![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si neavand minuni spuneti ca nu exista minuni. Dar Iisus nu facea minuni si nu a zis ca cei ce vor crede in El vor face si ei minuni? A zis ca ne lasa o filozofie? Despre ce scrie in Biblie probabil vi s-a mai scris, dar nu puteti accepta niciodata adevarul si le veti interpreta numai ca sa se potriveasca doctrinei adventiste. Dovezile clare sunt parabola saracului Lazar si a bogatului, discutia lui Iisus cu Moise si Sf. Ilie, etc. Mai sunt si nenumarate pasaje, dar voi nu le acceptati nici pe acestea, cu atat mai mult o sa rastalmaciti si pasajele. Asadar neavand minuni si nestiind nimic decat filozofie spunti ca sufletul moare, pentru ca nu ati avut vreo minune sa va spuna ca nu e asa. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() Iisus a discutat cu doi oameni vii: unul înviat (Moise) și unul ce nu a murit niciodată (Ilie). Nu a discutat cu fantome, strigoi, ori năluci. Citat:
Iar voi aveți o singură minune care dovedește că sufletul nu moare: un șarpe care vorbește! Facerea 3,4. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Adica voi nu respectati ceea ce scrie in Scriptura si spuneti ca Iisus ar minti si dati vina pe noi ca nu credem aberatiile voastre. In parabola e totul clar. Mantuitorul nu spune niciodata lucruri neadevarate sau fabulatii gen martieni. E clar pentru oricine nu e de rea credinta. In pasajul cu Moise si Sfantul Ilie, cum adica Moise a fost inviat? Unde scrie sau trebuie sa ne imaginam ca se potriveasca cu doctrina adventista? In pasajul cu "azi vei fi cu mine in Rai" nici nu trebuie sa spuneti ceva, ar fi evident ca o sa cautati sa pacaliti. Legat de aspectul teologic, cum sa moara sufletul si apoi sa invie? Sufletul e creat de Dumnezeu, adica il recreaza? Sufletul mort inseamna ca nu mai exista, e anihilat. Si daca il recreaza Dumnezeu il face si cu pacate sau il face ca sufletul noilor nascuti? |
#5
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Și cum e posibil să învie? Prin puterea lui Dumnezeu! Dacă nu crezi acest lucru, nu te mai poți numi creștin. Citat:
Îl face cum a fost înainte de moarte (pe cel nedrept) spre a primi pedeapsa, iar pe cel drept îl învie cu un corp "nesupus stricăciunii" (cum a avut Adam înainte de păcătuire) spre a primi viața veșnică. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asadar parabola e o povestire cu talc. O fictiune, nu un SF. Acum cred ca ati inteles. Asadar in aceasta parabola ni se povesteste ceva ce nu stim daca s-a intamplat. Dar e ceva cu date reale, ca orice parabola. Altfel ce rost ar avea povesitrea, ce interpretare puteti da la ea? De exemplu in parabola cu samanta ce cade in diferite soluri, e o alegorie, nu o povestire. Dar foloseste lucruri concrete, samanta ce cade in sol. Din ce am inteles eu, parabola se refera la dreptii din Vechiul Testament. In conceptia crestina acestia nu au ajuns in Rai, dar in Iad erau intr-un loc special, nu la chinuri. Din ce imi dau seama acel loc unde mergeau dreptii se numeste "sanul lui Avraam". Dreptii erau adaugati la cartea vietii. Bogatul nu a ajuns acolo, ci la osanda. In Iad, desi pana la inviere sufletele nu au trup, sufletele simt ca o arsura, un foc. De aceea bogatul simtea o sete. Pe langa ceea ce spune mantuitorul in Sfanta Scriptura de unde stim noi toate acestea? Din nenumaratele viziuni avute de sfinti, pentru ca la noi nu s-a intrerupt harul de la Iisus, ci minunile au continuat, asa cum a promis Iisus. Addventistii si altii neavand har nu au nici minuni, sau au doar minuni de la vrajmasul. De ce nu puteti sau nu pot intelege aceasta unii. Cum scrie si in parabola, intre noi si voi e o prapastie mare, dar spre deosebire de Iad, acesta poate fi trecuta in aceasta viata. Vino in adevar. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vreti sa aratati ca nu sufletele se aflau in locuri total opuse... de parca Domnul Iisus Hristos se plictisea si S-a gandit sa-i mai distreze pe ascultatori cu povesti, ca alea cu scufita rosie.
Dvs. nu aveti cum sa credeti in astfel de invataturi pentru ca plecati din start cu "nu exista suflet" si nici in invataturile sfintilor (celor aflati cu adevart in comuniune cu Dumnezeu). Aceasta pilda arata unde se duce SUFLETUL dupa moarte, la fericire sau la chin. Sufletul nu poate fi decat tot dupa insasi asemanarea lui Dumnezeu, aceasta parte fiind nestricacioasa.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
În ce privește parabola cu Lazăr și bogatul, este o parabolă, și nu poate fi făcută să spună mai mult decât concluzia ei. În orice parabolă, nu toate elementele sunt semnificative teologic. Unele pot avea o valoare pur literară. Din pilda lui Iotam, de exemplu, nu învățăm că plantele posedă capacitatea de a comunica logic (Jud. 9,8-15), la fel cum din parabola ispravnicului necredincios (Luca 16,1-8) nu învățăm să urmăm exemplul lui de a fura de la patron, în speranța de a mai fi și lăudați pentru asta! Tot așa, din pilda bogatului și a săracului Lazăr, nu învățăm că morții își primesc plata imediat după moarte, nici că drepții sunt duși de îngeri în „sânul lui Avraam” (Evrei 11,39-40), iar păcătoșii s-ar duce direct în gheenă. Să nu uităm că Apocalipsa 20 ne învață că la venirea lui Iisus va începe o judecată universală, când cei pierduți vor fi judecați și, la sfârșitul celor 1.000 de ani, vor fi înviați (a doua înviere) pentru pedeapsa veșnică. Nimeni nu primește răsplata imediat după moarte! La moarte ne ducem în țărână, fiindcă țărână suntem. Iar duhul de viață (suflarea de viață), pe care a suflat-o El în nările omului, se duce la Dumnezeu (metaforic vorbind). Nici măcar înțeleptul Solomon nu putea spune dacă se duce în sus sau în jos, și nici nu contează unde și cum, pentru că această „suflare de viață” nu este conștiința (eul, conștientul) omului, ci o referire metaforică la viața noastră care depinde numai de Dumnezeu. În noi înșine nu avem nimic „dumnezeiesc” care să supraviețuiască. Totul se descompune, totul se împrăștie, nu mai există nici gând, nici sentiment, și așa este cel mai bine, până la judecată și până la prima și a doua înviere. Nu v-ați întrebat niciodată, de ce apostolul Pavel nu-i îndeamnă pe creștini să se consoleze cu ideea "nemuririi sufletului", ci cu făgăduința învierii (1 Tes. 4)? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar Ilie, o fi saracut tot cu carul prin vazduh?
__________________
"Fiți treji, privegheați. Potrivnicul vostru, diavolul, umblă, răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită. Căruia stați împotrivă, tari în credință, știind că aceleași suferințe îndură și frații voștri în lume." I Petru 5, 8. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Astea sunt adevăratele probleme care te preocupă, din cauza lor nu mai poți dormi?
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|