![]() |
![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
As vrea sa va rog sa scrieti, din ce ati citit, din ce ati auzit la biserica, ce intelegeti prin urmatorul episod descris in Sfanta Evanghelie dupa Ioan :
"1. Si era un om dintre farisei, care se numea Nicodim si care era fruntas al iudeilor. 2. Acesta a venit noaptea la Iisus si I-a zis: Rabi, stim ca de la Dumnezeu ai venit invatator; ca nimeni nu poate face aceste minuni, pe care le faci Tu, daca nu este Dumnezeu cu el. 3. Raspuns-a Iisus si i-a zis: Adevarat, adevarat zic tie: De nu se va naste cineva de sus, nu va putea sa vada imparatia lui Dumnezeu. 4. Iar Nicodim a zis catre El: Cum poate omul sa se nasca, fiind batran? Oare, poate sa intre a doua oara in pantecele mamei sale si sa se nasca? 5. Iisus a raspuns: Adevarat, adevarat zic tie: De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu. 6. Ce este nascut din trup, trup este; si ce este nascut din Duh, duh este." Mai concret, ce vreau eu sa discutam este urmatoarea idee : din cate stiu eu Biserica ne invata ca nasterea din nou, nasterea din apa si din Duh despre care vorbeste aici Iisus reprezinta botezul, dar am vorbit cu persoane de alte confesiuni care considera ca nasterea din nou inseamna un fel de trezire la realitate, a deveni un om nou atunci cand iti dai seama ca viata ta nu merge in directia buna si hotarasti sa te intorci la Dumnezeu ( asta insemnand ca pana atunci ai trait departe de El ) Voi ce credeti si ce stiti? |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Protestantii amana botezul, pe motiv ca un copil nu este constient de acest act. Au dat o alta interpretare pentru ca intra in contradictie cu versetul amintit de tine: "de nu se va naste cineva din apa si din duh, nu va intra in imparatia cerurilor" - in concluzie, daca mor inainte de a fi botezat, mantuirea mea sta sub semnul intrebarii potrivit acestui verset. Ca sa nu mai existe semn de intrebare au dat o alta interpretare.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Am gasit pe site-ul crestinortodox.ro mai multe informatii legate de botez, sper sa-ti fie folositoare: "Prin Taina Botezului, instituita de Mantuitorul, omul care crede in Hristos renaste din apa si din Duh la viata cea adevarata in Hristos si devine membru al Bisericii. Taina se savarseste prin intreita afundare in apa a celui ce se boteaza in numele Sfintei Treimi, savarsitorul ei fiind preotul sau episcopul. Numai in caz de urgenta, din temerea de moarte apropiata a celui care are sa primeasca Botezul, aceasta Taina poate fi savarsita de orice membru al Bisericii.
Instituirea Botezului Taina botezului a fost instituita de Mantuitorul. Ea a fost prefigurata inca din Vechiul Testament prin: circumciziunea fiilor lui Israel, ca semn al legamantului lor cu Dumnezeu (Deut, 30, 6 ; Col., 2, 11 ; Rom., 2, 28-29). Botezul lui Ioan, asa cum spune Ioan insusi, nu este botezul crestin (Ioan, 1, 33), insa a preinchipuit botezul crestin, fiind in acelasi timp un ritual pregatitor pentru primirea lui Mesia de catre evrei si adeverirea lui fata de lume (Matei, 3, 11). Botezul lui Ioan, desi era de la Dumnezeu (Ioan, 1, 33 ; Luca, 3, 2-3) si se savarseste prin cu*fundare in apa ca si cel crestin instituit de Hristos, este totusi inferior celui crestin fiindca nu se conferea prin el harul dumnezeiesc. El era doar un botez al pocaintei spre iertarea pacatelor (Matei, 3, 11; Luca,3,3). Protestantii spun, in general, ca botezul crestin nu se deosebeste in mod esential de cel al lui Ioan Botezatorul. Luther, de pilda, spune ca Botezul crestin este o perfectionare a botezului lui Ioan. Aceasta conceptie este gresita, caci acesteia i se opun insesi cuvintele lui Ioan Bo*tezatorul si, apoi, cuvintele Mantuitorului Hristos (Matei, 3, 11; Luca, 3, 3, 16 ; Ioan, 3, 3, 5, 6). Dar de ce n-a botezat Hristos, ne-o spune insusi sfantul Ioan cand zice : "Acela va va boteza cu Duh Sfant si cu foc". Dar Duhul Sfant nu fu*sese inca dat. Acesta ne-a fost dat de Hristos insusi, de sus, de la Tatal (Ioan, 14, 26 ; 15, 26) venind in lume