Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Intrebari utilizatori
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.03.2011, 19:00:47
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Yasmina, sigur ca ne putem ruga pt cei care sunt departe de biserica.
Dar nu-i pomenim la Sf. Liturghie.
Ca principiu general: nu pomenesti la Sf. Liturghie pe cei vii care nu se pot impartasi (au pacate opritoare de la Sf. Impartasanie, nespovedite, nepocaite etc.. sau sunt necredinciosi, eretici, eterodocsi).
Pt. ca a-i pomeni pe ei este ca gravitate ca si impartasirea cu nevrednicie!
Aici se ascunde esențialul. Aici este deosebirea dintre practica întâlnită în Biserica Catolică și practica întâlnită în Biserica Ortodoxă (sau o parte a ei, aceea în care vă situați). NU ESTE ACELAȘI LUCRU a-i pomeni pe cei care nu se pot împărtăși fiindcă au păcate pentru care, în mod obișnuit, ar fi amânați de la Sf Împărtășanie cu necredincioșii și ereticii. Să presupunem că e vorba de cineva care a furat. Este acesta în afara Bisericii, ori este un membru păcătos al Bisericii ? Nu e totuna, diferența e esențială: un membru, oricât de păcătos al Bisericii, poate fi pomenit, deoarece chiar pentru asta e făcută Biserica: să îl pomenească. Numai cineva care este înafara Bisericii nu poate fi pomenit, acest lucru fiind absurd, deoarece Biserica nu are jurisdicție decât asupra membrilor săi. Iar înafara Bisericii sunt următoarele categorii de oameni: infidelii (care nu au fost niciodată membri ai Bisericii), precum și foștii membri ai Bisericii care se împart în: apostați, eretici, schismatici, excomunicați. Asupra membrilor ei păcătoși, Biserica poate da pogorământ și, dacă ar fi în timpul vieții, i-ar putea împărtăși dacă ar dori aceasta. Numai asupra celor dinafara Bisericii (infidelii și foștii membri de mai sus) nu ar putea da pogorământ nici dacă ar vrea, fiindcă, așa cum spuneam, are jurisdicție numai asupra membrilor ei. Iată de ce, în principiu, Biserica l-ar putea pomeni pe Jack Spintecătorul (presupunând că a fost botezat și nu a rejectat niciodată credința), dar nu l-ar putea pomeni pe Mahomed (infidel) sau Martin Luther (eretic) și nu îl va putea pomeni nici pe cardinalul Millingo, dacă va muri în stare de excomunicare.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.03.2011, 20:38:00
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Aici se ascunde esențialul. Aici este deosebirea dintre practica întâlnită în Biserica Catolică și practica întâlnită în Biserica Ortodoxă (sau o parte a ei, aceea în care vă situați). NU ESTE ACELAȘI LUCRU a-i pomeni pe cei care nu se pot împărtăși fiindcă au păcate pentru care, în mod obișnuit, ar fi amânați de la Sf Împărtășanie cu necredincioșii și ereticii. Să presupunem că e vorba de cineva care a furat. Este acesta în afara Bisericii, ori este un membru păcătos al Bisericii ? Nu e totuna, diferența e esențială: un membru, oricât de păcătos al Bisericii, poate fi pomenit, deoarece chiar pentru asta e făcută Biserica: să îl pomenească. Numai cineva care este înafara Bisericii nu poate fi pomenit, acest lucru fiind absurd, deoarece Biserica nu are jurisdicție decât asupra membrilor săi. Iar înafara Bisericii sunt următoarele categorii de oameni: infidelii (care nu au fost niciodată membri ai Bisericii), precum și foștii membri ai Bisericii care se împart în: apostați, eretici, schismatici, excomunicați. Asupra membrilor ei păcătoși, Biserica poate da pogorământ și, dacă ar fi în timpul vieții, i-ar putea împărtăși dacă ar dori aceasta. Numai asupra celor dinafara Bisericii (infidelii și foștii membri de mai sus) nu ar putea da pogorământ nici dacă ar vrea, fiindcă, așa cum spuneam, are jurisdicție numai asupra membrilor ei. Iată de ce, în principiu, Biserica l-ar putea pomeni pe Jack Spintecătorul (presupunând că a fost botezat și nu a rejectat niciodată credința), dar nu l-ar putea pomeni pe Mahomed (infidel) sau Martin Luther (eretic) și nu îl va putea pomeni nici pe cardinalul Millingo, dacă va muri în stare de excomunicare.
Poate nu m-am facut inteleasa.. eu vorbesc de pomenirea celor VII si de pomenirea la Sf. Liturghie...

Ma indoiesc ca au catolicii alte reguli.

Cu cei adormiti e o situatie usor diferita in sensul ca ei nu mai pot face nimic, dar pot fi ajutati de cei vii prin rugaciuni, slujbe, milostenie etc..
Nu stim in ce stare au murit.. poate au murit in pocainta, spovediti etc..


