Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Slujbele Bisericii Ortodoxe > Tinuta in Biserica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.03.2011, 22:36:17
volga
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Sf. Ioan Gura de Aur

<<Raspunsul cel mai bun ar fi: prin educarea femeii, spunandu-i-se ca si ea este iubita de Dumnezeu la fel de mult ca si barbatul, si ea are drept la mostenirea Tatalui la fel de mult ca si barbatul, iar Dumnezeu vrea ca se fie "precum in Cer, asa si pe pamant", ori in Cer femeia nu este discriminata, nu este supusa barbatului etc si dovada este insasi Sfanta Fecioara. Dumnezeu nu vrea nimic din rautatile oamenilor ci doreste ceea ce a spus cand a fost pe pamant: sa fim toti ca fratii si sa nu fie unul mai mare peste altul, ci daca unul vrea neaparat sa fie mai mare, pai atunci sa se faca pe sine mic si sa slujeasca celor peste care vrea sa fie mai mare>>.
(Postat de Adriana3)

„De ce zici ca este gresita talcuirea mea? Cu ce contrazice ceea ce ai scris tu citand de la sfinti? Spune te rog, unde se face mai mult voia lui Dumnezeu, in Cer sau pe Pamant? In Cer, asa-i? Esti deacord ca in Cer se face in totalitate voia lui Dumnezeu? Deci daca esti deacord, inseamna ca ceea ce doreste Dumnezeu pentru oameni este ceea ce traiesc sfintii in Cer, nu? Si ca atare ceea ce trebuie noi sa dorim este sa ajungem alaturi de sfinti ca sa traim si noi in intregime dupa voia lui Dumnezeu, nu? Deci iata cum Dumnezeu doreste pe pamant ceea ce este si in Cer, daca am face cu totii voia lui Dumnezeu nu s-ar intampla altceva decat ca am trai pe pamant ca si in Cer. Si in Cer cum se traieste? Cu discriminare? Dupa cum ai spus, acolo unde este iubire nu poate exista discriminare, insa pe pamant exista discriminare cat cuprinde: pe baza de sex, de culoarea pielii, avere etc, deci nu exista suficienta iubire asa cum exista in Cer unde nu-i nici urma de discriminare pentru ca acolo se face voia lui Dumnezeu care este una singura: sa ne iubim cu totii ca fratii. Asa ca intreb inca o data: unde este greseala in interpretare?”
(Postat de Adriana3)

Raspuns la intrebarea: De ce zici ca este gresita talcuirea mea


„Faca-se voia Ta, precum in cer si pe pamant” (Matei 6,10)

„Ai vazut ce urmare minunata! Ne poruncise sa dorim bunatatile viitoare si sa ne grabim pentru plecarea noastra dincolo; dar atâta vreme cât nu se întâmpla asta si locuim aici, ne porunceste sa ne dam toata silinta ca sa vietuim ca îngerii din cer. Hristos ne-a spus: “Trebuie sa doriti cerurile si cele din ceruri!”; dar a poruncit ca, înainte de a ajunge în cer, sa prefacem pamântul în cer; sa traim pe pamânt, ca si cum am trai în cer; sa ne grabim sa facem asa totul. Si pentru acestea sa-L rugam pe Stapânul nostru.
Nimic nu ne împiedica sa ajungem la viata desavârsita a puterilor celor de sus, chiar daca locuim pe pamânt; ca e cu putinta ca acela care traieste aici sa faca totul ca si cum ar si fi acolo.
Cererea aceasta vrea sa spuna: “Dupa cum acolo sus în cer toate se petrec fara de nici o piedica, iar îngerii nu împlinesc numai unele porunci, iar pe altele le calca, ci pe toate le fac si cu totii se supun – ca “sunt puternici în virtute – spune psalmistul – facând cuvântul Lui” (Ps. 102, 21) -, tot asa învredniceste-ne si pe noi oamenii sa nu facem pe jumatate vointa Ta, ci sa o împlinim în întregime, asa cum Tu voiesti!”.
Ai vazut ca ne-a învatat sa fim modesti, aratându-ne ca virtutea nu se datoreaza numai râvnei noastre, ci si harului de sus? Si iarasi, ne-a poruncit ca fiecare din noi, când ne rugam, sa ne rugam si pentru binele întregii lumi. Ca Domnul n-a spus: “Faca-se voia Ta în mine sau în noi”, ci: “Faca-se voia Ta pretutindeni pe pamânt”, ca sa dispara înselaciunea, sa se sadeasca adevarul, sa se stârpeasca orice pacat, sa se întoarca din nou virtutea, sa nu mai fie nici o deosebire între pamânt si cer. “Daca s-ar face asta, spune Domnul, nu s-ar mai deosebi cele de jos de cele de sus – desi prin firea lor sunt deosebite unele de altele -, pentru ca pamântul ne-ar arata alti îngeri”.
Sf. Ioan Gura de Aur
Talcuire la Rugaciunea Domneasca Tatal Nostru
Sura:www.ioanguradeaur.ro
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.03.2011, 22:41:11
volga
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Jertfa Mantuitorului Iisus Hristos

