![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
PS Daca spuneti ca sfintii pot gresi (ca in cazul sfintului Augustin), atunci e posibil sa-mi aduceti argumente gresite, deci nu ma pot ghida dupa sfintii dumneavoastra, care mai si gresesc. |
#2
|
|||
|
|||
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
BO a Bulgariei are unele probleme, dupa caderea comunismului au ramas un procent destul de redus de credinciosi, daca e sa dam crezare statisticilor. Apoi a aparut o Schisma in cadrul ei. Ierarhul bulgar isi argumenteaza afirmatia prin faptul ca daca nu se repeta Botezul celor ce se convertesc sau unele Taine atunci sunt recunoscute acele Taine. E o dovada ca sunt si ierarhi care nu inteleg exact ce inseamna iconomia si ce insemna si in primul mileniu. Un ierarh grec explica detaliat ce este iconomia, am dat explicatia. http://www.crestinortodox.ro/forum/s...mie#post314719 "Si deci cade sub incidenta administratiei si iconomiei Sale să declare lucrătoare - dacă crede de cuviintă - Tainele administrate de heterodocsi, desi astfel de taine nu sunt taine dacă sunt luate în sine si deosebit de Biserica Ortodoxă. Deoarece Botezul unei persoane este acceptat ca valid - sau mai degrabă făcut valid prin iconomie - atunci când ea devine ortodoxă, nu urmează de aici că Botezul ei era valid înainte de a deveni ortodoxă. Folosirea iconomiei nu implică nici o recunoastere a validitătii tainelor heterodoxe per se; este ceva ce priveste numai tainele celor ce intră în Biserica Ortodoxă." Ca o intarire, sa nu se spuna ca doar ortodocsii fac asa, am dat si canoanele si practica in privinta iconomiei in primul mileniu. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Deci dumneavoastra sustineti ca se poate valida post factum o Taina, un Sacrament, care prin definitie e lucrarea Sfantului Duh.
Inainte de validare prin iconomie n-a lucrat Sfantul Duh, dar dupa validare a lucrat Sfantul Duh. Si mai reprosati catolicilor lipsa de logica... |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asadar, repet ca aceasta e practica BO de acum si a Bisericii Ortodoxe dinainte de Schisma. Iar Sinoadele sunt recunoscute si de BC. Nu e complicat, se considera ca si Botezul facut de un laic, de exemplu. Pentru ca harul e important, si il primeste cel ce vine in Biserica. Asta e explicatia. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca totusi aceste opinii pe care le exprimati de zor concură și cu opinia dumneavoastră personală, recunoașteți cinstit acest lucru și nu vă mai ascundeți după sinoade și sfinți de acum o mie de ani, pe care ii intelegeți mai mult sau mai puțin și care v-au autorizat mai mult sau mai putin să vorbiți în numele lor. Citat:
Nu ierarhul stabilește, prin iconomie, dacă o bucată de pâine s-a transformat sau nu în Trupul Mântuitorului. Duhul Sfânt bate acolo unde dorește El. În mod similar, Sfânta Taină a Botezului reprezintă o lucrare tainică a Duhului Sfânt, care fie se întâmplă, fie nu se întâmplă. Nu este o simplă convenție, o ceremonie sau un act juridic care, deși încheiat nelegal, să poată fi ratificat ulterior. Este o schimbare reală, ontologică, fundamentală, la fel cum schimbarea pâinii în Trupul lui Cristos este reală, și nu doar o convenție. În momentul în care se săvârșește Botezul, cu apă, cu formula trinitară și cu intenția de a boteza, cel botezat devine, atunci și acolo, un alt om. Atunci și acolo, lucrează Duhul Sfânt. De aceea practica actuală a Bisericii Ortodoxe, de a nu reboteza catolicii convertiți, este corectă, pentru că aceștia sunt botezați iar Taina Botezului nu se poate repeta și nu se poate valida; în același timp, aceasta este o recunoaștere a validității Tainelor în Biserica Catolică. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Undeva prin Dobrogea, candva, vietuiau trei ciobani fara prea multa stiinta de carte...si unul dintre dansii, se ruga asa : "Doamne Dumnezeule, noi suntem trei..."
