Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.03.2011, 14:10:15
cocorel cocorel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.02.2011
Mesaje: 200
Implicit despre incinerare

"In ceea ce priveste vreo oranduire expresa din partea Sfintilor Apostoli, nu avem nici un document scris. Stim insa ca foarte de timpuriu Biserica a primit in sanul ei un mare numar de neofiti din lumea greco-romana, care erau obisnuiti cu crematiunea. Cu toate acestea, nici arheologia crestina si nici istoria nu ne arata vreun caz de incinerare in comunitatile apostolice si stravechi crestine. Aceasta se poate explica prin faptul ca trebuie sa fi existat o lege formala sau anumite dispozitii care prevedeau inhumarea mortilor crestini si nu arderea lor"

http://www.crestinortodox.ro/diverse...oxa-69379.html
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.03.2011, 14:13:25
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cocorel Vezi mesajul
"In ceea ce priveste vreo oranduire expresa din partea Sfintilor Apostoli, nu avem nici un document scris. Stim insa ca foarte de timpuriu Biserica a primit in sanul ei un mare numar de neofiti din lumea greco-romana, care erau obisnuiti cu crematiunea. Cu toate acestea, nici arheologia crestina si nici istoria nu ne arata vreun caz de incinerare in comunitatile apostolice si stravechi crestine. Aceasta se poate explica prin faptul ca trebuie sa fi existat o lege formala sau anumite dispozitii care prevedeau inhumarea mortilor crestini si nu arderea lor"

http://www.crestinortodox.ro/diverse...oxa-69379.html
Dacă ne referim la Biserica Ortodoxă Română, aceasta s-a pronunțat prin cel mai înalt for al ei, Sfântul Sinod, încă din anul 1928, în problema incinerării. Fiind pus în fața unei atitudini ce trebuia exprimată, datorită atmosferei care se crease prin înființarea crematoriului din București, Sfântul Sinod, în ședința din 15 iunie 1928, a hotărât mai întâi următoarele: 1. Preoții să prevină din vreme pe enoriași, atrăgându-le atenția că, în cazul când cineva dintre ei ar voi să se incinereze, Biserica le va refuza orice asistență religioasă;
2. Înainte de oficierea slujbei de prohodire a unui mort, preotul respectiv să aibă grijă să se informeze pe lângă familia mortului, la care cimitir se va înmormânta cel decedat;
3. Celor ce totuși au fost incinerați sau se vor incinera să fi se refuze orice serviciu religios, atât la moarte, cât și după moarte.
Problema incinerării a fost reluată și în ședința Sfântului Sinod din 22 februarie 1933, în care s-a hotărât ca instrucțiunile formulate în ședința din 15 iunie 1928, cu privire la incinerare, să se comunice tuturor chiriarhilor spre a le pune în vedere preoților, în scopul aplicării lor. De asemenea, a hotărât ca chestiunea incinerării să se trimită la sediul Comisiei pentru doctrină și viață religioasă spre a preciza dacă în cazurile de incinerare forțată și fără voia sa a vreunui credincios, i s-ar putea da asistența bisericească. Hotărârea Sf. Sinod a fost aplicată trimițându-se tuturor eparhiilor hotărârea din 15 iunie 1928 pentru a fi comunicată preoților, cu ordinul de a lua cunoștință și a se conforma. Hotărârea a fost adusă la cunoștința preoților și pe alte căi, iar în ordinul din 18 septembrie 1933, dat în urma unui caz de abatere de la hotărâre, s-a făcut precizarea că "pentru orice abatere de la hotărârea luată de Sfântul Sinod, în respectul doctrinei și practicii Sfintei noastre Biserici Creștine Ortodoxe, preoții vor fi opriți de la toată lucrarea preoțească și trimiși în judecata Consistoriului Spiritual Eparhial, spre aspră sancționare".
Așadar, Biserica Ortodoxă Română are o atitudine clar exprimată față de cei care s-au incinerat sau se vor incinera. Din 1928 și 1933, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române nu a revenit asupra acestei hotărâri, așa, încât ea exprimă punctul de vedere oficial al Bisericii noastre.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.03.2011, 14:19:20
cocorel cocorel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.02.2011
Mesaje: 200
Implicit da da stiu

Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul
Dacă ne referim la Biserica Ortodoxă Română, aceasta s-a pronunțat prin cel mai înalt for al ei, Sfântul Sinod, încă din anul 1928, în problema incinerării. Fiind pus în fața unei atitudini ce trebuia exprimată, datorită atmosferei care se crease prin înființarea crematoriului din București, Sfântul Sinod, în ședința din 15 iunie 1928, a hotărât mai întâi următoarele: 1. Preoții să prevină din vreme pe enoriași, atrăgându-le atenția că, în cazul când cineva dintre ei ar voi să se incinereze, Biserica le va refuza orice asistență religioasă;
2. Înainte de oficierea slujbei de prohodire a unui mort, preotul respectiv să aibă grijă să se informeze pe lângă familia mortului, la care cimitir se va înmormânta cel decedat;
3. Celor ce totuși au fost incinerați sau se vor incinera să fi se refuze orice serviciu religios, atât la moarte, cât și după moarte.
Problema incinerării a fost reluată și în ședința Sfântului Sinod din 22 februarie 1933, în care s-a hotărât ca instrucțiunile formulate în ședința din 15 iunie 1928, cu privire la incinerare, să se comunice tuturor chiriarhilor spre a le pune în vedere preoților, în scopul aplicării lor. De asemenea, a hotărât ca chestiunea incinerării să se trimită la sediul Comisiei pentru doctrină și viață religioasă spre a preciza dacă în cazurile de incinerare forțată și fără voia sa a vreunui credincios, i s-ar putea da asistența bisericească. Hotărârea Sf. Sinod a fost aplicată trimițându-se tuturor eparhiilor hotărârea din 15 iunie 1928 pentru a fi comunicată preoților, cu ordinul de a lua cunoștință și a se conforma. Hotărârea a fost adusă la cunoștința preoților și pe alte căi, iar în ordinul din 18 septembrie 1933, dat în urma unui caz de abatere de la hotărâre, s-a făcut precizarea că "pentru orice abatere de la hotărârea luată de Sfântul Sinod, în respectul doctrinei și practicii Sfintei noastre Biserici Creștine Ortodoxe, preoții vor fi opriți de la toată lucrarea preoțească și trimiși în judecata Consistoriului Spiritual Eparhial, spre aspră sancționare".
Așadar, Biserica Ortodoxă Română are o atitudine clar exprimată față de cei care s-au incinerat sau se vor incinera. Din 1928 și 1933, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române nu a revenit asupra acestei hotărâri, așa, încât ea exprimă punctul de vedere oficial al Bisericii noastre.
Am citit de cand ai dat link-ul da nu stiam pe ce baza a dat hotararea aia sinodul.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 24.03.2011, 00:14:11
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul
Dacă ne referim la Biserica Ortodoxă Română, aceasta s-a pronunțat prin cel mai înalt for al ei, Sfântul Sinod, încă din anul 1928, în problema incinerării. Fiind pus în fața unei atitudini ce trebuia exprimată, datorită atmosferei care se crease prin înființarea crematoriului din București, Sfântul Sinod, în ședința din 15 iunie 1928, a hotărât mai întâi următoarele: 1. Preoții să prevină din vreme pe enoriași, atrăgându-le atenția că, în cazul când cineva dintre ei ar voi să se incinereze, Biserica le va refuza orice asistență religioasă;
2. Înainte de oficierea slujbei de prohodire a unui mort, preotul respectiv să aibă grijă să se informeze pe lângă familia mortului, la care cimitir se va înmormânta cel decedat;
3. Celor ce totuși au fost incinerați sau se vor incinera să fi se refuze orice serviciu religios, atât la moarte, cât și după moarte.
Problema incinerării a fost reluată și în ședința Sfântului Sinod din 22 februarie 1933, în care s-a hotărât ca instrucțiunile formulate în ședința din 15 iunie 1928, cu privire la incinerare, să se comunice tuturor chiriarhilor spre a le pune în vedere preoților, în scopul aplicării lor. De asemenea, a hotărât ca chestiunea incinerării să se trimită la sediul Comisiei pentru doctrină și viață religioasă spre a preciza dacă în cazurile de incinerare forțată și fără voia sa a vreunui credincios, i s-ar putea da asistența bisericească. Hotărârea Sf. Sinod a fost aplicată trimițându-se tuturor eparhiilor hotărârea din 15 iunie 1928 pentru a fi comunicată preoților, cu ordinul de a lua cunoștință și a se conforma. Hotărârea a fost adusă la cunoștința preoților și pe alte căi, iar în ordinul din 18 septembrie 1933, dat în urma unui caz de abatere de la hotărâre, s-a făcut precizarea că "pentru orice abatere de la hotărârea luată de Sfântul Sinod, în respectul doctrinei și practicii Sfintei noastre Biserici Creștine Ortodoxe, preoții vor fi opriți de la toată lucrarea preoțească și trimiși în judecata Consistoriului Spiritual Eparhial, spre aspră sancționare".
Așadar, Biserica Ortodoxă Română are o atitudine clar exprimată față de cei care s-au incinerat sau se vor incinera. Din 1928 și 1933, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române nu a revenit asupra acestei hotărâri, așa, încât ea exprimă punctul de vedere oficial al Bisericii noastre.
Problema este ca am gasit acest text si altele asemanatoare, in care se spune despre decizia Sinodului si ce au de facut preotii.
Nu scrie insa nicaieri explicatia. De ce s-a luat aceasta decizie, de ce nu este acceptata incinerarea? Exact de asta am nevoie.
Asa in mare stiu cate ceva, dar cum argumenteaza biserica ortodoxa am fost intrebata.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #5  
Vechi 24.03.2011, 19:53:25
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Problema este ca am gasit acest text si altele asemanatoare, in care se spune despre decizia Sinodului si ce au de facut preotii.
Nu scrie insa nicaieri explicatia. De ce s-a luat aceasta decizie, de ce nu este acceptata incinerarea? Exact de asta am nevoie.
Asa in mare stiu cate ceva, dar cum argumenteaza biserica ortodoxa am fost intrebata.
Sophia, da click pe linkul pe care l-am postat prima data pe acets topic si vezi ca are si explicatie...
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 24.03.2011, 20:58:29
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