„Cat despre Facerea, dupa cum observi, discriminarea a intrat in lume prin pacat si nicidecum nu a fost creata de Dumnezeu. Iar Dumnezeu nici nu a dorit-o, El doar i-a spus omului care sunt efectele pacatului. De exemplu, eu iti spun tie sa nu bagi mana in foc pentru ca in ziua in care o vei baga te vei arde.Tu nu asculti si bagi mana in foc. Iar eu iti spun: pentru ca nu ai ascultat si ai bagat mana in foc, o sa simti o durere mare, mana se va inrosi si te vei umple de basici dureroase. Tu ce o sa imi spui? Ca te-am pedepsit eu si te-am blestemat cu toata durerea si bubele? Ai putea spune asa daca este pentru prima data ca vezi focul si habar nu ai ca tot ceea ce ti-am spus nu este decat consecinta unei arsuri. Asta nu inseamna ca am vrut eu sa iti fie atat de rau, dimpotriva, eu vin si iti spun ca daca vrei te pot vindeca pentru ca sunt medic. Ei iata ca asa a venit Iisus si ne-a vindecat de bubele si durerile provocate de pacat, inclusiv de pacatul original. Daca cineva traieste in pacat si nu vrea sa fie curatat de Iisus, atunci intr-adevar este ca la Facerea, daca insa traieste in Iisus, este spalat de bubele si durerile pacatului original si ca atare ceea ce ai citat tu nu mai este valabil. Eu nu apartin Vechiului Testament ci a Noului, iar daca tu esti botezat, inseamna ca si tu ai pacatul original sters.”
(Postat de Adriana3)

- N-am scris nicaieri ca discriminarea ne-a fost daruita de Dumnezeu. Dumnezeu ne-a creat perfecti. Pacatul protoparintilor, pacatele oamenilor de-a lungul timpurilor, liberul arbitru etc. au facut Lumea de azi cu toate relele ei.
- Prin Jertfa Mantuitorului Iisus Hristos (Dumnezeu intrupat, „nascut dar nu facut, Cel de-o fiinta cu Tatal prin care toate s-au facut. Care pentru noi oamenii si pentru a noastra mantuire S-a pogorat din ceruri si S-a intrupat de la Duhul Sfant si din Maria Fecioara, si s-a facut om.” ) ne-am recastigat viata vesnica, si mai mult, prin Inaltarea Domnului la Cer a (Dumnezeului Om) si asezarea Lui de-a dreapta Tatului Ceresc, ne-am indumnezeit.

