![]()  | 
	   ![]()  | 
       
| 
 | 
  
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Totusi aici nu se precizeaza clar daca Maica Domnului la sfarsitul vietii, a murit (adormit) si a fost inviata de Hristos Iisus. De asemenea va rog sa detaliati corespunzator invatatura BC cu privire la "pacatul original". Citat: 
	
 Hristos Iisus este "parga invierii celor adormiti" el fiin "primul inviat din morti". Citat: 
	
 Aceasta rugaciune trebuie un pic detaliata, atat in cadrul Bisericii Romano-Catolice cat si in cadrul Bisericii Ortodoxe pentru a arata fara echivoc ca Maica Domnului este mijlocitoare pentru mantuirea noastra la Hristos Iisus, caci Iisus Hristos este singurul Mantuitor. Astfel rugaciunea ortodoxa este urmatoarea: "Întru naștere fecioria ai păzit, întru adormire lumea nu ai părăsit, Născătoare de Dumnezeu; mutatu-te-ai de la moarte la viață, fiind Maica Vieții, și prin rugăciunile tale mijlocesti pentru mântuirea din moarte a sufletele noastre." Doamne ajuta. Slava Domnului.  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Citat: 
	
 405. Deși propriu fiecăruia277, păcatul originar nu are în nici unul dintre descendenții lui Adam un caracter de greșeală personală. E privarea de sfințenia și de dreptatea de la început, însă natura umană nu este total alterată: este rănită în propriile-i forțe naturale, supusă ignoranței, suferinței și stăpânirii morții și înclinată spre păcat (această înclinație spre rău se numește "concupiscență"). Botezul, dăruind viața harului lui Cristos, șterge păcatul strămoșesc și îl întoarce pe om spre Dumnezeu, însă consecințele acestui păcat asupra naturii slăbite și înclinate spre rău persistă în om și îl provoacă la luptă spirituală. 406. Învățătura Bisericii despre transmiterea păcatului originar s-a precizat mai ales în secolul al V-lea, în mod deosebit sub impulsul reflecției Sfântului Augustin împotriva pelagianismului, și în secolul al XVI-lea, în opoziție cu Reforma protestantă. Pelagius susținea că omul e în stare să ducă o viață moralmente bună prin puterea naturală a voinței sale libere, fără ajutorul necesar al harului lui Dumnezeu; el reducea astfel influența greșelii lui Adam la aceea a unui exemplu rău. Primii reformatori protestanți învățau, dimpotrivă, că omul e total pervertit și libertatea lui e anulată prin păcatul originar; ei identificau păcatul moștenit de fiecare om cu înclinația spre rău (concupiscența), care ar fi de neînvins. Biserica s-a pronunțat asupra sensului datului revelat privind păcatul strămoșesc îndeosebi la cel de-al doilea Conciliu de la Orange din 529278 și la Conciliul Tridentin din 1546279.  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Aceste adevaruri se studiaza in cadrul facultati de teologie ortodoxa crestina, mai ales la disciplina domgmatica. Citat: 
	
 Citat: 
	
 Insa dupa cadera in pacat, dupa ruperea comuniunii cu Dumnezeu intru Duhul Sfant, dupa alterarea fiintei umane, dupa pierderea nemuririi... mai putea omul (atat Adam cat si urmasii lui) sa traiasca fara de pacat? Era suficienta doar prezenta Duhului Sfant in om pentru a restaura firea cazuta (muritoare)? Raspunsul este NU, caci si Sfintii Vechiului Testament precum si Maica Domnului au fost plini de Sfantul Duh. Doar Hristos Iisus intrupandu-se si luand firea cea cazuta a lui Adam, o videca de moarte de pacate si patimi... si o mantuieste, desavarseste si indumnezeieste. Multumesc pentru efortul de a expune obiectiv credinta BC dle Erethorn. Este folositoare in studiul teologic ortodox, caci ne ajuta sa intelegem mai bine atat doctrina ortodoxa cat si asemanarie si deosebirile cu doctrina romano-catolica. Lucrurile nu trebuiesc tratate cu superficialitate.  | 
| 
 |