura Femeie are voie in Sfanta Sfintelor si aceea este Pururea Fecioara Maria. Daca tu te consideri vrednica sa fii preot (impropriu spus) esti stapanita de mandrie si te preamaresti fara merit. Nici o femeie de pe pamant nu este vrednica de asa ceva, indiferent cat te zbati tu, exista doar alegerea de a fi maica.
Tu faci confuzie grava, ca nu a zis nimeni ca o femeie nu poate fi mai vrednica decat un barbat, dar sa demonstreze prin fapte de credinta (Sfanta Paraschiva, de exemplu, nu a avut astfel de pretentii si nici Sfanta Maria Egipteanca, Sfanta Filoteia, chiar daca erau pline har si pe doua din ele ni le-a lasat Dumnezeu drept marturie)
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta!
  #10  
Vechi 21.01.2011, 12:37:57
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dianagroza Vezi mesajul
Ba da draga, le lipseste.... CURATENIA. Cred ca esti familiarizata cu faptul ca femeia are zilele ei in care este spurcata, ce vrei, sa intre asa in altar sa moara acolo si sa-si condamne sufletul in iad pe vesnicie. O singura Femeie are voie in Sfanta Sfintelor si aceea este Pururea Fecioara Maria. Daca tu te consideri vrednica sa fii preot (impropriu spus) esti stapanita de mandrie si te preamaresti fara merit. Nici o femeie de pe pamant nu este vrednica de asa ceva, indiferent cat te zbati tu, exista doar alegerea de a fi maica.
Tu faci confuzie grava, ca nu a zis nimeni ca o femeie nu poate fi mai vrednica decat un barbat, dar sa demonstreze prin fapte de credinta (Sfanta Paraschiva, de exemplu, nu a avut astfel de pretentii si nici Sfanta Maria Egipteanca, Sfanta Filoteia, chiar daca erau pline har si pe doua din ele ni le-a lasat Dumnezeu drept marturie)
Necuratia la femei este o prejudecata romaneasca si ruseasca care nu exista in alte parti, la greci de exemplu. Iisus a curatit lumea si a zis sa nu mai numim noi necurat ceea ce El a curatit. In fine, daca ai fi avut dorinta de a sti ceva si nu de a arunca pietre, ai fi vazut mai sus ca am scris deja despre asta.
Si cu asta gata. Am inteles ca de fapt aici va place sa va bateti joc de oameni, va face placere chiar. Treaba voastra.
Subiect închis

Tags
din ospățul credinței



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Postul pentru femeile insarcinate anculina Postul 202 27.04.2016 10:39:32
Sfaturi pentru un prea-pacatos laur_3440 Pocainta 6 16.05.2010 21:02:26
(Cum) sunt informate femeile inainte de avort? andreicosmovici Generalitati 10 11.08.2008 09:29:04