A trebuit sa vina Hristos sa salveze fiinta omeneasca. Si ne-a adus mai mult decat ne-a pierdut Adam! Ne-a dat putinta de a ne indumnezei. Noi, niste fiinte in dimensiunea in care suntem, avem puteri divine! (Parintele Arsenie Papacioc „Ati auzit de iad, dar nu-l cunoasteti” www.crestinortodox.ro , 10 iunie 2010, Sursa: ziarul Lumina)>>



„Dumnezeu ne-a creat numai pentru El”

”Dragii mei, fiinta omeneasca este cu totul superioara intregii creatii. Umanitatea e superioara ingerilor. Dumnezeu a creat ingerii cu o mare misiune. Ei pot mult, pentru ca sunt curati. Dumnezeu ne-a creat singur, numai pentru El. Nu pentru altceva, cu nici un chip! Ne-a creat ca sa fim impreuna cu El in vecii vecilor, iar pentru asa ceva ne-a creat liberi, dar ne-a asortat, ne-a dat inger pazitor, pe care l-ati uitat! Dar n-ati simtit pe dracul pe spinare ca sa vedeti cat de important e ingerul pazitor impotriva lui. Se spune ca este cu neputinta sa nu mori daca vezi un inger in adevarata lui lumina. Ingerul asta are o misiune grozav de importanta. Toate gandurile si cuvintele tale spre Dumnezeire sunt duse de inger la Dumnezeu.”
(Parintele Arsenie Papacioc „Ati auzit de iad, dar nu-l cunoasteti” www.crestinortodox.ro 10 iunie 2010, Sursa: ziarul Lumina).
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.03.2011, 22:47:14
volga
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit S-a nascut Om pe lume

„Cat despre Facerea, dupa cum observi, discriminarea a intrat in lume prin pacat si nicidecum nu a fost creata de Dumnezeu. Iar Dumnezeu nici nu a dorit-o, El doar i-a spus omului care sunt efectele pacatului. De exemplu, eu iti spun tie sa nu bagi mana in foc pentru ca in ziua in care o vei baga te vei arde.Tu nu asculti si bagi mana in foc. Iar eu iti spun: pentru ca nu ai ascultat si ai bagat mana in foc, o sa simti o durere mare, mana se va inrosi si te vei umple de basici dureroase. Tu ce o sa imi spui? Ca te-am pedepsit eu si te-am blestemat cu toata durerea si bubele? Ai putea spune asa daca este pentru prima data ca vezi focul si habar nu ai ca tot ceea ce ti-am spus nu este decat consecinta unei arsuri. Asta nu inseamna ca am vrut eu sa iti fie atat de rau, dimpotriva, eu vin si iti spun ca daca vrei te pot vindeca pentru ca sunt medic. Ei iata ca asa a venit Iisus si ne-a vindecat de bubele si durerile provocate de pacat, inclusiv de pacatul original. Daca cineva traieste in pacat si nu vrea sa fie curatat de Iisus, atunci intr-adevar este ca la Facerea, daca insa traieste in Iisus, este spalat de bubele si durerile pacatului original si ca atare ceea ce ai citat tu nu mai este valabil. Eu nu apartin Vechiului Testament ci a Noului, iar daca tu esti botezat, inseamna ca si tu ai pacatul original sters.”
(Postat de Adriana3)

"S-a nascut om pe lume" (Ioan16, 21).

„Inainte de Hristos nimeni nu a salutat cu atata entuziasm aparitia unui om ca Cel Care l-a facut pe om. Creatorul universului S-a bucurat mult mai mult pentru om, decat pentru slavitul cor al cetelor ceresti. Omul e mai pretios decat tot restul creatiei.

Desavarsit si incheiat, omul este minunat asa cum minunat e si Dumnezeu. E nemuritor si mai presus de lume decat un microcosmos - e un microtheos. Faptul ca Logosul Cel vesnic al Tatalui S-a facut trup "facandu-Se asemenea oamenilor" (Filipeni 2, 7) inseamna ca, la randul sau, cu darul iubirii Sale, omul se poate face asemenea lui Dumnezeu, pana la identitate cu El.
Intre Dumnezeu si om exista si trebuie sa fie o masura comuna, in ciuda a tot ceea ce este incomensurabil intre ei. Eliminarea acestei idei a comensurabilitatii face cu totul imposibila interpretarea oricarei forme de cunoastere ca adevar - adica ca o corespondenta cu realitatea Fiintei Primordiale. Daca prin natura spiritului sau omul nu este "asemenea lui Dumnezeu", atunci nici Dumnezeu nu S-ar fi putut face om.”

