![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Corect din punctul cui de vedere?
Sa nu ne axam pe pareri personale si sa-i inducem pe altii in eroare. In acest caz citatele ar fi binevenite.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Daca va referiti la punctul 2, cititi-l pe Parintele Staniloae pentru inceput. Veti gasi raspunsul sau relativ la chinul Iadului.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
As vrea sa dati dvs. citatele pe baza carora va bazati cand afirmati asta, daca l-ati mentionat inseamna ca ati citit. Ca asa va trimit si eu la "Credinta otodoxa" sa vedeti un raspuns contra.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/dogmati...ern-68902.html Exemple citate din articol: Iata cuvantul Sfantului Ioan Damaschin: "Spunem ca chinul acela nu e nimic altceva decat focul poftei nesatisfacute. Caci nu poftesc pe Dumnezeu cei ce au dobandit neschimbabilitatea in patima, ci pacatul. Dar acolo nu are loc savarsirea reala a raului si a pacatului. Caci nici nu mancam, nici nu bem, nici nu ne imbracam, nici nu ne casatorim, nici nu adunam averi, nici pizma nu ne satisface si nici un fel de rau. Deci poftind si neimpartasindu-se de cele ale poftei, sunt arsi de pofte ca de foc. Dar cei ce poftesc binele, adica numai pe Dumnezeu, Cel ce este si exista pururea, si se impartasesc de El, se bucura pe masura poftirii lor, pe masura careia se si impartasesc de Cel dorit". Aceasta inseamna ca sufletele ajunse in iad dupa moarte nu suporta chinuri materiale sau un foc material, conform unei invataturi dezvoltate mai ales in teologia catolica. E vorba mai mult de neputinta sufletelor de a-si indrepta dorinta spre comuniunea cu Dumnezeu ca bun spiritual, ramanand intr-un continuu regret ca nu se mai pot bucura de placerile materiale sau ale orgoliului cu care s-au obisnuit in mod exclusiv. Ele nu pot capata gustul bucuriilor spirituale, care au ca esenta comuniunea cu Dumnezeu, realitatea personala si consistenta (ipostatica) suprema. Sfantul Maxim Marturisitorul a descris in cateva pagini de mare plasticitate aceasta stare: "Daca nu am obisnuit ochii, urechile si limba sa priveasca, sa auda, sa graiasca dupa fire, ca rezultat vom avea intunericul si tacerea cea mai grea". Daca nu am dezvoltat comuniunea, vom avea tacerea tuturor. Daca nu am cautat sensul adevarat al lucrurilor si persoanelor, vom avea minciuna si absurdul; vom avea "viermele urii" pe care l-am cultivat. Daca ne-am legat viata de lucrurile trecatoare, aceasta isi va pierde consistenta impreuna cu cele ce au trecut ca fumul. Daca nu am stins focul poftelor cu infranarea, vom arde in el, neavand cu ce sa-l potolim. "Pentru focul placerii vom avea focul gheenei; pentru intunericul nestiintei si pentru ratacirea trecatoare, nestiinta vesnica". Pentru inaltimea mandriei desarte si a distractiilor, prabusirea cea mai de jos si tristetea continua. Din toate partile ne vor inconjura minciuna si nesinceritatea serpuitoare pe care am cultivat-o. De aceea Sfantul Isaac Sirul a spus ca iadul este o pedeapsa a iubirii.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Aici apare diferenta dintre suferinta dupa judecata particulara si cele dupa judecata finala. Sfîntul Ioan Gură de Aur zice despre muncile iadului: „Nu crede, omule, că acel foc se aseamănă celui din această lume; focul din această lume consumă și schimbă deplin tot ceea ce aprinde, iar focul de dincolo de mormînt va arde totdeauna ceea ce a aprins și nu va înceta niciodată să ardă. De aceea se numește nestins că și păcătoșii care vor arde în el vor deveni nemuritori pentru chinuri". Aproape la fel ne învață și Sfîntul Ioan Damaschin „Păcătoșii vor fi dați focului veșnic; nu unui foc material ca al nostru, ci unui foc ce nu este cunoscut decît lui Dumnezeu. Acel foc va arde fără a consuma sau a distruge. El va lucra nu numai asupra trupului păcătoșilor ci și asupra duhurilor celor netrupești, ale demonilor, el va fi întunecat și tainic. Pe lîngă acest foc, cei păcătoși vor fi mîncați de viermele conștiinței lor." Iti recomand si eu: http://www.sfaturiortodoxe.ro/despreiad.htm
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- focul arde la propriu trupul care se reface ca sa fie ars din nou; - vin fiinte demonice sub forma de corbi care le mananca ochii, care se refac pentru a fi din nou mancati; - in Tartar e atat de frig incat cine sarmanii oameni sufera de inghet continuu; - in alte locuri vin viermii si le intra prin nas si ies prin gura si prin urechi; - unii sunt aruncati din foc in gheturi si inapoi si tot asa; Imaginatia malefica a omului este atat de bolnava incat te sperii de ce le debiteaza mintea unora. Dar, daca pentru unii oameni aceste imagini horror ii tin departe de pacate, atunci n-au decat sa creada ce-or vrea, insa sa nu ma puna si pe mine sa accept aceste idei de durere vesnica extrema.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De ce este absurd? Cum vor suferi cu trupul? Cu sufletul este evident... Nu cred ca exista comparatie in ceea ce poate suferi un om in iad si ce sufera pe pamant (in acest sens iti recomand povestioara parintelui suferint care a acceptat 3 ore in iad, in schimbul a inca 1 an de suferinta pe pamant parca).
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La Judecata vom capata corp fizic si cu acela vom merge in iad sau rai. Mai sunt si pacate trupesti ,desfranarea ,uciderea ,betia . Daca privim o fresca bisericeasca infatisand iadul vom vedea ca exista chinuri trupesti in afara de suferinta de a fi lipsit de iubirea lui Dumnezeu. Nu trebuie sa minimalizam aceste suferinte ,toata lumea trebuie sa stie ca ele exista si sa se fereasca de a ajunge sa le suporte. De altfel si sfintii parinti vorbesc ,unul din ei este parintele Cleopa care vorbeste despre pacatul fumatului si suferintele fumatorilor in iad. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
In cartea sa, "Ascetica si Mistica Bisericii Ortodoxe", parintele Dumitru Staniloae ne arata inca de la inceput cercul vicios al placerii si durerii nascut de pacat. Doua realitati mereu amestecate, una nascandu-o pe cealalalta. In fata acestora omul este complet dezorientat, asemanandu-se unei trestii care se indoaie dupa cum bate vantul.
Numai unindu-se cu Hristos, in Biserica Sa, "stalpul si temelia adevarului", omul isi redobandeste verticalitatea, putand deveni si el "stalp neclintit". Acest lucru il vedem actualizat deplin in vietile sfintilor. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Durerea sufletului meu in pragul apoplexiei! | morgoth78 | Intrebari utilizatori | 21 | 05.01.2012 02:57:29 |
Durerea ignorantei . | bogman margareta | Nunta | 3 | 17.11.2011 23:35:05 |
Durerea unei mame, | lilisor | Generalitati | 83 | 28.08.2011 18:21:48 |
De ce interzice Biserica iubirea fizica poligama? | loveeverywhere75 | Generalitati | 17 | 26.10.2010 17:18:21 |
Este durerea sufleteasca un pacat | sophia | Generalitati | 28 | 02.10.2009 00:25:02 |
|