![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Acum imi permit eu sa corectez "Hristos a inviat".
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Din predica Parintelui Teofil Roman am inteles ca nu e pacat nici sa saruti, nici sa nu saruti. Intr-adevar a spus ca e aproape un non-sens sa mai stai in genunchi, sa saruti icoana, sa stai la mirungere sau sa mai iei agheasma dupa ce te-ai impartasit cu Sfintele Taine dar nu e un pacat si nici nu se prea insista pe randuiala aceasta. Oricum, sunt de acord ca odata ce ne-am impartasit, Iisus Hristos petrece impreuna cu noi si nu prea mai are rost sa-l sarutam icoana dupa.
Va multumesc pentru raspunsuri! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hristos a invitat (la Sfanta Impartasanie). Hristos a inviat.
Doamne ajuta. Har si pace. :) P.S. Multumesc pentru observatie. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Cred că vă faceți că n-ați înțeles ce-am spus eu :) . Am spus eu că e păcat să săruți icoana sau să strănuți după Sfânta Împărtășanie ? Eu am zis să se poarte creștinul cu băgare de seamă, că nu moare o zi abținându-se de la sărutat, scuipat, mâncat de semințe sau strănutat (mă rog, asta după puteri :) ). Păcat e ca din neglijența lui să ajungă împărtășania pe jos. Atât. Dacă a avut grijă și s-a întâmplat totuși de-a strănutat, mă gândesc că nu i-o lua nimeni capul :).
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Din predica unui preot contemporan (scuze, nu am retinut numele...):
" Nu e vorba ca nu e voie sa saruti icoana dupa impartasanie; pur si simplu nu mai e nevoie." De fapt, vad ca cineva deja a postat o idee similara. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
A spune ca nu mai este nevoie de sarutarea icoanelor dupa impartasire, inseamna a accepta intr-un mod subtil invatatura protestanta cu privire la sfintele icoane. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Si in cazul acesta, de ce este nevoie sa te impartasesti de mai multe ori intr-o viata ?
Si mai ales , de ce la anumite intervale de timp ?
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Doresc sa va asigur ca refuzul protestant de a se inchina,in orice mod,indiferent de moment, la icoane,nu are nici o legatura cu Cina Domnului care ,nota bene,la randului ei este perceputa diferit fata de cum este inteleasa in ortodoxism.Prin urmare domnul AdrianAmz nu se gaseste nici macar in apropierea credintei protestante,dansul fiind ortodox declarat din ce stiu.Deci nu suntem noi suspectii de serviciu in acest caz :)
Last edited by Scotland The Brave; 02.05.2011 at 17:47:11. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Diferenta intre adorare si cinstire este evidenta in cadrul Bisericii: 1. In cultul ortodox sunt cuvinte rezervate special pentru adorare cum ar fi: Creator (doar Dumnezeu creaza), Mantuitor (Doar Dumnezeu mantuieste) etc. 2. Cuvinte care se folosesc in cadrul cultului atat pentru adorare cat si pentru cinstirea al sfintilor, ingerilor sunt: miluire, izbavire, ajutor... 3. Cuvinte care se foloses in cadrul cultului doar pentru cinstire, dar nu se folosesc in adorare: mijlocire (caci Maica Domnului, sfintii si ingerii mijlocesc pentru mantuirea noastra si ne ajuta cu puterea pe care o au de la Dumnezeu), rugaciune etc. Astfel in sens strict al inchinaciunii (ca recunoastere a atotputerniciei lui Dumnezeu), noi crestinii ortodocsi ne inchinam doar Sfintei Treimi, impreuna cu toti ingerii buni si cu toti sfintii (lui Dumnezeu). Cinstirea icoanei prin sarut sau plecaciune nu trebuie confundata cu adoratia! In adoratie ne plecam intreaga noastra fiinta trup si suflet lui Dumnezeu. Cinstim in sensul de respect si recunostinta, pe sfintii lui Dumnezeu si pe ingerii Lui buni, potrivit rangului lor... caci si ingerii si sfintii se respecta, se ajuta si se cinstesc unii pe altii intru iubire potrivit rangului lor. Cinstirea icoanei nu este indreptata asupra materiei din care este facuta icoana ci asupra persoanei sfinte reprezentate si indirect asupra Celui ce Sfinteste: Dumnezeu. Deci prin cinsitirea icoanei noi cinstim indirect pe Dumnezeu sfintitorul. Sfintii sunt ai lui Dumnezeu, Hristos traieste in ei. In sfinti noi vedem cat de minunat este Hristos, caci acestia afirma asemnea Sfantului Pavel: "nu mai traiesc eu ci Hristos traieste in mine" (Galateni 2,20)! Doamne ajuta. Har si pace. Last edited by Eugen7; 03.05.2011 at 12:48:22. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Imi pare rau ca nu am scris mai pe larg, dar trebuia sa plec de la calculator si nu am avut timpul necesar ! Ideea este ca dupa credinciosul a luat Trupul si Sangele Domnului, in cadrul Liturghiei, el se afla pe cea mai inalta treapta de unire cu Hristos, Care S-a atins de acesta in cel mai deplin mod. De aceea, sarutatul icoanei ramane doar pentru cei care nu s-au impartasit, ca semn vizibil al apropierii de Dumnezeu. Last edited by AdrianAamz; 02.05.2011 at 18:22:34. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Dragobetele saruta fetele | shakalu1 | Intrebari utilizatori | 0 | 25.02.2010 18:02:17 |
Impartasit de Craciun si 1 Ian. - post de sarbatori? | sophia | Impartasania (Taina Euharistiei) | 536 | 22.02.2010 19:25:36 |
Omul - icoana a lui Dumnezeu, icoana - chip al omului îndumnezeit | adam000 | Pictura si Sculptura Bisericeasca | 4 | 19.11.2009 13:34:52 |
Coborârea la iad a Mântuitorului | cristiboss56 | Din Noul Testament | 27 | 04.05.2009 19:47:10 |
MITROPOLITUL CORNEANU S-A IMPARTASIT CU CATOLICII | orthodoxis | Stiri, actualitati, anunturi | 3 | 28.05.2008 15:37:58 |
|