„Desavarsirea asemanarii, insa, nu suprima distanta ontologica intre Dumnezeu Creatorul si omul creat. Tragedia creatiei a venit o data cu caderea omului si ea se continua in nestatornicia noastra permanenta, inclinati spre rau, detestam si combatem raul; in dorul nostru dupa binele absolut, dupa Dumnezeu, Il impingem deoparte si ne impotrivim.
Avand in chip inseparabil in Sine pe Dumnezeu si pe om, Hristos este singura solutie la acest conflict aparent de nerezolvat. El este cu adevarat "Mantuitorul lumii" (Ioan 4, 42). El este masura tuturor lucrurilor, dumnezeiesti si omenesti. El este singura cale spre Tatal. El este soarele ce lumineaza universul. Numai in lumina Sa poate fi vazuta calea. Suntem in chip firesc atrasi spre Cel Preainalt, dar pelerinajul nostru spre El trebuie sa inceapa cu o pogorare in strafundurile iadului.
Sfantul Apostol Pavel a spus despre Hristos: "Iar aceea ca S-a suit - ce inseamna decat ca El mai intai s-a pogorat in partile cele mai de jos ale pamantului? Cel Ce S-a pogorat, El este si Cel ce S-a suit mai presus de toate cerurile, pentru ca sa umple totul" (Efeseni 4, 9-10).
Si aceasta este calea si pentru noi dupa cadere. Coboram la iad in constiinta noastra; din clipa in care ni se descopera chipul Omului vesnic, devenim tot mai intens constienti de starea noastra intunecata.
Suntem coplesiti de intristare. Agonia spiritului nostru e atat de acuta, incat nici o durere fizica nu se poate compara cu aceasta suferinta atemporala. Cu ultimele ramasite ale puterii noastre ne rugam pentru ajutor de Sus.”
„E cu neputinta sa cunoastem Adevarul care este Hristos altfel decat ascultandu-L pe El: "Daca veti ramane intru cuvantul Meu, cu adevarat sunteti ucenici ai Mei. Si veti cunoaste adevarul, iar adevarul va va face liberi... Adevar, adevar va spun: De va pazi cineva cuvantul Meu, in veac nu va vedea moartea ... De Ma iubeste cineva, el va pazi cuvantul Meu si Tatal Meu il va iubi si Noi vom veni la el si ne vom face locas la el" (Ioan 8, 31. 32.51; 14,23).
Treimea ne va face locasul Sau nu pentru o vreme, ci pentru o vesnicie.
Astfel, cei care intr-un fel sau altul Il resping pe Hristos nu stiu Ce si pe Cine resping. Hristos e Intelepciunea, Intelepciunea mai inainte de veci si ascunsa, pe care stapanitorii si slujitorii acestei lumi nu o cunosc. "Graim intelepciunea lui Dumnezeu cea intru taina, cea ascunsa" (1 Corinteni 2, 7).
Inaintea venirii lui Hristos, intreaga lume, toate popoarele pamantului, umblau in intuneric, nestiind calea ce le conduce la imparatia lui Dumnezeu si la Tatal nostru. Acum aceste taine ni s-au descoperit. Ni s-a dat cunostinta sigura a sensului ultim al venirii noastre in lume.
Hristos ne-a vestit iubirea Tatalui pentru noi si ne-a arata in El Insusi pe Tatal. Dar noi L-am rastignit si, atunci cand era spanzurat pe cruce, ne-am batut joc de El; si pana astazi continuam sa ne batem joc de El.”
Parintele Sofronie Saharov
Fragmente din articolul „Prin intuneric la lumina” www.crestinortodox.ro


Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.03.2011, 22:56:03
volga
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Taina Sfantului Botez

