![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
apare ceata. Iar cand e ceata nu mai putem distinge corect realitatea. Cum procedam ca sa o distingem, totusi, "obiectiv"? Pai, unii aprin farurile de anticeata, altii bajbaie cu o lanterna, dar mai e si cate unul care asteapta "soarele" sa alunge "ceata". Ce e lanterna, ce sunt farurile anticeata? Pai lanterna e ratiunea, farurile anticeata sunt stiintele experimentale, iar soarele cred ca stiiti cine este! Dar soarele nu actioneaza numai prin lumina, ca n-ar avea efectul scontat, ci, mai ales, prin "caldura"! Ea, "caldura" alunga intai "ceata" si abia mai apoi permite si "luminii" sa o strabata. Pe ce trebuie să se bazeze credința noastră? Pe "caldura" in primul rand si apoi pe "lumina" ce vine de la "SOARE". Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cred ca vorbele ce-ti completeaza "iscalitura"Har, smerenie si jertfa de sine.[/quote] insemneaza raspunsul de fapt....Pe ele trebuie sa se bazeze credinta...Asa trebuie , dar...nu mereu se si intampla, din nefericire.... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Primul pas în direcția relativismului este ideea că adevărul nu este obiectiv. O asemenea ciudățenie, cum că adevărul nu e ceva în afara noastră, ci zace între urechile nostre e relativ nouă în istoria filozofiei. Marele pericol este că de la relativismul doctrinar se ajunge în mod necesar la relativismul moral, fiindcă morala este mereu emergentă ideilor. Va să zică: dumneata ai adevărul dumitale și eu am adevărul meu. Prin urmare, faptul că hoția este un lucru rău poate să fie adevărat la dumneata, dar nu și la mine. Deja de astăzi vedem cum sunt dezincriminate: pruncuciderea, preacurvia și sodomia. Mâine va fi dezincriminată eutanasia, iar poimâine hoția. Deja codul penal, care încă mai incriminează hoția, e valabil numai pentru căței. Dar asta e, deja, altă poveste.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Într-adevăr, relativismul, ideea că nu ar exista adevăr obiectiv, este absurdă. E ca și cum ai spune că nimic nu există, nici tu care gândești aceasta.
Sunt multe astfel de capcane în calea adevăratei cunoașteri și poate că cele mai multe au cauze morale: omul caută să-și justifice niște patimi, adoptă niște idei confortabile și astfel cade din ascensiunea căutării. Lipsa de obiectivitate nu e atât de naivă cum am crede. O altă capcană este negarea unei existențe absolute și a unui infinit ne-fizic, specifică ateilor. Prin aceasta ei se închid cunoașterii realității în totalitatea ei, limitându-se la cercetarea lumii fizice, care reprezintă o porțiune infimă și anostă a existenței. Căutarea adevărului nu reprezintă o ambiție pătimașă ci e dorința de a te uni cu Dumnezeu tot mai mult. Dumnezeu fiind infinit, și ascensiunea în cunoaștere e infinită. Acesta e tocmai scopul creării omului, cunoașterea. Iubirea e și ea cunoaștere. Sunt mai multe sensuri ale cuvântului iubire: bunătate, atracție, apreciere și nici unul nu e bazat pe porniri iraționale ci e urmarea unei iluminări. Bunătatea e rezultatul înțelegerii valorii ființei umane și a beneficiului sentimentelor bune. Atracția și aprecierea sunt rezultatul cunoașterii ființei dorite/apreciate. Credința într-un Dumnezeu personal, rațional, revelat, Care se descoperă omului nu numai că e singura care face posibilă conservarea facultăților noastre raționale și afective (alte credințe, într-un dumnezeu impersonal, duc la depersonalizarea adepților) dar ea ne scutește și de căutări zadarnice în noianul de teorii și religii care s-au vânturat pe pământ de-a lungul vremii sau în gândurile care ne trec prin minte. Noi nu trebuie să căutăm adevărul în lume, nici în noi înșine (adică nu suntem noi Dumnezeu, cum spus cineva mai sus cu naivitate) ci la Dumnezeu. El ne dă să cunoaștem și să înțelegem cele ce ne