![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exact asa spun si cei ce fac yoga sau alte rataciri: au simtit ca asta e cea mai buna cale, nu mai trebuiau sa-si puna intrebari. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eugen7,
dialogul inseamna sa-l asculti si pe celalalt. Probabil n-ai vazut postarea asta a Noessiei in care spune ca ea nu are vocatia "sa-si bata capul" cu astfel de chestiuni teologice de finete. Cum a spus si catalin2, ea este incredinta deja ca datorita "Duhului Sfant" si a "sfintei conjucturi" de a fi in Olanda fara acces facil la o biserica ortodoxa si pentru "dezvoltarea spirituala personala" trebuie sa accepte neconditionat si supra-rational autoritatea BRC. Incearca sa-i explici unui protestant ca interpreteaza gresit Biblia. Oricate pasaje i-ai scoate in fatza, le va ignora pe ale tale si le va vedea doar pe a lui, si asta doar pentru ca e convins aprioric ca este neconditionat calauzit de Duhul Sfant. Asadar, argumentatia nu are sens.. Last edited by AlinB; 04.05.2011 at 15:04:11. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Multumesc pentru atentionare AlinB. Intr-adevar trebuia sa fim cumpatati in fiecare situatie.
Doamne ajuta. Har si pace. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Citatele din Sfantul Ioan Gura de Aur nu se pot gasi in cartea de pe scribd pentru ca e doar prima parte. Se gasesc pe newadvent, dar sunt traduse partial gresit, exagerat.
Despre toate legate de primatul papal avem o carte extraordinar de bine documentata, scrisa demult, de un istoric si preot catolic devenit ortodox. Papalitatea schismatica: http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...htm#_ftnref121 Acesta a devenit ortodox in urma declararii dogmei Neprihanitei zamisliri si impotrivirii fata de aceasta noua dogma. Nu se pronuntase inca infailibilitatea, dupa aceea a scris cartea Papalitatea eretica. Scrie si despre Sfantul Ioan Gura de Aur. Arata ca catolicii folosesc citate partizane. "Ei au grămădit textele ca să probeze că marele episcop al Constantinopolei a dat Sfântului Petru numele de întâi, de mare apostol, de verhovnic, de voievod, de șef, de gura apostolilor. Insă dacă el a dat și celorlalți apostoli aceleași titluri, ce se va putea încheia din aceasta în favoarea Sfântului Petru? În mai multe locuri din scrierile sale el zice de toți apostolii că au fost temeliile, stâlpii, șefii, dascălii, cârmacii, păstorii Bisericii. El numește pe Petru și pe Ioan cu același titlu, verhovnici ai apostolilor cuvantul 32 la Sf. Matei. El zice de Petru, de Iacov și de Ioan că erau deopotrivă „cei întâi cu vrednicia între apostoli, temeliile Bisericii, cei întâi chemați și vârful ucenicilor.“ (cuvant la epistola catre Galateni, cap 1) Dacă într-un loc zice de Sf. Petru că: „Așa de mult s-a spălat Petru de lepădarea sa, încât a ajuns cel întâi dintre apostoli și universul întreg i-a fost încredințat“[123], altundeva zice deopotrivă de Petru și de Ioan că universul le-a fost încredințat. Zice de Sf. Pavel: „Îngerii primesc adeseori însărcinarea de a purta grijă de neamuri, însă nici unul din ei n-a cârmuit norodul ce i-a fost încredințat, precum Pavel a cârmuit universul întreg... Norodul evreu a fost încredințat arhanghelului Mihail, dar lui Pavel i s-a încredințat pământul, marea, locuitorii din toată lumea, chiar pustiul.“[125] „În împărăția cerului”, zice el, „nimenea va fi înaintea lui Pavel, acesta e un lucru vădit“[126]. El îl numește încă și cârmaciul Bisericii[127], vasul alegerii, trâmbița cerească, călăuza miresii lui Hristos (adică a Bisericii)“[128]. În pasajul următor, el îl pune vădit mai presus de Sf. Petru: „În locul unde heruvimii sunt acoperiți de slavă și unde sălășluiesc serafimii, acolo vom vedea pe Pavel cu Petru, (pe Pavel) care este vârful și căpetenia soborului sfinților“[129]. In a doua cuvântare despre rugăciune zice că rugăciunea are în sine o putere atât de mare încât „ea a scăpat din primejdii pe Petru și pe Pavel, stâlpii Bisericii, căpeteniile apostolilor, cei mai slăviți în cer, zidurile universului, păzitorii pământului și ai mării“[130]. Vorbind de împrejurarea când