„Cat despre Facerea, dupa cum observi, discriminarea a intrat in lume prin pacat si nicidecum nu a fost creata de Dumnezeu. Iar Dumnezeu nici nu a dorit-o, El doar i-a spus omului care sunt efectele pacatului. De exemplu, eu iti spun tie sa nu bagi mana in foc pentru ca in ziua in care o vei baga te vei arde.Tu nu asculti si bagi mana in foc. Iar eu iti spun: pentru ca nu ai ascultat si ai bagat mana in foc, o sa simti o durere mare, mana se va inrosi si te vei umple de basici dureroase. Tu ce o sa imi spui? Ca te-am pedepsit eu si te-am blestemat cu toata durerea si bubele? Ai putea spune asa daca este pentru prima data ca vezi focul si habar nu ai ca tot ceea ce ti-am spus nu este decat consecinta unei arsuri. Asta nu inseamna ca am vrut eu sa iti fie atat de rau, dimpotriva, eu vin si iti spun ca daca vrei te pot vindeca pentru ca sunt medic. Ei iata ca asa a venit Iisus si ne-a vindecat de bubele si durerile provocate de pacat, inclusiv de pacatul original. Daca cineva traieste in pacat si nu vrea sa fie curatat de Iisus, atunci intr-adevar este ca la Facerea, daca insa traieste in Iisus, este spalat de bubele si durerile pacatului original si ca atare ceea ce ai citat tu nu mai este valabil. Eu nu apartin Vechiului Testament ci a Noului, iar daca tu esti botezat, inseamna ca si tu ai pacatul original sters.”
(Postat de Adriana3)





1) TAINA SFÂNTULUI BOTEZ
Sfintul Botez este întâia dintre Tainele Sfintei Biserici ; este usa prin care se întră în Sfânta Biserică. Si numai ajungând membri ai Bisericii lui Hristos ne putem învrednici si de primirea celorlalte Sfinte Taine.
Taina Sfântulul Botez a fost asezată de Mântuitorul Iisus Hristos prin cuvintele : Mergând, învătati toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui si al Fiului si al Sfântului Duh; (Matei XXVIII, 19). Acestea le-a grăit după învierea Sa din morti.
Dar Taina Sfântului Botez nu este numai usa prin care se intră în Sfânta Biserică a lui Hristos, ci si pentru câstigarea impărătiei lui Dumnezeu, asa cum ne încredintează însusi Mântuitorul, zicând : De nu se va naste cineva din apă si din Duh, nu va putea să intre în împărătia lui Dumnezeu. (Ioan III, 5).
Si înaintemergătorul Mântuitorului Hristos, sfântul Ioan, a botezat la Iordan. Dar botezul lui nu era Taină, ci inchipuia doar curătirea de păcate prin credintă si pocăintă; el era mai mult un îndemn la pocăintă, un semn văzut si pregătitor spre cele ce aveau să vină, cum mărturiseste chiar sfântul Ioan Botezătorul: Eu unul vă botez cu apă spre pocăintă, dar Cel ce vine după mine este mai puternic decât mine ; Lui nu sunt vrednic să-I duc încăltămintea. Acesta vă va boteza cu Duh Sfânt si cu foc (Matei III, 11). Mai târziu, si sfântul apostol Pavel, întâlnind în calea sa pe unii care primiseră botezul lui Ioan, i-a întrebat: Primit-ati voi Duhul Sfânt când ati crezut ? lar ei au zis către el: Dar nici n-am auzit, dacă este Duh Sfânt. Si el a zis : Deci în ce v-ati botezat ? Ei au zis: In botezul lui Ioan. Iar Pavel a zis : Ioan a botezat cu botezul pocăintei, spunând poporului să creadă în Cel ce avea să vină după el, adică in Iisus Hristos. Si auzind ei, s-au botezat în numele Domnului Iisus (Fapte XIX, 1—5), adică au primit Botezul crestin.
Sfântul Botez instituit de Mântuitorul Iisus Hristos nu este doar un semn pregătitor pentru cele ce ar fi să vină, ci este o Sfântă Taină a Bisericii lui Hristos.