sunt necesare, atunci când știe El. De aceea singura noastră grijă în această căutare e să nu credem ceva fals. Ontologia, o ramură a filozofiei, se ocupă cu distingerea între realitate și aparență. Apofatismul reprezintă efortul de dezbrăcare a minții de conceptele despre Dumnezeu, pentru a baza cunoașterea noastră doar pe ceea ce este experimentat direct, nu bazat pe idei luate din exterior. Însă cunoașterea nu poate fi separată de ascultare, de aspectul legăturii noastre cu Dumnezeu. Golirea minții de concepte există și în alte culturi (în cele extrem-orientale), dar pentru că lipsește conștiința unui Dumnezeu personal și a gravității păcatului nu se poate pătrunde în profunzimea lucrurilor, totul se reduce la exerciții mintale cu efect depersonalizant, având ca scop golirea minții de gânduri. Practicile orientale și catolice ale meditației sunt foarte periculoase, la fel practica golirii minții, ducând la tulburări grave ale funcțiilor mintale. Apofatismul nu înseamnă golirea minții de gânduri ci depășirea unor prejudecăți.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide Last edited by Traditie1; 26.01.2011 at 13:48:18. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pentru a cauta adevarul la Dumnezeu, trebuie intai sa intelegem cat de cat ce este Dumnezeu, lucru care implica cautarea atat in lume cat si in noi insine. Evident este exclus faptul ca noi asa cum suntem am putea fi Dumnezeu, deoarece, considerand ca Dumnezeu e perfect, noi suntem extrem de deformati. Cel putin deocamdata.
__________________
Cu sinceritate, Pippo |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Intr-o iarna extrem de geroasa,in urma unei avalanse, 2 amici raman inzapeziti pe munte.Dupa cateva ore, cand erau aproape inghetati,apare in fatza lor la cativa metri, un caine Saint-Bernard cu butoiasul de rom la gat.
Primul dintre amici spune exaltat: -Uitee ,vine cel mai bun prieten al omului! Celalalt continua: -Daaaa si ce caine mare il aduce! Deci adevarul este unul singur : venea un caine Saint -Bernard cu butoiasul de rom la gat. Deci realitatea obiectiva este raportata la fiecare individ in parte, desi ADEVARUL RAMANE INCONTESTABIL, UNUL SINGUR! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Realitatea obiectiva devinde subiectiva datorita greselilor noastre, datorita punctului de vedere relativ pe care il are fiecare. Pe pamant, cat timp dispunem de constiinta omului comun, totul este relativ. Doar devenind sfant si constientizand corect intregul si lumea, se obtine o viziune 100% obiectiva asupra lumii. Dar Adevarul este obiectiv, este unul singur. Noi suntem subiectivi, si cu problema asta trebuie sa ne confruntam si sa o invingem, sa o corectam, pentru a deveni 100% obiectivi si sfinti.
__________________
Cu sinceritate, Pippo |
#8
|
|||
|
|||
![]()
uite....aici era articolul pt care m-ai incriminat inutil :http:// bluria,com/despre-adevar
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asa este. De la atata relativizare ajungi sa nu mai fii sigur de nimic si chiar sa fii de acord cu pruncuciderea, preacurvia si sodomia(ca sa raman pe exemplele tale) pentru ca pacatele astea sunt ambalate cu alte denumiri si in urechile noastre proaste suna corect si valoros; in timp ce tu vorbesti de pruncucidere, altii vorbesc despre dreptul si libertatea femeilor de a avorta. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
adevar sau superstitie?! | ovidiu.mihai05 | Generalitati | 4 | 07.10.2011 07:48:54 |
Credinta, habotnicie, obiectivitate | Traditie1 | Teologie si Stiinta | 49 | 20.05.2010 10:36:44 |
Adevar sau Fictiune? | ElusiveWolf | Generalitati | 21 | 01.09.2009 01:27:29 |
Minciuna sau adevar? | silverstar | Generalitati | 32 | 24.04.2009 23:04:50 |
Cat adevar este in.... | mara2008 | Slujba inmormantarii | 11 | 15.03.2009 21:36:23 |
|