![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Citat:
Verificati mai bine dvs. in istorie ca acest Constantin e imparatul roman care scoate crestinismul din ilegalitate si ii da voie sa se manifeste fara ca adeptii acestui crestinism sa fie vanati si starpiti. Asta in anul 313 d.H. Daca acum vine un lider politic care spune ca toti adventistii (sau ortodocsii, sau crestinii) sa fie exterminati daca nu se supun hotararilor sale arbitrare , credeti ca vor abdica toti de la crestinism in loc sa se lase exterminati ? Eu zic ca cei cu adevarat crestini vor deveni victimele persecutiei acelui lider. Daca Constantin ar fi vrut sa schimbe lucruri fundamentale in crestinism, precum ziua de odihna sau altceva, asa cum sustin unii, atunci de ce in nici o istorie nu este mentionata vreo rezistentza a crestinilor din acele timpuri, si de ce nu este mentionata nici o persecutie a lui Constantin impotriva celor care i s-ar fi opus ?? Daca aveti dovezi, va rog sa veniti cu izvoare istorice din primul mileniu, iar nu cu asertiuni din sec. 19 ! Constantin doar a favorizat crestinismul, si inca din exterior, ceea ce e mare lucru; insa nu l-a modificat, fiindca nu ar fi avut cum. Au fost imparati crestini care au incercat sa il modifice din interior, dar crestinii s-au opus cu vehementza !! In fine... unul din urmasii lui Constantin, anume Iulian zis si apostatul (imparat intre 361 - 363), a carui familie avusese de suferit de pe urma altor urmasi ai lui Constantin, a vrut sa eradicheze crestinismul si sa revigoreze religiile pagane aflate in agonie, ca sa se razbune pe religia crestina pe care Constantin o favorizase. Vreti sa ma faceti sa cred ca Iulian e preferatul dvs., in detrimentul ticalosului de Constantin , cel care a dat libertate de miscare crestinilor si a pus bazele crestinarii de mai tarziu a intregului spatiu aflat sub influenta imperiala romana ?? Eu personal apreciez ca daca nu era Constantin si daca nu ar fi imprimat imperiului roman miscarea catre crestinism, crestinismula ar fi aratat ca niste mici insulite pe care tsunami-ul islamic din secolele 7-8 le-ar fi maturat definitiv. Si acum in loc sa se certe ortodocsii, catolicii, protestantii, neoprotestantii si tehnocratii pe forumuri, s-ar fi certa shiitzii si sunnitzii... Citat:
Citat:
Citat:
Cu ce sunt eu mai vinovat decat ei ?? In fine, ca sa va fac pe plac, uite ce scrie in originalul ebraic la Geneza 2,2(m-a costat un telefon in Israel, dar merita !): " vaikal elohim baiom hashevii melakto asher asah vaishbot baiom hashevii mikol-melakto asher asah". Nu inteleg nimica, dar nu vad cuvantul "sabat", si nici "bara", care inseamna a crea, a face ceva sa existe. Citat:
Eu nu-mi imaginez nimic inlegatura cu ce si cum face dumnezeu. Eu am vazut in dvs. o siguranta si o cunoastere mai detaliata a unor lucruri, si speram sa imi dati raspunsuri temeinice, iar nu intrebari ironice. Daca nu scrie in Biblie ce i-a mai zis Dumnezeu lui Adam, de ce sa ne dam cu presupusul in aceasta privinta ? Daca merg pe principiul dvs. care reiese de aici, pot sa ma dau de partea celor care argumenteaza duminica drept zi a odihnei crestine, dandu-mi cu presupusul ca Hristos si apostolii nu au stat ca mutii si nu au zis si facut doar cele scrise in Biblie. Mai ales ca in incheierea evangheliei dupa Ioan zice clar ca mai sunt si multe alte lucruri pe care le-a facut Iisus si care nu sunt scrise acolo. Deci, de ce sa nu fi facut Iisus si conversia zilei de odihna din ziua sabatului ebraic in duminica crestina, iar aceasta sa fie mentionata doar la "multe alte lucruri facute de Hristos, care nu s-au mai scris in cartile Noului testament" ? Ca doar ne putem da cu presupusul, ca in cazul conversatiilor dintre Dumnezeu si Adam, nu ? Sa va spun ceva: in tehnologia experimentala, putem sa mergem cu presupusul, ca daca ceva nu iese dupa cum am presupus nu e nici o catastrofa, nu trebuie modificata doctrina tehnologica universala. Dar daca in materie de doctrina religioasa a unei formatiuni nu merge ceea ce s-a presupus, e d grav, caci trebuie zdruncinata temelia credintei a milioane de oameni... Eu pot sa risc in laborator un presupus care sa produca o explozie, caci nu pericliteaza sufletul nimanui... dvs. nu puteti face asta in domeniul credintei... Citat:
Citat:
Asa ca: sabatul iudaic = odihna iudaica = ziua a 6-a romana, zisa si sambata pe romaneste. Apropos, stiati ca in mai multe limbi occidentale a ramas tot denumirea de origine romana ? Saturday, Sammstag, Samedi ... sabatul crestin = odihna crestina , in ce zi au poftit ei sa fie; unii, ca dvs. , zic ca e in ziua lui Saturn = sambata, altii zic ca e in ziua Domnului = duminica... Eu ii simpatizez si pe musulmani (acum mai multi ani, un musulman iranian mi-a salvat viata, desi nu era obligat in nici un fel) , sabatul lor e vineri... aveti ceva impotriva daca eu tin si vinerea pe langa sambata si duminica ? Un antisemit ar spune acum ca iudeii au impus denumirea de "sambata" tocmai pentru a afirma superioritatea credintei iudaice asupra tuturor celorlalte credinte. Si zau ca ar fi greu de contrazis cu argumente biblice. Citati, va rog, din Scriptura, ca sa stiu ce argumente sa am pentru kir Kostas din punct de vedere adventist. Pe ortodocsi vad eu cum ii pun la punct... imi trebuie argumente ortodoxe pentru asta. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
PS Aia cu ziua a 8-a e tare de tot !
Uite, abia asta eu o consider o adevarat provocare matematica, un paradox existential numai bun de pus in ecuatie conform fizicii relativiste... ceva demn de a fi analizat cu mijloacele stiintei moderne. Cam la fel cu calatoria in spatii cu mai mult de 3 dimensiuni... daca ne iese, il lasam pe Einstein la milioane de ani-lumina in urma ! Va prindeti ? eu vin cu fizica si matematica, dvs. cu argumentele biblice... ca vad ca stiti Biblia mai bine, dar sunteti inca retinut (ca sa nu zic: "zgarcit" ) in a o imparti cu altii... |
#3
|
|||||||||||
|
|||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
http://www.scripture4all.org/OnlineI...OTpdf/gen2.pdf Aici găseați și cuvântul "ziua a șaptea" care numai Sabat putea fi (acum, după noile reglementări ale calendarului ortodox român, fără niciun dubiu), iar "lucrarea Lui" ce apare de două ori în verset numai lucrarea Creației putea fi, ce altceva? Cu privire la Septuaginta, dumneavoastră chiar nu aveți nicio vină că versiunile samariteană și cea siriacă a LXX au ales calea cea mai ușoară spre a rezolva problema (aparenta dificultate în corelarea versetului 1 cu v. 2), înlocuind cuvântul „a șaptea” din textul ebraic, prin cuvântul „a șasea”. Aș fi curios ce versiune a Septuagintei folosea Domnul Hristos, poate mă ajută cineva în elucidarea acestei probleme.[/quote] Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Argumentul ortodox este Biblia Ortodoxă pe care eu o folosesc preponderent pe acest forum. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Am zis eu altfel ? E o chestiune de filologie. Iar pentru mine etimologia e doar o chestiune matematica.