doing...cu nuca'n perete or' cu mamaliga'n geam, bre. ![]()
__________________
Intunericul este doar absenta Luminii... |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si aici imi prezentati doar parerea dvs. personala, spunand de fapt ca sfintii se insala si doar dvs. aveti dreptate. Mai mult, desi vam dat ceea ce crede BO, imi spuneti dvs. ce crede BO bazat tot pe parerea dvs. Va respect parerea, desi nu are mare valoare in comparatie cu sfintii, o trecem alaturi de pararea celor sapte miliarde de oameni de pe planeta. Pentru a zecea oara, va repet ca si Biserica din primul mileniu, cu contributia apusenilor a stabilit aceste lucruri si v-am dat de vreo cateva ori citatele. Daca nu ati inteles nu e vina mea, va rog sa nu mai continuam dicutia fara rost parerea dvs. vs. parerea sfintilor, pentru mine nu are nicio relevanta parerea dvs. care se opune sfintilor si Bisericii. V-am dat hotararea sinodului ca botezul arienilor nu se repeta, ci doar li se face mirungerea, desi arineii nu credeau in dogma de baza, Sfanta Treime. Ce vreti mai mult? Citat:
In schimb daca noi zicem ca BO este cea adevarata spun unii catolici ca sunt asupriti si jigniti. Desi noi dam si argumente ca e asa, deci ca acesta e adevarul. In schimb noi nu ne suparam ca unii afirma neadevaruri. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci ori BC are har, ori BO, daca noi credem ce spun sfintii si Biserica in primul mileniu. Eu nu am spus ca toti sfintii gresesc, ci ca unii din ei au avut cate o eroare. Nu ca toti au avut aceeasi eroare. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Daca va imaginati ca numai Biserica Ortodoxa are har, va mai ramine sa aduceti si roade pe masura harului pe care l-ati primit. Problema pe care o tot aduceti in discutie mi se pare ca e prea mare pentru niste persoane atit de mici, cum sintem noi. Decit sa ma preocupe mersul stelelor, mai bine imi ud gradina si voi avea mai multa bucurie. Sau, cu alte cuvinte, pina la a descifra eu tainele teologiei, mai bine ma straduiesc sa fac bine ceea ce trebuie sa fac: sa fiu buna in lucrurile mici, pe care trebuie sa le indeplinesc in fiecare zi. Deci, ma straduiesc sa fac bine lucrurile mici, iar pentru cele mari las Biserica Catolica sa decida pentru mine, pentru ca eu nu sint capabila (asa ma invata si Sfinta Scriptura). 3. Eu nu am cum sa citesc vietile tuturor sfintilor, sa decid eu care si cum a gresit, sa verific sinoadele ecumenice sau nu, sa vad cine sau ce a spus (chiar ma depasesc aceste lucruri). Si iarasi e simplu: las Biserica sa decida pentru mine. Pina acum, ceea ce a facut Biserica Catolica pentru mine e mult mai important decit ceea ce a facut oricine altcineva pentru mine; ea, Biserica Catolica, are autoritatea cea mai mare si mi-e greu sa cred ca toti sfintii bisericii mele au fost de rea credinta, iar o persoana oarecare, ortodoxa, adventista sau ce-o fi ea, este mai bine intentionata (pentru ca evident, de-a lungul timpului nu numai dumneavoastra mi-ati spus ca gresesc ascultind de biserica mea). Last edited by nutucutu; 01.04.2011 at 08:21:45. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
O facatorie maghiara | C-tin | Stiri, actualitati, anunturi | 58 | 07.12.2013 20:08:07 |
Rugaciunea de acasa si rugaciunea din Biserica | georgeval | Rugaciuni | 3 | 30.07.2012 23:01:10 |
Cine doreste se poate declara de etnie daca la recensamant | mihailt | Generalitati | 30 | 30.10.2011 02:06:28 |
E adevarat ca platim pentru pacatele stramosilor pana la al patrulea neam? | Mia Mia | Intrebari utilizatori | 35 | 18.09.2011 12:40:07 |
Bine va m gasit | mioara66 | Generalitati | 2 | 08.08.2006 00:16:33 |
|