M-am uitat si pe link-ul tau, Glykys. Nu este ceea ce caut.
Cred ca nu scrie nicaieri.
Nu cred ca este ceva scris, sau vreun canon. Este vorba doar de traditii.
Nu cred ca este interzis de biserica, ci nu este obisnuit, nu este in traditie.
Exista doar explicatia cu "ne intoarcem in pamantul din care am venit" si cu invierea mortilor la revenirea lui Iisus.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #7  
Vechi 24.03.2011, 21:15:48
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Exista doar explicatia cu "ne intoarcem in pamantul din care am venit" .
..deci tot aia este, poti sa te intorci in pamint sub forma de praf de cenusa, nu de excremente de viermi si carii dupa ce te papa cu cosciug cu tot.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 24.03.2011, 21:18:19
George.m George.m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.12.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 960
Implicit

Biserica nu e de acord cu incinerarea mortilor, pentru ca acorda trupului o valoare deosebita, nu se dezgusta de acesta.
Omul e creat dupa chipul lui Dumnezeu. Iar chipul divin nu e imprimat decat sufletului omenesc, ci si trupului. Acesta din urma e deosebit de valoros, intrucat poate deveni templu al Duhului Sfant.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 24.03.2011, 21:22:24
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Citat:
În prealabil postat de George.m Vezi mesajul
Biserica nu e de acord cu incinerarea mortilor, pentru ca acorda trupului o valoare deosebita, nu se dezgusta de acesta.
Omul e creat dupa chipul lui Dumnezeu. Iar chipul divin nu e imprimat decat sufletului omenesc, ci si trupului. Acesta din urma e deosebit de valoros, intrucat poate deveni templu al Duhului Sfant.
Pai si atunci de ce Biserica nu pastreaza trupurile la naftalina, in formol si il dau viermilor spre rumegare?
Oare nu-i mai respectuos sa ai prin cenusa elemente pure ale trupului decit sa culegi excremente ale viermilor si niste oase imputite?
Reply With Quote
  #10  
Vechi 15.04.2011, 12:26:44
Marius22 Marius22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.345
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
Pai si atunci de ce Biserica nu pastreaza trupurile la naftalina, in formol si il dau viermilor spre rumegare?
Biserica nu se minte pe sine, cum au incercat sa o faca in vechime egiptenii prin mumii sau, mai recent, comunistii prin imbalsamarea lui Lenin. Biserica propovaduieste asumarea firescului lucrurilor. Ori, starea noastra de acum, este supusa pacatului, fiind stricacioasa. Biserica ne invata sa nu ne temem de viermii care ne consuma trupul, ci de "viermele cel neadormit".

Citat:
Oare nu-i mai respectuos sa ai prin cenusa elemente pure ale trupului decit sa culegi excremente ale viermilor si niste oase imputite?
Nu, nu este mai respectuos. Arderea trupului este o masura violenta care, practic, il desfiinteaza. Nu mi se pare firesc ca trupurile celor adormiti sa fie "purificate" prin foc. Sa ramana in starea lor naturala pentru ca Domnul sa ne arate dupa voia Sa pe cele care au fost cu adevarat purificate prin har.

Crestinii nu-i incinereaza pe cei adormiti deoarece Hristos a fost pus in mormant cu trupul, pentru ca a treia zi sa invieze. Cum spunem noi in prohod, "In mormant Viata/Pus ai fost Hristoase". Si noi suntem pusi cu trupul in mormant, nu ca niste morti, ca niste desfiintati, ci ca niste adormiti purtatori de Hristos, ce ne aflam in asteptarea Invierii obstesti.

De aceea, nu ne dezgusta toate cele ce tin de mormant, pentru ca vedem si credem in Cel ce Este dincolo de el.

Last edited by Marius22; 15.04.2011 at 12:34:38.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Incinerarea este un pacat? rainer_ligia Eutanasia 108 06.03.2013 20:01:52
Ortodoxia dobrin7m Dogmatica 64 25.09.2011 20:23:28
Problema mea cu ortodoxia oana_21 Despre Biserica Ortodoxa in general 37 19.05.2009 17:14:33
ORTODOXIA cosmin_lovin Despre Biserica Ortodoxa in general 73 14.08.2008 13:43:58
Ortodoxia danyel Despre Biserica Ortodoxa in general 33 03.11.2007 14:59:22