Dar cei vii.. ei au picioare cu care pot merge la spovedanie etc.. Starea lor este foarte clara uneori! Nu vor!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.03.2011, 20:44:15
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Un citat extraordinar din Sf. Nicolae Cabasila (l-am preluat de pe forum.teologie.net):

Dumnezeieasca si Sfânta Jertfa sfinteste în doua feluri: într-un fel prin mijlocire, deoarece Darurile aduse lui Dumnezeu, prin însasi aducerea lor sfintesc atât pe cei ce le-au adus cât si pe cei pentru care s-au adus, atragând îndurarea lui Dumnezeu fata de ei; în al doilea fel prin împartasire, întrucât ele sunt pentru noi adevarata hrana si bautura, potrivit cuvântului Domnului . Dintre aceste doua chipuri de sfintire, cel dintâi e comun si celor vii si celor morti, caci Jertfa se aduce si pentru unii si pentru altii; celalalt este posibil numai pentru cei vii, deoarece mortii nu mai pot sa manânce si sa bea.
Ce urmeaza de aici? Oare cei morti n-au si ei parte de sfintirea care se dobândeste prin împartasire si ca sunt mai prejos decât cei vii în aceasta privința? - Ba nicidecum! Hristos Se împarte si lor, într-un chip pe care îl stie El însusi. Si ca sa dovedim acest lucru, sa vedem care sunt conditiile sfintirii si daca sufletele mortilor nu le au ca si cele ale viilor.
Într-adevar, care sunt conditiile sfintirii? Oare sa ai trup? Sau sa alergi pe picioare spre Sfânta Masa? Sa primesti Sfintele în mâini si sa le introduci în gura? Sa manânci sau sa bei? - Nicidecum! caci la multi din cei ce îndeplinesc aceste conditii si care sau apropiat numai cu trupul de Sfintele Taine, nu le-a fost de nici un folos, ba dimpotriva, au plecat împovarati si de mai multe pacate. Dar care sunt atunci cauzele sfintirii, la cei ce se sfintesc? Si care sunt conditiile pe care Hristos le cere de la noi? - Curatia sufletului, iubire de Dumnezeu, credinta, dorirea Sfintelor Taine, râvna de a se împartasi cu Dânsele, zel fierbinte, alergarea cu sete catre Hristos: iata virtutile care ne aduc sfintirea! Cu acestea trebuie sa se apropie cei ce vor sa fie partasi lui Hristos; ca fara de ele e cu neputintă!
Dar toate aceste nu sunt însusiri trupesti, ci tin numai de suflet; prin urmare nimic nu împiedica sufletele mortilor sa aiba si ele aceste virtuti, ca si ale viilor. Daca aceste suflete sunt pregatite dupa cuviinta pentru primirea Tainelor si daca Hristos, Sfintitorul si Savârsitorul Jertfei, voieste totdeauna sa sfinteasca si doreste oricând sa se împarta pe Sine, atunci ce ar putea sa împiedice împartasirea lor? - Absolut nimic!


Citatul l-am dat pt. a vedea in temeiul caror "conditii"se face sfintirea celor care participa la Sf. Liturghie.

Daca omul este departe de biserica, indiferent etc.. acea sfintire nu are loc!

Last edited by anna21; 04.03.2011 at 20:46:20.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.03.2011, 02:51:58
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Un citat extraordinar din Sf. Nicolae Cabasila (l-am preluat de pe forum.teologie.net):

Dumnezeieasca si Sfânta Jertfa sfinteste în doua feluri: într-un fel prin mijlocire, deoarece Darurile aduse lui Dumnezeu, prin însasi aducerea lor sfintesc atât pe cei ce le-au adus cât si pe cei pentru care s-au adus, atragând îndurarea lui Dumnezeu fata de ei; în al doilea fel prin împartasire, întrucât ele sunt pentru noi adevarata hrana si bautura, potrivit cuvântului Domnului . Dintre aceste doua chipuri de sfintire, cel dintâi e comun si celor vii si celor morti, caci Jertfa se aduce si pentru unii si pentru altii; celalalt este posibil numai pentru cei vii, deoarece mortii nu mai pot sa manânce si sa bea.
Ce urmeaza de aici? Oare cei morti n-au si ei parte de sfintirea care se dobândeste prin împartasire si ca sunt mai prejos decât cei vii în aceasta privința? - Ba nicidecum! Hristos Se împarte si lor, într-un chip pe care îl stie El însusi. Si ca sa dovedim acest lucru, sa vedem care sunt conditiile sfintirii si daca sufletele mortilor nu le au ca si cele ale viilor.
Într-adevar, care sunt conditiile sfintirii? Oare sa ai trup? Sau sa alergi pe picioare spre Sfânta Masa? Sa primesti Sfintele în mâini si sa le introduci în gura? Sa manânci sau sa bei? - Nicidecum! caci la multi din cei ce îndeplinesc aceste conditii si care sau apropiat numai cu trupul de Sfintele Taine, nu le-a fost de nici un folos, ba dimpotriva, au plecat împovarati si de mai multe pacate. Dar care sunt atunci cauzele sfintirii, la cei ce se sfintesc? Si care sunt conditiile pe care Hristos le cere de la noi? - Curatia sufletului, iubire de Dumnezeu, credinta, dorirea Sfintelor Taine, râvna de a se împartasi cu Dânsele, zel fierbinte, alergarea cu sete catre Hristos: iata virtutile care ne aduc sfintirea! Cu acestea trebuie sa se apropie cei ce vor sa fie partasi lui Hristos; ca fara de ele e cu neputintă!
Dar toate aceste nu sunt însusiri trupesti, ci tin numai de suflet; prin urmare nimic nu împiedica sufletele mortilor sa aiba si ele aceste virtuti, ca si ale viilor. Daca aceste suflete sunt pregatite dupa cuviinta pentru primirea Tainelor si daca Hristos, Sfintitorul si Savârsitorul Jertfei, voieste totdeauna sa sfinteasca si doreste oricând sa se împarta pe Sine, atunci ce ar putea sa împiedice împartasirea lor? - Absolut nimic!