Efectele primirii Tainei Sfântului Botez sunt : iertarea păcatului strămosesc si a tuturor păcatelor săvârsite înainte de Botez în situatia celor ce se botează mai târziu ; renasterea, sau nasterea la o viată nouă duhovnicească, viată de curătie si sfintenie ; de asemenea, primirea în sânul Sfintei Biserici, adică numărarea celui botezat între fiii ei, putându-se împărtăsi de toate celelalte Sfinte Taine si de bunurile sufletesti pe care Sfânta Biserică le dăruieste membrilor ei (cum s-a mai arătat).
Botezul sterge si vina si pedeapsa pentru păcate, dar el nu nimiceste si urmările păcatului strămosesc, cum sunt: slăbirea vointei si inclinarea spre rău, pofta inimii, suferintele, bolile si moartea.
(CATEHISM ORTODOX - INVATATURA DESPRE CREDINTA CRESTINA ORTODOXA)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.03.2011, 22:57:44
volga
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Maica Domnului

<<Raspunsul cel mai bun ar fi: prin educarea femeii, spunandu-i-se ca si ea este iubita de Dumnezeu la fel de mult ca si barbatul, si ea are drept la mostenirea Tatalui la fel de mult ca si barbatul, iar Dumnezeu vrea ca se fie "precum in Cer, asa si pe pamant", ori in Cer femeia nu este discriminata, nu este supusa barbatului etc si dovada este insasi Sfanta Fecioara. Dumnezeu nu vrea nimic din rautatile oamenilor ci doreste ceea ce a spus cand a fost pe pamant: sa fim toti ca fratii si sa nu fie unul mai mare peste altul, ci daca unul vrea neaparat sa fie mai mare, pai atunci sa se faca pe sine mic si sa slujeasca celor peste care vrea sa fie mai mare>>.
(Postat de Adriana3)


Sa nu uitam cine este Maica Domnului. Sa n-o confudam cu nicio femeie. O putem lua ca model. Dar nicio femeie nu e si nici nu va fi ca Maica lui Dumnezeu.