la Cincizecime (Fapte, 2, 1-4). Apostolii trebuiau sa se imbrace mai intai ei insisi cu toata puterea Du*hului, cum s-a si intamplat la Cincizecime (Luca, 24, 49 si Fapte, 2, 1-4), ca apoi ei sa boteze cu apa si cu Duh Sfant, cum au si facut incepand dupa Pogorare cand s-au botezat adaugandu-se apostolilor "ca la trei mii de suflete" (Fapte, 2, 41). Cu botezul lui Ioan s-a botezat, este adevarat, si Mantuitorul, dar nu pentru ca El avea nevoie de curatire de pacate, fiind Dumnezeu-Omul, ci pentru a ne arata importanta si lucrarea botezului pe care il va institui si a implini Legea, ca sa se descopere lumii taina lui Dum*nezeu cel in Treime inchinat, in numele Caruia sa ne botezam si noi. Taina botezului a fost instituita de Hristos insusi indata dupa in*vierea Sa din morti, odata cu trimiterea apostolilor la propovaduirea Evangheliei catre neamuri : "Mergand, invatati toate neamurile, botezandu-le in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, invatandu-le sa pazeasca toate cate Eu v-am poruncit voua, si iata Eu cu voi sunt in toate zilele, pana la sfarsitul veacului" (Matei, 28, 19-20). Biserica Ortodoxa nu cunoaste un botez al apei, si altul al Duhului, fiindca apa este mediul prin care lucreaza Sfantul Duh asupra intregii fiinte psiho-fizice a omului. In rugaciunea de sfintire pre*alabila a apei se cere venirea Duhului pentru curatirea apei de lucrarea puterilor demonice, pentru ca ea sa devina, prin po*gorarea deplina a Duhului, loc al nasterii omului nou in Hristos. In Biserica veche s-a practicat, pe langa botezul prin cufundare, si botezul prin turnare (varsare) si stropire. Dar numai in mod exceptional, cand era vorba de bolnavi. Unii cred ca botezul atat prin turnare cat si prin stropire s-a folosit din timpul apostolilor. Se crede ca chiar sfantul apostol Pavel, care a fost botezat de Anania in casa, ar fi fost botezat prin turnare (Fapte, 9, 18 ; 22, 16). La fel si temnicerul din Filipi, cu toata casa lui (Fapte, 16, 33). Stiri despre existenta si validitatea bo*tezului prin turnare avem de la sfarsitul sec. I. In Invatatura celor doi*sprezece Apostoli (cap. 7). Dar ceea ce a fost o exceptie in Biserica veche nu poate fi o norma generala, cum a stabilit Biserica Romano-Catolica (sec. XIV) si apoi Bi*sericile protestante. Protestantii si metodistii savarsesc botezul mai ales prin stropire. Biserica Ortodoxa, fidela Traditiei apostolice, invata si sustine botezul prin cufundare, ca unul care este indicat de Mantuitorul prin cuvintele de instituire." |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc, costel :)
Eu am vb cu tineri de alte confesiuni, chiar am o prietena foarte buna, si din ce am inteles eu, ei sustin ca a te naste din nou e ca o trezire la realitate, am mai scris lucrul acesta si eu am inteles ca nu are neaparat legatura cu botezul, de fapt botezul vine ca o consecinta a trezirii, ei il considera o marturisire de credinta, asta am inteles eu din ce mi-a zis prietena mea. Si eram curioasa ce cred si altii despre aceasta teorie, stiu care e invatatura Bisericii Ortodoxe si cred si eu asa :) Doamne ajuta! Ioana |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca nasterea din nou, nasterea din samanta nestricacioasa se face cu ajutorul Domnului, in baza dorintei noastre de a ne indeparta de pacate. Omul impovarat de pacate este numai trup. Cand nutrim dorinta sincera de a ne indeparta de pacatele noastre, intervine Dumnezeu, care lucreaza prin harul Duhului Sfant la curatirea noastra si la imbracarea vasului sfintit in haina noua, cereasca. Omul, asupra caruia a lucrat Duhul Sfant, nu mai poate cadea in pacat. Deci sa nu ignoram puterea exceptionala a nasterii de sus.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nasterea prin cezariana | andreicozia | Generalitati | 41 | 24.12.2013 16:50:45 |
Nasterea bisericii ortodoxe | dobrin7m | Istoria bisericii | 1 | 24.01.2012 23:10:19 |
Nasterea Domnului | elenavioletacocos | Secte si culte | 17 | 14.12.2009 18:45:51 |
Nasterea Domnului | georgeval | Generalitati | 1 | 23.12.2007 23:57:41 |
|