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce mai stiu e ca nu stiu este ca in afara de ortodocsi, toate confesiunile crestine au ceva contra lui Constantin. Cel putin la penticostali am vazut un dispret care friza ura de moarte ! Nu trebuie sa-mi menajati vreo sensibilitate si sa adoptati o atitudine benevolenta fata de acest imparat, fiindca eu nu ma trag din el, ci din Leonidas... Revin : Constantin, in demersul sau pro-crestin, a statutat duminica drept zi de odihna in imperiu, si numai paganii (si evreii, adaug eu, caci cronicarul i-a uitat ) mai lucrau in ziua aceea. Asa e consemnat in cronicile timpului. Pana la aparitia miscarilor de tip iudaizant in crestinism, nu a existat nici o controversa si nici o framantare sabato-duminicala. Acesta e un argument pe care dvs. il veti respinge, fiidca teza sabatista il acuza pe Constantin ca a fortat crestinii sa schimbe ziua lor cu a lui. Insa, repet: de ce nu s-au inregistrat miscari crestine anti-constantin daca a fost asa ?? Tocmai ca istoricii din perioada crestinismului antic il gratuleaza pe Constantin tocmai pentru ca a recunoscut (iar nu a impus !) ziua de odihna a crestinilor ca fiind duminica. |
#6
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Probabil pentru că creștinii au omis să-i cheme prin Facebook în forum. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nici ei nu-l au asa de mult la inima pe Constantin, mai ales ca a mutat capitala imperiului de la Roma la Constantinopol. Citat:
Sigur ca in istoria adventismului nu scrie despre pocainta lui Constantin, dar istoria obiectiva a crestinismului consemneaza (ati auzit de Eusebiu de Cezareea ?) ca el s-a pocait si, fiind si botezat nu cu mult inainte sa moara, nu credeti ca i s-au sters astfel pacatele ? Citat:
Citat:
Va rog sa-mi dati sursa care metioneaza aceste fapte. Dar, atentie, va rog. In primele secole crestine, au existat anumite curente iudaizante (sunt mentionate in NT disputele dintre Pavel si Petru cu privire la iudaizanti !) care pe de o parte s-ar fi vrut crestine, pe de alta se voiau iudaice, iar membrii acelor curente tineau sambata. Dar ei nu faceau parte din Biserica... erau formatiuni din afara acesteia. Cand nu aveti un raspuns plauzibil, faceti mistocareala ? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Nu apa botezului șterge păcatele, ci sângele lui Iisus Hristos 2. Cum e cu fimul rupt al succesiunii apostolice în cazul unui episcop eretic? Mă gândeam la mișcările acestea din Egipt. Totuși, regimul autoritar al lui Mubarak nu se poate compara cu puterea discreționară a lui Constantin... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. De unde au luat crestinii sange de-al lui Hristos pentru sergerea pacatelor lor, dupa ca Hristos s-a inaltat la cer ? 2. Dar ce ziceti de acestea: "Au nu stiti ca toti cati in Hristos Iisus ne-am botezat, intru moartea Lui ne-am botezat? Deci ne-am ingropat cu El, in moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a inviat din morti, prin slava Tatalui, asa sa umblam si noi intru innoirea vietii; caci daca am fost altoiti pe El prin asemanarea mortii Lui, atunci vom fi partasi si ai invierii Lui, cunoscand aceasta, ca omul nostru cel vechi a fost rastignit impreuna cu El, ca sa se nimiceasca trupul pacatului, pentru a nu mai fi robi ai pacatului. Caci Cel care a murit a fost curatit de pacat. Iar daca am murit impreuna cu Hristos, credem ca vom si vietui impreuna cu El." (Romani, cap. 6) Eu aici vad ca prin botez omul moare fata de ceea ce a fost (si a facut ) el pana atunci, fiind astfel curatit de pacat, fiindca el moare impreuna cu Hristos si apoi se naste din nou (din apa si din Duh, cum zice la Ioan 3) curat de pacate, la o viata innoita. Si mai e una si mai scurta, dar mai precisa: "cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati imbracat." _ Galateni 3. Deci, daca un om (imparatul Constantin pacatosul sau adolescentul de 14 ani Adrianos) este botezat in Hristos (caci el este acel Fiul in numele caruia este botezat omul, nu ?), el e imbracat in Hristos. Are Hristos pacate ? Si consider ca din momentul botezului si pana la savarsirea unui pacat de catre cel botezat, el ramane fara pacate, pentru ca nu se dezbraca de Hristos decat daca pacatuieste (orice pacat e o lepadare de Hristos, nu ? Adica o dezbracare...). Adrianos n-a pacatuit cam 6 luni dupa botez, dar pacatuit la greu in urmatorii circa 33 de ani de dupa, dar Constatntin a mai trait cateva zile dupa botez, timp in care pot sa pun mana in foc ca n-a mai pacatuit in nici un fel... Citat:
un episcop eretic (si orice alt membru al bisericii, de cade in vreo erezie) e ca o ramurica ce cade dintr-un pom: poate sa traga cu sine cateva frunze, dar copacul ramane la locul lui. Daca un colonel roman a dezertat la nemti si a tradat armata romana, a a devenit armata mai putin armata sau mai putin romana, a intrat in incapacitate de actiune ? Nu. In schimb, colonelul s-a acoperit de oprobriu si persoana lui a fost damnata. (Ma refer la cazul Sturza din primul razboi mondial.) Asa e si cu ereticii. Ei pierd continuitatea apostolica, chiar daca si-ar mai aroga-o. Dar, din cate stiu eu, nu cred ca adventismul are probleme cu continuitatea, fiindca Luther (si Calvin, si Zwingli si ceilalti de dupa ei) a renuntat de buna voie la continuitate, inclusiv pentru adventism. Citat:
Ah... n-am stiut ca egiptenii s-au rasculat in 2011 din cauza ca Mubarak a vrut sa le schimbe ziua de odihna... Si ce putere atat de discretionara avea Constantin, incat sa reprime pe toti crestinii dintr-un imperiu atat de vast, fara sa aibe nici avioane, nici tancuri, nici gaze lacrimogene si nici macar atat de multi soldati incat sa-i trimita la reprimat in toate localitatile crestine ?? Crestinii abia iesisera la suprafata in urma decretului din 313; daca Constantin voia sa modifice ceva atat de important, puteau sa intre inapoi in catacombe. Deci, va rog sa-mi citati autorii (si lucrarile lor) contemporani lui Constantin sau macar din primele 10 secole crestine care au mentionat despre miscari anti-Constantin in randul crestinilor (si prin crestini, va rog sa NU intelegem si iudaizantii, caci aceia erau in afara crestinismului...). Eu vi l-am citat deja pe Eusebiu de Cezareea, care are 2 carti: Istoria bisericeasca si Istoria vietii lui Constantin. Si mai sunt si altele, dar m-am limitat la el. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
reiau : Geneza 2,2 in ebraica suna asa: " vaikal elohim baiom hashevii melakto asher asah vaishbot baiom hashevii mikol-melakto asher asah". Nu inteleg nimica, dar nu vad cuvantul "sabat", si nici "bara", care inseamna a crea, a face ceva sa existe. Discutia noastra era despre ce a creat Dumnezeu. Or, dvs. mi-ati spus ca gasesc in Geneza 2,2 referire la crearea sabatului !! Eu am scris ce mi-a zis un evreu ca scrie in originalul ebraic, si nu vad nici cuvantul "sabat", nici "bara" = a crea. "iom hashevii' inseamna , literal, " ziua nr. 7". Ea nu poarta inca numele de sabat. Acest cuvant, sabat, apare abia la Moise, in Geneza 20. De ce deviati discutia in alte directii ? Versiunile samariteana si siriaca ale LXX nu sunt LXX ! LXX este traducerea VT in greaca veche Koine, nu in samarineana si nu in siriaca. Oricum, cred ca aceste "versiuni" nu existau , sau daca existau nu aveau relevanta nici pentru evrei, nici pentru Hristos, nici pentru crestini. De acord ? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Saptamana Patimilor | admin | Sfintele Pasti - Invierea Domnului | 71 | 04.05.2013 16:00:01 |
Prima Duminica dupa Pasti? | georgeval | Diverse Sarbatori | 4 | 09.05.2011 16:24:33 |
Saptamana branzei | florinrusu | Nunta | 5 | 20.02.2009 09:14:12 |
Prima ninsoare!... | silverstar | Generalitati | 9 | 24.11.2008 17:49:12 |
Saptamana Patimilor | iosif | Din Noul Testament | 21 | 23.04.2008 12:56:11 |
|