![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Si nici nu o putem invata de pe net...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Corect, ma duc sa invat ca am examen!
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Si eu,am examen la facultate ....
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeu sa-ti ajute si tie!
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Câțiva frați vorbeau despre dragoste și avva Iosif le-a zis: „Oare știm noi ce este dragostea?“. Și l-a dat exemplu pe avva Agathon. Acesta avea un cuțit și a venit la el un frate, care i-a lăudat cuțitul, iar avva nu l-a lăsat să plece până când n-a luat și cuțitul. (Pateric, ediția Polirom, 2005)
|
#6
|
|||
|
|||
![]() ![]() Găsim în Sfânta Scriptură: “Cu cel cuvios, cuvios vei fi; și cu omul nevinovat, nevinovat vei fi. Și cu cel ales, ales vei fi; și cu cel îndărătnic Te vei îndărătnici.” (Psalmul 17, 28-29) Iar în Epistola întâia către Corinteni, Sfântul Apostol Pavel avertizează: “Nu vă lăsați înșelați. Tovărășiile rele strică obiceiurile bune.” (Capitolul 15, versetul 33). Ca să te vezi, trebuie să privești în ochii celuilalt. La propriu și la figurat. Dar ochii celuilalt, sufletești sau trupești, sunt parte din ființa lui. Dacă ființa lui este rea, te vezi și tu rău, căci așa oglindesc ochii lui. Văzându-te rău, începi să crezi că așa ești, și vei acționa de acum încolo ca atare. “Căci nu este pom bun care să facă roade rele și, iarăși, nici pom rău care să facă roade bune.” (Sfânta Evanghelie după Luca, capitolul 6, versetul 43). Nu poate omul rău să te facă bun. Sfinții însă, prin iubirea și blândețea lor, au prefăcut fiare în oameni: tâlhari, criminali, prostituate. Ei le-au arătat iubire, le-au acordat demnitate și cei căzuți în cele mai murdare păcate au primit puterea de a începe o viață nouă. În Hristos. Să încercăm să avem în preajma noastră oameni care măcar încearcă să se apropie sincer de Dumnezeu. Să îi evităm pe hulitori, căci nu avem niciun avantaj duhovnicesc de la aceștia. Sfinții nu ieșeau la predicare decât după zeci de ani de nevoință în mănăstiri, în peșteri, în pustii, atunci când nu îi mai putea afecta personalitatea celor cu care intrau în contact căci erau întăriți cu putere de sus. Noi nu trebuie să ne încredem în puterile noastre mai mult decât în cuvintele Sfintei Scripturi și ale Sfinților Părinți. Mulți au căzut și dintre cei întăriți. Noi să nădăjduim doar în mila lui Dumnezeu și să îi cerem ajutor Măicuței Domnului în viforul ispitelor ce ne înconjoară de-a pururi. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeu ne-a creat din dragoste si pentru dragoste.
Omul prin pacat, a facut din dragoste - din conditia sa de a fi - un "accesoriu" optional. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Dragostea spirituală curge din alte izvoare .. dragostea emoțională. Ea este fiica cerului, timpul fără de moarte, prelungirea eternității în om. Potențialul ei energetic e inepuizabil. PARADOXUL DRAGOSTEI SPIRITUALE CONSTA IN FORTIFICAREA EI, IN INBOGATIREA EI CU FIECARE ACT DE DARUIRE; O ENERGIE CARE SPORESTE CHELTUINDU-SE, CARE SE ADAUGA RISIPINDU-SE. Dragostea spirituală se poate numi tot așa de bine dragoste creștină, pentru că ea ne-a fost relevată în puritatea ei desăvârșită prin jertfa Mântuitorului. Dragostea spirituală și dragostea omenească uneori pot merge împreună, dar adeseori vin în conflict dureros. Când drumurile lor se despart, trebuie să dăm precădere aceleia care este mai de preț. “Cine este muma mea și cine sunt frații mei ?” (Matei), întreabă Iisus pe ucenicii săi care i-au vestit sosirea lor la locul unde el predica. “Iată muma mea și frații mei” le răspunde tot El, întinzând mâna spre ei, voind să arate că rudeniile lui adevărate sunt prieteniile spirituale .”
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Dragostea si bunurile ei (Corinteni I(13))
1. De aș grăi în limbile oamenilor și ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare și chimval răsunător. 2. Și de aș avea darul proorociei și tainele toate le-aș cunoaște și orice știință, și de aș avea atâta credință încât să mut și munții, iar dragoste nu am, nimic nu sunt. 3. Și de aș împărți toată avuția mea și de aș da trupul meu ca să fie ars, iar dragoste nu am, nimic nu-mi folosește. 4. Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește. 5. Dragostea nu se poartă cu necuviință, nu caută ale sale, nu se aprinde de mânie, nu gândește răul. 6. Nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr. 7. Toate le suferă, toate le crede, toate le nădăjduiește, toate le rabdă. 8. Dragostea nu cade niciodată. Cât despre proorocii – se vor desființa; darul limbilor va înceta; știința se va sfârși; 9. Pentru că în parte cunoaștem și în parte proorocim. 10. Dar când va veni ceea ce e desăvârșit, atunci ceea ce este în parte se va desființa. 11. Când eram copil, vorbeam ca un copil, simțeam ca un copil; judecam ca un copil; dar când m-am făcut bărbat, am lepădat cele ale copilului. 12. Căci vedem acum ca prin oglindă, în ghicitură, iar atunci, față către față; acum cunosc în parte, dar atunci voi cunoaște pe deplin, precum am fost cunoscut și eu. 13. Și acum rămân acestea trei: credința, nădejdea și dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeu sa-ti ajute!
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Antropologia (teologica) ortodoxa | Eugen7 | Dogmatica | 221 | 28.11.2012 16:57:50 |
Tacerea .pacat sau virtute ? | maria55 | Generalitati | 62 | 26.03.2012 16:17:48 |
Cel mai josnic pacat si cea mai mare virtute | laurastifter | Morala Crestina | 35 | 22.03.2012 11:51:21 |
|