Pavel mustră pe Petru la Antiohia, el se rostește astfel: „Turbura-se-va cineva, auzind că Pavel a stat împrotiva lui Petru, adică stâlpii Bisericii s-au ciocnit și au căzut unul preste altul? Căci ei sunt stâlpii cari sprijină și poartă acoperământul credinței; și nu numai stâlpii, ci încă pavăza și ochii trupului Bisericii, izvoarele și vistieria tuturor bunătăților; și dacă cineva ar zice despre ei tot ce și-ar putea închipui, totuși n-ar putea arăta îndeajuns vrednicia lor“[131]. Mai departe el aseamănă pe cei doi apostoli cu doi cai trăgând împreună carul Bisericii, lăsând a se înțelege că unul din ei, Petru, părea a șchiopăta.[132] Aceasta era o aluzie la căderea sa. În fine, adaugă: „Cum tu, Pavel, care ai fost atât de blând și atât de bun cu ucenicii tăi, ai devenit așa de aspru către cel dimpreună-apostol ?“[133] Este cu putință a spune mai lămurit că Pavel era întocmai cu Petru în vrednicie? Acest adevăr reiese încă din pasajul următor, ce merită o deosebită luare aminte: „Hristos încredință lui Petru pe iudei și lui Pavel neamurile; nu zic aceasta de la mine, dar să ascultăm pe Pavel, care zice: <<Că cel ce au lucrat lui Petru spre apostolia tăierii împrejur, au lucrat și în mine întru neamuri>> (Galat. 2, 8). Căci după cum un înțelept general care, după ce a cunoscut cu îngrijire destoinicia fiecăruia, încredințează puterea unuia asupra cavaleriei și altuia asupra infanteriei, astfel desigur Hristos a împărțit oștirea sa în două părți, și a încredințat lui Petru pe iudei și lui Pavel neamurile. Cele două părți ale oștirii sunt diferite, însă generalul este unul.”[134] Asadar Sfantul Ioan ii considera la fel pe toti Apostolii. Sunt doar inventii ale BC pentru a justifica un neadevar. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca dumneavoastra nu va convine ce invata Sfantul si Dumnezeiescul Ioan Gura de Aur, nu ma mira. Nici faptul ca dati mai multa greutate cuvintelor unui preot oarecare decat cuvintelor celor numit pe buna dreptate dascalul Bisericii. Voi mai posta o data citatele: "Intre apostoli, Petru era cel mai mare si cel mai insemnat, el era limba si capul colegiului apostolic, al cetei apostolilor; pentru aceasta l-a vazut Pavel mai intai pe el. In acelasi timp, Iisus Hristos, voia sa-l intareasca pe Petru, si sa-i arate ca pata lepadarii lui era deja stearsa: pentru aceasta ii incredinteaza lui grija conducerii fratilor sai..." Din aceeasi omilie: "Daca zice cineva: pentru ce dar sfantul Iacob a fost ridicat in scaunul din Ierusalim ? Eu voi raspunde ca daca n-a fost ridicat Petru pe acest scaun, aceasta a facut-o Iisus Hristos ca sa-l statorniceasca sa fie invatatorul lumii intregi" Si iarasi: "Caci chiar Petru nu indraznea atunci sa-L intrebe, si care-i facea semn altuia ca sa intrebe pentru el, care primeste atunci conducerea fratilor sai, si care nu numai nu-si incredinteaza interesele sale altuia, ci care chiar il intreaba pe Stapanul sau pentru altul." (aici se refera la episodul de la Cina cea de Taina, cand Petru face altuia semn sa intrebe, prin contrast cu episodul comentat) Si iarasi: "Cum Domnul i-a prezis lucruri mari lui Petru, cum i-a incredintat lui conducerea intregii lumi, i-a prezis lui martiriul pe care trebuia sa-l sufere, i-a dat lui mai mari dovezi de iubire decat celorlalti ucenici ai sai..." Pentru cine doreste, textul se afla aici: http://www.scribd.com/doc/3266893/sf...lia-de-la-ioan la pagina 496. Last edited by Erethorn; 04.05.2011 at 16:10:23. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cardul De Sanatate Cu CIP RFID 666 Devine Obligatoriu De La 1 Ianuarie 2013 | myself00 | Generalitati | 1 | 03.01.2013 21:37:21 |
Teoria Big-Bang-ului il exclude pe Dumnezeu din Creatie | neica_nimeni_altul | Teologie si Stiinta | 59 | 27.11.2012 12:25:23 |
Viteza forumului | sophia | Reguli generale de utilizare a forumului | 4 | 02.08.2012 14:03:02 |
Papa: Dumnezeu s-a aflat in spain spatele Big Bang. Universul n-a aparut intamplator. | Eugen7 | Teologie si Stiinta | 15 | 09.01.2011 17:42:36 |
Trapeza - locul unde hrana devine rugaciune | adrian35 | Intrebari utilizatori | 8 | 07.05.2010 18:36:35 |
|