Cuvinte despre Maica Domnului
  • Nu există ortodoxie fără Maica Domnului.
  • Maica Domnului a fost și este locaș al dumnezeieștii Treimi. Așa i-a spus îngerul când Preasfânta Fecioară a întrebat la Buna Vestire: "Cum va fi aceasta de vreme ce eu nu știu de bărbat?". Ea a auzit de la înger atunci: "Duhul Sfânt se va pogorî peste tine și puterea Celui Preaînalt te va umbri; de aceea și Sfântul care se va naște din tine Fiul lui Dumnezeu se va chema." (Luca 1, 34-35). Aici sunt cele trei persoane ale Sfintei Treimi care se unesc în Maica Domnului din clipa în care S-a întrupat Fiul lui Dumnezeu prin umbrirea de sus a Tatălui și prin lucrarea Sfântului Duh. Deci "Duhul Sfânt se va pogorî peste tine și puterea Celui Preaînalt te va umbri – e vorba de Duhul Sfânt și de Tatăl –și Sfântul care Se va naște din tine Fiul lui Dumnezeu se va chema", e vorba de Dumnezeu Fiul.
  • Deci Maica Domnului devine locaș al Preasfintei Treimi. Devenind locaș al Preasfintei Treimi, Maica Domnului poate să ne ajute să ni se curățească și mintea, ca să devenim locașuri ale Preasfintei Treimi. Și locaș al Preasfintei Treimi Maica Domnului este în veșnicie: "Curățește mintea mea cea întinată cu tot felul de păcate și o fă locaș înfrumusețat al Preasfintei Treimi."Numai dacă suntem locașuri înfrumusețate ale Preasfintei Treimi, prin mijlocirea Maicii Domnului, putem să lăudăm mărirea și mila cea nemăsurată a Maicii Domnului, noi, netrebnicii robii ei.
  • Maica Domnului și acum este locaș al Preasfintei Treimi. Cum? Că doar L-a născut pe Domnul Hristos. Domnul Hristos S-a despărțit de ea. Da, S-a despărțit, așa cum se desparte orice copil de mama lui, dar asta nu înseamnă că Domnul Hristos nu mai este undeva în Maica Domnului. Unde? În inima ei, că ea nu L-a purtat numai în pântecele ei, ci L-a purtat și în inima ei pe Domnul Hristos. Și de aceea Maica Domnului rămâne pentru veșnicie locaș al Preasfintei Treimi.
  • Maica Domnului e ca un rai. Când avem legătură cu Maica Domnului în conștiința noastră, în gândurile noastre, în simțirile noastre, e ca și când am fi intrat în rai. E o bucurie de rai de-a fi în legătură cu Maica Domnului.
  • Pe Maica Domnului o numim "rai cuvântător", "rai de taină". Bucuria din legătura cu Maica Domnului este o trăire a raiului.
  • Mi-aduc aminte, a fost odată la noi la mănăstire o împrejurare mai grea și mama a zis: "Apoi, dacă nu mai poți sta aici, să vii acasă, că doar tu ai unde veni". E ceva atât de înduioșător ... Vedeți ce înseamnă inima de mamă? Nu te lasă niciodată. Te lasă alții, nu te vor, te ocolesc, te resping, te marginalizează, te împing, te asupresc. Așa ceva nu poate face mama! Pot face străinii, dar cine are inimă de mamă, nu poate. "Apoi, dacă nu mai poți sta aici, să vii acasă, că doar tu ai unde veni ...". Dacă mama cea pământească poate face așa ceva, gândiți-vă la Maica Domnului! Maica Domnului să ne părăsească vreodată? Se poate cumva să ne părăsească Maica Domnului? Nu se poate! De ce nu se poate? Pentru că este mamă, pentru că are inimă de mamă. Noi zicem "Maica Domnului" ca și când am zice un titlu. Or, noi trebuie să știm că Maica Domnului este mamă. Și nu este mamă numai pentru Domnul Hristos, este mamă pentru toți cei care vrem s-o avem de mamă. "Tu dacă nu mai poți sta aici, să vii acasă, că doar tu ai unde veni." Apoi să știți că Maica Domnului zice tot așa către noi.
  • Se zice că un copil își căuta mama. "Nu ați văzut-o pe mama?", întreba copilul. Și cineva îi spune: "Mă copile, am văzut o femeie, a trecut adineaori pe aici". Dar zice copilul: "Eu nu caut o femeie, eu o caut pe mama". Nici mamele noastre nu sunt o femeie ca toate femeile, ci sunt unice față de celelalte femei. Deci despre Maica Domnului, dacă îngerul a spus: "Binecuvântată ești tu între femei", nu mai avem noi alt cuvânt să spunem că ea a fost o femeie ca toate femeile, pentru că nu a fost o femeie ca toate femeile.
  • Cred că Maica Domnului va fi bună și cu necinstitorii ei sau, în orice caz, va fi bună cu cei care nu o cinstesc pur și simplu, nu că au ceva împotriva Maicii Domnului, pentru că este bună și o să îi înțeleagă și pe cei care sunt cuprinși de neputința aceasta a mândriei sau de păcate care nu-i lasă să înțeleagă lucrurile așa cum sunt, pentru că nu se lasă conduși de Biserică. Părintele Arsenie Boca, Dumnezeu să-l odihnească, zicea că: "în mintea strâmbă și lucrul drept se strâmbă". Așa că Maica Domnului o să îi înțeleagă pe cei care au avut minte strâmbă, iar noi dorim ca oamenii să aibă măcar bucuria pe care o avem noi din faptul că suntem cinstitori ai Maicii Domnului.
Arhimandrit Teofil Paraian
Sursa: www.rostonline.org
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Barbatul, capul femeii? Traditie Nunta 426 07.11.2011 20:45:03
Ispitele postului heaven Postul 17 11.03.2011 11:46:50
De asta ce ziceti? Vor sa schimbe si data Pastelui :( BogdanF2 Generalitati 41 10.10.2010 23:43:21
Ispitele dupa spovedanie Elena78 Pocainta 8 29.10.2009 18:40:59