Citatul l-am dat pt. a vedea in temeiul caror "conditii"se face sfintirea celor care participa la Sf. Liturghie.

Daca omul este departe de biserica, indiferent etc.. acea sfintire nu are loc!

Sunt cazuri cand omul este departe de biserica,insa are revelatia rupturii de Dumnezeu prin consecinta pacatelor sale si se afla intr-o stare de panica,de confuzie,de vinovatie-ar vrea sa se apropie dar nu indrazneste,caci relatia lui cu cele sfinte nu a fost incurajata,ca atare nu prea exista...

De altfel,sta deoparte de biserica deoarece este descurajat de tot felul de dreptcredinciosi care-l tin deoparte cu tehnicile dure de creare si intretinere a vinovatiei.Nu vb despre cei care dispretuiesc la vedere biserica,ci despre cei care nu ajung acolo din sentimentele profunde de vinavotie pe care le au deoarece nu se pot decide sa-si paraseasca conditia pacatoasa.

Sunt mai multe categorii de pacatosi,cei care pacatuiesc din lipsa vointei-sunt slabi,cei care sunt rebeli-pacatuiesc din dorinta de neascultare si cei nestiutori-care pacatuiesc din nestiinta,la aceasta clasificare,a face noi o distinctie a caruia dintre ei merita mantuirea,imi pare pur brutala!

In rest nu mai am nimic de zis,eu sa continui sa trec pe pomelnic pe viii care sunt pacatosi,si pe mortii care au murit pacatosi,deoarece ei au nevoie de milostenie,in primul rand,iar mila pentru ei intrece orice ingradiri reci nascocite de minti umane.
Si continui sa o fac deoarece nu am auzit asta in nici o biserica si nici un preot nu m-a chestionat cu privire la statusul spiritual al celor de pe lista...(in schimb ceea ce stim cu totii,cei pacatosi sunt opriti de la Sf.Impartasanie pana isi depasesc conditia)
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.03.2011, 02:59:24
Melissa
Guest
 
Mesaje: n/a
Smile

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
In rest nu mai am nimic de zis,eu sa continui sa trec pe pomelnic pe viii care sunt pacatosi,si pe mortii care au murit pacatosi,deoarece ei au nevoie de milostenie,in primul rand,iar mila pentru ei intrece orice ingradiri reci nascocite de minti umane.
No bine ca nu-s singura!

Si sa-ti mai zic ceva Yasmina.Cand duhovnicul meu merge pe muntele Athos, spune tuturor sa ii dam pomelnice vii/morti, ca sa le duca cu el, sa le dea acolo. Si sa stii ca pleaca de fiecare data cu o valiza de pomelnice si vorba ta, nu intreaba pe nimeni de spiritualitatea celor de pe liste.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 05.03.2011, 03:03:19
Raoul's Avatar
Raoul Raoul is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.12.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.046
Implicit

Asa cum am mai spus,sund deacord! Si eu trec pe oricine in afara celor care nu sunt ortodocsi si cei nebotezati,e normal.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Copiii nascuti prematur trebuie botezati si preotul trebuie chemat spre_rasarit Botezul 3 08.04.2011 20:23:54
Voi ati adopta un copil? sophia Generalitati 47 17.03.2011 17:16:54
Copil avortat care a supravietuit elena20 Generalitati 37 18.10.2010 08:08:34
'UN COPIL CONDAMNAT LA MOARTE' Catalina Umanitare 0 18.01.2008 19:58:09
Bona pentru copil mirc Generalitati 5 12.08.2007 16:00:04