|
#1
|
|||
|
|||
Dogme babesti
Unele babe au răspândit anumite canoane greșite în biserică, iar mulți nu ne dăm seama de aceasta. De aceea am deschis acest topic, să postăm astfel de exemple.
Încep eu cu ideea greșită că n-avem voie să pupăm nimic după ce ne împărtășim, nici măcar icoane, parcă ele ar spurca Sf. Împărtășanie. Trebuie să evităm să scuipăm, însă putem pupa orice și pe oricine. Treaba asta poate duce și la mândrie, când te întâlnești cu cineva, trâmbițezi că nu-l pupi pentru că te-ai împărtășit. Și apoi tot lași mai multă salivă pe linguri și pahare. |
#2
|
||||
|
||||
sunt multe astfel de"dogme",numai sa te duci la botezuri,cununii si inmormantari la tara,se vezi acolo cu gramada...si bineinteles ca nu au de-a face cu religia!
din pacate,nu-mi amintesc nimic concret ca sa-l scriu aici,poate pe parcurs... dar imi amintesc cu ce m-am intalnit de curand,conceptia modernista conform careia copii morti devin ingeri!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. Last edited by Yasmina; 21.02.2011 at 13:36:07. |
#3
|
|||
|
|||
De aceea trebuie să fim informați.
|
#4
|
||||
|
||||
Citat:
Aceasta nu este o "dogma babeasca"!! 10. A zecea conditie canonica. Dupa ce-ai primit Preacuratele Taine ale lui Iisus Hristos, treci la usa diaconeasca, ca acolo sa-ti dea anafora si un paharut de vin. Apoi treceti la strana sau in pridvor, sa va cititi molitfele sau rugaciunea de multumire dupa Sfanta Impartasanie. Trebuie sa stiti ca nimeni nu are voie sa se impartaseasca daca nu si-a citit rugaciunile de impartasire ( molitfele ). Apoi, cele de multumire. Cel ce s-a impartasit, nu mai are voie sa sarute mana preotului. Pana nu stai la masa nu mai ai voie sa saruti nici sfintele icoane, nimic, ca ai primit pe Hristos atunci. Dupa masa poti sa saruti mana si sfintele icoane. Dupa impartasanie n-ai voie sa scuipi trei zile si trei nopti. Asa-i dupa randuiala canonica. Dar macar pana a doua zi, macar 24 de ore sa tineti minte. Dar, trei zile arata cartea. Asa este dupa Sfanta Impartasanie. Cei casatoriti, care vor sa se impartaseasca cu Preacuratele Taine, trebuie sa pazeasca curatia in familie, macar trei zile, iar dupa ce s-au impartasit sa tina macar doua zile. Iar in posturi, trebuie sa traiasca toate zilele in curatie.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#5
|
||||
|
||||
Preferabil ar fi sa dati exemple... ca sa poata fi combatute eventual... daca nu, sa ne abtinem.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#6
|
|||
|
|||
Citat:
|
#7
|
||||
|
||||
Pai nu stiu ce ti=a zis tie, sau ce ai inteles. Poate se referea dupa spovedanie. Corpul se sfinteste cu sfintele Taine, cum sa scuipi....
Exista 14 reguli, asta este una din ele.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#8
|
|||
|
|||
A zis să nu scuip, dar atât, e o diferență între a scuipa și a pupa. Și vrei să spui că icoana spurcă împărtășania?
|
#9
|
||||
|
||||
Citat:
Dar... uite ca am gasit si o parere contrara in care zice ca se poate saruta manta preotului si icoanele, ca impartasania nu ramane pe buze, ci se inghite. Totusi nu are autor si nu garantez pentru corectitudine. Dar... citeste de aici: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism20.html
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#10
|
||||
|
||||
Decat o colectie de "băbisme", mai bine o discutie despre eforturile pe care le depune fiecare pentru eradicarea acestora, nu credeti?
Un fost forumist, student la teologie, spunea candva pe forum ca la el la facultate viitorii preoti studiaza băbismele din diversele regiuni ale tarii, sa nu se trezeasca in necunostinta de cauza cand primesc post in vreo parohie indepartata. Practic, o materie intreaga este dedicata studiului acestor obiceiuri total necrestine. Viitorul preot este prevenit din timp iar cand ajunge acolo nu face nimic pentru starpirea fenomenului. Cand am auzit am fost socat; cum este posibil ca aceste obiceiuri sa fie incurajate cand de fapt ele trebuie prevenite? Nu de alta, dar este evident si aici pe forum cum unii mai au un pic si se linseaza unii pe altii pentru o virgula din textele sfinte, in timp ce deformari grosolane ale dogmelor crestine sunt permise sub scuza gaunoasa a "traditiilor". Pai ce altceva sunt aceste traditii, daca nu ramasite pagane, total necrestine? Inteleg ca in unele locuri traditia e mult mai puternica decat orice-ar zice vreun popa, dar asta nu inseamna ca trebuie sa te faci frate cu dracul.
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur. User vechi: hmiron. User si mai vechi: scrabble. Last edited by horatiu.miron; 21.02.2011 at 14:59:06. |
|
Subiecte asemănătoare | ||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
tratamente babesti | padrevicentiu | Generalitati | 44 | 07.12.2012 13:51:24 |
Dogme in diferite biserici | Tartaruga | Dogmatica | 140 | 06.09.2012 17:39:29 |
Superstitii babesti si obiceiuri gresite | tigerAvalo9 | Generalitati | 22 | 03.04.2012 00:37:38 |
Inventii preotesti sau babesti... | Va_iubesc | Reguli in Biserica | 51 | 26.07.2010 19:18:53 |
Credinta fara dogme? | georgeval | Generalitati | 29 | 08.07.2010 01:46:11 |
|